Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun uusperhe elämä oli tässä.

Vierailija
22.08.2014 |

Tulin kotiin. Minun ja mieheni kolmevuotias tytär, joka oli jätetty 16 vuotiaan isovelipuolen hoitoon, oli yksin kylvyssä huutaen kuin pistetty sika. Poika oli luurit päässä alakerrassa pelaamassa. Lähti siis pois jättäen tytön sinne, koska piti mennä "tarkistamaan peli." Mies otti pojan puolen , niinkuin aina, sanoen että raivoni siitä että lapseni olisi saattanut hukkua, oli liioteltua.

Otan eron. Tää oli tässä.

Kommentit (186)

Vierailija
61/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:34"]

Rauhoitu ap! Sinä ylireagoit nyt ihan täysin. Sinä säikähdit, pelkäät lapsesi puolesta. Se on ihan luonnollista. Syyllistyn itse samoihin ylilyönteihin, joten trust me I know these things!

Ymmärrän että olet vihainen miehellesi ja hänen pojalleen. Yritä nyt hyvänen aika kuitenkin ymmärtää heitäkin. Sinun on oltava aikuinen ja pyytää pojalta anteeksi - hyväksy se että poika ei ole virlä tarpeeksi kypsä katsomaan sisartaan. Kerro hänelle(ja miehellesi myös), että 3vtä ei missään olosuhteissa saa jättää veden äärelle yksin. Sinä ylireagoit koska säikähdit ja koet ettei tilannetta otettu riittävällä vakavuudella.

Et sinä voi aikuisena lähteä hotelliin mököttämään kun jokin ei mene mielesi mukaisesti. Mieti millaisen mallin annat lapsellesi!

Joten nyt rauhoitu ja suuntaa häntä koipien välissä himaan. Keksikää pojalle sopivampia kotitöitä.

[/quote]

Voi jumankauta mitä lässytystä.

Ensinnäkään 16-vuotiaalta ei pyydellä anteeksi, vaan pidetään kurinpalautus ja toisekseen opettele kirjoittamaan kunnolla.

Vierailija
62/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:16"]

Ei todellakaan ole 16-vuotiaan homma katsoa pikkusisartaan. Ylireagoit ihan kympillä ap. Voitte kysyä VOISITKO KATSOA, mutta vasten tahtoa tehtynä tässä on tulos.

Vittu että olet ärsyttävän kuuloinen akka ap. Kunnon prinsessa.

[/quote]

Monet täällä ovat saanee käsityksen, että olen poikaa vastaan ja ovat "miehen puolella."

Jos olisit viitsinyt esittää kysymyksen kiroilusi sijaan, olisit saanut tietää, että poika usein kysyy voiko katsoa sisartaan. Ovat tulleet hyvin toimeen tähän asti, vaikka kaikkialla muualla on ollut ongelmia, olen olettanut että poika pärjää tytön kanssa lyhyitä aikoja. Pisin aika, mitä poika on tytärtämme katsonut on ollut 2,5 tuntia.

Isä rohkaisee ja kannustaa poikaa tähän. Hänelle on tärkeää, että molemmat lapsensa loisivat toisiinsa siteen. Vietämme perheenä runsaasti aikaa, ja nään päivittäin pojan toimimassa siskonsa kanssa. Kyllä, olen luottanut poikaan lastenhoidossa. Ne ovat olleet naurettavan lyhyitä ja helppoja tehtäviä, ja koen pojan saaneen niistä myös onnistumisen kokemuksia. Poika nimenomaan kysyi tänäänkin, voiko hän katsoa tyttöä. Mies antaa HYVIN runsaan rahallisen palkkion katsomisesta. Olen kirjoittanut ainoastaan viestit 14,19 ja alkuperäisen, joten en tiedä mistä moni on vetänyt johtopäätöksensä meidän jättävän tytön vastuuttomaan huomaan.

Sitä, miksi tyttäreni oli alunperinkään kylvyssä, en saanut selville riidassamme.  MInulle ei tullut mieleenkään, että poika laittaa tytön kylpyyn keskellä päivää, varsinkaan niin lyhyenä aikana kuin olimme poissa (tunti 15 min.). Tyttö oli naama punaisena huutanut jo hyvän aikaa, ja vesi oli kylmää. Teille, joiden mielestä on normaalia jättää lapsi jolla on istuessa rintaan asti vettä, mennä alakertaan ja laittaa vielä kuulokkeet korville pelatakseen peliä, en todellakaan voi ymmärtää, miten te ette voi ymmärtää sitä miten helppoa on hukkua. Kylpyammeemme on liukas, ja tyttö olisi hyvin voinut seistessään liukastua, lyödä päänsä ja vajota pinnan alle. Ei todellakaan mikään mahdoton skenaario. Ihmettelen todella, siis TODELLA, sitä että niin monein mielestä on okei jättää lapsi vahtimatta kylpyyn, olematta edes samassa kerroksessa.

Mitä tohon pojan "ei se voi mitenkään ymmärtää että teki väärin" hommaan tulee, niin kyllä ihminen, joka on ensi vuonna tähän aikaan aloittamassa yliopistoa, jolla on ajokortti ja joka täyttää 12 kk ja 13 päivän päästä 18, ymmärtää, että tuo oli väärin. Ilmeisesti meillä on tässä nyt joku kulttuuriero, mitä en ymmärrä, koska täällä naapurustossa on täysin yleistä, että jopa 13-vuotiaille jätetään lapset illaksi kun mennään date nighteille. Täällä naapureiden lapsien katsominen on todella yleistä, ja erityisen yleistä on, että omat isosiskot/isoveljet katsovat pienempiään tarvittaessa. Ilmeisesti Suomessa on niin, että vanhemmat eivät jätä sisarusten huomaan lainkaan lapsiaan, mitä pidän todella outona. Varsinkin kun puhutaan lyhyistä ajoista. Luuletteko, että omaan tuomitsevuuteene vaikuttaa tässä nyt se, että 16-vuotias onkin POIKA eikä tyttö? Koska jo pelkästään tätä palstaa luettaessa, tunnutaan yleisesti ajattelevan, että kyllä se teinikin pärjää äitinä jos tarvitsee. Myöskin tuntuu vaikuttavan, että sisko onkin vain siskopuoli, ei kokonainen. Mielestäni nuo "hoitakaa itse lapsenne jotka olette tuoneet talouteen" kommentit ovat todella outoja. EIkö teillä vietetä lainkaan aikaa perheenä? Ilmeisesti Suomessa ja Yhdysvalloissa on tässä valtava ero, vaikka yleisesti lapsia paapotaan täällä paljon pidempään.

Ja mitä tähän viimeiseksi sanoisin, on se, että ei. EN lähtenyt pojan käytöksen takia. Lähdin sen takia, että mieheni on ollut koko yhdessäoloaikamme kyvytön kasvattamaan poikaansa, ja olen yrittänyt tehdä sitä yksin todella huonoin tuloksi. Mieheni kokee voimakasta syyllisyyttä avioerostaan, josta on nyt kuusi vuotta. Itse tulin kuvioihin vuosi eron jälkeen, en liity siihen milläänt tavalla. Tulen lapsen äidin kanssa erinomaisesti toimeen, itseasiassa lopetin hänen kanssaan äsken puhelun. Äiti oli hyvin järkyttynyt pojan vastuuttomuudesta, erityisesti koska se ilmeni tällä kertaa siskonsa suhteen. Myöskään hylkäämisestä on aika naurettavaa puhua, ottaen huomioon, että mieheni exän ja meidän talomme ovat 20 minuutin ajomatkan päässä toisistaan, ja poika viettää meillä kaksi viikkoa kuukaudesta.

Ongelmani on se, että mies kuittaa kaiken minun ylireagoinnikseni ja hyssyttelee pojan käytöstä, sanomalla että häntä pitää ymmärtää. Olen ymmärtänyt. Ymmärsin, kun poika varasti ensimmäisen kerran rahaa ja jäätyään kiinni suuttui minulle siitä. Ymmärsin, kun koulusta soitettiin pojan poissaoloista, otin asian keskusteluun ja pojan alettua itkeä mies alkoi sättiä minua asiasta. Ymmärsin, kun poika haukkuu minua päivittäin rumilla sanoilla, miehen vain mutistessa vieressä. Olemme olleet perheterapiassa, yhdessä, kolmistaan, kahdestaan ja kaikki yksittellen. Olen yrittänyt niin helvetisti. Pojan äidilläkin on ongelmia pojan kanssa miehen superlepsun kasvtuksen hedelmänä, ja hänkin on yrittänyt puhua asiasta. Jos poika lapsena heitti lautasen lattiiaan ruuoan oltua pahaa, haettiin pojalle autolla annos. Jos poika haluaa jotain, sen hän saa. Hän saa puhelimen, tietokoneen, pelejä, playstationin, nintendon, sai auton kun sai ajokortin. Hän saa kaiken, mutta hänen ei tarvitse tehdä mitään, eikä varsinkaan kunnioittaa minua. Ettekö te ymmärrä, tässä ei ole kyse siitä, että murrosikäinen on hankala! Tässä on kyse siitä, että murrosikäinen on hankala, ja käsittelen asiaa TÄYSIn yksin, miehen laittaessa kerta toisensa jälkeen pään pensaaseen.

En ole eläissäni lähtenyt riitaa pakoon hoteelliin. Olen kohdannut tilanne toisensa jälkeen, huutamatta, mullistukset. Mulla napsahti, kun huomasin pojan olevan välinpitämätön, piittamaton ja vielä ei pahoillaan siitä, että jätti siskonsa kylpyyn. Mutta erityisesti mulla napsahti silloin, kun meidän riita kääntyi, yllättäen pojan taas alkaessa itkeä (hänen klassinen temppunsa, jokainen riita päätyy pojan itkuu, jolloin mies hellenee välittömästi) ja miehen alkaessa sättiä minua pojalle huutamisesta. Kyllä, mä haluan eron. Mä en jaksa enää olla se, joka pitää perhettä väkisin pystyssä, mutta joka on yleinen roskasanko. Viimeinen tempaus, joka liittyi mun tyttäreni henkeen, on nyt liikaa.

En voi ymmärtää, mitä päässäni liikkui kirjoittaessani tilanteestani tänne. Luultavasti halusin suomenkilistä tukea ja jotain, mihin purkaa pahaa oloani. Olin selkeästi väärässä.

[/quote]

Et ollut väärässä. Mä en tajua suurinta osaa kommentoijista, että mitä ne oikein ajattelevat, mutta ymmärrän ajatuksenkulkusi täysin. Tsemiä ja voimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:01"]Hukkuko 3 v kylpyyn?

[/quote]hukkuu jopa aikuinen

[/quote]

Nyrkkisääntö lähäriopintojen ajoilta: KAHVIKUPILLINEN VETTÄ RIITTÄÄ 2-VUOTIAAN HUKUTTAMISEEN.

Vierailija
64/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 01:05"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 01:01"]

Vaikuttaa vähän oudolta tuon pojan päätös: Laitan kuulokkeet korville ja menen pelaamaan peliä. Jos pitäisi vahtia 3 vuotiasta, joka on vielä kylvyssäkin. Poika on jo kuitenkin 16 vuotias?? Ei oo kaikki muumit laaksossa.

Isä varmaan itsekin säikähti tilannetta, ja lähti vaan suoraan puolustuskannalle. Ehkä turhan kärkkäästi huusit / korotit ääntäsi tms ja perheen isä toivoi tilanteen tasaantuvan.

Tällänen näkökulma.

[/quote]

Todennäköisesti 16 v on pakotettu tai painostettu lapsenvahdiksi. 

[/quote]

Etkö osaa lukea? Nimenomaan sanottu että itse pyysi, ja on tehnyt sitä,usein. Nyt oli vain reilu tunnin ajasta kysymys... Voi huokaus.

Vierailija
65/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:30"]

16 v VELIPUOLI vahtimassa 3v SISKOPUOLTA kylvyssä?

[/quote] Taidat olla häiriintynyt? Teillä ei varmaan mies saa käydä omien lastensa kanssa saunassa, ettei vaan vahingossakaan pääse syntymään ''epäilyttäviä'' tilanteita.

Vierailija
66/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, kun uusperheessä ei voi toimia kuin normaalissa perheessä. Meillä katsovat isommat pienempien perään, niin on tehty niin omassani kuin miehenkin perheessä. Miehen ex sitten ilmoitti, että hänen ja mieheni yhteinen lapsi ei ole mikään lapsenvahti. Miehen ja mun yhteiset lapset kyllä huolehtivat toisistaan isommasta pienempään.

Lopputulos. Yksi lapsi joka tuntee olonsa kai vähän erilaiseksi. Ei tarvitse osallista mihinkään käydessään, kun ei ole lastenvahti eikä kyökkiorja (äidin sanoin). Kolme lasta, jotka puhaltavat yhteen hiileen - ottavat sisaruspuolenkin huomioon. Meillä touhutaan paljon yhdessä, laitetaan ruokaa, siivotaan pihamaata, käydään marjassa, luodaan lumia. Autetaan pienempiä. Se on meidän yhdessäoloa. Poikapuoleni ei saa näihin äitinsä pyynnöstä osallista. 

Vierailija
67/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toootanoin.... Olin 16-vuotias silloin, kun mulle lykättiin 2 viikkonen veljenpoika hoitoon. Ei olis tullu mieeleenkään jättää sitä yhtään mihinkään valvomatta. Eikä hänen kasvettua tullut sellaisia mieeleen myöskäään. Tästä nyt on 16 vuotta aikaa,(Veljenpoika selvisi hengissä minun hoidostani.) mut nykyään teinit tuntuu olevan kauhuissaan siitä, että heille annetaan jotain vastuuta ja kostavat sen tuolla tavalla. Voiko tähän laittaa kysymysmerkin?

Vierailija
68/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 02:49"]

Jännä juttu, kun uusperheessä ei voi toimia kuin normaalissa perheessä. Meillä katsovat isommat pienempien perään, niin on tehty niin omassani kuin miehenkin perheessä. Miehen ex sitten ilmoitti, että hänen ja mieheni yhteinen lapsi ei ole mikään lapsenvahti. Miehen ja mun yhteiset lapset kyllä huolehtivat toisistaan isommasta pienempään.

Lopputulos. Yksi lapsi joka tuntee olonsa kai vähän erilaiseksi. Ei tarvitse osallista mihinkään käydessään, kun ei ole lastenvahti eikä kyökkiorja (äidin sanoin). Kolme lasta, jotka puhaltavat yhteen hiileen - ottavat sisaruspuolenkin huomioon. Meillä touhutaan paljon yhdessä, laitetaan ruokaa, siivotaan pihamaata, käydään marjassa, luodaan lumia. Autetaan pienempiä. Se on meidän yhdessäoloa. Poikapuoleni ei saa näihin äitinsä pyynnöstä osallista. 

[/quote]

Lasten ei kuulu hoitaa lapsia. Varmaan tunnet olevasi kovinkin hieno ihminen, kun pistät lapset hoitamaan lapsia, mutta oikeasti olet vain laiska vätys, jota ei voi edes äidiksi kutsua. Halveksittava olento olet. Yök. En ikimaailmassa haluaisi olla kaltaisesi vastuunpakoilijan kanssa tekemisissä. Eikä niitä lapsia voi puskea vain sen verran kuin itse jaksaa hoitaa? Ehkäisy on keksitty ja jos kuulut taas niihin naisiin, joille mikään ehkäisy ei mukamas sovi, niin piuhat poikki. Ällöttää nämä naiset, jotka  aina vaan puskee uutta vauvaa maailmaan, vaikkei edellisistäkään jaksa itse huolehtia. Häpeäisit.

Vierailija
69/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sillä 16v pojalla on auto ja ajokortti?

Vierailija
70/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 03:01"]

Miten sillä 16v pojalla on auto ja ajokortti?

[/quote]

Et sitten lukenut tarkkaan AP:n yhtä kommenttia... Asuvat Amerikassa.

Vierailija
71/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 03:01"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 02:49"]

[/quote]

Lasten ei kuulu hoitaa lapsia. Varmaan tunnet olevasi kovinkin hieno ihminen, kun pistät lapset hoitamaan lapsia, mutta oikeasti olet vain laiska vätys, jota ei voi edes äidiksi kutsua. Halveksittava olento olet. Yök. En ikimaailmassa haluaisi olla kaltaisesi vastuunpakoilijan kanssa tekemisissä. Eikä niitä lapsia voi puskea vain sen verran kuin itse jaksaa hoitaa? Ehkäisy on keksitty ja jos kuulut taas niihin naisiin, joille mikään ehkäisy ei mukamas sovi, niin piuhat poikki. Ällöttää nämä naiset, jotka  aina vaan puskee uutta vauvaa maailmaan, vaikkei edellisistäkään jaksa itse huolehtia. Häpeäisit.

[/quote]

Kommenttisi ei kaipaisi edes vastinetta. Oletkohan mieheni ex? 

Huolehdin lapsistani, työstäni, vanhemmistani, appivanhemmistani ja vielä yhdestä elossa olevasta isovanhemmastakin. Minulla on sekä insinöörin että ekonomin koulutus, vastuullinen ja antoisa työ sekä teen vapaaehtoistyötä. Harrastuksina asioita, jotka tuovat mielenvirkeyttä: jooga, maalaus, haikkaaminen, uinti

Vuosipalkkani on siinä luokassa, josta maksetaan solidaarisuusvero. Maksamme kaiken muunkin kalleimman mukaan. Käytämme myös apua kodin siivouksessa. 

Piuhat laitettiin poikki kolmannen lapsen jälkeen. Minun, ei mieheni. 

Ystävä hyvä. Kyse ei ole jaksamisesta. Olen kyllä huomannut, että jaksan keskivertoa enemmän. Siinä auttavat säännölliset, terveet elintavat. Kyse on välittämisestä, rakkaudesta. Isommat lapset eivät ole koskaan kokeneet pienemmistä huolehtimista vaikeaksi, haastavaksi. Samoin työ kuin työ sujuu. Voisimme teettää lumi- ja pihatyöt ulkopuolisella. Palkata lapsenvahdin (Ja monta kertaa palkattiinkin, kun kaikki olivat pieniä. Ja ulkomaanmatkoilla aina.). Olemme vaan sitä mieltä, että työtä oppii tekemällä. Ja mitään työtä ei pidä vieroksua. Emme halua, että lapset käsi ojossa ovat fattan luukulla ottamassa muiden maksamia veromarkkoja. Haluamme, että he tekevät työtä hyvinvointinsa eteen.

Tilannetta mutkistaa vielä se, että olemme mieheni kanssa molemmat perineet sen verran että ilman luterilaista työmoraalia tuskin kävisimme töissä. Emme kuitenkaan halua antaa toimettomuuden ja pintaliidon esimerkkiä yhteisille lapsillemme.

What is your excuse?

Vierailija
72/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei... Voimia ap sinulle.

Olen itse elänyt äitipuolena vastaavan dynamiikan uusperheessä, ja mulla tuli ihan fyysisesti paha olo kun luin viestejäsi. Se ei vaan voi toimia, jos toinen yrittää kaikkensa, ja toinen on kaivautunut omaan poteroonsa ja vetää mattoa jalkojen alta joka välissä. Meillä oli pienemmät lapset, eikä yhteisiä ollut, mutta toimintamalli oli ihan samanlainen. Juttu loppui, aivan kuten teilläkin siihen, että koin etten voi siinä suhteessa enää taata lasteni turvallisuutta. Muutostahan ei ole näkyvissä, jollei toisen mielestä ongelmaa edes ole.

Vierailija
73/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut 16-vuotiaat saavat itsekin lapsia. Kyllä meillä 16-vuotias tyttö, joka oli maksettu hoitaja, oli loistava hoitaja ja hän sai muiltakin paljon keikkaaM MLL:n hoitaja. Jotkut kirjoittavat täällä kuin kyseessä olisi kuusivuotias. Oli koko illan 17-21 ja usein, koska kävin iltakoulua ja mies oli reissussa silloin tällöin. Luitteko aloituksesta, että teinille maksetaan? Silloin pitäisi tehdä sitä, mistä maksetaan.

Vierailija
74/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa kun eroatte! Tuot nyt lapsen Suomeen ja täällä saat elää onnellisena uuden suomalaisen miehen kanssa koko loppuelämäsi!

Vierailija
75/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika teki väärin ja mies reagoi väärin. Mutta onko se syy eroon? Toinen ei suhteessa ikinä tule olemaan juuri sellainen, kuin toinen haluaa. Turvallisuus ennen kaikkea, mutta tuskin pienempää on pakko jättää enää veljen hoitoon. Veljelle pitää selittää, mitä hän teki väärin. Miehelke pitää selittää, mitä hän teki väärin. Mutta siis jos takana on paljon muutakin kuin tää tapahtuma, sitten nekin asiat on varmaan syytä selvittää ja erota sitten, kun kaikki on käyty läpi.

Vierailija
76/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän olisi pitänyt pojalle selittää että kun Lisalotta on kylvyssä niin et lähde mihinkään ja maksimiaika on 10-15 min ja olet koko ajan Lisalotan seurassa. 

Vierailija
77/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 07:42"]

Isän olisi pitänyt pojalle selittää että kun Lisalotta on kylvyssä niin et lähde mihinkään ja maksimiaika on 10-15 min ja olet koko ajan Lisalotan seurassa. 

[/quote]  oliko ollut puhetta että saa mennä kylpyyn? Ellei niin poika teki väärin. Kyllähän 16 v voi vahtia pienenmpää. Kaikki 16 v ja varsinkin pojat ei ole luotettavia. Kurjaa kun isä puolusti pojan töppäystä. Itse olisin kans sydänjuuria myöten suuttunut. Pitäisi kyllä vakaasti miettiä voiko olla tuollaisen miehen kanssa koska lapsi voi olla vaarassa. 

Vierailija
78/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 01:42"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:16"]

Ei todellakaan ole 16-vuotiaan homma katsoa pikkusisartaan. Ylireagoit ihan kympillä ap. Voitte kysyä VOISITKO KATSOA, mutta vasten tahtoa tehtynä tässä on tulos.

Vittu että olet ärsyttävän kuuloinen akka ap. Kunnon prinsessa.

[/quote]

Monet täällä ovat saanee käsityksen, että olen poikaa vastaan ja ovat "miehen puolella."

Jos olisit viitsinyt esittää kysymyksen kiroilusi sijaan, olisit saanut tietää, että poika usein kysyy voiko katsoa sisartaan. Ovat tulleet hyvin toimeen tähän asti, vaikka kaikkialla muualla on ollut ongelmia, olen olettanut että poika pärjää tytön kanssa lyhyitä aikoja. Pisin aika, mitä poika on tytärtämme katsonut on ollut 2,5 tuntia.

Isä rohkaisee ja kannustaa poikaa tähän. Hänelle on tärkeää, että molemmat lapsensa loisivat toisiinsa siteen. Vietämme perheenä runsaasti aikaa, ja nään päivittäin pojan toimimassa siskonsa kanssa. Kyllä, olen luottanut poikaan lastenhoidossa. Ne ovat olleet naurettavan lyhyitä ja helppoja tehtäviä, ja koen pojan saaneen niistä myös onnistumisen kokemuksia. Poika nimenomaan kysyi tänäänkin, voiko hän katsoa tyttöä. Mies antaa HYVIN runsaan rahallisen palkkion katsomisesta. Olen kirjoittanut ainoastaan viestit 14,19 ja alkuperäisen, joten en tiedä mistä moni on vetänyt johtopäätöksensä meidän jättävän tytön vastuuttomaan huomaan.

Sitä, miksi tyttäreni oli alunperinkään kylvyssä, en saanut selville riidassamme.  MInulle ei tullut mieleenkään, että poika laittaa tytön kylpyyn keskellä päivää, varsinkaan niin lyhyenä aikana kuin olimme poissa (tunti 15 min.). Tyttö oli naama punaisena huutanut jo hyvän aikaa, ja vesi oli kylmää. Teille, joiden mielestä on normaalia jättää lapsi jolla on istuessa rintaan asti vettä, mennä alakertaan ja laittaa vielä kuulokkeet korville pelatakseen peliä, en todellakaan voi ymmärtää, miten te ette voi ymmärtää sitä miten helppoa on hukkua. Kylpyammeemme on liukas, ja tyttö olisi hyvin voinut seistessään liukastua, lyödä päänsä ja vajota pinnan alle. Ei todellakaan mikään mahdoton skenaario. Ihmettelen todella, siis TODELLA, sitä että niin monein mielestä on okei jättää lapsi vahtimatta kylpyyn, olematta edes samassa kerroksessa.

Mitä tohon pojan "ei se voi mitenkään ymmärtää että teki väärin" hommaan tulee, niin kyllä ihminen, joka on ensi vuonna tähän aikaan aloittamassa yliopistoa, jolla on ajokortti ja joka täyttää 12 kk ja 13 päivän päästä 18, ymmärtää, että tuo oli väärin. Ilmeisesti meillä on tässä nyt joku kulttuuriero, mitä en ymmärrä, koska täällä naapurustossa on täysin yleistä, että jopa 13-vuotiaille jätetään lapset illaksi kun mennään date nighteille. Täällä naapureiden lapsien katsominen on todella yleistä, ja erityisen yleistä on, että omat isosiskot/isoveljet katsovat pienempiään tarvittaessa. Ilmeisesti Suomessa on niin, että vanhemmat eivät jätä sisarusten huomaan lainkaan lapsiaan, mitä pidän todella outona. Varsinkin kun puhutaan lyhyistä ajoista. Luuletteko, että omaan tuomitsevuuteene vaikuttaa tässä nyt se, että 16-vuotias onkin POIKA eikä tyttö? Koska jo pelkästään tätä palstaa luettaessa, tunnutaan yleisesti ajattelevan, että kyllä se teinikin pärjää äitinä jos tarvitsee. Myöskin tuntuu vaikuttavan, että sisko onkin vain siskopuoli, ei kokonainen. Mielestäni nuo "hoitakaa itse lapsenne jotka olette tuoneet talouteen" kommentit ovat todella outoja. EIkö teillä vietetä lainkaan aikaa perheenä? Ilmeisesti Suomessa ja Yhdysvalloissa on tässä valtava ero, vaikka yleisesti lapsia paapotaan täällä paljon pidempään.

Ja mitä tähän viimeiseksi sanoisin, on se, että ei. EN lähtenyt pojan käytöksen takia. Lähdin sen takia, että mieheni on ollut koko yhdessäoloaikamme kyvytön kasvattamaan poikaansa, ja olen yrittänyt tehdä sitä yksin todella huonoin tuloksi. Mieheni kokee voimakasta syyllisyyttä avioerostaan, josta on nyt kuusi vuotta. Itse tulin kuvioihin vuosi eron jälkeen, en liity siihen milläänt tavalla. Tulen lapsen äidin kanssa erinomaisesti toimeen, itseasiassa lopetin hänen kanssaan äsken puhelun. Äiti oli hyvin järkyttynyt pojan vastuuttomuudesta, erityisesti koska se ilmeni tällä kertaa siskonsa suhteen. Myöskään hylkäämisestä on aika naurettavaa puhua, ottaen huomioon, että mieheni exän ja meidän talomme ovat 20 minuutin ajomatkan päässä toisistaan, ja poika viettää meillä kaksi viikkoa kuukaudesta.

Ongelmani on se, että mies kuittaa kaiken minun ylireagoinnikseni ja hyssyttelee pojan käytöstä, sanomalla että häntä pitää ymmärtää. Olen ymmärtänyt. Ymmärsin, kun poika varasti ensimmäisen kerran rahaa ja jäätyään kiinni suuttui minulle siitä. Ymmärsin, kun koulusta soitettiin pojan poissaoloista, otin asian keskusteluun ja pojan alettua itkeä mies alkoi sättiä minua asiasta. Ymmärsin, kun poika haukkuu minua päivittäin rumilla sanoilla, miehen vain mutistessa vieressä. Olemme olleet perheterapiassa, yhdessä, kolmistaan, kahdestaan ja kaikki yksittellen. Olen yrittänyt niin helvetisti. Pojan äidilläkin on ongelmia pojan kanssa miehen superlepsun kasvtuksen hedelmänä, ja hänkin on yrittänyt puhua asiasta. Jos poika lapsena heitti lautasen lattiiaan ruuoan oltua pahaa, haettiin pojalle autolla annos. Jos poika haluaa jotain, sen hän saa. Hän saa puhelimen, tietokoneen, pelejä, playstationin, nintendon, sai auton kun sai ajokortin. Hän saa kaiken, mutta hänen ei tarvitse tehdä mitään, eikä varsinkaan kunnioittaa minua. Ettekö te ymmärrä, tässä ei ole kyse siitä, että murrosikäinen on hankala! Tässä on kyse siitä, että murrosikäinen on hankala, ja käsittelen asiaa TÄYSIn yksin, miehen laittaessa kerta toisensa jälkeen pään pensaaseen.

En ole eläissäni lähtenyt riitaa pakoon hoteelliin. Olen kohdannut tilanne toisensa jälkeen, huutamatta, mullistukset. Mulla napsahti, kun huomasin pojan olevan välinpitämätön, piittamaton ja vielä ei pahoillaan siitä, että jätti siskonsa kylpyyn. Mutta erityisesti mulla napsahti silloin, kun meidän riita kääntyi, yllättäen pojan taas alkaessa itkeä (hänen klassinen temppunsa, jokainen riita päätyy pojan itkuu, jolloin mies hellenee välittömästi) ja miehen alkaessa sättiä minua pojalle huutamisesta. Kyllä, mä haluan eron. Mä en jaksa enää olla se, joka pitää perhettä väkisin pystyssä, mutta joka on yleinen roskasanko. Viimeinen tempaus, joka liittyi mun tyttäreni henkeen, on nyt liikaa.

En voi ymmärtää, mitä päässäni liikkui kirjoittaessani tilanteestani tänne. Luultavasti halusin suomenkilistä tukea ja jotain, mihin purkaa pahaa oloani. Olin selkeästi väärässä.

[/quote]

Et ollut väärässä. Mä en tajua suurinta osaa kommentoijista, että mitä ne oikein ajattelevat, mutta ymmärrän ajatuksenkulkusi täysin. Tsemiä ja voimia.

[/quote] ap. Olisit voinut kirjoittaa tilanteestanne tähän tapaan jo alussa. Täällä nimittäin on ollut usein äitipuoletn kirjoituksia jossa hän avoimesti inhoaa lapsipuoltaan. Nyt tämän luettuani ymmärrän sinua paremmin.

Vierailija
79/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:22"]

Olen lukenut ketjun, ja olisin luultavasti reagoinut samoin. Törkeää, että poika vähätteli tapahtunutta, eikä edes pyytänyt anteeksi! Miehesi käytöksestä puhumattakaan.. Kyllä aiheesta pitää pystyä antamaan palaute, sitähän se kasvatus on. Käsittämätöntä miksi ylipäänsä vei lapsen kylpyyn. Moni kommentoija ei tunnu ymmärtävän, ettei pojan olisi kuulunut/tarvinnut kylvettää.

[/quote]  ei tietenkään olisi pitänyt koska ei edes vahtinut koko aikaa. Olisi lukenut satuja, leikkinyt jne. 

Vierailija
80/186 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:12"]

oon tällä hetkellä hotellissa. Jätimme tytön hänelle siksi aikaa kun kävimme hakemassa tutuiltamme pari huonekalua. Hänelle maksetaan naurettavan ruhtinaallisesti siitä, että viitsii katsoa pikkusiskoaan. Isä kannusta siihen. En osaa sanoa, miksi tyttäreni oli kylvyssä.

Ilmeisesti mieheni loputon paha omatunto siitä, että erosi kuusi vuotta sitten lastensa äidistä johtaa koko loppuelämän hemmotteluun ja lässytykseen. Jumalauta, ai miksi ranlaisen miestäni siitä, ettei hän edes  poikaansa joka ei edes PAHOITELLUT siitä että olisi voinut tappaa lapsemme?? Oletko tosissasi? Tämä ei ole rnsimmäinen kerta kun mies lakaisee poikansa huononläy tv ö

[/quote]

" olisi voinut tappaa lapsemme "  - melkoisen rankkaa ja dramaattista tekstiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan