Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyäitien itsekkyys on pöyristyttävää!

Vierailija
23.10.2014 |

Olen seuraillut omaa vaimoani ja hänen laajaa ystäväpiiriään jo kymmenen vuotta ja tullut seuraavaan lopputulokseen: äitiys on täysin hukassa monilta tämän päivän 30-35 -vuotiailta naisilta. Mitään ei olla enää valmiita uhraamaan, omista harrastuksista/ostoksista/matkoista luopumaan ja lapsetkin hoidetaan tuosta vain vasurilla facebookissa olon ym. muun sähläämisen ohessa siten, että puolet lasten sanomisista kaikuu kuuroille korville. "Tyttöjen" laivareissua, pikkujoulua ym. on harva se kuukausi. Miehen jokainen meno merkataan johonkin näkymättömään muistikirjaan ja vaaditaan, että itse saa minuutilleen saman määrän sitä kuulua omaa aikaa. Pahinta kuitenkin on se, että eletään siinä illuusiossa, että itse ollaan yhtä hyviä äitejä kuin omat äidit ja tehdään lapsia 3-4, vaikka yhdenkin kanssa ollaan hermoromahduksen partaalla. Lopputuloksena kaikki perheessä kärsivät.

Sanokaapa naiset, mikä teitä oikein vaivaa????

t. Mies, joka tietää olevansa hyvä isä, ja on ylpeä siitä

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä aloittajan kanssa. Mutta eu pidä myöskään yleistää: meillä mies saa käydä ulkona kavereittensa kanssa ilman napinaa ja laskuja siitä, kumpiko on käynyt enempi/vähempi. Naisten tulisi tajuta, että on annettava itsestään aika helkkarin paljon silloin, kun lapsia tehdään? Paheksun näitä nykyisiä bilemutseja, jotka ei itse hoida muksujaan. Kyllä, äiti saa käydä viihteellä, mutta ei joka ja jokatoinen viikonloppu! T. Nainen32

Vierailija
62/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:07"]

Tunteeko kukaan yhtään 100% lapsilleen omistautuvaa isää, jolla ei ole ollenkaan omia menoja? Miksi vaaditte tätä kuitenkin äideiltä?

[/quote]

Ei mielestäni tässä kukaan ole kaiken uhraamista naisilta vaatinut, vaan nostanut esiin sen, että itsekeskeisyys ja oman edun tavoittelun lasten edun kustannuksella on naisten keskuudessa lisääntynyt. Tämä on mielestäni kyllä olemassaoleva fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:03"]

Hyvää keskustelua. Väitän lisäksi, että äitiys on hukassa nimenomaan koulutetulta osalta naisista. Vähemmän koulutetuissa vanhat hyvät arvot ovat vielä kunniassa!

[/quote]

Avaisitko vähän näitä vanhoja hyviä arvoja? Nelivuotiaan huolehtivat vuosikkaista, koivuniemen herra, kehua ei saa ylpistymisen varalta..? Vai niitä, että nainen on ennen kaikkea äiti, joka huolehtii kaikesta paitsi omista tarpeistaan ja mies saa toteuttaa itseään? 

Vierailija
64/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:11"]

Ja ihanaa kun saa nauttia sen kahvin ja lounaan rauhassa aikuisessa seurassa. 

[/quote]

Kyllä se onkin ihanaa, arjen suuria pieniä nautintoja. Mutta tämä ns. mammakulttuuri tietysti suhtautuu epäillen kaikkeen, mitä tehdään mielihyvän vuoksi. -4

Vierailija
65/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:13"]

Tunteeko kukaan yhtään 100% lapsilleen omistautuvaa isää, jolla ei ole ollenkaan omia menoja? Miksi vaaditte tätä kuitenkin äideiltä?

[/quote]

Ei mielestäni tässä kukaan ole kaiken uhraamista naisilta vaatinut, vaan nostanut esiin sen, että itsekeskeisyys ja oman edun tavoittelun lasten edun kustannuksella on naisten keskuudessa lisääntynyt. Tämä on mielestäni kyllä olemassaoleva fakta.

[/quote]

Silti naiset ottavat edelleen paljon suuremman vastuun lapsista kuin miehet. Miksi sinulle on ongelma, että vastuu lapsista on edes hieman tasoittunut ja äitikin saa tehdä niitä asioita, joista nautti ennen lastentuloa? Miksi se on mielestäsi naisten itsekkyyttä?

Vierailija
66/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:12"]

Kyllä, äiti saa käydä viihteellä, mutta ei joka ja jokatoinen viikonloppu!

