Teini 14v juhlissa lastenpöytään?
Terve. Olimme perheen kesken tuttaviemme grillijuhlissa, jossa samalla juhlittiin tupaantuliaisia ja perheen emännän syntymäpäiviä. Isäntäperhe oli oikein hyvin ottanut lapset huomioon (lapsivieraita noin 15) ja oli varannut lapsille omat pöydät ja omat ruoat. Meidän esikoinen 14v ohjattiin sitten lasten pöytään, ja oletettiin hänen syövän samoja nakkeja ja lihapullia kuin muutkin lapset. Kun olisi tullut hakemaan "aikuisten ruokaa", isäntä kysyi naureskellen että tuoltahan sinun pitää hakea, viitaten lasten pöytään.
Isäntäperheen oma teini on 16, ja oli aikuisten pöydässä. Vieraita yhteensä oli viitisenkymmentä. Emme isäntäperheelle kehdanneet sanoakaan tästä, sillä ovat helposti suuttuvia... Mitä mieltä olette? Teinistä kuulema tuntui ikävältä olla pienten lasten seurassa, vaikka olisi hyvinkin voinut olla muiden teinien (16-20v) seurassa
Kommentit (107)
14 v on lapsi joten lastenpöytään vaan. Mikä kiire aikuistua?
Tuon voisi ehkä miettiä niin, että minkä ikäiset ravintolassakin tilaavat lastenlistalta. Heille oma lihapulla/nakkipöytä on varmasti ok. 14v ei kuulu enää tähän ryhmään.
Tosi noloa ämmältä ja koolta! Olin itsekin näissä juhlissa ja huomasin teininne ala-arvoisen kohtelun. Salaatti oli muuten kamalaa ja yöllinen ripulini taisi olla oireilua kattauksesta, on sitä paremminkin syöty.
Eihän ap mitenkään hauķkunut isäntäperhettä tai juhlia, kunhan kysyy mielipidettä ja peilaa teinin mielipahaa muiden mielipiteisiin.
Eli lopeta, kolmonen!
No byhyy mamma. Ei 14v mikään aikuinen vielä ole. Tässä tapauksessa isäntäperhe veti rajan siihen että sinun lapsesi on muiden lasten kanssa. Tuolla logiikalla jos sinun 14v olisi päästetty aikuisten pöytään, pian olisi joku toinen äiti itkenyt kuinka hänen teini Jannica 12v joutui lasten pöytään vaikka sinun 14v pääsi aikuisten pöytään :'( Normaalien aikuisten keskustelut ei mielestäni ole 14 vuotiaalle niitä kiinnostavimpia.
Toi ruokajuttu taas oli kyllä tökerö. Kyllä pitäisi teinille, ja miksei lapsille antaa mahdollisuus kokeilla muutakin makuja kuin niitä iänikuisia nakkeja.
Pienet piirit. Hei juorukello joka laitoit linkkiä m:lle. Sullakin hymy hyytyis jos tietäisit mitä m susta selkäs takana on puhunut.
t: kolmas samoilla kinkereillä ollut. Ja tiedoksi vaan, että minuakin nolotti teini paran puolesta, kun joutui olemaan niiden kakrujen kanssa, omani oli siellä myös.
monet muuten naureskeli sun vaatteille, ehkä ensikerralla mietit tarkemmin missä vaatteissa lähdet ihmisten ilmoille.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 20:11"]Mitähän M pitää kun kirjoitat hänestä nettiin... kerroit aika paljon yksityiskohtia, joista voi tunnistaa. Ja taidan tietää kuka olet, nimi alkaa k:lla, lyhyt, ruskea tukka? Ei ehkä olleet M ja K miettineet tuota järjestelyä teinisi osalta, mutta mikset sanonut heille? Kirjoitat suoraan nettiin! Ei, he eivät suutu ilman syytä, tottakai olisit tuosta voinut mainita. Taidan soittaa M:lle jotta soittaa sinulle, tarvitse kaikkea netin välillä hoitaa.
3
[/quote]
Nolo...
No en kyllä oo M. Ihan vain hänen HYVÄ ystävättärensä, ja en pidä että hänestä kirjoitellaan netistä. Pah, sanon minä. Naurettavaa nettijuoruilua, ja keskustelun löysin kun etsin vinkkejä lomailuun finnmatkat-osastolta. Oli sivussa ja kiinnosti. En todellakaan täällä palstalla käy usein, lomavinkkejä kysymässä.
Kolmonen taitaa tosiaan olla emäntä itse :D
Nolointa oli ehkä ne valmispyörykät joita lapsille tarjottiin. Teki pahaa, kun pikkumuksuni joutui syömään semmosta kuraa, siksi annoinkin omalta lautaseltani hakea lihanpaloja ja salaattia.
Ap tässä. Tämä m laittoi minulle tekstiviestin, että levitän hänen asioitaan netissä ja olen anteeksipyynnön velkaa. Pyysin anteeksi, ja kysyin kuka täällä kirjoittelee. Ei suostunut kertomaan, koska ei jaksa lisää draamaa? Anteeksi nyt vain 3, mutta taidat olla M.......siksi sanoit ettet "vastannut puhelimeen" ja sait lisäaikaa miettiä?? Mitä ihmettä.....
Taitaa olla meidän perheidemme välit nyt jonkin ajan katkolla, naurettavaa tälläinen netissä riitely. Olen vain kysynyt muiden mielipidettä, tälläinen haloo syntyy. Ja en jaksa tekstiviestiä pistää, saavatpahan muutkin tietää millainen olet...
Ap
Niin hyvä ystävä oot, että M on sua itse kutsunut rasittavaksi ja päällepäsmäriksi, kun aina tunget muka "auttamaan" ja oot tekemässä itteäs tykö. Tuollakin käyttäydyit ihan, kun olis olleet sun omat juhlat.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 20:43"]No en kyllä oo M. Ihan vain hänen HYVÄ ystävättärensä, ja en pidä että hänestä kirjoitellaan netistä. Pah, sanon minä. Naurettavaa nettijuoruilua, ja keskustelun löysin kun etsin vinkkejä lomailuun finnmatkat-osastolta. Oli sivussa ja kiinnosti. En todellakaan täällä palstalla käy usein, lomavinkkejä kysymässä.
[/quote]
Kukaan ei olisi tätä ämmää tunnistanut jos olisit ollut hiljaa. Hienosti paljastit vielä Koonkin, typerä akka. T. Vieras
Täysin sairasta laittaa 14-vuotias lastenpöytään ! Teinit eivät missään tapauksessa kuulu olla lastenpöydässä ! Lapset = 12 ja alle! Herranjestas onko oikeasti olemassa noin tyhmiä ihmisiä että laittaa noin vanhan lastenpöytään ?! Järkyttävää.
Minä toivon aapeelle kaikkea hyvää, tuo sun kaveris on hullu.
Me varmaan olisimme lähteneet tuollaisista juhlista äkkiä pois. Muistan aina, kun olin itse teini ja erään sukulaisen 60v juhlissa. Katettiin aikuisten kahvipöytä ja olin tietenkin menossa sinne, kuten muutkin suvun nuoret. Juhlakalu tokaisi, ettei sulle ole kahvia, kun tuolla on lasten mehupöytä.
Tuli todella surullinen ja paha mieli. Olin kahdeksannella luokalla ja minut pantiin suvun lastenlasten kanssa mehupöytään.
Äitini oli todella tyrmistynyt ja hörpättyään kahvit, lähdimme heti pois.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 20:11"]
no kyllä mä olisin 14v laittanu sinne aikuisten seuraan, niiden 16-20v lähelle istumaan. 14v on jo "olevinaan" ulkona lasten kuvioista , vaikka kaikki me tiedetään ettei ole. mutta pikkuhiljaa voidaan alkaa opettaa aikuisten tavoille, kun ne aikuisten kuviot kuitenkin kiinnostaa jo. pakottamalla lasten seuraan, tekee vain hallaa myöhemmissä kuvioissa.
[/quote]
Sen verran tuoreessa muistissa on oma teini-ikä, että voin kyllä ainakin omasta puolestani todeta olleeni neljätoistakesäisenä ihan oikeasti ulkona lasten kuvioista. Varmastikin olin pikkuvanha, mutta perheen ja serkussarjan nuorimpana olin koko ikäni viettänyt runsaasti aikaa itseäni vanhempien kanssa ja heiltä toki omaksunut toimintatapoja ja ajatusmaailmaa. Lapsi imee oppeja ja ideoita kuin pesusieni vettä, joten jos sitten jouduin natiaisten seuraneidiksi, harmitti ihan helvetisti.
Että kun tuossa mainitsit, kuinka "kaikki me tiedetään" - mä en ainakaan tiedä.
14v lapsien pöytään ja nykyinen kansanedustamme asui jo avoliitossa silloin ja oli äiti. Voi jee, mitä toimintaa emännältä. Ja isäntä vielä käskee takaisin lihapullapöytään mussuttamaan lasten nauravia nakkeja. Herranjestas sentään, miten noloa käytöstä
Ei vetti. Minäkin olin niissä juhlissa ja lapseni 11 vee söi lasten pöydässä. En paljasta itseäni.
Anoppi laittaa vieläkin mut ja mieheni lastenpöytään ja ollaan jo 27v eikä enää teinejä.