Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile näkemiäsi tilannetajun pettämisiä käytöksessä tai pukeutumisessa.

Vierailija
20.05.2021 |

Aloitan:

- turvakodin työntekijällä jalasssaan perseshortsit ja lyhyt toppi. Ei todellakaan näyttänyt vakavasti otettavalta turvakodin työntekijältä.

- juhlapukeutuminen kihlajaisjuhlaan miehelle: huppari ja housut

- juhlapukeutuminen lapsen ristiäisiin: lapsen äidillä reisitaskuhousut ja T- paita.

Kommentit (682)

Vierailija
1/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni miehen sisko ilmestyi ristiäisiin pellavaisessa oloasussa. Siis ei missään siistissä pellavajuhlapuvussa vaan sellaisessa mökkiasussa.

Vierailija
2/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen nähnyt häissä tai muissa isommissa perhejuhlissa varsinkin miehillä päällä esim. t-paita tai muuten todella arkiset vaatteet. Mielestäni lapsille ei nykypäivänä tarvitse hommata aina erillisiä juhlavaatteita, pojilla siistit tummat farkut ja kivat tennarit vaikka kauluspaidan kanssa on kivan näköiset ja tytöillä joku siistimpi mekko ja nätit sandaalit, ainakin kesällä, riittää. Mutta aikuisilta odotan vähän enemmän panostusta. Jos ei pukua omista tai halua/voi ostaa, niin ainakin siistit suorat housut ja kauluspaita ei ole liikaa vaadittu. Samoin naisilla liian paljastavat mekot tai liian arkinen pukeutuminen ei kuulu perhejuhliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 150kg naisella oli alushousujen kokoiset farkkushortsit kaupungilla.... Eivät olisi näyttäneet hyvältä laihallakaan,  saati sitten...

Vierailija
4/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies häissä asuna kauluspaita ja farkut.

Vierailija
5/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin oman lapseni nimiäisissä liian isossa topissa kun ei ollut mitään sopivan kokoista puettavaa eikä yhtään ylimääräistä energiaa ajatella vaatteita. Jälkikäteen oon häpeillen katsellut valokuvista, kuinka maksamakkaranväriset imetysliivit vaan paistaa kaula-aukosta.

Vierailija
6/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisoisänsä hautajaisissa kouluikäisellä pojalla tavallinen sininen t-paita ja minions-verkkarit. (Kun samanikäisellä serkullaan oli päällään tumma puku, kontrasti oli aika räikeä). 

Vierailija
7/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irakilaisella nuorukaisella vanhojen tansseissa leggingsit. Muut hienoissa juhlapuvuissa.

Vierailija
8/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä olen muutaman kerran nähnyt naisilla kesällä bikinin yläosan shortsien kanssa kuin oltaisiin jossain Miamissa. Ja kerran viisikymppinen tukeva nainen käveli valkoisissa bikineissä. Aikamoinen näky kun on kuitenkin olemassa muitakin vilpoisia asuja kuin paljas nahka. Nämä siis katukuvassa eikä missään uimarannalla tai edes puistossa.

Vierailija
9/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa ettei kaikilla ole vara ostaa tai vuokrata pukuja tai hienoja vaatteita yhden juhlan takia esim.nuoren rippijuhlat tai valmistujaiset.

Vierailija
10/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tuli miehen veljen häihin mustassa mekossa. Joo, tiedettiin, että ei pahemmin meitä miniöitään arvostanut, mutta musta se oli jo liikaa. Miehen eno istui meidän joulukahvipöydässä lippalakki päässä, ja alkoi kasvattamaan meidän lapsia. Sehän hyvin 65v lapsettomalta vanhaltapojalta sujuukin...

Vierailija
11/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tuli veljensä tyttären häihin täysvalkoisessa asussa. Thaimaan torilta oli ostanut puuvilla topin ja mekon.

Vierailija
12/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa ettei kaikilla ole vara ostaa tai vuokrata pukuja tai hienoja vaatteita yhden juhlan takia esim.nuoren rippijuhlat tai valmistujaiset.

Kirpputorilta tekee todella hyviä löytöjä. Naiselle yksi siisti musta mekko ja toinen värikkäämpi, parilla kympillä varmasti nuo löytää ja niillä pärjää useamman vuoden.

Vierailija
13/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi tuli miehen veljen häihin mustassa mekossa. Joo, tiedettiin, että ei pahemmin meitä miniöitään arvostanut, mutta musta se oli jo liikaa. Miehen eno istui meidän joulukahvipöydässä lippalakki päässä, ja alkoi kasvattamaan meidän lapsia. Sehän hyvin 65v lapsettomalta vanhaltapojalta sujuukin...

Minun anopillani oli myös musta kotelomekko meidän häissä. Erikoista sinänsä, sillä en ole koskaan nähnyt hänen päällään koko mustaa muuten kuin hautajaisissa. Edes arkisin hän ei käytä mustia vaatteita, ainakaan yläosia. 

Siskollani puolestaan oli meidän häissä kirkkaan punainen mekko. Erään uskomuksen mukaan se kertoo siitä, että punaisen mekon kantaja on maannut sulhasen kanssa. 

Yhdellä naisvieraalla taas oli farkut ja kauluspaita, ja yhdellä teinillä punainen huppari ja farkut. 

Vierailija
14/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10v tenavalla mieheni isoisän hautajaisissa puvun kanssa t-paita. 

Samoissa hautajaisissa eräs "merkittävässä asemassa" ollut nainen kaahasi sora rapisten skodansa melkein kirkon portaisiin kiinni. 

Oman veljeni hautajaisissa juttua riitti lähinnä pikkuherkkuni ravihevosen koelähdön suorituksesta. 

Setäni hautajaisissa serkkuni eli vainajan lasten pukeutuminen. Toinen kietoutuneena neulelakanaan ja toinen 10 numeroa liian pienissä hepeneissä 

Vierailija
15/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen mekko häävieraalla. Musta tai punainen ei ole mikään paha tyylimoka enää tänä päivänä.

Vierailija
16/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on kroonisesti kykenemätön pukeutumaan sopivasti. Hänelle on jopa pomo joutunut töissä ohjeistamaan kädestä pitäen mikä on sopiva työvaatetus, koska äiti ei vaan hahmota, vetäisee vaan aamulla päälle jotakin. Omien sanojensa mukaan äiti ei vain tiedä mikä on sopiva asu mihinkin ja liian vaikeaa miettiä.

Hän esimerkiksi tuli mun ylioppilasjuhliin aivan törkeän lyhyessä vesirajahameessa, koska ajatteli, että koulun juhliin käy rennompi juhlapukeutuminen. Siskon häihin hän ilmestyi valkoisessa pitkässä mekossa, koska se oli hänestä juhlava ja mun lapsen ristiäisiin legginseissä ja t-paidassa, koska oli tulossa vain meille perhejuhlaan. Entisen appensa hautajaisiin, joihin isän perhe hänetkin kutsui erosta huolimatta jotenkin mystisesti sai päälleen mustat vaatteet (pillifarkut, t-paidan ja neuletakin).

Silloin kun hän oli vielä mun isän kanssa yhdessä isä, joka pukeutuu aina tilanteen vaatimalla tavalla pukuun tai vähintään kauluspaitaan ja kravattiin, sanoi, että hän ei lähde äidin kanssa juhliin, jos äiti ei pukeudu asianmukaisesti. Äidillä on ne juhlavaatteet olemassa, hän pukeutui aina niihin, kun isä valitsi hänelle kaapista tilanteeseen soivan mekon, mutta jotenkin ei osaa niistä valita itse sopivaa.

Vierailija
17/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen mekko häävieraalla. Musta tai punainen ei ole mikään paha tyylimoka enää tänä päivänä.

Musta tai punainen mekko ei ole kyllä koskaan ollut tyylimoka. Parikymmentä vuotta jotkut jaksoivat jankuttaa joidenkin uskomusten perusteella, että ne eivät sopisi häihin, mutta oikeasti sekä mustaa että punaista on käytetty häissä aina. Ja esim. mun lapsuudessani oli ihan tavallista, että häissä käytettiin myös valkoista. Ei nyt tietty mitään morsiuspuvun väristä, mutta valkoisiakin vaatteita näkyi.

Vierailija
18/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 50v nainen. Melko tumma meikki, hiukset laitettu, siisti yläosa, korkokengät. Tähän asti kaikki ok. Mutta alaosana oli juoksutrikoot. Siis sellaiset joissa näkyi lahkeessa heijastimet ja oliko vielä jotain tyyliin pinkkiä yksityiskohtaa. Menin hämilleni.

Vierailija
19/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset trikoissa ruokakaupassa.

Vierailija
20/682 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla pitkät kalsarit (trikoot) käytössä julkisilla paikoilla joka päivä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä