Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini 14v juhlissa lastenpöytään?

Vierailija
09.07.2014 |

Terve. Olimme perheen kesken tuttaviemme grillijuhlissa, jossa samalla juhlittiin tupaantuliaisia ja perheen emännän syntymäpäiviä. Isäntäperhe oli oikein hyvin ottanut lapset huomioon (lapsivieraita noin 15) ja oli varannut lapsille omat pöydät ja omat ruoat. Meidän esikoinen 14v ohjattiin sitten lasten pöytään, ja oletettiin hänen syövän samoja nakkeja ja lihapullia kuin muutkin lapset. Kun olisi tullut hakemaan "aikuisten ruokaa", isäntä kysyi naureskellen että tuoltahan sinun pitää hakea, viitaten lasten pöytään. 

 

Isäntäperheen oma teini on 16, ja oli aikuisten pöydässä. Vieraita yhteensä oli viitisenkymmentä. Emme isäntäperheelle kehdanneet sanoakaan tästä, sillä ovat helposti suuttuvia... Mitä mieltä olette? Teinistä kuulema tuntui ikävältä olla pienten lasten seurassa, vaikka olisi hyvinkin voinut olla muiden teinien (16-20v) seurassa

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa nöyryyttävää toimintaa teiniä kohtaan.

Vierailija
2/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko juhlat lauantaina? Olenkohan ollut samoissa kekkereissä..... Pääkaupunkiseudulla........

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat kyllä, 3. 

 

ap

Vierailija
4/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin laitettiin 18-vuotiaana lasten pöytään. En edes harmistunut, huokaisin vain ja pyöräytin silmiäni. Join sitten sitä Pommacia kakrujen kanssa ja söin lihapullia, mutta hyviä pullia olivatkin. Kerran kakara, aina kakara näköjään.

Vierailija
5/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin nostanut asiasta "metelin" ja sanonut suoraan isäntäperheelle, ettei tuollainen käytös ole 14 vuotiasta kohtaan sopivaa eikä hän tullut syömään tänne mitään nakkeja ja lihapullia ja viettämään iltaa viisivuotiaiden kanssa. Törkeää ja ajattelematonta käytöstä.

Vierailija
6/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä mä olisin 14v laittanu sinne aikuisten seuraan, niiden 16-20v lähelle istumaan. 14v on jo "olevinaan" ulkona lasten kuvioista , vaikka kaikki me tiedetään ettei ole. mutta pikkuhiljaa voidaan alkaa opettaa aikuisten tavoille, kun ne aikuisten kuviot kuitenkin kiinnostaa jo. pakottamalla lasten seuraan, tekee vain hallaa myöhemmissä kuvioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti jossain se ikäraja menee, tuolla nyt sitten tuossa, kurja juttu teidän teinille, mutta ehkä ihan hyvä ns opetus, ettei aina ole niin lystiä ja pitää silti toimia oikein.

 

Mun 13v joutui juuri viime viikonloppuna eräissä juhlissa olemaan ns lapsenlikkana, ei ollut poika järin iloinen tästä, mutta ei pahempaa traumaa, elämä on.

Vierailija
8/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita oli vähän, ja lapset olivat pääasiassa serkuksia, mutta lasten pöytään joutuivat 5-21 vuotiaat paikalla olijat. Aikuiset ilmeisesti vahtimaan ja viihdyttämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen juorukello 3 on? Riitaa odotellessa, varmaa tulee m kohta laukoon totuuksia jos onkin joku wnb-espoolainen :D menee kiinnostavaksi

Vierailija
10/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 20:12"]

Valitettavasti jossain se ikäraja menee, tuolla nyt sitten tuossa, kurja juttu teidän teinille, mutta ehkä ihan hyvä ns opetus, ettei aina ole niin lystiä ja pitää silti toimia oikein.

 

Mun 13v joutui juuri viime viikonloppuna eräissä juhlissa olemaan ns lapsenlikkana, ei ollut poika järin iloinen tästä, mutta ei pahempaa traumaa, elämä on.

[/quote]

 

mulle sanottiin yksissä häissä että meen tonne "lastenhuoneeseen" vahtimaan lapsia jotta vanhemmat saavat rauhassa juhlia. Olin kutsuttu vieras mutta töihin olis laitettu, olin viisitoista vasta. 8 kpl 6-9 vuotiasta ja yksi vauva. Olisin ollut siellä yksin. Porukat ei oikein tykänny ideasta silloin enkä itekään tykänny. Kohteliaasti porukat ilmoitti minunkin tulleen juhlimaan hääparia että jos se ei kelpaa niin poistumme. Jouduimme poistumaan kun morsian laittoi naamansa nirppaan ja että hän oli jo luvannu kaikille että hoidan. Porukat päätti että edes häälahjaa ei jätetä.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä wt-kissatappelu nyt täälläkin on? Voi luoja.

Vierailija
12/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 20:21"]Mikä ihmeen juorukello 3 on? Riitaa odotellessa, varmaa tulee m kohta laukoon totuuksia jos onkin joku wnb-espoolainen :D menee kiinnostavaksi

[/quote]

Kolmonen on just se syy miksi AP ei uskaltanut kitistä isäntäperheelle. Ovat varmaan yhtä "hauskoja" ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vain ihmisten mielipiteitä täällä ja vastaavia kokemuksia, koska eihän se mielipaha kellekkään kiva ole, nyt se oli meidän teinillä. Lisäyksenä että meidän 9 v oli kaverilla yötä, joten ei ollut silloin mukana. Ei edes tuntenut näitä lapsia, kännykällä värkkäsi tunteja. 

 

ja kolmonen, mitähän taitaa M sanoa kun olet paljastanut hänen ja hänen miehen nimikirjaimet. Minäkin taidan arvata kuka sinä olet, mutta en ainakaan ala riitelemään.

 

ap

Vierailija
14/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 14-vuotias laitettiin ainoana teininä tuohon pöytään ja joutui istumaan joidenkin alle 10-vuotiaiden seurassa ainoana isona ja tosiaan kiellettiin ottamasta aikusiten pöydästä ruokaa, kuulostaa tosi törpöltä. M:lle ja K:lle vaan terveisiä ihan ulkopuoliselta, että moka mikä moka.

 

Jos taas juhlissa oli useita suunnilleen saman ikäisiä ja tuolla lastenpöydässä oli vaikka 12- ja 13-vuotiaitakin ja kaikki ruoka oli kaikkien syötävissä, niin ihan ok järjestely. vedetty esim. linja, että alle 15-vuotiaat on toisessa pöydässä. Mutta tosiaan ok ainoastaan jos samaa ikäryhmää edustavia oli useampia. Yksittäisen 14-vuotiaan olisin laittanut aikuisten pöytään enkä joidenkin 5-vuotiaiden seuraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marja, Kari ja Kirsi, kolmosen nimi on luultavasti Reija-Ursula

Vierailija
16/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 täällä. En ymmärrä miksi nettiin pitää kirjoittaa, helvetin naurettavaa. Ja en kirjoittanut tunnistettavasti, ap itse myönsi epäilyni! Hah. Ihan oikein että sai se teinisi siellä lastenpöydässä olla, varmaan yhtä lapsellinen kun äitinsä. Ois ollu sunki paikka siellä.

Vierailija
17/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moka tosissaan, törkeää kohtelua 14-vuotiasta kohtaan. Minusta hyvä ap että et ruvennut meuhkaamaan juhlissa. Ja tuo sinun "tuttusi". Voi luoja mikä ämmä!! Tommoset kaveripiiristä vaan äkkiä pois! Kaksinaamanen kertoo ite enemmän lu ap:D

Vierailija
18/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehkä vähän noloa, en osaa sanoa. Mutta lasten pöydässä olisi taatusti rennompi tunnelma, kuin aikuisten pönöttävässä pöydässä. Itse aikuisena menen mieluummin synttäreillä yms. juhlissa juttelemaan lasten kanssa tai lastenhuoneeseen ajelemaan jonkun pikku-petterin kanssa pikkuautolla tai ihailemaan asiaankuuluvasti hänen uutta puujunaansa. Lasten seurassa on mukavampaa, kuin kuivat jutut aikuisten kesken. Mutta sitten mä olenkin sellainen lapsi-magneetti, että kaikki mukulat tykkää musta.

Mun 14-vuotias olisi todennäköisesti nauranut hyväntahtoisesti ja mennyt ihan mielellään siihen lasten pöytään. Vain aikuiset osaavat loukkaantua tollaisesta?

Vierailija
19/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 taitaa olla itse se kutsujen emäntä :). Ei vain halua myöntää että on av-mamma :D. No tiedoksi, että olitte hölmöjä kun laitoitte 14v.n lasten pöytään jos se oli kohdallanne ajattelemattomuutta niin viimeistään siinä vaiheessa kun teini on tumossa hakemaan ruokaa aikuisten pöydästä olisi virhe täytynyt korjata. Sen sijaan ukkosi oli täysi ääliö ja käski teinin takaisin lasten pöytään!

Vierailija
20/107 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 20:12"]

Valitettavasti jossain se ikäraja menee, tuolla nyt sitten tuossa, kurja juttu teidän teinille, mutta ehkä ihan hyvä ns opetus, ettei aina ole niin lystiä ja pitää silti toimia oikein.

 

Mun 13v joutui juuri viime viikonloppuna eräissä juhlissa olemaan ns lapsenlikkana, ei ollut poika järin iloinen tästä, mutta ei pahempaa traumaa, elämä on.

[/quote]

 

mulle sanottiin yksissä häissä että meen tonne "lastenhuoneeseen" vahtimaan lapsia jotta vanhemmat saavat rauhassa juhlia. Olin kutsuttu vieras mutta töihin olis laitettu, olin viisitoista vasta. 8 kpl 6-9 vuotiasta ja yksi vauva. Olisin ollut siellä yksin. Porukat ei oikein tykänny ideasta silloin enkä itekään tykänny. Kohteliaasti porukat ilmoitti minunkin tulleen juhlimaan hääparia että jos se ei kelpaa niin poistumme. Jouduimme poistumaan kun morsian laittoi naamansa nirppaan ja että hän oli jo luvannu kaikille että hoidan. Porukat päätti että edes häälahjaa ei jätetä.

 

[/quote]

 

ok, ihan eri asia meillä, eli ei mitkään noin viralliset juhlat, mutta sinne se silti nakitettiin, eikä lapsia ollut noin montaa. Hyvin teki sun porukat, propsit siitä, mä olisin kyllä sen lahjan heille antanut :)

 

No ap, montako lasta siellä oli ja minkä ikäisiä? Oliko siis teinipöytä erikseen ja heille eri ruuat ja aikuisten pöydät erikseen ja vielä heillekin eri sapuskat?

Melkoiset bileet, mutta, näitä on niin erilaisia.

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi