Mun uusperhe elämä oli tässä.
Tulin kotiin. Minun ja mieheni kolmevuotias tytär, joka oli jätetty 16 vuotiaan isovelipuolen hoitoon, oli yksin kylvyssä huutaen kuin pistetty sika. Poika oli luurit päässä alakerrassa pelaamassa. Lähti siis pois jättäen tytön sinne, koska piti mennä "tarkistamaan peli." Mies otti pojan puolen , niinkuin aina, sanoen että raivoni siitä että lapseni olisi saattanut hukkua, oli liioteltua.
Otan eron. Tää oli tässä.
Kommentit (186)
Ei todellakaan ole 16-vuotiaan homma katsoa pikkusisartaan. Ylireagoit ihan kympillä ap. Voitte kysyä VOISITKO KATSOA, mutta vasten tahtoa tehtynä tässä on tulos.
Vittu että olet ärsyttävän kuuloinen akka ap. Kunnon prinsessa.
kännykkä sekoilee. Poikansa törkn käytöksen maton alle. Poika on järkyttävän törkeä suustaan, ja käänsi tuon riidan siihen, että hän lähtee äidilleen koska mä vaan "oikeasti vihaan häntä ja siksi kohtelen häntä paskasti."
Ja ei, meillä on todella korkeat ammeen reunat, lapsi ei päässyt itse pois. Ja teille jotka ihmettelitte voikl lapsi hukkua ammeeseen josta ei pääse ylös: nyt en
ihmettele sitä, että lapsia hukkuu kesäisin kun uskotaan nelivuotiaan pärjäävän yksin rannassa.
Mä en voi enää elää näim
Onneksi sä itse osaat toimia aikuismaisesti ja kypsästi
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:16"]Ei todellakaan ole 16-vuotiaan homma katsoa pikkusisartaan. Ylireagoit ihan kympillä ap. Voitte kysyä VOISITKO KATSOA, mutta vasten tahtoa tehtynä tässä on tulos.
[/quote]
Todellakin pitää 16 vuotiaan välillä vahtia pikkusisarta. Meinaatko, että 16vuotias saa elää ihan vapaasti, tehdä mitä tykkää? " Hyvin" sujuu pesästä lentäminen, jos ei ole kotona vaadittu ikinä mitään.
Ei mun mielestä 16-vuotiaalta voi vaatia samanlaista ajattelevaisuutta ja harkintaa kuin aikuiselta. Vaikka älykkyydeltään tuon ikäiset ovatkin käytännössä aikuisia, niin 16-vuotiaat ovat kuitenkin lapsellisempia, impulsiivisempia ja usein itsekeskeisempiäkin kuin aikuiset. Ihan mahdollista, ettei poika edes tajunnut tekevänsä mitään väärää. Ellei sitten poika ole tietoisesti laittanut lasta kylpyyn vain jotta saisi itse tehdä rauhassa muuta.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:16"]Ei todellakaan ole 16-vuotiaan homma katsoa pikkusisartaan. Ylireagoit ihan kympillä ap. Voitte kysyä VOISITKO KATSOA, mutta vasten tahtoa tehtynä tässä on tulos.
[/quote]
Todellakin pitää 16 vuotiaan välillä vahtia pikkusisarta. Meinaatko, että 16vuotias saa elää ihan vapaasti, tehdä mitä tykkää? " Hyvin" sujuu pesästä lentäminen, jos ei ole kotona vaadittu ikinä mitään.
[/quote]
Eihän se pikkulapsi ole 16-vuotiaan lapsi, joten veljellä ei ole mitään velvollisuutta hoitaa lasta. Kotitöihin osallistuminen noin muuten on eri asia.
16 v VELIPUOLI vahtimassa 3v SISKOPUOLTA kylvyssä?
Miksi 16v:n täytyy kylvettää sinun lapsesi? Vai menikö se lapsi ihan itse kylpyyn, koska se oli kiva ajatus ja veljeä voi aina syyttää, jos jotain menee pieleen.
Ja missä ihmeessä se miehesi on? Kirjoitit "Tulin kotiin" eli ei "tulimme kotiin", mies on siis jossain muualla? Minäkin olisin pojan puolella, ei 16v:n tarvitse hoitaa lasta, jonka sinä olet talouteen tuonut.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:24"]
Ei mun mielestä 16-vuotiaalta voi vaatia samanlaista ajattelevaisuutta ja harkintaa kuin aikuiselta. Vaikka älykkyydeltään tuon ikäiset ovatkin käytännössä aikuisia, niin 16-vuotiaat ovat kuitenkin lapsellisempia, impulsiivisempia ja usein itsekeskeisempiäkin kuin aikuiset. Ihan mahdollista, ettei poika edes tajunnut tekevänsä mitään väärää. Ellei sitten poika ole tietoisesti laittanut lasta kylpyyn vain jotta saisi itse tehdä rauhassa muuta.
[/quote]Tuota noin... Jo minun 10 vuotias tajuaa tuollaisen asian, joten minkälainen urpo 16 vuotias ei tajua? Hänen isänsä lienee samaa maata ja tällä väliä -mies jos ei edes 16 vuotiasta poikaansa ole saanut yhtään vastuullisemmaksi kasvatettua. Ap:n täytyy siis alkaa elämään niin, että hoitaa ja katsoo kaikki asiat alusta loppuun saakka ja ottaa siten itse vastuun lapsestaan täydellisesti.
Rauhoitu ap! Sinä ylireagoit nyt ihan täysin. Sinä säikähdit, pelkäät lapsesi puolesta. Se on ihan luonnollista. Syyllistyn itse samoihin ylilyönteihin, joten trust me I know these things!
Ymmärrän että olet vihainen miehellesi ja hänen pojalleen. Yritä nyt hyvänen aika kuitenkin ymmärtää heitäkin. Sinun on oltava aikuinen ja pyytää pojalta anteeksi - hyväksy se että poika ei ole virlä tarpeeksi kypsä katsomaan sisartaan. Kerro hänelle(ja miehellesi myös), että 3vtä ei missään olosuhteissa saa jättää veden äärelle yksin. Sinä ylireagoit koska säikähdit ja koet ettei tilannetta otettu riittävällä vakavuudella.
Et sinä voi aikuisena lähteä hotelliin mököttämään kun jokin ei mene mielesi mukaisesti. Mieti millaisen mallin annat lapsellesi!
Joten nyt rauhoitu ja suuntaa häntä koipien välissä himaan. Keksikää pojalle sopivampia kotitöitä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:24"]
[/quote]Tuota noin... Jo minun 10 vuotias tajuaa tuollaisen asian, joten minkälainen urpo 16 vuotias ei tajua? Hänen isänsä lienee samaa maata ja tällä väliä -mies jos ei edes 16 vuotiasta poikaansa ole saanut yhtään vastuullisemmaksi kasvatettua. Ap:n täytyy siis alkaa elämään niin, että hoitaa ja katsoo kaikki asiat alusta loppuun saakka ja ottaa siten itse vastuun lapsestaan täydellisesti.
[/quote]
Ei meillä teinit kylvettäneet taaperoita, ihan itse se miehen kanssa hoidettiin. Muuten kyllä tekivät kotitöitä ja muita hommia. Kylvetykset, iltasadut ym. hoitivat vanhemmat.
Miks jätätte lapsen vahtimaan lapsia, ettekä huolehdi itse rakkautenne hedelmistä?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:36"]Miks jätätte lapsen vahtimaan lapsia, ettekä huolehdi itse rakkautenne hedelmistä?
[/quote]
Haluaisin myös vastauksen tähän. Varsinkin jos ongelmaa on ollut aiemminkin.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:12"]
oon tällä hetkellä hotellissa. Jätimme tytön hänelle siksi aikaa kun kävimme hakemassa tutuiltamme pari huonekalua. Hänelle maksetaan naurettavan ruhtinaallisesti siitä, että viitsii katsoa pikkusiskoaan. Isä kannusta siihen. En osaa sanoa, miksi tyttäreni oli kylvyssä.
Ilmeisesti mieheni loputon paha omatunto siitä, että erosi kuusi vuotta sitten lastensa äidistä johtaa koko loppuelämän hemmotteluun ja lässytykseen. Jumalauta, ai miksi ranlaisen miestäni siitä, ettei hän edes poikaansa joka ei edes PAHOITELLUT siitä että olisi voinut tappaa lapsemme?? Oletko tosissasi? Tämä ei ole rnsimmäinen kerta kun mies lakaisee poikansa huononläy tv ö
[/quote]
Kyllä toi homma oli nyt ihan teidän molempien vanhempien laiminlyönti. Te jätitte sen lapsen toiselle alaikäiselle hoidettavaksi, vaikka tiesitte ettei se välttämättä sitä hoida. Hommatkaa sille luotettava hoitaja, niin tekee vastuulliset vanhemmat. Mutta sullekin lienee tärkeintä päästä mahdollisimman helpolla.
Vanhempien tehtävä on hommata lapselle hoitaja, luotettava hoitaja. Jos jättää lapsen holtittomalle teinille, niin kyllä se on vanhempien moka. Peiliin katsoisin ja katsoisin vielä hyvin tarkkaan.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:12"]
Ei tietenkään jätetä pieniä lapsia valvomatta ammeeseen, ootteko ihan urpoja!
Kolmevuotias varmaan odotti, että isoveli tulee takaisin!
Sen sijaan 16 vuotiaalle pitääkin antaa kotitöitä ja laittaa vahtimaan pikkusisarta.
[/quote]
Kotitöitä joo, mutta ei sitä pistetä vahtimaan pikkulasta jos siitä ei siihen hommaan ole. Pikkusisaruksen tehtävä ei ole henkensä kaupalla kouluttaa isoveljeä. Teinistä tulee lapsenvahti vasta kun se on siihen kyllin luotettava.
"Miehen poika yritti tappaa lapsemme" .. No, tosta lauseesta kyllä saa jo käsityksen että miehen poika ei sun mielestä teidän perheeseen kuulu, ja selittääkin taas vähän enemmän sun asenteesta..
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:22"]
[/quote]
[/quote]
Todellakaan sille 16v:lle ei anneta pikkulasta harjoittelukappaleeksi. Vanhempien tehtävä on huolehtia että pienellä lapsella on LUOTETTAVA hoitaja. Ei sitä jätetä holtittoman teinin hoitoon vain siksi että teinin nyt pitää sitä hoitaa. Kenenkään terveyttä ei riskeerata tuolla tavoin.
Onko ap väittänyt että 16 vuotias on pakotettu vahtimaan siskoa? Jos saa siitä vielä palkkaakin niin eiköhän ole kuitenkin jäänyt vahtimaan ihan "mielellään". Kun on talossa 3 vuotias joka voi keksiä mitä vaan, silloin ei mennä kuulokkeet päässä edes katsomaan sitä peliä.
Mun mielestä turhaan ap:tä syyllistetään. Itse olen ollut sisko vahtina jo joskus 12 vuotiaana ja todellakin olisin ymmärtänyt että 3 vuotiasta ei jätetä yksin kylpyyn!
Miten ihmeessä toi on muka uusperheeseen liittyvä ongelma? Kuka tahansa teini, IHAN VAIKKA SUN OMA, saattaisi ajattelemattomuuttaan tehdä noin. Miksi sun pitää ajatella, että nyt juuri SUN MIEHEN LAPSI kämmäsi? Moiti teiniä teininä, älä "miehesi lapsena". Noi on ihan tavallisen perheen ongelmia, ei juuri uusperheen.
Lähdetkö sä aina kun jokin ei mene niin kuin pitäisi? Töissäkin lähdet ovet paukkuen kun jokin ei toimi sovitusti? Sama ystävien kanssa? Aikamoista hommaa, sanoisin.