Nykyäitien itsekkyys on pöyristyttävää!
Olen seuraillut omaa vaimoani ja hänen laajaa ystäväpiiriään jo kymmenen vuotta ja tullut seuraavaan lopputulokseen: äitiys on täysin hukassa monilta tämän päivän 30-35 -vuotiailta naisilta. Mitään ei olla enää valmiita uhraamaan, omista harrastuksista/ostoksista/matkoista luopumaan ja lapsetkin hoidetaan tuosta vain vasurilla facebookissa olon ym. muun sähläämisen ohessa siten, että puolet lasten sanomisista kaikuu kuuroille korville. "Tyttöjen" laivareissua, pikkujoulua ym. on harva se kuukausi. Miehen jokainen meno merkataan johonkin näkymättömään muistikirjaan ja vaaditaan, että itse saa minuutilleen saman määrän sitä kuulua omaa aikaa. Pahinta kuitenkin on se, että eletään siinä illuusiossa, että itse ollaan yhtä hyviä äitejä kuin omat äidit ja tehdään lapsia 3-4, vaikka yhdenkin kanssa ollaan hermoromahduksen partaalla. Lopputuloksena kaikki perheessä kärsivät.
Sanokaapa naiset, mikä teitä oikein vaivaa????
t. Mies, joka tietää olevansa hyvä isä, ja on ylpeä siitä
Kommentit (130)
Itse tiedän useammankin nuoren isän, joka pyytää oman äitinsä "kylään", kun lasten äiti lähtee omille menoilleen tai vaikka työmatkalle. :D Toki on hyvä, että lapset tapaavat mummoaan, mutta olisi miehen varmaan hyvä joskus opetella pärjäämään lasten kanssa ilman vaimoaan tai omaa äitiään... Toiset toki vievät lapset suoraan mummolaan eli eivät ole itse paikalla ollenkaan, kun pitäisi hoitaa omia lapsia.
Ja toki näiden miesten äidit saattavat pitää järjestelyä ihan luonnollisena, jos heidän aikanaan miehet eivät hoitaneet lapsiaan yksin juuri ollenkaan ja nämä mummot pitävät kunniana sitä kun saavat hoitaa ja passata läheisiään, se on heidän mielestään "rakkautta" mikä nykynaisilta sitten muka puuttuu, kun ovat joskus omissa menoissaan.
Mietin vain joskus miten tällaisten naisten läheiset pärjäävät, kun jotain sattuu ja nainen sairastuu tai kuolee. Leskenä (ja varsinkin jos on pieniä lapsia) arkea on helpompi pyörittää, kun on edes jonkinlainen käsitys miten ruoanlaitto ja pyykinpesu sujuu. Itse toivoisin myös, jos sairastuisin vakavasti, että saisin asua kotona ja se edellyttää sitä, että mies suoriutuu yksinkin kotitöistä.
Minä siis näkisin oikein hyvänä sen, että nykyäidit voivat välillä poistua kotoa ja jättää lapset ja kodin miehen vastuulle. :)
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:12"]
Olet osittain oikeassa, mutta osittain väärässä. Nythän äideiltä kuitenkin vaaditaan sekä lapsia että uraa. Miehet eivät enää elätä. Miehillä on aina ollut ura, lapset ja omat menot. Nyt on ensimmäinen aikakausi ( viimeiset 15-20 v) että naiset pyrkivät samaan. Ja tämä toki johtuu yhteiskunnan muutoksesta, sillä yhden ihmisen uralla ja palkalla ei enää pärjätä.
Naiset ovat muuttuneet ja se tarkoittaa sitä että miestenkin pitää muuttua, ja hyväksyä muutos. Silloin kun molemmat käyvät töissä, pitää olla samat oikeudet molemmilla mennä, tulla ja harrastaa.
[/quote]
No höh, eihän tässä ole kyse mistään oikeuksista, vaan siitä, että nykyäidit liian usein laittavat omat halunsa lapsen kanssa vietettävän ajan edelle.
Tuskin kukaan on kieltämässä äideiltä harrastamista tai satunnaisia "tyttöjen kanssa -reissuja", kyse on arvotuksesta.
Jos ja kun lapsia halutaan tehdä, tulee olla valmis siihen, että oma aika, niin isillä kuin äideillä, on laitettava sivuun pikkulapsivaiheen ajaksi. Ei tietenkään kokonaan, mutta lapsi ja lapsen kanssa vietettävä aika tulisi asettaa etusijalle.
Olen huomannut tämän itsekkyysilmiön varsinkin "iäkkäämpien" äitien kohdalla. Kyse on varmaakin siitä, että kun lapset tehdään 35 ikävuoden paikkeilla ja sen jälkeen, on oma elämä muotoutunut tietynlaiseksi omien kiinnostusten perusteella. Lapsia halutaan, mutta edelleen se "oma aika" asetetaan lapsen edelle.
Vanhemmuus tarkoittaa tältä osin osin myös luopumista ja muuttumista. Lapsille tulee olla läsnä, ei pelkästään näennäisesti, vaan aidosti läsnäollen.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:09"]
Olen koti-isä (tosin työttömyyden takia), mutta tämä ei muuta esittämiäni faktoja. Olen myöskin tasa-arvon kannalla, mutta mielestäni samalla kun viime vuosikymmeninä yhä useammat miehet ovat alkaneet panostaa lapsiinsa ja olla heille läsnä, on monet naiset hukaneet täysin sen, mitä äitinä oleminen tarkoittaa.
Minusta on esim. aivan hirveää, että lapsen pyytäessä pyöräretkelle on verukkeena milloin jumppa, milloin elokuviin meno tai joskus vain että ei äiti nyt vain jaksa!!
[/quote]
No hohhoh. Kyllä sille lapsellekin voi sanoa että nyt ei jaksa, lapsen ei tarvi saada kaikkea mitä hän haluaa ja vielä sillä sekunnilla.
[/quote]
No hohhoh sullekin. Jos lapsi pyytää yhteistä tekemistä vanhempiensa kanssa, eli vanhempien aikaa, on se aivan eri asia kuin pyytää saada jotain materiaa tai hoploppia.
Kaikkein eniten lapset tarvitsevat vanhemmiltaan yhdessä vietettyä aikaa ilman sen ihmeellisempiä puitteita. Näin lapsesta kasvaa varmimmin tasapainoinen, terveellä itsetunnolla varustettu ihminen.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:31"]Olen saman huomannu omasta ystäväpiiristäni. Kaikki ovat 30-38 ja valittavat kuinka arki on rankkaa ja pakko päästä viikonloppuna viihteelle et sais omaa aikaa..Ärsyttävää. En väitä että olisin super hyvä äiti mutta mieluummin olen sen vapaa aikani lasten kanssa jos sitä niin harvoin on kun väitetään.
[/quote]
Jännä kun omassa tuttavapiirissä nämä bailaajaäidit ovat nimenomaan nuoria, parikymppisiä. Koko ajan on käytävä tuulettumassa, joko kavereiden kanssa tai miehen kanssa ilman lapsia. Lapset lähinnä mummolassa jatkuvasti. Yli 30-vuotiaista tutuista pienten lasten äideistä ei nyt tule mieleen ainuttakaan joka priorisoisi omat jumppansa ja tuulettumisensa lasten tarpeiden edelle. Myös yli 30 v. isissä on keskimäärin enemmän vastuullisia vanhempia kuin nuorissa.
On havaittu. Lapset tehdään koska kuuluu tehdä niin.. vaikka vanhempien riesaksi ja tai yht kunnan. Tehdään muka uraa ja reissataan ym. Koko åerhe hunningolla. Akka ei kato peiliin.
Tämä oli aika huvittava aloitus.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:31"]
Olen saman huomannu omasta ystäväpiiristäni. Kaikki ovat 30-38 ja valittavat kuinka arki on rankkaa ja pakko päästä viikonloppuna viihteelle et sais omaa aikaa..Ärsyttävää. En väitä että olisin super hyvä äiti mutta mieluummin olen sen vapaa aikani lasten kanssa jos sitä niin harvoin on kun väitetään.
Tämän pidempään en jaksa ketjua lukea. Ja olen aaveepalstan inhoama äiti, kenelle lapset ovat olleet elämässä tärkeintä. Minä olen nykyään se, kuka sitten hoitaa näiden lasten psyykettä, kun vanhemmat ovat tehneet uraa ja viikonloput hakeneet omaa aikaa, kun siihen on oikeus. Heidän lapset ovat todella hukassa. Olen se muumimamma, kenen luo nämä lapset ovat vuosien varrella tulleet hakemaan turvaa ja huomiota. Olen siis perinteinen tantta, joka on ajatellut, että lapset tulee aina ensin ja sitten vasta muu elämä.
Todella pihalla olevia lapsia, joilla on pahoja vaikeuksia ollut jo 12 vuotiaana. Onneksi on ollut aikaa myös olla läsnä muiden lasten elämässä, eikä vain omien. Tuntuu joskus hurjalta katsoa, kuinka pihalla vanhemmat ovat omien lastensa elämästä.
Hoitaako sun miehesikin näiden lasten "psyykettä"?
Missäs miesten nimenvaihdot on? Kuinkas moni mies jää kotiin? Kuinka usein mies jää sairaan lapsen kanssa kotiin? Kuinka usein mies erotetaan lapsen saannin takia? Miksi miehet ei julista miten tyydyttävät naistensa tarpeet?
Ihan tasan miehet on itsekkäitä sikoja. Aina olleet. Tehän käskette naisia synnyttämään vain poikia. Miehet ei tietenkään ajattele koskaan muuta, teidän paskamainen itsekkyytenne saa vain olla.
Siitä vain vaihtamaan nimeä. Missä tasa-arvo?
En yleensäkään käsitä ihmisiä jotka tekevät kolme neljä lasta kun yleensä vaikuttaa siltä että niitä tehdään vain ulkokuoren vuoksi. Äiti saattaa olla ammatissa jossa asiakkaat kärsii jatkuvista äitiyslomista, kuitenkin otettu sellainen työ vastaan. Moraali??Tai lapsia tehdään juuri sisko että pääsee kauheasti työpaikasta pois vuodeksi. Tai lapsia tehdään siksi että ne olisi itseä palvomassa, riippuvaisia joten tuntee itsensä hyväksi.
Lapsilla hiukset likaisena ja kauheat käytöstavat kun ei vaan rahkeet riitä kasvattamaan. Hyvin harvoin olen nähnyt suurperheitä joissa on tehty lapset sopivalla ikäerolla ja vanhemmat täysjärkisiä ja siten että niitä on vara elättää ja molemmat vanh mmat sitoutuneita lasten kasvattamiseen.
Paljon puuttuu😄😆
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:31"]
Olen saman huomannu omasta ystäväpiiristäni. Kaikki ovat 30-38 ja valittavat kuinka arki on rankkaa ja pakko päästä viikonloppuna viihteelle et sais omaa aikaa..Ärsyttävää. En väitä että olisin super hyvä äiti mutta mieluummin olen sen vapaa aikani lasten kanssa jos sitä niin harvoin on kun väitetään.
[/quote]
Tämän pidempään en jaksa ketjua lukea. Ja olen aaveepalstan inhoama äiti, kenelle lapset ovat olleet elämässä tärkeintä. Minä olen nykyään se, kuka sitten hoitaa näiden lasten psyykettä, kun vanhemmat ovat tehneet uraa ja viikonloput hakeneet omaa aikaa, kun siihen on oikeus. Heidän lapset ovat todella hukassa. Olen se muumimamma, kenen luo nämä lapset ovat vuosien varrella tulleet hakemaan turvaa ja huomiota. Olen siis perinteinen tantta, joka on ajatellut, että lapset tulee aina ensin ja sitten vasta muu elämä.
Todella pihalla olevia lapsia, joilla on pahoja vaikeuksia ollut jo 12 vuotiaana. Onneksi on ollut aikaa myös olla läsnä muiden lasten elämässä, eikä vain omien. Tuntuu joskus hurjalta katsoa, kuinka pihalla vanhemmat ovat omien lastensa elämästä.