Ihanaa, Suviseurat on ihan kohta!:)
Pitkä vuosi taas odotettu ja kohta odotus palkitaan :) Ihanaa päästä muutamaksi päiväksi rentoutumaan:):)
Kerran olimme 6pv suviseuroissa (ke-ma) ja muistan kun sen jälkeen menimme kaupunkiin niin kauhee kun tää paha maailma iski vasten kasvoja..iltapäivälehdet kirkui otsikoita kaikenlaisesta pahasta mitä oli tapahtunut, hälytysajoneuvojen sireenit ujelsi, ihmiset kännissä örvelsi ja tappeli, kukaan ei välittänyt vanhuksesta jonka kauppakassi levisi tielle.. sillä hetkellä tajusin viimeistään kuinka ihanaa suviseuroissa on olla. Siellä ei ole mitään pahaa vaan ihmiset ovat iloisia, ystävällisiä, toisia autetaan ja ilmapiiri on todella turvallinen ja kotoisa.
Oon niiin iloinen että pakko hehkuttaa!:)
Kommentit (242)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 22:52"]
En tunnusta sitä vl-uskoa, mitä virallinen kanta opettaa ehkäisykieltoineen ja vain me-periaatteineen, mutta uskossa olen ja suviseuroissa tulemme käymään aina :) siellä on niin ihanaa! Ne äänet ja tuoksut symboloivat minulle turvaa ja rauhaa maan päällä. Edes saarnaajien epäraamatulliset puheet eivät murskaa tätä oloa - joka kerta suvisten jälkeen olen vielä pitkään täynnä hyvää fiilistä.
[/quote]
No se usko on jokaisella siellä sisimmässään, sydämessään eikä sitä mitkään "viralliset kannat yms." määrittele. Usko on jokaisen henkilökohtainen asia. Kun omatuntosi on puhdas, tunnet sen ilon ja rauhan minkä Jumala antaa niin tiedät olevasi oikealla tiellä. Ei kukaan toinen voi sanoa toiselle miten "pitää" uskoa. Eihän kukaan muu tiedä sisimmästäsi kuin sinä itse ja Jumala.
[/quote]
Minä kyllä kuulin mm. Suviksissa sen puheen, jossa ehkäisy kiellettiin kuolemansyntinä. Ja että me vl:t emme ehkäise, koska haluamme päästä taivaaseen. Ja että kukaan muu ei pääse. Siinä sinulle virallista kantaa, on täysin naurettavaa väittää etteikö sellaista olisi ja etteikö vain sydämen uskoa ilman ulkoisia puitteita puolustava joutuisi kyseenalaiseksi muiden silmissä.
Silti, joka vuosi menen suviseuroihin vaikka siellä on aina joku joka tuputtaa minulle elämäntyyliä joka ei minulle sovi. "Sillä pääsee taivaaseen! ". Kiitos, mutta en usko että lasten lukumäärällä on tekemistä asian kanssa.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:36"]"hälytysajoneuvojen sireenit ujelsi, ihmiset kännissä örvelsi ja tappeli, kukaan ei välittänyt vanhuksesta jonka kauppakassi levisi tielle" - ja tämä kaikki on sinun pahantahtoisen, ihmisiä loputtomasti kiduttavan Jumalasi tekosia.[/quote]Miten Jumala ajoiautolla paalle ja niita sireeneja tarvittiin? Jumalako mummo kauppa kassin hajotti? Se on niin helppo syyttaa Jumalaa kaikesta pahasta vaikka han antoi kaikille vapaan tahdon. Opiskele.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 06:45"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:36"]"hälytysajoneuvojen sireenit ujelsi, ihmiset kännissä örvelsi ja tappeli, kukaan ei välittänyt vanhuksesta jonka kauppakassi levisi tielle" - ja tämä kaikki on sinun pahantahtoisen, ihmisiä loputtomasti kiduttavan Jumalasi tekosia.[/quote]Miten Jumala ajoiautolla paalle ja niita sireeneja tarvittiin? Jumalako mummo kauppa kassin hajotti? Se on niin helppo syyttaa Jumalaa kaikesta pahasta vaikka han antoi kaikille vapaan tahdon. Opiskele.
[/quote]
"Yksikään hiuskarva ei putoa päästäsi Jumalan sitä sallimatta" on hyvin, hyvin usein seuroissa toistettu lause. Eli periaatteessa Jumalahan tämän kaiken salli.
-entinen (edelleen Jumalaan uskova) vl
mikä tää kortsu juttu on? Ihan oikeasti en koskaan ole nähnyt yhen yhtä kortsua maassa, enkä muuallakaan suviseura-alueella, porukka kun puhuu että siellä liukastuu kortsuihin. Olen sentään 18 kertaa siellä ollut. Niin ja sellaiset puhuu tästä, jotka ei ole suviseuroissa ikinä käyneetkään :D
[/quote] Olin mummon mukana pienenä niissä. Lämmöllä muistelen reissua. Oletko uskossa?
[/quote]
Lestadiolaiset eivät ole uskossa (!), vaan uskomassa. Siinäpä se.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 18:23"]
Näkyykö seuroissa ulkopuolisia ihmisiä, esim. meikattuja? Voiko kuka vaan tulla kuuntelemaan sinne, vai käännytetäänkö portilla?
[/quote] Voit tulla meikattuna mut älä sit piittaa tuijottelusta. ;-)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2014 klo 17:25"]
Joka vuosi kirkkomme piispa käy pitämässä juhlapuheen lestadiolaisten suviseuroilla. Se tuntuu pahlta että kirkkomme ei tuomitse uskon vääristyneitä muotoja ja sairasta vallankäyttöä. Tässä suhteessa toivon kirkolta vakavaa otetta tätä fundamentalisti liikettä kohtaan.
[/quote]
Miten kirkko ja sen edustajat voivat "tuomita" yhtään mitään, koska ovat itse eksyneet vielä kauemmas kristinuskon opetuksista? Lestadiolaiset eivät erään piispan tavoin puolusta homoseksuaalisuutta. Siitäkö lestadiolaisia pitäisi ojentaa? Pikemminkin ihmettelen, että lestadiolaiset ovat yhä kirkon herätysliike. Siunausta Suviseuroille ja niihin osallistujille!
Terveisin yksi helluntalainen
Nuoret tutustuu toisiinsa ja parin vuoden sisällä häät ja uutta veronmaksajaa syntyy tiuhaan tahtiin. He eivät synnissä ryve .
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:35"]
Niin, maailma on ikävä paikka. Asiaa ei auta ihmiset, jotka pakenevat kesäjuhlille ja saapuvat sieltä paheksumaan maailmaa. Mitä jos vaikka tekisit jotain? Jeesus hengasi syntisten kanssa, eikä eristäytynyt maailmasta.
Sanot, ettei kukaan välittänyt vanhuksesta, jonka kauppakassi levisi tielle. Missä sinä olit? Näit tapahtuman ja ehdit oikein seurata, ettei kukaan välitä, mutta et tehnyt mitään. Mikä siis sinä olet poimimaan rikkaa veljen silmästä, omassasi on hirsi!
[/quote]
Tottakai menin auttamaan. Näin tapauksen jo kaukaa ja ihmisiä kulki ohi mitään välittämättä. Menin kyllä paikalle ja autoin. Ihmellisen olettamuksen kerkesit jo väsätä mielessäsi :D
[/quote]
Ja siitä pakenitkin takaisin seurohin, jossa ei pahaa tapahdu, paheksumaan muita ihmisiä ja kiillottamaan omaa peiliäsi, sen sijaan, että olisit oikeasti jäänyt tekemään jotain maailmalle, joka on julma ja paha.
[/quote]
Mitä minä voin tehdä maailmalle? Ihmiset sen pahan tekevät. Jos jokainen ihminen osaisi olla normaali, kanssaihmiselle ystävällinen, omista asioistaan huolen pitävä ihminen niin maailmahan olisi paljon parempi paikka elää. Onnettomuuksia sattuu mutta toiselle tieten tahtoen pahaa tekeminen on aina sairasta touhua.
[/quote]
Eikös ihminen ole Jumalan kuvastus tai jotain? Kuoli ainakin, kun ollaan niin pahoja...? Mites nämä erilaisiin uskontokuntiin kuuluvat ihmiset, jotka tekevät rikoksia, ovat pedofiilejä (papit?) jne.? Anteeksi annetaan? Seuroissa on tietysti hienoa pönkittää uskoaan. Aika sekavaa minulle.
Käy tutustumassa suviseurojen nettisivuille, sieltä saat kattavan tietopaketin!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:58"]En tiedä ymmärrämmekö toisemme nyt väärin,enkä välttämättä sanoisi että Se on hyvä kirja. Taivaslaulu on kirja jonka päähenkilön kokemukset ovat varmasti monen muun uskovaisen kokemuksia minun lisäkseni. Siksi minusta olisi hyvä että mahdollisimman moni sen lukisi ,jotta näistä asioista voisi puhua myös esimerkiksi naistenilloissa. En koe että kirja tai omat kokemukseni ovat viemässä pois jumalan valtakunnasta. Se sen sijaan voi viedä jos en saa kertoa miten vaikea asia äitiys minulle on ollut ilman että heti puhutaan synnistä. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.
[/quote]Juu kyllä ymmärrän. On se äitiksi kasvaminen iso muutos elämässä. Ja olen kyllä samaa mieltä ,että naistenilloissa jne. näistä asioista olisi hyvä keskustella. Täytyy tunnustaa, että kyllä se synti usein tarttuu ja tekee matkan
hitaaksi. Mutta onneksi armo evankeliumi virvoittaa ja antaa voimia uskomiseen. Taivaan Isän Siunausta ja huolenpitoa Sinulle ja kaikille muillekkin!
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 19:37"]Vääryyttä ja ilkeyttä ovat nuo kortsu- ja kännäyspuheet tällä palstalla.
Oikein taas on saada tietoa lestadiolaisuuden pimeämmästä puolesta - kiitos muutamille totuuden kirjoittajille.
Ystäväni, imatralainen pappi antaa minulle ylihuomenna juhannuslukemisiksi "Taivaslaulun" ja "Maijan tarinan". Kirjat ovat totta, valitettavasti! :(:(
[/quote]Taivaslaulu on vaan romaani. Mä en ole edes lukenut sitä ja ei kyl kiinnosttakkaan.
Mut tosielämästä kertova kirja Monta soutajaa on hyvää luettavaa ja siitä jää hyvä
maku vl -lukijallekkin.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:09"]Ei ole raamatun kohtaa jossa ehkäisy kielletään. Uskovaiset ajattelemme että lapset ovat jumalan lahja emmekä halua puuttua luomistyöhön. Siksi emme käytä ehkäisyä. Mutta synniksi ei ehkäisyn käyttöä voi silti sanoa,sillä kaikilla ei ole voimia huolehtia monesta lapsesta. Olemassa olevasta elämästä on huolehdittava ja lahjaksi saaduista lapsista huolehdittava.
[/quote]
Etkö käy seuroissa vai miten olet noin pihalla? Ehkäisyhän julistetaan synniksi joka kerta puheissa, puhujasta riippuen joka tapauksessa tai äidin terveydestä riippuen.
Niin ja voit puhua vain omasta puolestasi mitä tulee lapsilukuun. Vl:t ovat hyvin homogeeninen joukko, ei kaikki todellakaan halua "kaikkia lapsia mitä on tullakseen". Suurin osa vain taipuu yhteisön paineen alla, joukossa niitä jotka eivät välttämättä edes halua lapsia. Onneksi meitä on yhä enemmän, jotka ymmärrämme ettemme ole lain alla. Tulevaisuudessa vl-perheiden pahoinvointi vähenee, kun vanhemmat eivät aja itseään sellaiseen elämäntilanteeseen joka heille ei sovi.
Muistutan vielä että väsymys ei ole riippuvainen lasten lukumäärästä, vaan se on täysin subjektiiviista. Minä olen väsynyt jo tämän ensimmäisen kanssa, työuran ja äitiyden yhdistäminen ei ole ihan mutkatonta.
Kuten tuolla aiemmin kerroin, mieheni kuunteli liikaa suviseurapuheita radiosta. Hänelle tuli psykoottisia oireita, joiden vuoksi joutui hoitoon.
Nykyisin olemme raittiissa uskossa ja sydäntä lähellä on Kansanlähetys. Siellä kukaan ei mene psykoosiin, vaan virvoittuu väärentämättömästä Jumalan Sanasta.
Suosittelemme ihan kaikille!
Ja lastenraiskaus ei ole rikos jos on uskossa?Niinhän se kai oli. Saarnamiehelle on kaikki sallittua?
Ahdistaa ajatus joutumisesta moisille seuroille. Paatoksellista saarnaa ja kiihkomielisiä ihmisiä. Huh.
Nyt vaan on niin kiitollinen mieli, kun lestadiolaiset kertoivat, ettei ehkäisylle löydy perusteita Raamatusta. Tiedättehän, että meitä Jeesukseen uskovia on paljon ja saamme Hänen armostaan olla vapaita lainoppineisuudesta! Perheemme koon saamme täten suunnitella niin, että kaikki sen jäsenet voivat hyvin!
Tätä samaa toivomme myös teille lestadiolaisille. Monien teikäläisäitien katseesta paistaa katkeruus...:( Pääsette orjuudesta vapaiksi sitten, kun suviseurapuheet muuttuvat raittiimmiksi! Rukoilemme puolestanne 4.-6.7. 2014 !!!
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 22:52"]
En tunnusta sitä vl-uskoa, mitä virallinen kanta opettaa ehkäisykieltoineen ja vain me-periaatteineen, mutta uskossa olen ja suviseuroissa tulemme käymään aina :) siellä on niin ihanaa! Ne äänet ja tuoksut symboloivat minulle turvaa ja rauhaa maan päällä. Edes saarnaajien epäraamatulliset puheet eivät murskaa tätä oloa - joka kerta suvisten jälkeen olen vielä pitkään täynnä hyvää fiilistä.
[/quote]
No se usko on jokaisella siellä sisimmässään, sydämessään eikä sitä mitkään "viralliset kannat yms." määrittele. Usko on jokaisen henkilökohtainen asia. Kun omatuntosi on puhdas, tunnet sen ilon ja rauhan minkä Jumala antaa niin tiedät olevasi oikealla tiellä. Ei kukaan toinen voi sanoa toiselle miten "pitää" uskoa. Eihän kukaan muu tiedä sisimmästäsi kuin sinä itse ja Jumala.