Mies halusi ensitreffeillä hienoon ravintolaan, mutta ei tarjonnut
Tutustuin Tinderissä 5-kymppiseen mieheen. Itse olen tasan 10 vuotta häntä nuorempi. Hän itse kirjoitti, että haluaa viedä minut treffeille. Ehdotin, että käytäisiinkö syömässä vaikka jossain aasialaisessa sushibuffassa. Tähän mies ehdotti, että "mennäänkö mieluummin italialaiseen ravintolaan X satamassa, kun mun mielestä se on romanttisempi paikka". Katsoin netistä, että se on aika hintava ala carte -ravintola. Vastasin hänen ehdotukseensa myöntävästi, kun ajattelin, että hän varmaan sitten tarjoaa minulle, kun kerta haluaa kalliiseen ravintolaan. Tavattiin siellä ja syötiin alkupala, pääruoka ja jälkiruoka ja juomaksi limua. Kun tarjoilija tuli hakemaan jälkiruoat, niin mies ei omatoimisesti pyytänyt laskua tarjoilijalta, joten minä pyysin laskut ja sanoin, että maksetaan erikseen.
Minua vähän ärsytti se, että minä olin itse ehdottanut varsin kohtuuhintaista sushibuffaa treffipaikaksi, ja mies itse halusi mennä kalliiseen ala carte -ravintolaan, eikä hän edes tarjonnut minulle. Hän oli kuitenkin töissä insinöörinä jossain lääkintälaitteita valmistavassa yrityksessä ja hän sanoi, että tekee joskus työmatkoja Eurooppaan, niin voisi olettaa, että hänellä on fyrkkaa. Minä itse olen päivä työssäkäyvä sairaanhoitaja, joten hän kyllä itse tiesi, että minulle 50€ illallisesta on aika suolainen summa.
Kommentit (56)
Ei enää ikinä ensitreffeille ravintolaan. Aina nainen odottaa syövänsä ilmaiseksi ihan riippumatta kenen idea se oli.
Oletko se sama sairaanhoitaja, joka treffailee tällä palstalla aina rikkaampien miesten kanssa ja aina laittaa sut maksaan? Viimeksi tais olla insinöörimies.
Ainakin kun minulle on miehet ehdottaneet ensitreffeillä jotain edullista tai ilmaista tekemistä, esim. Kävelyä tai kahvilassa käyntiä, niin mä olen tehnyt vastaehdotuksen jostain kohtuuhintaisesta paikasta. Olen myös ottanut huomioon miehen työtilanteen, eli jos on ihan hyvätuloisessa työssä , esim. Lääkäri tai opettaja jne niin uskallan ehdottaa jotain hintavampaa paikkaa ja jos taasen mies on työtön, niin ehdotan kahvittelua tai lounasbuffaa jne, kun itse en tietenkään miehelle tarjoa ensitreffeillä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kun minulle on miehet ehdottaneet ensitreffeillä jotain edullista tai ilmaista tekemistä, esim. Kävelyä tai kahvilassa käyntiä, niin mä olen tehnyt vastaehdotuksen jostain kohtuuhintaisesta paikasta. Olen myös ottanut huomioon miehen työtilanteen, eli jos on ihan hyvätuloisessa työssä , esim. Lääkäri tai opettaja jne niin uskallan ehdottaa jotain hintavampaa paikkaa ja jos taasen mies on työtön, niin ehdotan kahvittelua tai lounasbuffaa jne, kun itse en tietenkään miehelle tarjoa ensitreffeillä.
Ap
Vaikka olisin maailman rikkain en maksaisi ensitreffeistä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sanoit että maksetaan erikseen
Siis se tilanne meni niin, että oltiin syöty jälkiruuat ja tarjoilija tuli hakemaan pöydästä astioita. Kun mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskua, niin minä sitten avasin suuni ja pyysi laskut erikseen. Mun mielestä jos se mies olisi halunnut maksaa, niin hänen olisi siinä tilanteessa pitänyt sanoa, että "tuo vaan yksi lasku, mä voin maksaa molempien ruuat". Tai sitten vielä parempi olisi ollut jos hän olisi jo aiemmin kysynyt minulta "saanko mä tarjota sinulle?".
Ap
No et mene enää toisille treffeille. Mies etsii jotain kaunista, kivaa seuralaista hienompiin menoihin, mutta ei ole kuitenkaan valmis maksamaan välillä, vaikka todennäköisesti tienaa enemmän.
Mulla ei tulisi mieleenkään itse sanoa että erikseen. Jos olisi ensitreffit miehen ehdottamassa paikassa ja hän sanoisi että erikseen, ajattelisin että mies varmaan loukkaantui jostain tai totesi ettei tule toisia treffejä ja pihinä tarjoaa vain jos toiset tulossa
Se oli jotenki niin outo tilanne myös siksi, koska se mies tosiaan oli minua 10 vuotta vanhempi. Hänen olisi pitänyt olla kiitollinen, että minä suostuin lähtemään treffeille hänen kanssaan.
Ap
Puistoon pussikaljatreffit. Molemmat tuo omat juomat.
Vierailija kirjoitti:
Oliko iso gulli?
Joo
Pp eli pasi pekka
Ette edes puhuneet asiasta. A) AP on passiivis-aggressiivinen ja b) ap spämmää tätä tänne usein.
Vähän vastaava juttu tapahtui itselleni nuorempana. Hyvissä töissä oleva kauppatieteiden maisteri porhalsi pihaan avoaudilla hakemaan minut ravintolaan syömään. Olin tuolloin korkeakoulussa opiskelijana ja tein tuntipalkalla osa-aikatyötä. Mies oletti, että maksan usean ruokalajin illallisen Helsingin keskustassa sijaitsevassa laaturavintolassa. Toki sen oman ateriani viineineen sitten maksoinkin. Ei nähty toiste.
Onko sinulla suu vain koristeena? Vaikea uskoa että myös söit kun kysyminen ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Se oli jotenki niin outo tilanne myös siksi, koska se mies tosiaan oli minua 10 vuotta vanhempi. Hänen olisi pitänyt olla kiitollinen, että minä suostuin lähtemään treffeille hänen kanssaan.
Ap
Oliko se mikä sanoi olevansa. Kai noilla olisi jotain käytöstapoja. Osaa ottaa kustannusvaihtoehdotkin ystävällisesti puheeksi jos näkee siihen tarvetta eikä jää möllöttämään että nainen maksaa.
En minäkään tarjoaisi. Näin tsekataan ettei nainen ole lokki ja tyhjätasku. t. MIES
Miksi ihmeessä sanoit että maksetaan erikseen