[/quote]

Mitä kamalaa siitä seuraa? -4

Vierailija
67/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se 100% äiti nyt sitä tarkoita ettei ole omia menoja ikinä koskaan! Halutaan taas ymmärtää asiat tarkoituksella väärin kenties.. Joo kyllä se tarkoittaa sitä että myös isät laittavat omat menonsa lasten tarpeet ensin hoidettuaan. Taivas! Taidan todella olla kummajainen kun meillä sekä minä että mieheni laittavat lapsensa etusijalle elämässään kaikkina hetkinä! Eikä tee edes tiukkaa!

Vierailija
68/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No näytä jotain tilastoja tai jotain oikeaa faktaa sitten! Minä en ole kohdannut yhtään tuollaista äitiä, sen sijaan tunnen nähtävästi historiaa paremmin kuin te, jotka väitätte äitiyden olleen joskus aiemmin muka parempaa... Eli en tosiaan sanoisi tuollaisten piirteiden yleistyneen naisten keskuudessa... Enkä todellakaan väittäisi sitä faktaksi!

Vierailija
69/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYKYäidit. Olisiko kysymyksenasettelu parempi ilman vertausta menneisiin äiteihin? Ei minun äitini ainakaan ehtinyt lasten kanssa olla kuin viikonloppuisin, koska oli töissä ja teki myös iltaisin töitä sekä kotitöitä. Tai hänen äitinsä, joka oli pientilallinen kaikkine velvollisuuksineen. Tai se menneen maaailman äiti, jonka lapsista huolehtivat kotiapulaiset.

Kyllä, äideissä on paljon itsekkyyttä, elämänmeno on nykyään niin aktiivista ja pitäisi töiden ja perheen lisäksi olla liikuntaa, kulttuuria, yhdistystoimintaa. Nuorisokulttuuri ei ole enää nuorisolle, vaan jokaiselle aikuisellekin ajankohtaista.

Itse pistän lapset ja kodin edelle omien harrastusteni ja töitteni. Ei niin että lapset määräisivät tahdin, tai että heille olisi jatkuvasti syötettävä ohjelmaa, vaan normaalia kotieloa.

Vierailija
70/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nykyäideiltä puuttuu tietynlainen luonnollisuus ja vaistonvaraisuus. Ennen lapsen syntymää, emme juuri olleet miettineet, miten haluamme lapsen kasvattaa ja miten toimimme sen kanssa. Menin aina sen mukaan mikä tuntui hyvälle lapsesta ja itsestäni. En koskaan edes harkinnut olla kahta 1-2 yötä erossa alle 2kk ikäisestä (niin kuin monet tuttavani), koska ihan vaisto sanoi minulle, ettei se sovi lapselle. Vauvat olen aina pitänyt lähellä itseäni, koska se tuntui minusta luonnolliselta. Nyt kun lapset on isompia, pyrin huomioimaan lasten tarpeet ensisijaisesti. Se ei tarkoita, ettenkö voisi käydä 3krt/vko salilla.

Vierailija
71/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:16"]

[/quote]

[/quote]

No vaikka se fakta voidaan todeta että oma lapsi ei nähtävästi ole ykkönen tälle kyseiselle vanhemmalle.

Lapseton olet ja ajatusmaailmasi on sellainen että sellaisena myös aiot toivonmukaan pysyä!

Vierailija
72/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:44"]

Ap:n aloituksessa on pointtinsa. Tosin osa isistäkin menee aika paljon... Lähipiirissä kaksi uraohjus vanhemaa. Kallis talo, kalliit autot, kalliit matkat (aina kaksin). Lapsi pitkät päivät hoidossa. Iltaisin tai vkl aina lapsi joko sukulaisilla tai joku kummi/kaveri värvätty lastenhoitajaksi. Ja vanhemmat viettämässä sitä kuuluisaa omaa aikaa. Enkä väitä etteikö omaa aikaa tarvitsisi (joskus). Mutta näitä mammoja joilla pitkien työpäivien jälkeen on 3-4krt viikossa joogat,pumpit ja spinningit + vkl nähdään kavereita ja käydään viihteellä. Eivät he kyllä juuri lapsiaan näe...

[/quote]

juu, lapsille olisi tärkeää toki että molemmat vanhemmat ovat läsnä. monille vaan ulkoinen status on se tärkein... sitten ihmetellään kun teinit onkin jo 18v ja isillä ja äidillä olis 'aikaa' mutta lapsia ei enää kiinnosta koska ei ole koskaan syntynyt mitään läheistä yhteyttä.  

t. vastuullinen isi   

Vierailija
73/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:03"]

Hyvää keskustelua. Väitän lisäksi, että äitiys on hukassa nimenomaan koulutetulta osalta naisista. Vähemmän koulutetuissa vanhat hyvät arvot ovat vielä kunniassa!

[/quote]

No jaa. Oma kaveripiirini koostuu lähinnä yliopistokoulutetuista ja suurin osa on ollut pitkään kotona ja panee muutenkin lapset tärkeysjärjestyksessä korkealle. Äitini on sairaanhoitaja ja monet hänen nuoret lh-työkaverinsa lähtevät tosi aikaisin töihin, koska ovat tottuneet niin mahdottomaan elintasoon (pitää olla merkkivaatetta, ripsihuoltoa, sisustusjuttua jne.). Sanoisin kyllä, että tämä on persoonasta, ei koulutustausta kiinni.

[/quote]

Kyllä minullakin on ripsihuoltoja, ja manikyyrejä, rakastan sisustamista ja tykkään pukea lapseni kauniisti. Olen kuitenkin ihan yliopistokoulutettu, jopa väitellyt. Olen kuitenkin lasten kanssa kotona tällä hetkellä ja mieheni jää kohta lasten kanssa kotiin kun minä menen takaisin töihin. Lapset menevät hoitoon vasta kun kuopus täyttää kolme ja silloinkin pyrimme pitämään hoitopäivät lyhyinä... Eli nimenomaan persoonakysymys. Ihmisillä on erilaisia kiinnostuksenkohteita. Enkä voi mennä vannomaan, että rakastan lapsiani enemmän kuin äiti, joka on palannut töihin lapsen ollessa vuoden. Ihmisillä on myös erilaisia elämäntilanteita. Joidenkin ura ei mahdollista pitkää poissaoloa työelämästä, eikä se tarkoita, että ko. henkilö olisi huono vanhempi.

Vierailija
74/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:23"]

[/quote]

[/quote]

No vaikka se fakta voidaan todeta että oma lapsi ei nähtävästi ole ykkönen tälle kyseiselle vanhemmalle.

Lapseton olet ja ajatusmaailmasi on sellainen että sellaisena myös aiot toivonmukaan pysyä!

[/quote]

Eli nainen, joka käy "viihteellä" joka kolmas viikonloppu, pitää lasta tärkeimpänä asiana elämässään, mutta nainen, joka tekee samoin joka toinen viikonloppu, ei pidä? Entä jos "viihteellä" käymisen sijaan nainen kävisikin joka toinen viikonloppu toisella paikkakunnalla jollakin puolentoista päivän kurssilla tai tutkintoon johtavan koulutuksen lähiopetustapaamisissa? Hänkään ei varmaan pidä lasta tärkeimpänä asiana elämässään? Vai onko tanssiminen ja ystävien seura se paheksuttava huonon äitiyden aiheuttava tekijä tässä?

Kantasi kaipaisi kipeästi vahvempia perusteluja ollakseen uskottava. -4

Vierailija
75/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tässä huolestuttavaa on nimenomaan se asenne. "Minä en ainakaan luovu mistään!". Minä minä minä....

Vierailija
76/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No eiköhän useimmissa perheissä ne lapset ole silloin isänsä kanssa, kun äiti on omissa menoissaan ja keskivertoperheessä ehkä pari iltaa viikossa 1-2 tuntia poissa ja pidempiä poissaoloja muutama vuodessa. Ja tämä on mahdollista, koska isät ovat lisänneet vastuutaan omista lapsistaan. Ja kun lapsi ihan vauva, äiti tietenkin poissa vielä paljon vähemmän jos ollenkaan. Tilastojenkin mukaan harva lapsi on alle 1- vuotiaana hoidossa, kun esim. 70- luvulla äitiysvapaa oli 3 kk ja toisaalta isät pitää edelleen todella vähän isyys/vanhempainvapaata eli äidit kyllä siellä kotona on. En nyt ihan ymmärrä ongelmaa.

Se toki on ongelma, jos on aina poissa eikä omat lapset kiinnosta, oli mies tai nainen. Väitänpä vaan, että tällaiset vanhemmat on vähemmistö - onneksi.

Jotenkin tulee mieleen, että ap on sittenkin hieman vanhempi nainen, joka on hieman katkera ja kateellinen tyttärelleen tai miniälleen, jolla on mahdollisuus myös joihinkin omiin menoihin lasten ollessa pieniä, kun lasten isäkin hoitaa lapsia ja ehkä muitakin halukkaita hoitajia lähipiiristä löytyy. Koska ei se oikeasti ole lapsille haitallista, jos äiti käy joogassa ja lenkillä 1-3 kertaa viikossa ja pari kertaa vuodessa vaikka teatterissa ja bilettämässä.

Vierailija
77/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eli nainen, joka käy "viihteellä" joka kolmas viikonloppu, pitää lasta tärkeimpänä asiana elämässään, mutta nainen, joka tekee samoin joka toinen viikonloppu, ei pidä? Entä jos "viihteellä" käymisen sijaan nainen kävisikin joka toinen viikonloppu toisella paikkakunnalla jollakin puolentoista päivän kurssilla tai tutkintoon johtavan koulutuksen lähiopetustapaamisissa? Hänkään ei varmaan pidä lasta tärkeimpänä asiana elämässään? Vai onko tanssiminen ja ystävien seura se paheksuttava huonon äitiyden aiheuttava tekijä tässä?

Kantasi kaipaisi kipeästi vahvempia perusteluja ollakseen uskottava. -4
[/quote]

Tuollaiselle inttäjälle ei menisi asian pointti perille vaikka rautalangasta vääntäisi. Taisi osua ja upota? On kaksi täysin eri asiaa kouluttautua kuin maata viikonloput krapulassa.

Vierailija
78/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:30"]

Mun mielestä tässä huolestuttavaa on nimenomaan se asenne. "Minä en ainakaan luovu mistään!". Minä minä minä....

[/quote]

Noin yleisesti ottaen naisten (lapsettomien tai vanhempien) suurin ongelma ei taida olla se, että he asettavat omat tarpeensa muiden tarpeiden edelle. Kyllä asia on päinvastoin. On edelleen liian yleistä, että työelämässä, perhe-elämässä ja yhteiskunnallisessa elämässä naiset alistuvat, joustavat liikaa, uhrautuvat, uhriutuvat, sallivat rajojaan rikottavan ja suostuvat asioihin, jotka ovat heidät arvojensa vastaisia. -4

Vierailija
79/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:17"]

Eihän se 100% äiti nyt sitä tarkoita ettei ole omia menoja ikinä koskaan! Halutaan taas ymmärtää asiat tarkoituksella väärin kenties.. Joo kyllä se tarkoittaa sitä että myös isät laittavat omat menonsa lasten tarpeet ensin hoidettuaan. Taivas! Taidan todella olla kummajainen kun meillä sekä minä että mieheni laittavat lapsensa etusijalle elämässään kaikkina hetkinä! Eikä tee edes tiukkaa!

[/quote]

Kyllä meilläkin on lasten tarpeet molemmilla vanhemmilla etusijalla, mutta se ei nimenomaan tarkoita, että olemme 100% äitiä ja isää. Vaan meissä on muitakin puolia, omiakin tarpeita. Meillä ei ole koskaan ollut ongelmaa sovittaa omia tarpeita ja parisuhteen tarpeita elämään lasten kanssa. Lapset tulevat toki etusijalla, mutta heidän tarpeensa eivät ole tämän perheen ainoita. Meillä panostetaan koko perheen hyvinvointiin. 

Sen sijaan, jos joku on 100% äiti tai isä, niin on se aika surullista.

t. Nro 44

Vierailija
80/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:23"] [quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:16"] [quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:12"] Kyllä, äiti saa käydä viihteellä, mutta ei joka ja jokatoinen viikonloppu! [/quote] Mitä kamalaa siitä seuraa? -4 [/quote] No vaikka se fakta voidaan todeta että oma lapsi ei nähtävästi ole ykkönen tälle kyseiselle vanhemmalle. Lapseton olet ja ajatusmaailmasi on sellainen että sellaisena myös aiot toivonmukaan pysyä! [/quote] Eli nainen, joka käy "viihteellä" joka kolmas viikonloppu, pitää lasta tärkeimpänä asiana elämässään, mutta nainen, joka tekee samoin joka toinen viikonloppu, ei pidä? Entä jos "viihteellä" käymisen sijaan nainen kävisikin joka toinen viikonloppu toisella paikkakunnalla jollakin puolentoista päivän kurssilla tai tutkintoon johtavan koulutuksen lähiopetustapaamisissa? Hänkään ei varmaan pidä lasta tärkeimpänä asiana elämässään? Vai onko tanssiminen ja ystävien seura se paheksuttava huonon äitiyden aiheuttava tekijä tässä? Kantasi kaipaisi kipeästi vahvempia perusteluja ollakseen uskottava. -4 [/quote] Tuollaiselle inttäjälle ei menisi asian pointti perille vaikka rautalangasta vääntäisi. Taisi osua ja upota? On kaksi täysin eri asiaa kouluttautua kuin maata viikonloput krapulassa.

[/quote]

Aivan. Se, ettei hyväksy omituisia väitteitä ilman hyviä perusteluja, on tällä palstalla joidenkin mielestä inttämistä. Ehdinkin jo hetkeksi unohtaa. -4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan