Mä jotenkin kavahdan naisia, jotka eivät millään tavalla
vaali naisellisuuttaan. Siis ovat TÄYSIN, totaalisen piittaamattomia sukupuolestaan. Niitäkin, jotka pesevät hiuksensa ja ovat ns. siistejä, mutta jotka eivät näe tippaakaan vaivaa näyttääkseen naisilta ja edes jollain lailla kauniilta. Siis ei ripsaria, ei mitään meikkiä, kulmille ei tehty mitään. Hiukset laittamatta, ei hiusvärejä, ei korviksia, ei kaulaketjuja, ei kynsilakkaa. En tarkoita, että pitäisi olla kaikkia näitä, ei missään nimessä. Mutta edes jotain.
Kommentit (94)
Ok, meikittömyyden ymmärrän jotenkin (jonkinlainen periaate, olkoot niin). Mutta koruttomuutta en oikein ymmärrä. Jokaiselle löytyy erilaisia kauniita koruja, arkisia, juhlavampia, näyttäviä tai hyvin vaatimattomia. Koruja joilla on merkitystä (lapsikoru, miehen antama, perintökoru) tms. Se on jotenkin niin ikiaikainen, kulttuurista toiseen tavallinen juttu, että minusta on tosi outoa, jos nainen ei tarkoituksellisesti halua koskaan käyttää mitään koruja, tosi outoa. Onko kyse jostain anarkiasta tai kyvyttömyydestä hyväksyä oma naiseus, erityisyys, kauneus? Pidättekö vihkisormusta sentään? Eikö senkään mallilla ja ulkonäöllä olllut valittaessa teille mitään väliä?
Apua, joskus hävettää olla suomalainen..
Mä oon aika lailla ap:n kuvailema mutta auttaako jos on isot tissit?
Niskavuorelaisia emäntiä koko junttila täynnä!
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:34"]
Mä oon aika lailla ap:n kuvailema mutta auttaako jos on isot tissit?
[/quote]
Ei. Sun pitää viestittää miehille olevasi miellyttämishaluinen objekti käyttämällä vähintään tunnin päivässä itsesi seksualisoimiseen.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:32"]
Ok, meikittömyyden ymmärrän jotenkin (jonkinlainen periaate, olkoot niin). Mutta koruttomuutta en oikein ymmärrä. Jokaiselle löytyy erilaisia kauniita koruja, arkisia, juhlavampia, näyttäviä tai hyvin vaatimattomia. Koruja joilla on merkitystä (lapsikoru, miehen antama, perintökoru) tms. Se on jotenkin niin ikiaikainen, kulttuurista toiseen tavallinen juttu, että minusta on tosi outoa, jos nainen ei tarkoituksellisesti halua koskaan käyttää mitään koruja, tosi outoa. Onko kyse jostain anarkiasta tai kyvyttömyydestä hyväksyä oma naiseus, erityisyys, kauneus? Pidättekö vihkisormusta sentään? Eikö senkään mallilla ja ulkonäöllä olllut valittaessa teille mitään väliä?
[/quote]
Mä oon muutaman kerran ostanu kaulakorun tms, mutta aina yhden käyttökerran jälkeen todennut ettei vaan tunnu hyvältä. Kihlasormus on, mutta en sitäkään pidä kuin satunnaisesti, sormuksetkin tuntuu jotenkin vaan häiritseviltä.
[/quote]
Minä taas en tajua, miksi niitä koruja pitäisi pitää. Jalometallien louhinta on eettisesti ja ekologisesti kestämätöntä.
Sun varmaan kannattaisi hoksata, että on paljon meitä jotka emme näe tavaroita ensisijaisesti sosiaalisen viestinnän välineinä, vaan ihan tavaroina.
Olen töissä sairaalan keittiössä. Arkisin turha laittaa hiuksia, kun mössykkä ne kumminkin pilaa. Kynsilakkaa ja koruja ei voi käyttää ja jos niitä jatkuvasti venkslais, hävittäisin ne. Meikata en kauheesti jaksa silti olen mielestäni naisellinen. Mulle on pääasia hyvä olo ja viihdyn luonnollisena. Joskus on tosin kiva laittautua.
Minä olen nainen. Siten kaikki mitä minä teen on naisellista. Ei se ole joku ulkopuolinen määritelmä. Ei vaadi hirveän monimutkaista logiikkaa tajuta että nainen määrittelee naisellisuuden, mutta mieheltä aika harvoin voi edes lusikalla vaatia.
Sa juttu kun mies on mies vain jos on pitkä! Juuri oli ketju jossa te naiset toitte hyvin selvästi esille sen asian, että miehen pitää olla pitkä. Nyt aloittaja koski siihen kauneuskäsitteeseen josta miehet ovat kiinnostuneet, eli naisen pitää olla laitettu, koskeeko sydämeen?
Omasta mielestäni on sama jos joku ei halua itseään laittaa millään tavalla, ei se minulta ole pois, mutta sellainen luomunainen ei kyllä sytytä millään tavalla. Nainen voi olla kaunis ilman meikkiäkin, mutta jos hän ei koskaan itseään laita, on hän tavallista harmaata, mitään sanomatonta massaa.
Hyvin laitettu ja huoliteltu nainen osoittaa olevansa nainen, pitävänsä huolta itsestään ja huomio myös ympärillään olevat, hän näyttää nauttivan elämästään toisin kuin laittamattomat kanssasisarensa. Itsestään piittaamattomat naiset ovat valtaosin niitä rääväsuita, hieman syrjälleen kallistuneita, jätkiä jätkien joukoissa, kauppojen ym. ovilla notkuvia syljeskelijöitä, tämä siis lähinnä oma näkemykseni laittamattomista naisista.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:22"]
Niin, mä en voi mitään sille, että kavahdan. Se reaktio tulee automaattisesti. IHmisen ei tarvitse olla millään lailla suttuinen, likainen tai huolimattomasti puettu. Mutta jos nainen on riisuttu kaikesta kauniista ja naisellisesta, siis ihan kaikesta, on hän jotenkin kuin tyhjä huone. Vaikka sellaisenakin voi olla kauniisti valaistu, kauniin muotoinen jne mutta jotenkin.. tyhjä. Se on vain tunne joka herää, ei muuta.
ap
[/quote]
Mitäs sitten? Sinun kaltaisiasi haluan kaikkein viimeiseksi viehättää, olet nolo ihminen. Vähän kuin tyhjä huone.
[/quote]
Minulla on paljon koruja, lahjaksi saatuja, mutten käytä niitä. En ole koskaan oppinut käyttämään koruja. Miksi häpeät omaa kansallisuuttasi toisten ihmisten henkilökohtaisten (ja täysin normaalien) valintojen vuoksi?
Koruja on muistakin materiaaleista kuin jalometalleista ja niitäkin voi sulattaa ja käyttää uudelleen.
En jotenkin ymmärrä naista, en todellakaan ymmärrä (vaikka ehkä haluaisinkin) joka ei halua MILLÄÄN tavalla kaunistautua. Tulee vain sellainen fiilis että halutaan jotenkin junttimaisesti pitää kiinni väkisin ajatuksesta "minähän olen tällainen tantta enkä perkele laita mitään koruja, menkööt muualle ne joille en kelpaa" eli hyvin maskuliinen ja jollain tavalla kummallinen tapa ajatella. Ihan kuin tuo asenne tekisi jotenkin ihmiselle itselleen hyvää.
Jollei mua tunnista naiseksi ilman hiusväriä niin mitä niin tyhmällä ihmisellä tekisinkään?
Sinähän se vaikutatkin tosi huomaavaiselta ja hienotunteiselta ihmiseltä..
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:22"]
Niin, mä en voi mitään sille, että kavahdan. Se reaktio tulee automaattisesti. IHmisen ei tarvitse olla millään lailla suttuinen, likainen tai huolimattomasti puettu. Mutta jos nainen on riisuttu kaikesta kauniista ja naisellisesta, siis ihan kaikesta, on hän jotenkin kuin tyhjä huone. Vaikka sellaisenakin voi olla kauniisti valaistu, kauniin muotoinen jne mutta jotenkin.. tyhjä. Se on vain tunne joka herää, ei muuta.
ap
[/quote]
Mitäs sitten? Sinun kaltaisiasi haluan kaikkein viimeiseksi viehättää, olet nolo ihminen. Vähän kuin tyhjä huone.
[/quote]
On tosi miehekästä trollailla mammapalstalla. Olet varmaan joku sivari.
Live and let live.
Jos ällöttää tai ärsyttää, laittakaa silmät kiinni. Tai vaihtoehtoisesti katsokaa peiliin ja ihailkaa omaa ah-niin-naisellista peilikuvaanne.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 15:11"]
Sen kun sitten kavahdat. Minä olen nimittäin tuollainen. Minä en oikeastaan edes sisäisesti koe olevani nainen. En mieskään. Minä vain OLEN, ne yleisesti koe olevani mitään sukupuolta. Olen vain pelkkää olemisentunnetta, se on arkikokemukseni itsestäni.
[/quote]
Just tuo sukupuolettomuus on naisissa hirveintä. :( Jostain syystä lähes jokainen nainen haluaa miehekkään miehen, mutta eihän sitä sukupuolensa tiedostamista itseltään voi vaatia, ehei...
Minusta naiseus lähtee sisältä luonteesta ja käyttäytymisestä, ei mistään ulkoisesta koristautumisesta.
ap:lla on heikko itsetunto tai sitten on piilorekkalesbo jos kokee tarvitsevansa näkyviä asioita naiseuden korostamiseen.