Mä jotenkin kavahdan naisia, jotka eivät millään tavalla
vaali naisellisuuttaan. Siis ovat TÄYSIN, totaalisen piittaamattomia sukupuolestaan. Niitäkin, jotka pesevät hiuksensa ja ovat ns. siistejä, mutta jotka eivät näe tippaakaan vaivaa näyttääkseen naisilta ja edes jollain lailla kauniilta. Siis ei ripsaria, ei mitään meikkiä, kulmille ei tehty mitään. Hiukset laittamatta, ei hiusvärejä, ei korviksia, ei kaulaketjuja, ei kynsilakkaa. En tarkoita, että pitäisi olla kaikkia näitä, ei missään nimessä. Mutta edes jotain.
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:14"]
Tiedän kyllä, että äitini suhtautuu itseensä samalla tavoin kuin tämän ketjun numero 9, ehkä siskoni on myös samanlainen. Se tunuu musta vaan niin oudolta, koska oma elämäni on todella vahvasti sukupuolettunut ja niin moni asia liittyy mielestäni seksuaalisuuteen.
[/quote]
Minä olen myös seksuaaliselta suuntautumiseltani aseksuaali, joten ehkä sekin selittää asiaa. En ole koskaan tuntenut seksuaalista vetoa en miehiin, naisiin, eläimiin, en mihinkään. Olen kyllä kokeillut joskus parisuhteitakin kun sellainen on tapana, mutta ei ole mun juttu.
t. 9
Mä taas jotenkin intuitiivisesti ihailen ap:n kuvaamia naisia. MIKSI pitäisi yrittää näyttää kauniilta ja viehättävältä (ja vielä juuri siten, kuin vallitsevat normit määräävät)? Mua harmittaa, että ulkonäkö merkitsee mulle aika paljon.
Ei siinä siis mitään vikaa ole, että kaunistautuu, mutta ihailen itseohjautuvuutta ja normeista piittaamattomuutta, ja harva normi on yhtä voimakas ja turha kuin vaatimus naisten viehättävyydestä tai pyrkimyksestä siihen.
Puhdas ja siisti pitää toki olla, mutta se on eri asia.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:07"]
Ei se naiseus ole vain meikkejä, koruja ja kynsilakkoja. Naiseuttakin on monenlaista, ei ole olemassa vain yhdenlaista naiseutta johon kuuluu nuo meikit, korut sun muut.
[/quote]
Varmasti näin, mutta olen silti samaa mieltä ap n kanssa eli kavahan ja pidän outona. En ehkä pysty perustelemaan, mutta suhtautuminen onkin vain tunne, jota ei niin tarvitse perustella. Tunne vaikuttaa voimakkaasti siihen, kenen kanssa ystävystyy.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:16"]
Kyse on naiseudesta ja naiseuden vaalimisesta. Arvostamisesta. Joku voi olla ehkä vahva, voimakas nainen, korostaen sitä vaikkapa tummalla hiusvärillä, isoilla koruilla, kenties tatskoilla. Joku on kukkamekkoon pukeutuva hento nainen, joku jotain muuta. Yleensä, mielestäni siis, naiseuden vaaliminen on jotain myötäsyntyistä, jotain jota haluaakin vaalia jollain tasolla. Ja on hieman outoa, jos se puoli vaiennetaan ja nujerretaan kokonaan. Miksei pelkkä hajuvesi, omanlainenkin, riitä siihen vaalimiseen, ja aika monella on sentään joku koru jota voi pitää mieluusti arkenakin.
[/quote]
Oikeasti? Kannattaisikohan vähän ajatella ja lukea jotain... saattaisi ajatus siitä, että tuollainen ns. naisellisuus olisi myötäsyntyistä vähän muuttua. Vai luuletko oikeasti, että ilman ihmiskontaktia sinulla olisi tarvetta hajuvesille? Ja jos olisi, miksei sitä tulisi miehenäkin? Ajattelepa vähän alkuasukkaiden tapoja jossain sademetsässä....
Naiseuden vaaliminen, voi apua..mihin se naiseus häviää niin kauan kun housuista löytyy oikea värkki...
Niin, mä en voi mitään sille, että kavahdan. Se reaktio tulee automaattisesti. IHmisen ei tarvitse olla millään lailla suttuinen, likainen tai huolimattomasti puettu. Mutta jos nainen on riisuttu kaikesta kauniista ja naisellisesta, siis ihan kaikesta, on hän jotenkin kuin tyhjä huone. Vaikka sellaisenakin voi olla kauniisti valaistu, kauniin muotoinen jne mutta jotenkin.. tyhjä. Se on vain tunne joka herää, ei muuta.
ap
No saatiinhan tänne joku telaketjuhenkilökin. Kyllä se nyt vaan niin on, että se naiseus ja naisellisuus ovat jotain, mikä on olemassa, ei se ole vaan yhteiskunnallista alistamista.
Kyse on naiseudesta ja naiseuden vaalimisesta. Arvostamisesta. Joku voi olla ehkä vahva, voimakas nainen, korostaen sitä vaikkapa tummalla hiusvärillä, isoilla koruilla, kenties tatskoilla. Joku on kukkamekkoon pukeutuva hento nainen, joku jotain muuta. Yleensä, mielestäni siis, naiseuden vaaliminen on jotain myötäsyntyistä, jotain jota haluaakin vaalia jollain tasolla. Ja on hieman outoa, jos se puoli vaiennetaan ja nujerretaan kokonaan. Miksei pelkkä hajuvesi, omanlainenkin, riitä siihen vaalimiseen, ja aika monella on sentään joku koru jota voi pitää mieluusti arkenakin.
[/quote]
Eli naiseus on mielestäsi kaunistumista ja ehostamista? Entä jos ei koe tarvitsevansa "naiseutensa korostamista"?
Pukeudun kivoihin ja siisteihin vaatteisiin, pidän huolta itsestäni noudattamalla terveellistä ruokavaliota ja harrastamalla liikuntaa. Terve hyväkuntoinen iho ja kiva luonnollinen hiusten väri, miksi noita suttaamaan täyteen kemikaaleja? En tee mitään noista sinun mainitsemista asioista, ja tunnen oloni aivan naiseksi ja naiselliseksi.
Kyllä ihminen voi olla naisellisen näköinen ilman noita (minulle) turhan tuntuisia asioita. Paremmalta näyttää mielestäni ihminen, jolla terveelliset elämäntavat ja joka on oikeasti onnellinen itsestään luonnollisessa tilassa. Mutta jokainen tekee juuri niinkun itsestä parhaalta tuntuu!
[/quote]
Olen nainen ja vaalin naiseuttani. En kuitenkaan sinun osoittamillasi tavoilla. Koen olevani naisellinen lyhyillä värjäämättömillä hiuksillani, meikittömyydelläni, koruttomuudellani ja ihan näissä pitkissä housuissani ja löysässä paidassani. Erityisen naisellinen ja oma itseni koen olevani harrastusteni parissa. Harrastan suunnistusta ja thainyrkkeilyä.
Pyh, alkuasukkaisiin on turha vedota. Hehän nimenomaan käyttävät mielettömästi värejä, runsaita koruja, tatuointeja..
Minulla on tutkimustenkin mukaan vahva sukupuoli-identiteetti. En siis ole piittaamaton sukupuolesta. Silti en ole ikinä meikannut, käyttänyt ripsiväriä, tehnyt mitään kulmille, käyttänyt hiusväriä, koruja, korviksia, kynsilakkaa, laittanut hiuksia. En ikinä yritä näyttää kauniilta tai naiselliselta. Noilla asioilla ei ole mitään tekemistä sukupuolesta piittaamattomuuden kanssa.
Vastaatkohan sinä nyt kuitenkaan ap:n kuvausta? Etkö käytä MITÄÄN koruja koskaan? Etkö tippaakaan meikkiä? Etkö koristeellista hiuspompulaa tai donitsia? Etkö hajuvettä? Et mitään? Olet oikeasti androgyyni?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:23"]
Pukeudun kivoihin ja siisteihin vaatteisiin, pidän huolta itsestäni noudattamalla terveellistä ruokavaliota ja harrastamalla liikuntaa. Terve hyväkuntoinen iho ja kiva luonnollinen hiusten väri, miksi noita suttaamaan täyteen kemikaaleja? En tee mitään noista sinun mainitsemista asioista, ja tunnen oloni aivan naiseksi ja naiselliseksi.
Kyllä ihminen voi olla naisellisen näköinen ilman noita (minulle) turhan tuntuisia asioita. Paremmalta näyttää mielestäni ihminen, jolla terveelliset elämäntavat ja joka on oikeasti onnellinen itsestään luonnollisessa tilassa. Mutta jokainen tekee juuri niinkun itsestä parhaalta tuntuu!
[/quote]
Miten tähän ketjuun nyt osui naisia, joita mä en esimerkiksi näe koskaan, siis koskaan? Kaikki kai nyt jotenkin ees kaunistautuu, vaatteilla tms.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:22"]
Niin, mä en voi mitään sille, että kavahdan. Se reaktio tulee automaattisesti. IHmisen ei tarvitse olla millään lailla suttuinen, likainen tai huolimattomasti puettu. Mutta jos nainen on riisuttu kaikesta kauniista ja naisellisesta, siis ihan kaikesta, on hän jotenkin kuin tyhjä huone. Vaikka sellaisenakin voi olla kauniisti valaistu, kauniin muotoinen jne mutta jotenkin.. tyhjä. Se on vain tunne joka herää, ei muuta.
ap
[/quote]
Nainen siis muuttuu kummalliseksi olioksi esimerkiksi saunassa?
Naisellisuus on siis yhtä kuin kemikaaliyhdisteitä (meikki, hajuvesi ja hiusväri) ja jotkut killuttimet kaulassa?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:24"]
Pyh, alkuasukkaisiin on turha vedota. Hehän nimenomaan käyttävät mielettömästi värejä, runsaita koruja, tatuointeja..
[/quote]
No nimenomaan, mutta pointti oli, että niin tekevät MIEHETKIN. Daa.
En tykkää koruista, en meikkaa, en värjää hiuksia, en käytä hajusteita :D
Tykkään käyttää kivoja vaatteita kyllä, mutta mä lopetin noiden kaikkien muiden hommien käytön joskus pari vuotta sitten, kun elämänarvot muuttui. Koen olevani onnellisempi näin. Muuten oon ihan tavallinen naisellinen 22-vuotias nainen. Mulla ei oo vaan mitään tollasta ns. ylimäärästä.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:19"]
Mun miehen ex on juuri tuollainen. Aina väärän parin sukatkin jalassa. Ei siinä muuten mitään, mutta itse käytän meikkiä varmaan liiankin usein (en esim. kehtaa mennä kauppaan ilman meikkiä kun näytän niin androgyyniltä), joten ihmettelen mieheni logiikkaa parinvalinnassa, että millainen naismaku miehellä oikein on? Ei taida itsekään tietää. *vrn*
Feministinä kadehdin naisia, jotka vähät välittävät meikkaamisesta, mutta itse olen jotenkin niin aivopesty siihen, että se on jo osa identiteettiäni. Vähän surullista.
[/quote]
No feministin suhteen on sama vaikka lantaa päällensä kippaisi, ei vittumainen luonne pakkelilla muuksi muutu.
[/quote]
Korostan vahvaa naiseuttani nakkaamalla vitun paska tällaiselle lässytykselle. On se niin saatanan raakaa kun on niin huono mies ettei kukaan halua tulla metriä lähemmäs, pitää sitten netissä egorunkkailla provosoimalla naisia niillä asioilla joilla yhteiskunta pitää heitä alistamisen kahleissa. Mene vittu terapiaan tai oikeisiin töihin.