Vaatekaupat tyhjinä, ei asiakkaita? (Ostarilla)
Olen töiden vuoksi lähipäivinä kävellyt iltapäivästä/illasta ison ostarin läpi, ja kurkannut samalla vähän kauppojen valikoimia. Teen tämän saman suht usein, mutta tänä syksynä tuntuu, että kaikki liikkeet (halpaketjuista kalliimpiin) ovat aivan autioita!
Mietin onko sattumaa, vai muut huomanneet saman? Nytkin yhdessä oli Hinta Haloo, ja isossa(!) myymälässä lisäkseni n. 5 ihmistä. Jopa H&M oli liki tyhjä, kourallinen nuoria lisäkseni. Pohdin, ettei nuo pitkään voi kannattaa, jos kukaan ei käy.... Ja sama koski muitakin kauppoja, Normalissa oli hieman enemmön väkeä, se ainoa poikkeus.
Kommentit (27)
Köyhillä ei ole varaa ja rikkaat kantaa rahansa ulkomaille.
Mä ostan vain tarpeeseen. Ja usein vaan kun on ale. Tosin nykyään ostelen vaan Tallinnasta. Siellä on ihania vaatteita.
Mulla ainakin on niin paljon vaatteita etten tarvitse varmaan useampaankaan vuoteen muuta kuin uusia alusvaatteita ja sukkia.
Ovatko Puhokset n e e k e r i t paenneet kylmyyttä Afrikkaan?
Käytetään ensi vanhat varastot loppuun ja kaupoille ens vuosikymmenellä, jos tarvetta ilmaantuu.
Ei ole varaa ostaa vaatteita uusina. Käytettynä saa niin paljon halvemmalla ja siksi se onkin enää ainoa mahdollisuus ostella vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Tätä pohdin myös Forssassa asuessani. Olin aina Dressmann ainoa asiakas, myös cubukset yms. Pitäkää vain tämä ostolakko, ainoa tapa vaikuttaa.
Miksi pitäisi ostaa mitään kun ei tarvitse mitään? Ei se ole ostolakko että ostaa vain tarpeesen.
Ihmisillä alkaa olla kaapit täynnä vaatteita ja monet ostavat verkosta tai kirppareilta. Osa kansasta ei osta mistään.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa Suomalaista on kyllä noiden köyhien ja rikkaiden välimaastossa. Suomalaiset ylipäätään laittavat vähemmän rahaa vaatteisiin kuin esim keskieuroopassa. Ostavat paljon myös verkosta ja juuri oli sokos ja hullut päivät joissa väkeä riitti.
Vaatteiden osto on vastenmielistä puuhaa. Onneksi ei ole tarvetta ostaa rättejä moneen vuoteen. Kun ostaa kerralla hyvää, pärjää vuosikausia ilman aina vaan uusia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Tätä pohdin myös Forssassa asuessani. Olin aina Dressmann ainoa asiakas, myös cubukset yms. Pitäkää vain tämä ostolakko, ainoa tapa vaikuttaa.
"Pitäkää vain tämä ostolakko, ainoa tapa vaikuttaa."
Mitä horiset, ihmisillä ei ole rahaa ostaa vaatteita, se ei ole ostolakko!
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä alkaa olla kaapit täynnä vaatteita ja monet ostavat verkosta tai kirppareilta. Osa kansasta ei osta mistään.
Suuri osa kaupasta on tosiaan siirtynyt verkkoon. Myös käytettynä ostaminen on "trendikästä". Saa nähdä käykö vaatekaupoille samoin kuin kenkäkaupoille, että vähitellen kivijalkaliikkeet katoaa kokonaan
Itse olen ostanut viimeaikoina ulkomaisista verkkokaupoista enkä tarkoita nyt mitään temua. Villapaidat tilasin Tanskasta ja ulkoiluvaatteet Ruotsista. Näillä hinnoilla mitä Suomessa on niin ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ostaa mitään kun ei tarvitse mitään? Ei se ole ostolakko että ostaa vain tarpeesen.
Vaatteet ovat harmittomia ilon tuottajia. Näinä aikoina tarvitaan mielialaa nostattavia asoita elämään ja vaatteet palvelevat tätä tarvetta hyvin, yhtä hyvin kuin vaikka liikunta ja ystävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa Suomalaista on kyllä noiden köyhien ja rikkaiden välimaastossa. Suomalaiset ylipäätään laittavat vähemmän rahaa vaatteisiin kuin esim keskieuroopassa. Ostavat paljon myös verkosta ja juuri oli sokos ja hullut päivät joissa väkeä riitti.
"Suurin osa Suomalaista on kyllä noiden köyhien ja rikkaiden välimaastossa."
Entäs Mikkiset tai Aroset, Kekkoset, Meroset, Alliset sun muut, mites ne?
Lauseessa "suomalaiset" kirjoitetaan PIENELLÄ ALKUKIRJAIMELLA!
Lauseen alussa suomalaiset kirjoitetaan ISOLLA alkukirjaimella! TAI jos se on SUKUNIMI!
Ota se typerä asetus pois puhelimesta!
Boozt ja Zalando vaatettavat suomalaiset.
Ostokäyttäytyminen on käsittääkseni muuttunut niilläkin, joilla on varaa kuluttaa. Kertakäyttörättejä ei haluta ja ostetaan vähemmän, mutta kestävämpää eikä joka sesongista uutta. Myöskään sellainen kauppakeskuksissa huvikseen hengailu ei kai enää ole mikään juttu, kun ”cellot” ei ole mitään uutta.
Itsellä on suhteellisen laadukasta vaatetta kaapit täynnä enkä todennäköisesti tarvitse pitkään aikaan mitään muuta uutta kuin alusvaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet ovat harmittomia ilon tuottajia. Näinä aikoina tarvitaan mielialaa nostattavia asoita elämään ja vaatteet palvelevat tätä tarvetta hyvin, yhtä hyvin kuin vaikka liikunta ja ystävät.
Vaatteet ei kyllä ainakaan minulle tuota mitään erityistä iloa, toisin kuin vaikka teatterin ja musiikin elämykset. Mutta jos ostamisesta saa jotakin, niin mikä ettei.
Olen katsellut pitkää kuoritakkia, joka hengittää, jossa on hyvät taskut ja käteviä säätöjä. Beige, musta, beige, beige, musta, tiskirätti, pölyriepu, beige, beige. Vanha kai kestää vielä.