Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten käyttäytyminen murtaa sieluni.

Vierailija
14.05.2021 |

Mä tiedän että aloitukseni on taas joku trollimagneetti.

Olen aivan tosissaan. Olen kärsinyr pitkäaikaisesta keskivaikeasta/vakavasta masennuksesta. Vuosien jälkeen tulin lääkärin kanssa siihen tulokseen että se on ympäristö joka sairastuttaa mielenmaiseman.

Minulla on vain muutama läheisiä. Kotona on aina onnellinen ja levollinen arki. Niin kauan kun on itsestään kiinni ja miehestä niin kaikki on hyvin. Olemme molemmat fiksuja, kohteliaita, järkeviä, huumorintajuisia.

Sitten kun lähtee aina sinne ulkomaailmaan niin aina saa masentua ihmisten käyttäytymisestä. Asiakaspalvelutyöstä se masennus mulla alkoi 10 vuotta sitten. Yritin kaiken puolin kovettua ja muuttua tylyksi. Mutta kun en ole sellainen. Oli pakko jossain vaiheessa lähteä koska keho ei sietänyt enää satoja tylyjä asiakkaita vuodessa.

Ei se yksittäinen tyly ihminen hetkauta mutta kun niitä on nykyään ehkä jopa yli puolet. Ihan uskomattoman harvinaisia kohtaa iloisen ihmisen joka vain hymyilee.

Olen jotenkin aivan loppu tähän. Naapurit ovat tylyjä, kääntävät pään kaikille jotka yrittävät moikata. Vastaantulevat ihmiset välillä katsovat niin rumasti kun vain voi olla.

Mä itse vaistoan ja koen että ilmapiiri on uskomattoman vi ttumainen ja ynseä. Se vie se oman pienen ilon kokonaan pois.

Koska olen masentunut niin nyt ilahduin kun näin että kukat kukkivat, jäin tujottaa niitä ja hymyilin. Yks nainen tujotti kuin olisin murhaamassa jonkun.

Olen nyt ilkeä. Mutta olen huomannut että nimenomaan nämä 40-50 vuotiaita kouvolatukka tädit, vanhat ukot sekä nämä minä minä olen tärkeä ihminen/merkkivaate ihmiset katsovat aina julmasti.

Onko se tämä nykyajan itsekkyys joka on tehnyt ihmisistä noin tylyjä?

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile kommunikoida niille ihmisille. Harvoin tulee ihan yrmyä vastaan. Kerran kehuin tylyn asiakaspalvelijan tyyliä, niin sen jälkeen hän on ollut oikein mukava

Tylyys voi olla myös suojakuori eli ko aspa on ollut ystävällinen ja saanut aina vain pilkkanaurua tai vihaisia sanoja takaisin. Kyllä sitä vähemmästäkin alkaa suhtautumaan ihmiseen epäillen ja varautuen pahimpaan.

Vierailija
102/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin saavat muka haukkua tuntematonta ihmistä ja saada hänet itkemään, ja sitten en saisi itse sanoa heistä takaisin että en pidä sellaisista ihmisistä?

Jatkat pahan kierrettä haukkumalla haukkujia. Silloin olet osa pahuutta, etkä voi valittaa että maailma on paha.

Ei ole haukkumista sanoa, ettei pidä sellaisista ihmisistä. Kenenkään ei tarvitse pitää tylyistä ihmisistä.

Monesti se ” tylyys” on omaa tulkintaa. Suurin osa ihmisistä on ihan neutraaleja, mutta mikäli näkee ihmiset pahoina ja ilkeinä, niin näihin piirteisiin kinnittää myös huomionsa. Se on sama asia kuin esim. jos odottaa vauvaa, näkee raskaana olevia kaikkialla. Se, että haukkuu ihmisiä ja maailmaa pahaksi, kertoo siitä, sori vaan että sun käsitys on vääristynyt. Tulkitset ja näet ihmiset sellaisina, ties mistä syystä, mutta koita edes seuraavalla kerralla, kun joku on tyly miettiä, että ehkä hänellä on vain paha päivä, jokaisellahan joskus on, ja jokaisen käytökselle on jokin syy, mikä tuskin johtuu sinusta. Elämä helpottuu huomattavasti kun ei kuvittele ihmisten olevan ilkeitä juuri sinulle, kun tajuaa että se ” vihainen ” ilme voi johtua ihan mistä vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet vaihtanut asiakaspalvelutyöstä pois. Tilalle alkutuotannon tai tehdastyön ammatti, jossa saat olla yksin. Ne kyllä ovat usein fyysisesti rankkoja, mutta ei tarvitse seurustella eikä ainakaan mielistellä asiakkaita.

Vierailija
104/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin joskus lempeä ja mukava tyyppi. Sitten oksa katkesi. Minusta tule armoton ja ilkeä. Ihan tyyliin yhden yön aikana tapahtui. En koe enää mitään armoa eikä sympatiaa ihmisiä eikä elämää kohtaan. Ainoastaan eläimet, luonto ja lapset. Koska ovat viattomia.

Mullakin naksahti kaiken sen kiusaamisen ja muun lyttäämisen jälkeen. Nyt kohtelen ihmisiä juuri niin millaisia ovat itse - kivoja kohtaan olen todella mukava ja vittumaisia kohtaan armottoman ilkeä.

Vierailija
105/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ja lapset ilahduttaa.

Vierailija
106/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muutuit tylyksi? Hienoa jos olet ollut iloinen asiakaspalvelija.. kyllä sellaiset mieleen jää.

Vierailija
107/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on niin paljon omia murheita

Vierailija
108/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin masentaa..

Vierailija
109/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspatyö on raskasta. Yritän itse olla helppo asiakas enkä hankala..

Vierailija
110/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustatko vai lannistatko?

Vierailija
111/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin myös hyvin syvällä misantropian syövereissä ja todella vihainen ihminen. Sitten lopetin työn asiakaspalvelualalla ja hankin uuden, paremman työn, jossa ei hirveästi tarvi olla tekemisissä ihmisten kanssa. Olen nykyisin paljon iloisempi ja onnelisempi ihminen!

Vierailija
112/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit levittää iloisuuttasi ympäristöön koska sulla on voimavaroja.

Vierailija
113/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko kenties ollut ainoa lapsi? Sisarusten kanssa kasvaneet suhtautuvat usein elämään jotenkin tuhdimmin. Kun on saanut pennusta asti nahistella sisarusten kanssa, saa ns. rokotusvaikutuksen eikä kaikkea ota tosissaan ja osaa pitää puolensa.

Itse olen tyytyväinen, että olen ollut nuorin ja tyttö ja kasvoin isoveljien "hellässä" koulutuksessa.

Vierailija
114/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttuja ajatuksia. Tosin oma "sieluni" varmaan murtui ensimmäistä kertaa jo koulussa kiusaamisen kautta. En ole toipunut kaikesta vieläkään. Tuskin koskaan täysin. Tuttua on myös ihmisten tylyys. Itsekin pysähdyin katsomaan järvelle niin eräät kommentoivat, että mitä tuokin vahtaa. Sama juttu jo koulussa, kun katsoin ikkunasta ( esim lumisadetta) niin sekin oli kuulemma tyhmää ja piti toisten pilkata siitäkin. En itsekään ole mikään paras ja usein hyvin totisen näköinen ( ei hyvita nauraa, kun on surullinen olo), mutta en ole silti ilkeä muille.

Sama täällä. Minua kiusattiin ala-asteella silmälaseista, luonnonkiharista hiuksista ja lopulta siitä, kun murrosikä tuli ennen kuin muille (olin aiemmin laiha kuin tikku, mutta murrosikä muutti tilanteen). Minäkään en ole tuosta toipunut, vaikka olen käynyt terapiassa. Tämän kokemuksen pohjalta en koskaa, koskaan ole huvikseni ilkeä muille. 

Vierailija
115/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita erilaisia energiahoitoja, näissä ilmapiiri on tosi positiivinen ja halutaan saada ihmisten hyvinvointi näkyviin ja jakaa sitä muille. Tuollaiset normi terapiat kun ei vaan ole kaikille toimivia, ne painottuu lähinnä lääkkeiden voimaan.

Älä koskaan laita rahojasi näihin huijauksiin. Sen jälkeen harmittaa vielä paljon enemmän, kun olet tuhlannut rahaa huuhaa-juttuihin. 

Vierailija
116/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso peiliin. Jos sinusta tuntuu siltä, että kaikki ovat sinua vastaan ja tuijottavat murhaavasti, mieti, mitä teet ennen kuin sinua ryhdytään tuijottamaan.

Olet juuri sellainen ihminen, joka aiheuttaa ap:lle näitä ongelmia. Kiitos, kun tiivistit olemuksesi helposti ja lyhyesti. 

Vierailija
117/123 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongasin tämän keskustelun. Ihan selkeästi huomaa ihmisten neuroottisuutta ja huonoa käyttäytymistä. Ei edesauttaa jaksamista.

Vierailija
118/123 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko kenties ollut ainoa lapsi? Sisarusten kanssa kasvaneet suhtautuvat usein elämään jotenkin tuhdimmin. Kun on saanut pennusta asti nahistella sisarusten kanssa, saa ns. rokotusvaikutuksen eikä kaikkea ota tosissaan ja osaa pitää puolensa.

Itse olen tyytyväinen, että olen ollut nuorin ja tyttö ja kasvoin isoveljien "hellässä" koulutuksessa.

Veljeni on ollut pahin kiusaajani isäni kanssa. Terapeutti sanoi minulle että minähän se tasapainoinen, kypsä ja järkevä olen. Muut luonnehäiriöisiä.

Vierailija
119/123 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suurimmalla osalla ihmisistä ei ole tuollaista kokemusta, ei ole mahdollista että ihmiset oikeasti olisivat yleisesti tylyjä. Se kokemus on siis harhainen.

Jos suuri osa ihmisistä olisi tylyjä, niin kaikki huomaisivat sen.

Olen aspa-työssä, ja minusta suurin osa ihmisistä on kilttejä ja mukavia.

Vierailija
120/123 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkee vain pahuutta muissa, on tavallaan oikeilla jäljillä. Ihmiskunta on läpensä paha. Silloin on vain muistettava, että on itsekin osa ihmiskuntaa, ettei vahingossa nosta itseään muiden yläpuolelle. Olisi pyrittävä ensin muuttamaan omaa käytöstään, ja taisteltava pahuutta vastaan.

Miten taistella pahaa vastaan? Siihen on paljon erilaisia tapoja, joista valita. On kuitenkin myös Yksi Tie, jota moni halveksuu, mutta ne harvat, jotka sen löytävät, näkevät sen voiman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan