Mun uusperhe elämä oli tässä.
Tulin kotiin. Minun ja mieheni kolmevuotias tytär, joka oli jätetty 16 vuotiaan isovelipuolen hoitoon, oli yksin kylvyssä huutaen kuin pistetty sika. Poika oli luurit päässä alakerrassa pelaamassa. Lähti siis pois jättäen tytön sinne, koska piti mennä "tarkistamaan peli." Mies otti pojan puolen , niinkuin aina, sanoen että raivoni siitä että lapseni olisi saattanut hukkua, oli liioteltua.
Otan eron. Tää oli tässä.
Kommentit (186)
Millainen isä se olisi, joka ei omaa lastansa tukisi ja puollustaisi? Huono. Tiedän kokemuksesta. Äitipuolen lähes psykoottinen käyttäytyminen ja isäni sairas manipulointi johti siihen, että hän hykäsi minut ja heitti kotoa juuri, kun olin täysi-ikäistynyt. Olen vihainen ja katkera.
Kaikki varmasti tekevät virheitä. Kaikki on kasvatettu eri tavalla. Myös siihen, miten asioihin reagoidaan. Miehesi poika tuskin tarkoitti pahaa tyttärellesi. Ehkä lapsesi halusi päästä kylpyyn, ja velipuoli halusi toteuttaa tämän toiveen. Yleensä tuonikäiset nauttivat kylvyssä olosta niin kauan, ettei teini jaksa enää odottaa. 16-vuotias poika ei ole mikään ihanteellinen lapsenvahti. Hän varmaan haluaa vapaa-ajallaan toteuttaa myös omia mielenkiintojaan niin kuin muutkin nuoret.
Sinä ylireagoit pahoin. Puhukaa asioista, niin että kaikki osapuolet saavat sanottua asiansa muita loukkaamatta, rakentavasti. Yritä ymmärtää muita, myös poikapuolellasi on tunteet.
Järkyttävää. Teet oikean päätöksen kun miettii mitä olisi voinut käydä.
Eli sä pistätä miehen kärsimään muiden teoista? Mitäs sitten kun oma lapsi joskus tötöilee murkkuna? Heivaatko sä senkin pihalle?
Jos isoveli on tuollainen, miksi jätätte 3veen hänelle hoitoon?
Joo, ei kolmevuotiasta jätetä yksin veteen. Mies ei saisi ottaa poikansa puolta. Mutta, varmaan on muitakin syitä...
Miksi sen pojan pitää kylvettää teidän kolmevuotias??? :O
Siis 3-vuotias tyttäresi oli yksin kylvyssä? Isossa aikuisten ammeessa vai vauvan ammeessa? Eikö tuon ikäinen osaa jo vähän varoa ainakin pikkuammeessa, ettei ihan koko ajan tarvitse olla vieressä, mutta tietysti pitää koko ajan kuulostella, että missä mennään.
Minä olen jättänyt montakin kertaa 2-vuotiaan lapsen yksin pikkuammeeseen tai pikkuvatiin räpiköimään, kun olen ollut itse keittiössä tai olohuoneessa. Joskus kaverini vaikutti järkyttyneeltä, että oikeastiko uskallan jättää yksin ammeeseen. En tiennyt, että se on niin epätyypillistä.
Miksi velipuolelle oli annettu tehtäväksi kylvetys? Eikö kolmevuotiaanne pääse itse ammeesta pois? Minun pääsi kyllä nuorempanakin.
Kai nyt luulisi kolme vuotiaan pääsevän kylvystä ihan itsekin pois? Eihän tuo tietenkään kivasti ollut missään tapauksessa, mutta en nyt olisi ensimmäiseksi sitä hukkumista säikähtänyt. Miten meinasit muuttaa tilannetta? Muutatko lapsen kanssa omaan, kauas pois pahasta ja ilkeästä velipuolesta ja isukista vai mitä teet? Mieti nyt jo valmiiksi mitä haluat ja miten olisi paras ennenkuin menet rähisemään miehelle.
Jos otat eron, sitten et ole kotona ollenkaan kun 16-vuotias jättää 3-vuotiaan valvomatta. Jos noin epäluotettava lapsenvahti on ollut teille ok tähän asti, miehellesi se tulee olemaan superpätevä apulainen kun sinä et ole enää paikanpäällä sanomassa vastaan.
Kuule ap. Olen samaa mieltä miehesi kanssa. Selvästi 16v ei ole tarpeeksi kypsä katsomaan nuorimmaisen perään ainakaan sinun standardiesi mukaisesti. Ratkaisu: ette jätä lasta pojan hoitoon! TE olette lapsenne vanhemmat, TEIDÄN kuuluu kantaa vastuu. Ei isoveljen.
Joo, onhan se joskus tuntunut tuolta. Onneksi olen kyennyt näkemään myös ne hyvät puolet ja asioita on saatu selviteltyä. Välillä voisin kyllä kipata omatkin muksut jollekin muulle huolehdittavaksi, ei nekään mitään enkeleitä ole. 15v tulee tänä vuonna uusperheenä eloa täyteen ja olen ihan hemmetin onnellinen tästä perheestä kaikkine huoline ja murheineenkin.
oon tällä hetkellä hotellissa. Jätimme tytön hänelle siksi aikaa kun kävimme hakemassa tutuiltamme pari huonekalua. Hänelle maksetaan naurettavan ruhtinaallisesti siitä, että viitsii katsoa pikkusiskoaan. Isä kannusta siihen. En osaa sanoa, miksi tyttäreni oli kylvyssä.
Ilmeisesti mieheni loputon paha omatunto siitä, että erosi kuusi vuotta sitten lastensa äidistä johtaa koko loppuelämän hemmotteluun ja lässytykseen. Jumalauta, ai miksi ranlaisen miestäni siitä, ettei hän edes poikaansa joka ei edes PAHOITELLUT siitä että olisi voinut tappaa lapsemme?? Oletko tosissasi? Tämä ei ole rnsimmäinen kerta kun mies lakaisee poikansa huononläy tv ö
Ei tietenkään jätetä pieniä lapsia valvomatta ammeeseen, ootteko ihan urpoja!
Kolmevuotias varmaan odotti, että isoveli tulee takaisin!
Sen sijaan 16 vuotiaalle pitääkin antaa kotitöitä ja laittaa vahtimaan pikkusisarta.
Ero voi tuntua tuossa hyvältä ratkaisulta, mutta eihän ero tuota ongelmaa poista. Kuitenkin 3v pääsisi varmasti isäänsä katsomaan jatkossakin ja kun sä et ole jatkossa paikalla niin ihan hyvin siellä voi tapahtua tuota tai vielä pahempaakin.
Jokainen eroava nauttii vaan siitä, että pääsee eroon siitä ongelmaisesta vanhemmasta, mutta jos pidempään miettii, niin jatkossahan sinne vain lähettää lapsensa ilman mitään valvontaa... Ei herkku tilanne.
Hosumalla ja uusperheissä ei todellakaan saa aikaiseksi, kuin sutta ja sekundaa. Tässäkin sen näkee, että ihan se perinteinen kaava. Äkkiä rakkauslapsi uudelle miehelle, että sen saa sidottua, kun lapsihan sitoo enemmän kuin avioliitto (ja toki pelko, että jääkin vanhaksipiiaksi).
Sitten tulee se susi ja sekunda, kun ei voida deledoida sitä edellistä liittoa pois ja sitä lasta.
Uusperheet ovat niiiiiin säälittäviä. Ap.nkin pääsee yksinhuoltajaksi ja kohta jakamaan persettä halukkaille miehille, jotka tietää, että yksinhuoltajilta saa helposti. Sitten rakkauslapsi toisellekin miehelle, ettei vain jäisi yksin ja jonkin ajan päästä ero. Oi ihanaa uusperhe-elämää.....