Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa, Suviseurat on ihan kohta!:)

Vierailija
10.06.2014 |

Pitkä vuosi taas odotettu ja kohta odotus palkitaan :) Ihanaa päästä muutamaksi päiväksi rentoutumaan:):)

Kerran olimme 6pv suviseuroissa (ke-ma) ja muistan kun sen jälkeen menimme kaupunkiin niin kauhee kun tää paha maailma iski vasten kasvoja..iltapäivälehdet kirkui otsikoita kaikenlaisesta pahasta mitä oli tapahtunut, hälytysajoneuvojen sireenit ujelsi, ihmiset kännissä örvelsi ja tappeli, kukaan ei välittänyt vanhuksesta jonka kauppakassi levisi tielle.. sillä hetkellä tajusin viimeistään kuinka ihanaa suviseuroissa on olla. Siellä ei ole mitään pahaa vaan ihmiset ovat iloisia, ystävällisiä, toisia autetaan ja ilmapiiri on todella turvallinen ja kotoisa.

Oon niiin iloinen että pakko hehkuttaa!:)

Kommentit (242)

Vierailija
161/242 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 23:33"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:30"]Pitkä vuosi taas odotettu ja kohta odotus palkitaan :) Ihanaa päästä muutamaksi päiväksi rentoutumaan:):)

Kerran olimme 6pv suviseuroissa (ke-ma) ja muistan kun sen jälkeen menimme kaupunkiin niin kauhee kun tää paha maailma iski vasten kasvoja..iltapäivälehdet kirkui otsikoita kaikenlaisesta pahasta mitä oli tapahtunut, hälytysajoneuvojen sireenit ujelsi, ihmiset kännissä örvelsi ja tappeli, kukaan ei välittänyt vanhuksesta jonka kauppakassi levisi tielle.. sillä hetkellä tajusin viimeistään kuinka ihanaa suviseuroissa on olla. Siellä ei ole mitään pahaa vaan ihmiset ovat iloisia, ystävällisiä, toisia autetaan ja ilmapiiri on todella turvallinen ja kotoisa.

Oon niiin iloinen että pakko hehkuttaa!:)

[/quote] Olin mummon mukana pienenä niissä. Lämmöllä muistelen reissua. Oletko uskossa?

[/quote]

VAikea uskoa, ettei joskus sinnekin hälytysajoneuvot eksy. Eikö kukaan saa sairaskohtausta tms? 

[/quote]

Ei sinne semmoisia jumalattomia kapistuksia kutsuta. Rikokset setvitään omassa porukassa, tulipalot sammutetaan talkoilla ja sairaskohtaukset hoidetaan rukoilulla.

Vierailija
162/242 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 19:48"]

[/quote]

Ei sinne semmoisia jumalattomia kapistuksia kutsuta. Rikokset setvitään omassa porukassa, tulipalot sammutetaan talkoilla ja sairaskohtaukset hoidetaan rukoilulla.

[/quote]

Katkera jostain?? Kuule unohda jo se katkeruus niin elämästäsi tulee monin verroin onnellisempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/242 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 01:13"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:28"]Kyllä mä oon tullu siihen tulokseen et tehään tai sanotaan me vanhoillislestadiolaiset mitä tahansa niin aina valtaväestö(hieman yleistettynä)puhuu pahaa meistä! Mä en jaksa enää kuluttaa aikaa ja energiaa sen murehtimiseen.pääasia että tunnen itse rakkaaksi tämän uskon ja yhteisön. Koen eläväni turvassa monelta pahalta asialta(päihteet,väkivalta,avioerot.....) ja enne ku joku rupeaa avautumaan pedofiliasta, mainitsen sen että minä tai minun tuttavapiiristä kukaan ei tiedä perhettä jossa tätä tapahtunu.ollaan oltu ihmeissään kun näitä tullu julki! Hirveitä, RANKAISTAVIA tekoja.mainitsen vielä että minulla on myös ystäviä jotka eivät ole lestadiolaisia,ja pidän heitä rakkaina.olen ylpeä siitä että omistan 13 ihanaa sisarusta!lapsuus siinä parvesss oli mahtavaa!

[/quote]

Kuule sisko, mä olen vl ja kokenut raskaan avioeron. Tekis mieli sanoa että ota se huivi silmiltä ja aukase silmät. Todella kapeakatseisesti ajattelet, et näe yhteisössä omaa napaa pidemmälle. Ja kuule sekin, että ite satun tietään noin kymmenen perhettä joissa insestiä ym. Ihan oikeasti, hävettää sun puolesta sun kirjoitus. Itsekin siis olen vl.

[/quot

Tämä eka kirjotus oli siis mun kokemus lestadiolaisuudesta. Asun pohjoisessa ja rauhanyhdistys jossa kuljen on aika pieni.ei oo tullu vastaa avioeroja yms.toki tiedostan ett semmostaki tapahtuu.mutta väitän et avioerot ja päihteet on suhteessa yleisenpiä valtaväestössä mitä vl yhteisössä.vai mitä muut mieltä? Ja tarkotus ei oo nostaa itteeni jalustalle! Virheitä tekee jokainen. Enkä ajattele niin et kaikki muut paitsi vl porukka käyttää päihteitä hullun lailla ja vaihtavat puolisoa ku sukkaa.miksi en saisi olla onnellinen siitä että minulla on lähes yksinomaan hyviä kokemuksia ja tuntemuksia lestadiolaisuudesta?! Ehkä mä elän täällä maalla vähä pimennossa kaikesta:Dsekavaa tekstiä mut koittakaa tajuta:)

Vierailija
164/242 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeroja ei varmasti ole siksi, että harva kesää sitä, kuinka yksin tämän jälkeen jää sukulaisten, ystävien ja perheen hylätessä. Valtaväestössä taas harvalle käy niin radikaalisti sillä tavoin.

Vierailija
165/242 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeroja ei varmasti ole siksi, että harva kesää sitä, kuinka yksin tämän jälkeen jää sukulaisten, ystävien ja perheen hylätessä. Valtaväestössä taas harvalle käy niin radikaalisti sillä tavoin.

Vierailija
166/242 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeees...enää muutama päivä niin kenttä avataan.

Turvallista ja Taivaan Isän Siunaamaa seura-/matkaa-/aikaa kaikille!

Vierailija
167/242 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi kirkkomme piispa käy pitämässä juhlapuheen lestadiolaisten suviseuroilla. Se tuntuu pahlta että kirkkomme ei tuomitse uskon vääristyneitä muotoja ja sairasta vallankäyttöä. Tässä suhteessa toivon kirkolta vakavaa otetta tätä fundamentalisti liikettä kohtaan.

Vierailija
168/242 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 23:55"]

Ai hurja, kun rupes naurattamaan yks vakava asia. Tuolla toisella palstalla väsynyt 15 lapsen vl-äitikyseli apua, kun ei enää jaksa. Tuli semmonen neuvo, että "sementtiä römpsään". Minä pyytäisin sitä jo paljon aikaisemmin! :D

[/quote]

Linkkiä?

Vierailija
169/242 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö seuroissa ulkopuolisia ihmisiä, esim. meikattuja? Voiko kuka vaan tulla kuuntelemaan sinne, vai käännytetäänkö portilla?

Vierailija
170/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ihmettele yhtään, että suviseuroilla loppuu kortsut. Siellähän on paljon nuoria ja ne ovat yleensä käsittääkseni se paikka, missä nuoret tapaavat toisiaan, kun muualla eivät käy. Mutta himot ne on uskovaisillakin ja kyllähän ne nuoret salaa ottavat etuottoa, ennen kuin on lupa lisääntyä. Ne on vasta ne naimisissa olevat, jotka eivät niitä käytä. Sitä ennen, uskon, käytetään salaa. 

Vierailija
171/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:51"]

Minä en ihmettele yhtään, että suviseuroilla loppuu kortsut. Siellähän on paljon nuoria ja ne ovat yleensä käsittääkseni se paikka, missä nuoret tapaavat toisiaan, kun muualla eivät käy. Mutta himot ne on uskovaisillakin ja kyllähän ne nuoret salaa ottavat etuottoa, ennen kuin on lupa lisääntyä. Ne on vasta ne naimisissa olevat, jotka eivät niitä käytä. Sitä ennen, uskon, käytetään salaa. 

[/quote]

Mihinköhän sunkin "tiedot" perustuu?

Vierailija
172/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että olette vastuussa sanoistanne...

Vierailija
173/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ihanampaa on kohta alkava juhannuskonferenssi! :)

Vierailija
174/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:54"]

Muistakaa, että olette vastuussa sanoistanne...

[/quote]

Eihän? Siis ihanko olen itse vastuussa sanomisistani? Minä oon aina luullu, että Lahtisen Jykä, tuosta ihan meidän naapurista, ottaa vastuun.

Kiitos kun korjasit!

Vierailija
175/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurja niitä lapsia jotka sinne osallistuvat! Voi kurjuuden surkeus sentään!

Vierailija
176/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä pannaan rytisten uutta siementä pessään että matkailuauto huojuu ees taas.

Vierailija
177/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:51"]

[/quote]

Mihinköhän sunkin "tiedot" perustuu?

[/quote]

Mututuntumaan ja kuulopuheisiin. En edes väittänyt muuta. Paitsi että suviseurojen jäljiltä monikin sanoo, että enemmän on siivoamista kuin festareiden jäljiltä, mutta se siivo on usein siinä alueen ulkopuolella, eli itse alue on suht. siisti. 

Vierailija
178/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:01"]

Siellä pannaan rytisten uutta siementä pessään että matkailuauto huojuu ees taas.

[/quote]Hehän ovat namisissa ja ei ollenkaan huono asia, tämä maa tarvitsee uusia veronmaksajia, kansa harmaantuu silmissä, tosin maahanmuuttajat lisääntyy kiitettävästi. Tulee eksotiikkaa ja väriä.

Vierailija
179/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko, entinen vl, kertoa oikeasti, onko Suviseuroilla tällaista kuin sanotaan, että lähikioskien kortsut ja kalja loppuvat kesken?

Vierailija
180/242 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:59"]

Voi kurja niitä lapsia jotka sinne osallistuvat! Voi kurjuuden surkeus sentään!

[/quote]

Voih, älä murehdi turhaan! Meillä lapset on menossa sinne ensimmäisenä! Nytkin sanoivat viime viikolla, että mennäänhän me suviseuroihin, mennäänhän ja toinen lisäsi perään "niin, siellä on niin parasta!"

Mutta eihän sitä toki voi uskoa, että lapset nauttii siellä olosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi