Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö puolisolle kertoa jos pettää vahingossa?

Vierailija
16.09.2014 |

Siis jos ei ole tahallaan pettänyt ja tietää ettei tule enää toistumaan.

Kommentit (173)

Vierailija
81/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:29"]

Sovitteko te oikein sanallisesti, että koska ollaan kimpassa, ei petetä vai perustuuko tuo omaan olettamukseen siitä että kun ollaan parisuhteessa, se tarkoittaa että vieraissa ei käydä? Jos kyseessä on vain parisuhteeseen liittyvä olettamus, voidaan olettaa samalla tavalla että ajokortin saaja on sopinut että ei riko liikennesääntöjä, mutta niin vain vähintään 99,9% kuskeista ainakin joskus ajaa ylinopeutta, ei väistä kun pitäisi tai pysäköi väärin. Erehtyminen on inhimillistä.

[/quote]

Vertaus ontuu, koska ylinopeuden ajaminen tai väistämissääntöjen noudattamatta jättäminen on "uhriton" rikos, eli et tee sillä hallaa kellekään toiselle ihmiselle. Toisen ihmisen luottamusta pitää kunnioittaa tai sitten olla vaan ihan avoimesti kus*pää.

[/quote]

Niin että kun ajat jonkun kylkeen kun et väistä sitä vaikka kuuluisi ja autossa olijat loukkaantuu, et tee hallaa ihmiselle? Tai ajat ylinopeutta ja aiheutat onnettomuuden, et tee hallaa ihmiselle? Liikenteeseenkin kuuluu luottamus siihen, että kaikki tuntevat säännöt ja noudattavat niitä. Mutta tämä luottamus onkin aivan turha verrattuna johonkin lässynlääsuhteeseen, jossa uusia kumppaneita kyllä saa jos ei jonkun kanssa onnistu. Liikenne on hieman vakavampi asia.

Ai niin, mutta kun naiset saa erehtyä autoilussa ja menee vähän joskus polkimetkin sekaisin ja osuu vähän jonkun autoon kun peruuttaminenkin on niin hihii vaikeaa ja vanha mondeonreuhka iiiiiiso auto, eihän se mitään mutta jos mies vähän tanssahtaa hitaita firman bailuissa sihteerin kanssa, se pettääääää.

Vierailija
82/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitteko te oikein sanallisesti, että koska ollaan kimpassa, ei petetä vai perustuuko tuo omaan olettamukseen siitä että kun ollaan parisuhteessa, se tarkoittaa että vieraissa ei käydä? Jos kyseessä on vain parisuhteeseen liittyvä olettamus, voidaan olettaa samalla tavalla että ajokortin saaja on sopinut että ei riko liikennesääntöjä, mutta niin vain vähintään 99,9% kuskeista ainakin joskus ajaa ylinopeutta, ei väistä kun pitäisi tai pysäköi väärin. Erehtyminen on inhimillistä.

[/quote]

Vertaus ontuu, koska ylinopeuden ajaminen tai väistämissääntöjen noudattamatta jättäminen on "uhriton" rikos, eli et tee sillä hallaa kellekään toiselle ihmiselle. Toisen ihmisen luottamusta pitää kunnioittaa tai sitten olla vaan ihan avoimesti kus*pää.

[/quote]

Ensinnäkin, ylinopeus tai väistämättä jättäminen voi aiheuttaa onnettomuuden, jonka seuraukset on noin niinkuin aikuisten maailmassa vähän pahempia kuin jotkut pikku vieraissakäynnit.

Toisekseen, vertaus on siksi huono, että ylinopeus ja väistämättä jättäminen ovat liikennerikkomuksia/rikoksia, joista on säädetty rangaistus, vieraissakäyminen ei taas ole rikos. Ei voida siis verrata rikosta johonkin, joka ei ole edes rikkomus ja josta ei seuraa rangaistusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:02"]

[/quote]

[/quote]

Niin että kun ajat jonkun kylkeen kun et väistä sitä vaikka kuuluisi ja autossa olijat loukkaantuu, et tee hallaa ihmiselle? Tai ajat ylinopeutta ja aiheutat onnettomuuden, et tee hallaa ihmiselle? Liikenteeseenkin kuuluu luottamus siihen, että kaikki tuntevat säännöt ja noudattavat niitä. Mutta tämä luottamus onkin aivan turha verrattuna johonkin lässynlääsuhteeseen, jossa uusia kumppaneita kyllä saa jos ei jonkun kanssa onnistu. Liikenne on hieman vakavampi asia.

Ai niin, mutta kun naiset saa erehtyä autoilussa ja menee vähän joskus polkimetkin sekaisin ja osuu vähän jonkun autoon kun peruuttaminenkin on niin hihii vaikeaa ja vanha mondeonreuhka iiiiiiso auto, eihän se mitään mutta jos mies vähän tanssahtaa hitaita firman bailuissa sihteerin kanssa, se pettääääää.

[/quote]

Jos ajat toisen kylkeen, kun et noudata väistämisvelvollisuutta, niin silloinhan olet MYÖS syyllistynyt siihen kolarin aiheuttamiseen. Itse käsittelin väistämisvelvollisuuden noudattamatta jättämistä ihan sellaisenaan, ilman että siitä seuraa kolaria. Sama pätee ylinopeuteen. Kummastakaan ei aina seuraa muuta kuin hetkellistä mielipahaa (jos sitäkään), joten koska et maininnut mitään kolaria sanallakaan, niin en minäkään sitä ajatuskuviossani huomioon ottanut.

Vierailija
84/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kummastakaan ei aina seuraa muuta kuin hetkellistä mielipahaa"

Pettämisestäkö sitten seuraa ruumiillisia vaurioita??????

Eiköhän siitä nimenomaan seuraa mielipahaa, liikennesääntöjen rikkomisesta toisinaan ja jopa usein oikeita vaurioita.

On vähän pettäminen saanut nuorison (?) keskuudessa suhteettomat mittasuhteet.

Vierailija
85/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:16"]

Eiköhän siitä nimenomaan seuraa mielipahaa, liikennesääntöjen rikkomisesta toisinaan ja jopa usein oikeita vaurioita.

[/quote]

Väännetään rautalangasta:

Itse pidän pettämistä sen kaikissa muodoissaan, tahallisena tai tahattomana, pahempana kuin esim. suoralla ja esteettömällä tiellä aaamukolmelta ajettua ylinopeutta. Oletko nyt tyytyväinen?

P.S. Olen lähes viisikymppinen ukonturjake, jos sillä nyt mitään merkitystä on.

Vierailija
86/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sehän käy ihan vahingossa. Hups vaan ja joku on sisälläsi / olet jonkun sisällä. Just joo.

Vierailija
87/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pettäjä, aina pettäjä! Eli ei jää yhteen kertaan, vaikka tapahtuisi "vahingossa" ja päättäisi, ettei enää koskaan tee niin.

Vierailija
88/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:16"]

[/quote]

Väännetään rautalangasta:

Itse pidän pettämistä sen kaikissa muodoissaan, tahallisena tai tahattomana, pahempana kuin esim. suoralla ja esteettömällä tiellä aaamukolmelta ajettua ylinopeutta. Oletko nyt tyytyväinen?

P.S. Olen lähes viisikymppinen ukonturjake, jos sillä nyt mitään merkitystä on.

[/quote]

Mikäs siinä jos lainrikkominen on vähemmän paha kuin käydä vieraissa. Varsinkin kun se, että tie on suora ja esteetön (näkemälläsi matkalla) ja kello 03 on aika irrelevantteja asioita onnettomuuden kannalta tai rikkomuksen, ylinopeutta se silti on ellei ole tullut jotakin uutta säännöstä että nopeusrajoitukset eivät ole voimassa tiettyyn kellonaikaan suoralla tiellä - samalla logiikalla täysin autiolla saarella pimeällä vieraissakäyminen on sallittua.

Ja edelleenkin jonkun vertaus liikenteeseen on huono, koska vieraissakäymisestä ei seuraa vakavaa kuten liikennesääntöjen rikkomisesta voi seurata, vaan vain sitä mielipahaa.

Vierailija
89/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sanottava että helpolla on päästy ja pienet on ongelmat, jos joku vieraissakäyminen on Maailman Pahin Asia, mitä kuvitella voi.

Vierailija
90/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiaa lähestyy toiselta kantilta, niin helpommin annan itselleni anteeksi syyllisenä sen aamuöisen ylinopeuden kuin pettämisen. Moraalistahan tässä on kyse, ei siitä, mikä on lain mukaan sallittua tai kiellettyä.

Vierailija
91/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse pidän pettämistä sen kaikissa muodoissaan, tahallisena tai tahattomana, pahempana kuin esim. suoralla ja esteettömällä tiellä aaamukolmelta ajettua ylinopeutta."

Jos joudut kolariin, kysyt varmaankin heti aiheuttajalta, onko hän käynyt vieraissa vaiko vain aiheuttanut kolarin. Jos ei ole käynyt vieraissa, olet tyytyväinen eikä se kolarikaan sitten mitään vaikka vähän olisikin osumaa tullut.

On todella typerää edes verrata jotakin pettämistä liikenneonnettomuuksiin ja -rikkomuksiin.

Vierailija
92/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:41"]

Jos asiaa lähestyy toiselta kantilta, niin helpommin annan itselleni anteeksi syyllisenä sen aamuöisen ylinopeuden kuin pettämisen. Moraalistahan tässä on kyse, ei siitä, mikä on lain mukaan sallittua tai kiellettyä.

[/quote]

Entä jos aamuöisen ylinopeuden seurauksena joku vaikkapa vammautuu? Annatko edelleen itsellesi anteeksi ja valitset mieluummin ylinopeuden? Edelleen pettämisen seurauksena suoraan harvoin on mikään v-tutusta kummempi tai suhteen päättyminen, jotka nyt ei luulisi aikuiselle ihmiselle olevan mitään aivanhirveänkamalia asioita. Kysehän on siitä, että ei tapahtunut mitään mistä jäisi kiinni, ei siitä ettetkö olisi tehnyt väärin.

Vierailija
93/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin koko ketjun läpi, en vieläkään ymmärrä mitä tämä vahinkopettäminen on? Siis jotain tossa on yritetty selittää, mutta kovin on ontuvaa.

Hei oikeesti. Kyllä ihmiset ovat ihan vastuussa omista teoistaan. Mikään "vahingoksi" nimittely ei sitä muuta.

Vierailija
94/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 14:57"]

[/quote]

Ja tadaa: Pettäjän syvin ja suurin luonteenpiirre paljastuu: Puhdas itsekkyys. Minä minä minä ja minun tarpeet ja halut. 

[/quote]

No väitätkö, ette itse ole koskaan itsekäs? En halua ainakaan pettää itseäni kuvittelemalla että en olisi itsekäs. 

[/quote]

Ei tässä ole kukaan väittänyt,ettei ihminen olisi itsekäs.On vaan typerää esittää kysymys "Pitääkö puolisolle kertoa jos pettää?" ja vastaus on "Mä en välttämättä luottaisi että mun puoliso tekee oikean päätöksen mun kannalta. Jos en halua, että hän mahdollisesti jättää minut niin en kertoisi.Mutta jos en pelkäisi, että mun puoliso jättää mut niin voisinhan mä silloin kertoakin ja antaa puolison siinä kasvaa." Jos et halua että puolis ei jätä sinua,älä pohdi kannattaako kertoa,vaan kannattaako yleensäkään pettää.Niin yksinkertaista se on! Ärsyttää että tällaista pitää ylipäätään pohtia,sen moraalifilosofisen mietiskelyn olisi voinut tehdä ennen kuin päätti pettää. 

[/quote]

Ihminen ei vain ole täydellinen, voi hyvänen aika. En ole itse pettänyt, onneksi, mutta en kuvittele, ettenkö voisi jopa löytää itseäni siitäkin tilanteesta. Tai siitä, että mun mies pettäisi. En haluaisi tietää, jos se olisi harkintakyvyn pettäminen, josta toinen ottaisi opiksi. Pääsisin paljon helpommalla.

Vierailija
95/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:05"]

On vahingossa pettämistä ja tahallista pettämistä. Tahallinen pettäjä ehtii ajatella että jos nyt petän tapahtuu asiaa x ja x, mutta vahingossa pettävän vie tilanne niin ettei itsekään oikein ehdi tajuta mitä tapahtui. Minä en kertoisi tällaisesta pettämisestä. Mitä iloa siitä olisi kellekään? Ja mitä haittaa jos toinen ei saa ikinä tietääkään? Toisaalta jos saakin, niin yhtä paha se on, kuin että sen menee paljastamaan. Tai ainakin niin lähelle yhtä paha, että en näe suurtakaan eroa, paitsi että jos oikein menee kertomaan, niin tieten tahtoen pahoittaa toisen mielen.

Suunniteltu ja harkittu pettäminen eroaa siten, että jos ei kerro niin paljastuessa on loukannut toista myös siten että vaikka harkitsi asiaa, päätyi silti pettämään.

[/quote]

Jokainen aikuinen ihminen on vastuussa teoistaan oli ne harkittuja tai hetken mielenjohteita. Ei ole olemassa vahingossa pettämistä. Vahingossa voi rikkoa vaasin, mutta vahingossa ei voi harrastaa seksiä. Se on aina tietoinen päätös, että harrastan nyt seksiä tuon kanssa ja jos et itse ole päättänyt näin niin sittenhän kyseessä on vähintäänkin seksuaalinen hyväksikäyttö, joka on rikos.

Uskomatonta, miten aikuiset ihmiset yrittävät pakoilla vastuuta omista teoistaan.

[/quote]

No on vastuussa mutta miten se kertominen parantaa tilannetta? Tietenkin jos haluan katkeroittaa puolisoni mielen niin sitten kannattaa kertoa, vaikka asian pystyisi olemaan tiedottamattakin. Vai kuinka monen mielen teistä, joita mies on pettänyt se mies on myös parantanut? Eli kun pettäjä kertoo niin hänhän on vastuussa siitä, että satutti teitä, eikö niin. No, kumpi satuttaa enemmän, se itse tieto vai se että ei tiedä? 

Mies harvoin voi sitä teidän mieltänne parantaa vaikka kertoisikin. Se kertominen tekee teidät vain onnettomiksi. Jos se oli kertaluontoinen harkinnan pettäminen niin onko teidän mielenne pahoittuminen ihan välttämätöntä? Tätä en vain käsitä. Entä jos asia ei tule ikinä ilmi ja mies katuu mielessään ja ottaa opikeen? Ehkä vähän parempi vaihtoehto.

[/quote]

Se kertominen antaa minulle mahdollisuuden tehdä itse päätökset oman elämäni suhteen, että haluanko olla pettäjän kanssa vai en. Jos ei minulle edes kerrota, en voi valita. Ihmiselämä on niin ainutlaatuinen juttu, että mielestäni kenellekään toisella ei ole oikeutta päättää, mikä on parasta minulle. Minusta minulla on oikeus valita itse. Sen oikeuden viet kumppaniltasi, kun et kerro hänelle. 

Sitä paitsi, jos jättää kertomatta, on aina mahdollista, että toinen silti saa tietää, mutta vasta vuosien kuluttua. Jos mies pettäisi ja tunnustaisi heti, yrittäisin kertajutun antaa anteeksi. Mutta jos minulle olisi valehdeltu vuosikausia, en voisi enää luottaa mieheen ja olisin todella katkera vuosista, jotka hän vei minulta valehtelemalla. 

Ja kuten muutkin sanoivat, ei kukaan voi pettää vahingossa. Joko päättää, että pettää tai päättää, että ei petä. Se, päättikö viisi minuuttia ennen vai viisi päivää ennen, on ihan yhdentekevää. 

[/quote]

Minusta taas jos kuulisin asiasta myöhemmin ja näkisin että mies on sen jälkeenkin pysynyt minun kanssani ja olisimme onnellisia yhdessä se olisi helpompi käsitellä. Se olisi ikään kuin etäännytetty siitä akuutista hetkestä ja jatkoonkin voisi vähän kurkistaa. (Mies katui oikeasti sitä mitä teki ja jäi rinnalleni.) 

Toki se olisi varmaan kauheaa ja muuta, mutta en ole itsekään niin täydellinen, ettenkö olisi miestäni vastaan rikkonut esim. nalkuttamalla. En osaisi ajatella, että minulle on koko ajan valehdeltu, vaan että kun hän päätti olla kertomatta se oli vain yksi päätös muiden joukossa, joihin minä en voi hänessä vaikuttaa. 

Mutta hyväksyn kyllä sinunkin kantasi ja ajatuksesi, mutta mä saattaisin raivoissani taas heittää miehen asian tullessa tuoreeltaan ilmi miehen menemään mutta kun näkisin, että mies kaikesta huolimatta on halunnut olla mun kanssa se lieventäisi raivoani. Ehkä menisimme sitten pariterapiaan hakemaan sitä, että mitä kumpikin tahtoo. Ihmiset ollaan erilaisia.

Vierailija
96/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:05"]On vahingossa pettämistä ja tahallista pettämistä. Tahallinen pettäjä ehtii ajatella että jos nyt petän tapahtuu asiaa x ja x, mutta vahingossa pettävän vie tilanne niin ettei itsekään oikein ehdi tajuta mitä tapahtui. Minä en kertoisi tällaisesta pettämisestä. Mitä iloa siitä olisi kellekään? Ja mitä haittaa jos toinen ei saa ikinä tietääkään? Toisaalta jos saakin, niin yhtä paha se on, kuin että sen menee paljastamaan. Tai ainakin niin lähelle yhtä paha, että en näe suurtakaan eroa, paitsi että jos oikein menee kertomaan, niin tieten tahtoen pahoittaa toisen mielen. Suunniteltu ja harkittu pettäminen eroaa siten, että jos ei kerro niin paljastuessa on loukannut toista myös siten että vaikka harkitsi asiaa, päätyi silti pettämään. [/quote] En ymmärrä tätä logiikkaa...

[/quote]

Ei sitä taida ymmärtää muut kuin nämä "vanhinkopettäjät" itse. Olisiko tuossa sama kuin laissa,että murhasta saa kovemman tuomion,kuin taposta,koska murha on harkittu tappo ei.Tosin uhrin kannalta lopputulos on sama,hän on kuollut. Jos siis pohditaan harkittua pettämistä(ehkä sivusuhde) tai "vahinkopettämistä"(hetken huuma)voihan näillä olla vakavuusero,mutta lopputulos on kuitenkin sama. Parisuhdesopimusta on rikottu ja luottamus petetty. 

[/quote]

Joo näinhän se on, mutta voidaan myös ajatella, että eihän sitä yksinkertaisesti voi mennä parisuhteeseenkaan, jos pettäminen tuntuu että tulen tapetuksi. Koska 100% pettämissuojan saa vain olemalla yksin. Tosi huonoa tuuriahan se on, jos tulee petetyksi, mutta silti. 

Vierailija
97/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko vankilaan, jos vahingossa puukottaa naapurinsa? Hupsis, puukko vain lipsahti rappukäytävässä toisen selkään ja sitten kaulaan. Ihan vahingossa, en tietoisesti suunnitellut sitä.

Vierailija
98/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 18:09"]

Joutuuko vankilaan, jos vahingossa puukottaa naapurinsa? Hupsis, puukko vain lipsahti rappukäytävässä toisen selkään ja sitten kaulaan. Ihan vahingossa, en tietoisesti suunnitellut sitä.

[/quote]

Onhan näitä ollut, jos jää kiinni niin joutuu vankilaan.

Vierailija
99/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:48"]

Kävin koko ketjun läpi, en vieläkään ymmärrä mitä tämä vahinkopettäminen on? Siis jotain tossa on yritetty selittää, mutta kovin on ontuvaa.

Hei oikeesti. Kyllä ihmiset ovat ihan vastuussa omista teoistaan. Mikään "vahingoksi" nimittely ei sitä muuta.

[/quote]

Vastuussa joo, mutta ketjussa pohditaan sitä, pitääkö puolisolle kertoa. Ja ymmärsin ainakin itse, että ap tarkoitti sellaista pettämistä, mikä tapahtui kerran eikä aio jatkua enää ikinä. 

Vierailija
100/173 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi pettää vahingossa? Kaatusin vahingossa toisen vaginaan? :'D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä