Vierailija
Poiminta

Niin, aiemmin mun suhteet ollu niin huonoja tai muuten vaan erikoisia, että lapsia en ole halunnut. Se on vain jäänyt kaiken muun vatjoon. Nyt ensimmäistä kertaa sellainen mies ja suhde, että jonkinlainen vauvakuume on tullut ensimmäistä kertaa eläissäni päälle. Miten on, annetaanko palaa vai pitäisikö koko homma unohtaa? On todella ristiriitainen olo asian suhteen, koska asia ei ole aiemmin mieltä vaivannut.

Sivut

Kommentit (544)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

"Hullu pyytää viikunaa talvella. Samanlainen on se, joka pyytää lasta, kun sitä ei enää voi saada."

- Antiikin Rooman keisari Marcus Aurelius, 'Itselle' muistiinpanoissaan

Vierailija

Pitääkö sitä täältä kysyä? Eikös tuollaiset päätökset tehdä itse miettien? Ei välttämättä enää edes tärppää tuossa iässä ja voi tulla keskenmenoja jos tärppääkin. Jos oikeasti haluatte lapsen ja elää lapsiperhe-elämää ja palvella sitä lasta koko ajan, niin yrittäkää. Jos taas muu elämä kuin Hoplopit, leikkipuistot, uhmakohtaukset kuulostaa kivemmalta niin sitten ei. Minä en tuossa iässä enää haluaisi lasta. Nauttikaa siitä vapaudesta mikä on. Voipi olla aikamoinen elämänmuutos kun on noin pitkään elänyt vapaasti. Kyse on siis lähinnä kiinni siitä, oletko valmis enimmäkseen uhraamaan oman elämäsi toisen hyväksi 24/7. Ja itselläni on lapsi, että tiedän millaista tämä on.

Vierailija

Aloita menemällä gynelle. On täysin mahdollista että et enää ovuloi eikä sinulla ole munasoluja. Useimpien ikäistesi raskaudet alkavat lahjoitetuin munasoluin tehdyllä keinohedelmöityksellä. Näistä ei vain siellä synnytysvalmennuksissa huudella.

Vierailija

Minun serkkuni sai ensimmäisen (ehkä myös viimeisen) lapsensa 43-vuotiaana. Tietysti ymmärrät, ettei luultavasti tärppää helpolla ja gynen puoleen kannattaa varmaan aika nopeasti kääntyä, sillä ei kai ne hoidotkaan pure vanhempana enää kovin hyvin. Tsemppiä matkaan :)

Vierailija

Totta kai voi yrittää, mitä sitä kyselemään. 

Tilastollisesti hedelmällisyys on jo laskenut paljonkin.  Mutta yksilöitä me olemme. Ei mikään maailman kahdeksas ihme ollenkaan tulla raskaaksi yli 40-vuotiaana todellakaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihmeelinen tämä trendi kun mummot koittaa saada lapsia

kautta aikojen on naiset saaneet monenikäisenä lapsia. ap tulee luultavasti kokemaan jonkun verran ihmettelyä wt-ihmisiltä, mutta ikä ei ole ongelma kuin niissä piireissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olisit yli 60v kun lapsi täyttää 18v.

Tää on maailman väsynein periustelu. Olen 44v ja raskaana ja olen minäkin yli 60 kun lapsi täysi-ikäinen, eli vielä monta vuotta työelämässä, aktiivinen ja hyväkuntoinen.

Mun äiti oli 20 kun sai minut. Todella paska äiti ja kertaakaan ei ole jaksanut lapsenlapsiaan hoitaa, ensimmäisen sai 50-vuotiaana eikä silloinkaan jaksanut.

Mun isoäiti taas on ihana, eli 96-vuotiaaksi ja hoiti lapsenlapsenlapsiaan ja oli rakastava ja lämmin.

Vaikka olisi 60 kun lapsi aikuistuu ehtii hyvinkin nähdä lapsenlapset ja hoitaakin niitä.
Mutta ikä ei ole mikään tae hyvästä isovanhemmuudesta.

Vierailija

Olen ikäisesi ja lapset teinejä. En lähtisi enää siihen rumbaan mistään hinnasta. Mut tilanteesi on eri, koska ei ole lapsia ennestään. Sulla ei ole ihan hirveästi aikaa miettiä, jos ollenkaan. Jos tuntuu siltä, niin yrittäkää ihmeessä. Vaikka vauvat ja pikkulapset ovat ehkä vaativia, niin on vanhemmuus palkitsevaakin. Itse koen saaneeni paljon enemmän kuin antaneeni.

Ei mullakaan ikinä ollut sellaista varmuutta, että ehdottomasti haluan äidiksi, mutta siihen kasvaa. Olin elänyt lapsetonta elämää ja tuntui siltä, että nyt on aika lapsille. Olen siis saanut kokea molempia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihmeelinen tämä trendi kun mummot koittaa saada lapsia

Mikä ihmeen trendi? En valitettavasti muista mitään vuosilukuja, mutta luin Anna Rotkirchin kirjoituksen, jossa hän totesi ennen "ehkäisyaikaa" noin joka kymmenennen synnyttäjän olleen yli nelikymppinen. Kun ehkäisyä ei ollut, lapsia saatiin koko hedelmällisen iän ajan. Ennemmin se oli trendi, että jossain vaiheessa pykättiin n. 25-vuotiaana kaksi lasta maailmaan ja se siitä, jos nyt poikkeuksia haetaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat