Ihanaa, Suviseurat on ihan kohta!:)
Pitkä vuosi taas odotettu ja kohta odotus palkitaan :) Ihanaa päästä muutamaksi päiväksi rentoutumaan:):)
Kerran olimme 6pv suviseuroissa (ke-ma) ja muistan kun sen jälkeen menimme kaupunkiin niin kauhee kun tää paha maailma iski vasten kasvoja..iltapäivälehdet kirkui otsikoita kaikenlaisesta pahasta mitä oli tapahtunut, hälytysajoneuvojen sireenit ujelsi, ihmiset kännissä örvelsi ja tappeli, kukaan ei välittänyt vanhuksesta jonka kauppakassi levisi tielle.. sillä hetkellä tajusin viimeistään kuinka ihanaa suviseuroissa on olla. Siellä ei ole mitään pahaa vaan ihmiset ovat iloisia, ystävällisiä, toisia autetaan ja ilmapiiri on todella turvallinen ja kotoisa.
Oon niiin iloinen että pakko hehkuttaa!:)
Kommentit (242)
Kristitty, Katolilainen, Ortodoksi, Lestadiolainen jne.? En tiedä. Osaan lukea.
No jopas jotain! Tämähän on ihan hauskaa, kun kristityt ovat eri uskontokuntaa kuin katolilaiset, ortodoksit ja lestadiolaiset :) Niin muuten taitavat ollakin!
Vastaukseni on: Kristitty!
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 01:01"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 00:48"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 00:15"]
Voi, sinua nuori tyttö! Kuinka haluaisin auttaa...miten voisin?
Lisäsin tuohon loppuun IHANAAKO ??? - tarkoittaen tämän lahkon suviseuroja. Sinun elämäsi ei todellakaan ole ihanaa! Etsi oikeassa uskossa olevia nuoria, he eivät kiusaa. Hyvä, että olet pääsemässä pois harhaoppisesta kodistasi. Älä murehdi, tulet saamaan apua ja löydät terveen uskon :)
Olet Jumalalle rakas!<3
[/quote]
Siinä toinen kieltään lipova susi, lampaiden vaatteissa. Kai oli provo?
[/quote]
Olen tavallinen uskova äiti, jolla on myös tytär. Halusin vain sanoa sen, minkä sanoisin omalle lapselleni tuossa tilanteessa. Meillä on vain komle lasta, joilla tuntuu olevan aisat hyvin, kun vertaa tuohon nuoreen.
Ilkeämieliset naljailut voin jättää täysin omaan arvoonsa. Ko. kirjoittelija ilmeisesti haluaa heitellä alatyylisiä aforismejaan palstalla kuin palstalla, kun ei ole muuta tekemistä! :D
[/quote]
Ei, nyt olet väärässä. Oletko kuitenkin samaa uskontokuntaa? Vai miksi tytön pitäisi löytää "terve usko"? Minua ei muuten naurata yhtään, jos nuorille tytöille tullaan avautumaan uskonnon varjolla. t. Av-mamma
[/quote]
Mamma hyvä! Ei minuakaan naurata yhtään vl-nuorten hätä ja ahdinko. Luitko varmasti tarkkaan, mitä jo mielenterveysongelmista kärsivä tyttö kertoi? Oletko ihminenkään, kun et ymmärrä nuorten vaikeuksia. Olen lukenut näitä vl-nuorten kertomuksia niin paljon ja olen surullinen heidän puolestaan.
Edes vähän armollisuutta teille ulkokultaiset lestadiolaiset !!!
[/quote]
Olen ihminen, kiitos vaan. Tuo viesti kertoi taas paljon minulle. Kyllä; osaan lukea, kirjoittaa ja olen ihminen. Armollisuutta? Nyt naurattaa jo minuakin.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 01:11"]
Kristitty, Katolilainen, Ortodoksi, Lestadiolainen jne.? En tiedä. Osaan lukea.
No jopas jotain! Tämähän on ihan hauskaa, kun kristityt ovat eri uskontokuntaa kuin katolilaiset, ortodoksit ja lestadiolaiset :) Niin muuten taitavat ollakin!
Vastaukseni on: Kristitty!
[/quote]
Jaa. Luterilainen? Onhan se kiva että kanssaihmisille nauretaan. Perusoppia?
Mamma nyt nauraa vaan, vaikka omilla nuorilla olisi kuinka paha olo tahansa! Minun vl-koulukaverini, tyttö, teki itsemurhan. Naurattaako mammaa sekin, kauhee mikä eukko?!
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 01:37"]
Mamma nyt nauraa vaan, vaikka omilla nuorilla olisi kuinka paha olo tahansa! Minun vl-koulukaverini, tyttö, teki itsemurhan. Naurattaako mammaa sekin, kauhee mikä eukko?!
[/quote]
No nyt ei naurata enää. Eräiden aikaisemmin vastaamieni viestien ihmisten asenne vain. Kirjoitettu sisältö...taidat olla se yksi ja sama. Noh, miksi olla uskossa, joka satuttaa? Onko tuo nimittely yleistäkin? En ole "kauhee eukko", kiitos kuitenkin.
Eihän kanssaihmisille uskonsa vuoksi naureta. Tuo oli vaan niin huvittavaa, kun erottelit kristityt noista...Tosin eräs ystäväni kysyi tässä hiljattain, "ovatko lestadiolaiset kristittyjä". Kehoitin häntä lukemaan hurmosliikkeen alkuvaiheista ja päättelemään itse.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 01:43"]
[/quote]
No nyt ei naurata enää. Eräiden aikaisemmin vastaamieni viestien ihmisten asenne vain. Kirjoitettu sisältö...taidat olla se yksi ja sama. Noh, miksi olla uskossa, joka satuttaa? Onko tuo nimittely yleistäkin? En ole "kauhee eukko", kiitos kuitenkin.
[/quote]
Niin, miespä tietenkin olet! Ukonpieruthan ne siellä tytöistä ja heidän voinnistaan välittävät. Tai säälivät 15-lapsisia äitejä. Ja jos ei äiti jaksa, niin lapsen sänkyyn vaan. En tiedä, oliko itse Lestadiuskaan sellainen hirviö!
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 01:13"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:28"]Kyllä mä oon tullu siihen tulokseen et tehään tai sanotaan me vanhoillislestadiolaiset mitä tahansa niin aina valtaväestö(hieman yleistettynä)puhuu pahaa meistä! Mä en jaksa enää kuluttaa aikaa ja energiaa sen murehtimiseen.pääasia että tunnen itse rakkaaksi tämän uskon ja yhteisön. Koen eläväni turvassa monelta pahalta asialta(päihteet,väkivalta,avioerot.....) ja enne ku joku rupeaa avautumaan pedofiliasta, mainitsen sen että minä tai minun tuttavapiiristä kukaan ei tiedä perhettä jossa tätä tapahtunu.ollaan oltu ihmeissään kun näitä tullu julki! Hirveitä, RANKAISTAVIA tekoja.mainitsen vielä että minulla on myös ystäviä jotka eivät ole lestadiolaisia,ja pidän heitä rakkaina.olen ylpeä siitä että omistan 13 ihanaa sisarusta!lapsuus siinä parvesss oli mahtavaa!
[/quote]
Kuule sisko, mä olen vl ja kokenut raskaan avioeron. Tekis mieli sanoa että ota se huivi silmiltä ja aukase silmät. Todella kapeakatseisesti ajattelet, et näe yhteisössä omaa napaa pidemmälle. Ja kuule sekin, että ite satun tietään noin kymmenen perhettä joissa insestiä ym. Ihan oikeasti, hävettää sun puolesta sun kirjoitus. Itsekin siis olen vl.
[/quote]
Itse kuljin vl-seuroissa keski-ikään asti. En tunne yhtään perhettä, jossa olisi insestiä, vaikka niitä uutisissa on ollutkin. Hirveä mutta käsittääkseni kuitenkin todella harvinainen ilmiö kuten kantaväestönkin piirissä. Jos itse oikeasti tiedät yhdenkään tapauksen, niin kai olet ollut siitä poliisiin yhteydessä? Se on jokaisen velvollisuus.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 01:53"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 01:43"]
[/quote]
[/quote]
Niin, miespä tietenkin olet! Ukonpieruthan ne siellä tytöistä ja heidän voinnistaan välittävät. Tai säälivät 15-lapsisia äitejä. Ja jos ei äiti jaksa, niin lapsen sänkyyn vaan. En tiedä, oliko itse Lestadiuskaan sellainen hirviö!
[/quote]
Ihan nainen olen, enkä teidän perinteistä/uskosta tiedä. Ihan mitä otsikoista tai palstalla olen lukenut. Omat johtopäätökseni toki teen. En siis ole hirviö, kiitos vaan. Öitä.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 01:58"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 01:13"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:28"]Kyllä mä oon tullu siihen tulokseen et tehään tai sanotaan me vanhoillislestadiolaiset mitä tahansa niin aina valtaväestö(hieman yleistettynä)puhuu pahaa meistä! Mä en jaksa enää kuluttaa aikaa ja energiaa sen murehtimiseen.pääasia että tunnen itse rakkaaksi tämän uskon ja yhteisön. Koen eläväni turvassa monelta pahalta asialta(päihteet,väkivalta,avioerot.....) ja enne ku joku rupeaa avautumaan pedofiliasta, mainitsen sen että minä tai minun tuttavapiiristä kukaan ei tiedä perhettä jossa tätä tapahtunu.ollaan oltu ihmeissään kun näitä tullu julki! Hirveitä, RANKAISTAVIA tekoja.mainitsen vielä että minulla on myös ystäviä jotka eivät ole lestadiolaisia,ja pidän heitä rakkaina.olen ylpeä siitä että omistan 13 ihanaa sisarusta!lapsuus siinä parvesss oli mahtavaa!
[/quote]
Kuule sisko, mä olen vl ja kokenut raskaan avioeron. Tekis mieli sanoa että ota se huivi silmiltä ja aukase silmät. Todella kapeakatseisesti ajattelet, et näe yhteisössä omaa napaa pidemmälle. Ja kuule sekin, että ite satun tietään noin kymmenen perhettä joissa insestiä ym. Ihan oikeasti, hävettää sun puolesta sun kirjoitus. Itsekin siis olen vl.
[/quote]
Itse kuljin vl-seuroissa keski-ikään asti. En tunne yhtään perhettä, jossa olisi insestiä, vaikka niitä uutisissa on ollutkin. Hirveä mutta käsittääkseni kuitenkin todella harvinainen ilmiö kuten kantaväestönkin piirissä. Jos itse oikeasti tiedät yhdenkään tapauksen, niin kai olet ollut siitä poliisiin yhteydessä? Se on jokaisen velvollisuus.
[/quote]
No itse tiedän tuon Maijan tarinaa koskevan tyttöjen jota on hyväkskäyttäny hänen setänsä ja sit tiedän yhden perheen jossa isä paljastui omien lastensa hyväkskäyttäjäks. Onneks poliisi puuttunut niin mun ei tarvi koska siinä ei hyvä heilus
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:59"]Voi kurja niitä lapsia jotka sinne osallistuvat! Voi kurjuuden surkeus sentään!
[/quote]
Lapset nauttivat suviseuroista! Se on koko vuoden kohokohta kun pääsee suviseuroihin :) Itse en ole lestadiolainen mutta olen pienenä ollut ja muistan kuinka ihanaa oli päästä suviseuroihin kesällä♡ Kävin itsekkin tänään suviseuroissa kun ne ovat nyt niin lähellä :) Suviseuroissa on ihana lämmin tunnelma ja näkee tuttuja, joten en mitenkään sääli lapsia jotka suviseuroihin menevät
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 00:52"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:59"]Voi kurja niitä lapsia jotka sinne osallistuvat! Voi kurjuuden surkeus sentään!
[/quote]
Lapset nauttivat suviseuroista! Se on koko vuoden kohokohta kun pääsee suviseuroihin :) Itse en ole lestadiolainen mutta olen pienenä ollut ja muistan kuinka ihanaa oli päästä suviseuroihin kesällä♡ Kävin itsekkin tänään suviseuroissa kun ne ovat nyt niin lähellä :) Suviseuroissa on ihana lämmin tunnelma ja näkee tuttuja, joten en mitenkään sääli lapsia jotka suviseuroihin menevät
[/quote]
Tietämätön ummikko nyt kysyy: onkos siellä vain koko ajan uskonnollisia saarnoja tms.? Onko mitään muuta? Ei ilkeyttä.
Se on sellainen vuoden kohokohta mitä meidän perheen kaksi lasta ja me vanhemmat odotamme NIIN innolla. Koko tapahtumasta huokuu hyvä mieli ja Jumalan sana ja siellä ydinperheet pääsevät tapaamaan toisiaan.
aggressiivisuus ja kanssaihmisten mollaaminen ja ydinperheiden halveksiminen loistaa poissaolollaan. Vrt esim Pride.
Suviseurat pitää itse kokea, 8986se on onnellisten ihmisten juhla. Sydämestäni toivon,että myös ei-uskovat vielä sinne pääsevät.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 01:20"]
Se on sellainen vuoden kohokohta mitä meidän perheen kaksi lasta ja me vanhemmat odotamme NIIN innolla. Koko tapahtumasta huokuu hyvä mieli ja Jumalan sana ja siellä ydinperheet pääsevät tapaamaan toisiaan.
aggressiivisuus ja kanssaihmisten mollaaminen ja ydinperheiden halveksiminen loistaa poissaolollaan. Vrt esim Pride.
Suviseurat pitää itse kokea, 8986se on onnellisten ihmisten juhla. Sydämestäni toivon,että myös ei-uskovat vielä sinne pääsevät.
[/quote]
Pääseehän sinne. Tuo "Vrt esim Pride" kommentti vei kyllä pohjan muulta kirjoitukselta. Halveksunta/ kanssaihmisten mollaaminen loistaa sitten jossain muualla, kun siellä seuroissa. Selvitti paljon.
Mitä ajatuksia tulee suviseuroista?
No makkaran / tupakan/ heinän/ keiton tuoksu...
Mönkijän hurina:)
Kaunis aamu aurinkomme (siioninlaulu)
Lälläri pulina liikenteenohjaajilla:)
Pikkulapset kiikkuvat penkeillä kentällä
torstaina kentällä vielä heinät heiluu, ku väkeä vähemmän
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 22:02"]
Mitä ajatuksia tulee suviseuroista?
No makkaran / tupakan/ heinän/ keiton tuoksu...
Mönkijän hurina:)
Kaunis aamu aurinkomme (siioninlaulu)
Lälläri pulina liikenteenohjaajilla:)
Pikkulapset kiikkuvat penkeillä kentällä
torstaina kentällä vielä heinät heiluu, ku väkeä vähemmän
[/quote]
Ensimmäisenä kyl se tuoreen puuhakkeen tuoksu :) Ja sit iltasin se semmonen tasanen "pulina" siis ku ihmiset puhuu niin siitä tulee semonnen jännä ääni joka kuuluu kauas :)
Parasta on herätä aamulla teltassa tohon lauluun. Tulee niiiin hyvä tunne siitä:) Voi jäädä vaan makoileen sinne telttaan ja kuunteleen..ei mitään kiirettä mihinkään ja kaikki on hyvin :)
Jätskitkään ei maistu missään muualla niin hyvälle ku suviseuroissa :) Ja se pitsa:) En usko että se oikeesti kauheen hyvää ois jos sitä jossain muualla söis...:D mut siellä se maistuu tooosi hyvälle :)
En tunnusta sitä vl-uskoa, mitä virallinen kanta opettaa ehkäisykieltoineen ja vain me-periaatteineen, mutta uskossa olen ja suviseuroissa tulemme käymään aina :) siellä on niin ihanaa! Ne äänet ja tuoksut symboloivat minulle turvaa ja rauhaa maan päällä. Edes saarnaajien epäraamatulliset puheet eivät murskaa tätä oloa - joka kerta suvisten jälkeen olen vielä pitkään täynnä hyvää fiilistä.
Joo just tuo kaunis aamuaurinkomme!:) ja sade on kivaa öisin kun sitä ropinaa voi kuunnella teltassa tai vaunussa:D ja spagetin syömistä ootan innolla ja sitä kilpailua et kuka lapsista näkee ekana isonteltan:DD
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 00:48"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 00:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 00:15"]
Voi, sinua nuori tyttö! Kuinka haluaisin auttaa...miten voisin?
Lisäsin tuohon loppuun IHANAAKO ??? - tarkoittaen tämän lahkon suviseuroja. Sinun elämäsi ei todellakaan ole ihanaa! Etsi oikeassa uskossa olevia nuoria, he eivät kiusaa. Hyvä, että olet pääsemässä pois harhaoppisesta kodistasi. Älä murehdi, tulet saamaan apua ja löydät terveen uskon :)
Olet Jumalalle rakas!<3
[/quote]
Siinä toinen kieltään lipova susi, lampaiden vaatteissa. Kai oli provo?
[/quote]
Olen tavallinen uskova äiti, jolla on myös tytär. Halusin vain sanoa sen, minkä sanoisin omalle lapselleni tuossa tilanteessa. Meillä on vain komle lasta, joilla tuntuu olevan aisat hyvin, kun vertaa tuohon nuoreen.
Ilkeämieliset naljailut voin jättää täysin omaan arvoonsa. Ko. kirjoittelija ilmeisesti haluaa heitellä alatyylisiä aforismejaan palstalla kuin palstalla, kun ei ole muuta tekemistä! :D
[/quote]
Ei, nyt olet väärässä. Oletko kuitenkin samaa uskontokuntaa? Vai miksi tytön pitäisi löytää "terve usko"? Minua ei muuten naurata yhtään, jos nuorille tytöille tullaan avautumaan uskonnon varjolla. t. Av-mamma
[/quote]
Mamma hyvä! Ei minuakaan naurata yhtään vl-nuorten hätä ja ahdinko. Luitko varmasti tarkkaan, mitä jo mielenterveysongelmista kärsivä tyttö kertoi? Oletko ihminenkään, kun et ymmärrä nuorten vaikeuksia. Olen lukenut näitä vl-nuorten kertomuksia niin paljon ja olen surullinen heidän puolestaan.
Edes vähän armollisuutta teille ulkokultaiset lestadiolaiset !!!