Teini 14v juhlissa lastenpöytään?
Terve. Olimme perheen kesken tuttaviemme grillijuhlissa, jossa samalla juhlittiin tupaantuliaisia ja perheen emännän syntymäpäiviä. Isäntäperhe oli oikein hyvin ottanut lapset huomioon (lapsivieraita noin 15) ja oli varannut lapsille omat pöydät ja omat ruoat. Meidän esikoinen 14v ohjattiin sitten lasten pöytään, ja oletettiin hänen syövän samoja nakkeja ja lihapullia kuin muutkin lapset. Kun olisi tullut hakemaan "aikuisten ruokaa", isäntä kysyi naureskellen että tuoltahan sinun pitää hakea, viitaten lasten pöytään.
Isäntäperheen oma teini on 16, ja oli aikuisten pöydässä. Vieraita yhteensä oli viitisenkymmentä. Emme isäntäperheelle kehdanneet sanoakaan tästä, sillä ovat helposti suuttuvia... Mitä mieltä olette? Teinistä kuulema tuntui ikävältä olla pienten lasten seurassa, vaikka olisi hyvinkin voinut olla muiden teinien (16-20v) seurassa
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 21:46"]
Miksi joitakin viestejä on poistettu? Niisä ei edes ollut näitä tunnistamisen riskejä. Silti nuo viestit missä luetellaan alkukirjaimia saivat jäädä, jo on kumma.
[/quote]
Yksi (trolli?) laittoi tuohon väliin jotain sekoilevaa haukkumista. En tiedä oliko se noita alkuperäisiä vai joku jolla oli tylsää. Ainakin ne on kadonneet.
Hei sinä 3 joka etsit jtn matkavinkkejä täällä. Älä tule tänne edes välillä pyörimään. Vai mikä m olitkaan.
Mä putosin Finnmatkojen kohdalla :D Juu, mäkin etsin sisustusvinkkejä, siksi välillä päädyn avaamaan vahingossa anaaliyhdyntäketjun. Eliittiäpä hyvinkin! :D
Mut on kanssa joskus ihan selkeästi tunnistanut jostain ketjusta. Luetteli just jonkun tilaisuuden tuntomerkkejä yms. Olin kuitenkin sen verran kettu, että en todellakaan paljastanut itseäni, vaan sanoin olevani ihan eri ikäinen, eri paikkakunnalta ja ihan eri ihmisten kanssa tekemisissä tai jotain vastaavaa... Nyt tässä tuli hyvä muistutus, miksi ei liian rehellinen kannata olla. Tuollaisia riidanhaastajia on joka puolella. Mitä ihmettä toi 3 on tästä rehaamisesta saanut?? Ihan itse paljasti tietoja, tuosta aloitusviestistä jäivät henkilöt ihan anonyymeiksi. Jos musta olisi tämmönen ketju täällä (tai mun häistä siis) ei voisi vähempää kiinnostaa.
Mitä niissä poistetuissa viesteissä oli?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:22"]Mitä niissä poistetuissa viesteissä oli?
[/quote]
Ei mitään muusta viesti massasta poikkeavaa. Kolmoselle vastattiin vain että kuinka kauhea ihminen on kun rupesi Apn teiniä haukkumaan. Jotakin muutakin varmaan oli kun noin paljon poistettiin.
Itsekkin olin kyseisessä juhlassa. Tunnelma isäntäperheen välillä oli aika ajoin kireä..
Kai se törkeintä tässä oli se että isäntäväki kielsi 14-vuotiasta noutamasta ruokaa aikuisten pöydästä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:16"]Kai se törkeintä tässä oli se että isäntäväki kielsi 14-vuotiasta noutamasta ruokaa aikuisten pöydästä.
[/quote]
M loukkaantui, kun teini alkoi suureen ääneen nirsoileman lastenpöydän tarjoilluista. Mikään ei kelvannut ja kaikki oli kakkaa..
Heh. Meidän tenavat on syöneet samaa ruokaa aikuisten kanssa siitä lähtien kun
vauvamössöt lopetettiin (nekään eivät olleet kaupan valmis sörsseleitä).
Lasten pöydästä ne eivät ole tankanneet kertaakaan missään juhlissa. Tämän
kyllä tietää kaikki sukulaiset ja kaverit, eivätkä yritäkkään tyrkyttää nauravia nakkeja, kumipullia taikka mielipahamuussia jos muutakin on tarjolla.
Tätä ei vaan tiennyt tarjoilija yksissä juhlissa (juurikin pääkaupunkiseudulla) ja
yritti ohjata poppoota ruokajonosta "lapsille" tarkoitettuu tarjoilulinjastoon.
Tarjoilijan ja lähellä olevien ilmeet olisivat olleet kuvaamisen arvoisia, kun
viisivuotias nuorimmainen tokaisi "Et kai sinä luule, että me syödään tuollaista,
kun täällä on oikeaakin ruokaa".
Istumajärjestyksen ymmärrän, siitä on noloa alkaa vieraiden valittamaan vaikka sitten ois se teini laitettu lasten kanssa istumaan mutta tosi outoa tuollanen että 14-vuotias ei saa tarjoiluista vapaasti valita mitä syö vaan hänet ohjataan ottamaan ruokaa vain lasten pöydästä.
Siis oikeasti, lasten ruuat erikseen on super wt ratkaisu. Mun lapset syö juhlissa mielellään samaa kun aikuiset, ja silloin harvoin kun ollaan buffassa niin en edes esittele nakkipöytää. Ei nakit ole juhlaruokaa, vaan kiireisen arkiilllan pikaruoka ( sillonkin kyllä yleensä bratwurstihodari on suosikki)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 21:43"]
mitä jos teini eiolisi tullut kuka olisi vahtinut näitä 2-v naapurin irma vai perheen oma teini
[/quote]Ehkä sillä ei olisi niin väliä, Herran haltuun..
[/quote]
Tai sit se 12v.
juu ja 2-v joutuu istuu ilman vanhempiaan kuka niille raukoille lautasen tuo
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:05"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:16"]Kai se törkeintä tässä oli se että isäntäväki kielsi 14-vuotiasta noutamasta ruokaa aikuisten pöydästä.
[/quote]
M loukkaantui, kun teini alkoi suureen ääneen nirsoileman lastenpöydän tarjoilluista. Mikään ei kelvannut ja kaikki oli kakkaa..
[/quote] höpö höpö, ei se niin mennyt. Älä edes viitsi :D
[/quote]
Eikö mennyt? Kyllä sieltä teinin suusta muutama ns. totuus tuli..
Vähän ot: kerran lankomiehelläni ja hänen uudella vaimollaan kyläiltiin. He tarjosivat lapsille makkarakastiketta ja keitettyjä perunoita, aikuisille oli sisäfileepihvit ja aurajuustoperunat. Sitten lapset siinä katsoivat kuola valuen kun aikuiset söivät. Onneksi meillä ei ollut silloin lapsia, mutta kyllä oma ruokahalu meni silloin....
Av on kyllä parasta viihdettä. :D
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 20:12"]
Valitettavasti jossain se ikäraja menee, tuolla nyt sitten tuossa, kurja juttu teidän teinille, mutta ehkä ihan hyvä ns opetus, ettei aina ole niin lystiä ja pitää silti toimia oikein.[/quote]
Juu, oppii inhoamaan juhlia, kun niissä ihmisille näytetään heti ovella oma paikka. Sehän se onkin elämän tarkoitus :)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 21:04"]
Täytyyhän jonkun vahtia lasten pöydässä niin 14 vuotias on omiaan vahtimaan.
[/quote]
Meinaatko, että 14-vuotiaan vieraan tehtävä on vahtia muiden lapsia? Eikö se ole isäntäväen puuhaa ennemminkin...
[/quote]
Tai vaikka jokainen vanhempi vahtisi omiaan.. Mitäköhän on tullut sen 2-v lastenpöydässä istuneen lapsen syömisestä. Ihanko on itse hakenut nakkeja lastenbuffetista. Ja millä välin isäntä ehti vahtia mistä kukakin haki ruokaa. Olisi keskittynyt syömiseen ja vieraidensa viihdyttämiseen. Vai pitikö laskea montako nakkia kukin söi.