Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyäitien itsekkyys on pöyristyttävää!

Vierailija
23.10.2014 |

Olen seuraillut omaa vaimoani ja hänen laajaa ystäväpiiriään jo kymmenen vuotta ja tullut seuraavaan lopputulokseen: äitiys on täysin hukassa monilta tämän päivän 30-35 -vuotiailta naisilta. Mitään ei olla enää valmiita uhraamaan, omista harrastuksista/ostoksista/matkoista luopumaan ja lapsetkin hoidetaan tuosta vain vasurilla facebookissa olon ym. muun sähläämisen ohessa siten, että puolet lasten sanomisista kaikuu kuuroille korville. "Tyttöjen" laivareissua, pikkujoulua ym. on harva se kuukausi. Miehen jokainen meno merkataan johonkin näkymättömään muistikirjaan ja vaaditaan, että itse saa minuutilleen saman määrän sitä kuulua omaa aikaa. Pahinta kuitenkin on se, että eletään siinä illuusiossa, että itse ollaan yhtä hyviä äitejä kuin omat äidit ja tehdään lapsia 3-4, vaikka yhdenkin kanssa ollaan hermoromahduksen partaalla. Lopputuloksena kaikki perheessä kärsivät.

Sanokaapa naiset, mikä teitä oikein vaivaa????

t. Mies, joka tietää olevansa hyvä isä, ja on ylpeä siitä

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet aika oikeassa. Monet naiset eivät tajua, että elämän kuuluukin muuttua perheen perustamisen myötä, sekä miehillä, että naisilla.

Sanon tämän ennen kuin kaikki hyökkäävät haukkumaan mielipiteesi.

Vierailija
2/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti-isäkö se siellä valittaa? Naisesi puuhaa niitä tyypillisiä asiota, joita työssäkäyvät vanhemmat yleensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ihan hyvin näitä naisia. Vapaus harrastaa, matkailla, käydä ostoksilla, tavata ystäviä, elää rauhassa puolisoni kanssa ja käyttää aikani, energiani ja rahani niin kuin haluan on jotakin, mitä olen kovalla vaivannäöllä saavuttanut. Nyt kolmikymppisenä en ole valmis luopumaan saavuttamastani elämästä. Miksi ihmeessä lukitsisin itseni ruuhkavuosiin tai sitouttaisin itseni äidin rooliin?

Vierailija
4/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koti-isä (tosin työttömyyden takia), mutta tämä ei muuta esittämiäni faktoja. Olen myöskin tasa-arvon kannalla, mutta mielestäni samalla kun viime vuosikymmeninä yhä useammat miehet ovat alkaneet panostaa lapsiinsa ja olla heille läsnä, on monet naiset hukaneet täysin sen, mitä äitinä oleminen tarkoittaa.

Minusta on esim. aivan hirveää, että lapsen pyytäessä pyöräretkelle on verukkeena milloin jumppa, milloin elokuviin meno tai joskus vain että ei äiti nyt vain jaksa!!

Vierailija
5/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan totta, olen huomannut saman. Tuntuu että joillekin lapsi on vaan asia joka kuuluu tehdä elämässä, mutta seurauksia lapsen tulosta ei haluta ottaa. Ei ihme että erotaan nykyään niin paljon. Omat menot tärkeämpää kuin perheen menot. Miksei mennä perheenä laivalle jne..? Olen itse vähä päälle 20 ja 2 lapsen äiti. Ei tulis mieleenkään lähteä ryyppään tai laivalle. Harastuksia en ehdi harrastaan. Tärkeätä on perheenä tehdä kivaa.

Vierailija
6/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet osittain oikeassa, mutta osittain väärässä. Nythän äideiltä kuitenkin vaaditaan sekä lapsia että uraa. Miehet eivät enää elätä. Miehillä on aina ollut ura, lapset ja omat menot. Nyt on ensimmäinen aikakausi ( viimeiset 15-20 v) että naiset pyrkivät samaan. Ja tämä toki johtuu yhteiskunnan muutoksesta, sillä yhden ihmisen uralla ja palkalla ei enää pärjätä. 

Naiset ovat muuttuneet ja se tarkoittaa sitä että miestenkin pitää muuttua, ja hyväksyä muutos. Silloin kun molemmat käyvät töissä, pitää olla samat oikeudet molemmilla mennä, tulla ja harrastaa.

Vierailija
7/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Naapurin äiti shoppailee ja tekee puutarhatöitä kaiket päivät. Lenkkeilee ja touhaa mukavia juttujaan. Lapset päiväkodissa joka päivä aamusta iltaan. Sääliksi käy lapset.

Vierailija
8/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Minusta se itsekkyys on ollut pöyristyttävää aina, ennen "nykyaikojakin". Samoin isien itsekkyys.

Vierailija
9/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:09"]

Minusta on esim. aivan hirveää, että lapsen pyytäessä pyöräretkelle on verukkeena milloin jumppa, milloin elokuviin meno tai joskus vain että ei äiti nyt vain jaksa!!

[/quote]

Se, että lapsi saa päättää, koska lähdetään pyöräretkelle, ja että aikuisten menot ovat vähemmän tärkeitä kuin lasten, on erittäin tuore ilmiö suomalaisessa kasvatuksessa. Ei voi sanoa, että olisi erityisesti hukattu vanhemmuuden perimmäinen olemus, kun tällainen asia ei ole kuulunut vanhemmuuteen kuin ehkä viidentoista vuoden ajan. 80- ja 90-lukujen lapsena muistan hyvin, että aikuiset eivät olleet joka kerta käytttävissä leikkeihini vaan heillä oli myös omia tehtäviään. Näinhän sen pitäisikin olla. -4

Vierailija
10/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan nyt vielä sen verran, että toki ymmärrän ihmisillä olevan myös omia tarpeita, mutta silloin tulisi ymmärtää olla tekemättä ainakaan liikaa lapsia. Tuttavapiirissä on paljon koulutettuja, älykkäitä ja mukava äitejä, joista jo ensimmäisen jälkeen ajattelin ettei tuosta tulee mitään, mutta jotka silti ovat jostakin omituisista ja kestämättömistä ("kilpailu" kaverien kanssa, kun omassa perheessäkin oli ja hyvin pärjättiin) syistä halunneet tehdä esim. 3. Ja kaaos on sanoinkuvaamaton, kun äiti juoksee ympäriinsä ja isä yrittää pitää kaiken kasassa.

AP

Vierailija
11/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:07"]

Ymmärrän ihan hyvin näitä naisia. Vapaus harrastaa, matkailla, käydä ostoksilla, tavata ystäviä, elää rauhassa puolisoni kanssa ja käyttää aikani, energiani ja rahani niin kuin haluan on jotakin, mitä olen kovalla vaivannäöllä saavuttanut. Nyt kolmikymppisenä en ole valmis luopumaan saavuttamastani elämästä. Miksi ihmeessä lukitsisin itseni ruuhkavuosiin tai sitouttaisin itseni äidin rooliin?

[/quote]

Mistä alapeukut? -4

Vierailija
12/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on aika yksipuolista arvioida toisten elämää, kun et sitä elä. Asioilla on monta puolta ja harvoin ne näyttäytyy ulkopuolisille oikeanlaisina. Parempi, että keskityt omaan elämääsi ja olemaan jatkossakin hyvä isä lapsillesi.

Vierailija
13/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:16"]

Se, että lapsi saa päättää, koska lähdetään pyöräretkelle, ja että aikuisten menot ovat vähemmän tärkeitä kuin lasten, on erittäin tuore ilmiö suomalaisessa kasvatuksessa. Ei voi sanoa, että olisi erityisesti hukattu vanhemmuuden perimmäinen olemus, kun tällainen asia ei ole kuulunut vanhemmuuteen kuin ehkä viidentoista vuoden ajan.

[/quote]

Väärin. Itse 70-luvun puolivälissä syntyneenä en muista yhtä ainoata kertaa, että äiti olisi jostakin kieltäytynyt omaan kiireeseensä vedoten, vaan teki KAIKEN lasten eteen. Toisaalta sitten tietysti isä ei kyllä tehnyt yhtään mitään...

Vierailija
14/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:17"]

Tarkennan nyt vielä sen verran, että toki ymmärrän ihmisillä olevan myös omia tarpeita, mutta silloin tulisi ymmärtää olla tekemättä ainakaan liikaa lapsia. Tuttavapiirissä on paljon koulutettuja, älykkäitä ja mukava äitejä, joista jo ensimmäisen jälkeen ajattelin ettei tuosta tulee mitään, mutta jotka silti ovat jostakin omituisista ja kestämättömistä ("kilpailu" kaverien kanssa, kun omassa perheessäkin oli ja hyvin pärjättiin) syistä halunneet tehdä esim. 3. Ja kaaos on sanoinkuvaamaton, kun äiti juoksee ympäriinsä ja isä yrittää pitää kaiken kasassa.

AP

[/quote]

Meillä on kaksi lasta ja mies juoksee ympäriinsä aivan samoin, kuin poikamiehenä. Siksi minä olen kotiäiti. Kahden juokseminen ei vain onnistu.

Vierailija
15/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ihan hyvin näitä naisia. Vapaus harrastaa, matkailla, käydä ostoksilla, tavata ystäviä, elää rauhassa puolisoni kanssa ja käyttää aikani, energiani ja rahani niin kuin haluan on jotakin, mitä olen kovalla vaivannäöllä saavuttanut. Nyt kolmikymppisenä en ole valmis luopumaan saavuttamastani elämästä.

Miksi ihmeessä lukitsisin itseni ruuhkavuosiin tai sitouttaisin itseni äidin rooliin?

[/quote]

vanhemmilla, äidillä myös, on vähintään moraalinen taata lapselle hyvä lapsuus. kukaan muu EI anna lapselle hyvää lapsuutta kuin vanhemmat, ja mahdollisuus siihen on VAIN KERRAN lapsen elämässä.  

joko lapsella on läsnäolevat vanhemmat tai ei. 

oma valinta.

t. hyvä isä.   

Vierailija
16/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:13"]

Samaa mieltä. Naapurin äiti shoppailee ja tekee puutarhatöitä kaiket päivät. Lenkkeilee ja touhaa mukavia juttujaan. Lapset päiväkodissa joka päivä aamusta iltaan. Sääliksi käy lapset.

[/quote]

Onko kyseessä joku "luksusrouva"?

Vierailija
17/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:11"]

Omat menot tärkeämpää kuin perheen menot. Miksei mennä perheenä laivalle jne..? Olen itse vähä päälle 20 ja 2 lapsen äiti. Ei tulis mieleenkään lähteä ryyppään tai laivalle. Harastuksia en ehdi harrastaan. Tärkeätä on perheenä tehdä kivaa.

[/quote]

Kaikki eivät nauti perhe-elämästä. Tai tarkemmin: kaikkina aikoina osa ihmisistä ei ole nautittinut perhe-elämästä. Nyt on ensimmäinen vaihe historiassa, kun lapset eivät suorastaan kuole, kun nainen ottaa välillä etäisyyttä äidin roolista. On vain luonnollista, että kun isiltä odotetaan ensimmäisen kerran vastuuta perhe-elämän "pyörittämisestä", tätä mahdollisuutta myös käytetään. -4

Vierailija
18/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luku ja ei meidän isä (silloin n. 30v) ainakaan mitään tehnyt. Äiti yritti vaikka olikin enimmäkseen itsekäs. Samaa näin ympärilläni, hyvät vanhemmat ovat aina olleet harvassa. Toivon että oma sukupolveni on edeltäjiään parempi.

Vierailija
19/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:18"]

[/quote]

Mistä alapeukut? -4

[/quote]

Kun tässä ketjussa keskustellaan naisista, joilla on lapsia. Jos valitsee lapsettomuuden, se ok, mutta jos tekee lapsia, niistä on sitten huolehdittava.

Vierailija
20/130 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, kun mies juoksee ympäriinsä ja äiti pitää kaiken kasassa on ap:sta ok, mutta sitten, kun mies on koti-isänä, vaimo ei saisi juosta ympäriinsä kuten kotiäitien miehet? Ap taitaa olla kyvytön pyörittämään koko rumbaa ja syyllistää siitä naisien itsekkyyttä vaikka itse on samassa asemassa kuin useimmat kotiäidit eli sidottuna kotiin puolison juostessa menoissaan. Taidat ollla todella laiska ja kyvytön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän