Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisten käyttäytyminen murtaa sieluni.

Vierailija
14.05.2021 |

Mä tiedän että aloitukseni on taas joku trollimagneetti.

Olen aivan tosissaan. Olen kärsinyr pitkäaikaisesta keskivaikeasta/vakavasta masennuksesta. Vuosien jälkeen tulin lääkärin kanssa siihen tulokseen että se on ympäristö joka sairastuttaa mielenmaiseman.

Minulla on vain muutama läheisiä. Kotona on aina onnellinen ja levollinen arki. Niin kauan kun on itsestään kiinni ja miehestä niin kaikki on hyvin. Olemme molemmat fiksuja, kohteliaita, järkeviä, huumorintajuisia.

Sitten kun lähtee aina sinne ulkomaailmaan niin aina saa masentua ihmisten käyttäytymisestä. Asiakaspalvelutyöstä se masennus mulla alkoi 10 vuotta sitten. Yritin kaiken puolin kovettua ja muuttua tylyksi. Mutta kun en ole sellainen. Oli pakko jossain vaiheessa lähteä koska keho ei sietänyt enää satoja tylyjä asiakkaita vuodessa.

Ei se yksittäinen tyly ihminen hetkauta mutta kun niitä on nykyään ehkä jopa yli puolet. Ihan uskomattoman harvinaisia kohtaa iloisen ihmisen joka vain hymyilee.

Olen jotenkin aivan loppu tähän. Naapurit ovat tylyjä, kääntävät pään kaikille jotka yrittävät moikata. Vastaantulevat ihmiset välillä katsovat niin rumasti kun vain voi olla.

Mä itse vaistoan ja koen että ilmapiiri on uskomattoman vi ttumainen ja ynseä. Se vie se oman pienen ilon kokonaan pois.

Koska olen masentunut niin nyt ilahduin kun näin että kukat kukkivat, jäin tujottaa niitä ja hymyilin. Yks nainen tujotti kuin olisin murhaamassa jonkun.

Olen nyt ilkeä. Mutta olen huomannut että nimenomaan nämä 40-50 vuotiaita kouvolatukka tädit, vanhat ukot sekä nämä minä minä olen tärkeä ihminen/merkkivaate ihmiset katsovat aina julmasti.

Onko se tämä nykyajan itsekkyys joka on tehnyt ihmisistä noin tylyjä?

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet ihana ihminen, järki järjettömyyden keskellä. Aina sitä ei jaksa muistaa kun muut ihmiset vyöryttävät omiaan päälle, arki muuttuu kärsimykseksi kun ihmisten kamaluus on jatkuvasti läsnä.

Itse olen linnoittautunut sisälle jo vuosia ennen tätä virusta, syynä ihmisten jatkuva pellemäisyys. Kävelevät päälle, syyttelevät kun et hoksaa olla mieliksi, ajavat autolla ohi ja huutavat läskiksi (juu, sattui eilen), tulevat ihan ventovieraina kertomaan miksi et ole heidän mieleensä, pashcowat päälle teit virheen tai et... Joka ikinen kerta kun astut ulos ovesta.

Voi kun voisin olla sun kaveri, voitais masentuneet keskenämme ilahtua kukista ja saada perspektiiviä siihen millaisia persheenreikiä tämä maa päällään kannattelee.

Jos nimität toista persheenreiäksi, olet sellainen itse.

Vierailija
82/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta oivalsit ihan hyvin että ne kouvolatukat on ahdasmielisimpiä. Nyt tämä on tietysti kova yleistys, ja kouvolatukka on vain nimitys alemmalle sosiaaliluokalle. Mutta siis heidän seassa (EI KAIKKI) on tosi negatiivisia ihmisiä, kiusaajia, elämäänsä pettyneitä jne. Jos asut jossain ankeassa lähiössä tai pienessä muuttotappiokaupungissa, näihin on suurempi todennäköisyys törmätä.

Itse asun Helsingin keskustan tuntumassa ja täällä ihastelen monestikin kukkia ja maisemia ja merta. Ja niin tekee muutkin. Usein näkee vanhoja pariskuntia ihastelemassa maisemia, ja itse teen sitä myös. En hymyile tuntemattomille ja viihdyn omissa oloissa, mutta täällä saa kyllä nauttia vapaasti tuollaisista asioista. Olen herkkä ja huomaan nättejä asioita ympärillä ja täällä kaikkea kivaa riittää. Tiedän että yleistän puhumalla kouvolatukista mutta kyllä te tiedätte millaisia ihmisiä tarkoitan. 

Ei tiedetä millaisia ihmisiä tarkoitat. Ilmeisesti sellaisia, jotka koet alempana kuin itsesi. Eli kerrot vain itsestäsi.

Okei. Tarkoitan terassilla ilkeyksiä ohikulkijoille huutelevia pubiruusuja ja ukkoja, koviksen oloista nuorta joka kaupassa äyskähtää mulle pois edestä, sitä syrjäytynyttä päihdeongelmaista joka haukkui ulkonäköäni

kadulla, niitä koulukiusaajia jotka vieroksuvat kaikkea erilaista ja haukkuvat. Näitä on vaikka kuinka paljon. Olen itse ihan tavallinen omissa oloissa viihtyvä ohikulkija, jolle pahoinvoivat ihmiset ovat purkaneet aggressioitaan. Vain osalla näistä on oikeasti kouvolatukka.. siitä on vain tullut meemi tarkoittamaan räväköitä(=ilkeitä) lähiö yms. mammoja. Joo, olen mielestäni parempi kuin he, en hauku.

Koittakaa nyt ymmärtää etten tarkoita jokaista lähiössä tai pikkukaupungissa elävää. Kyllä te tiedätte!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa olla kivassa ympäristössä jossa ihmiset on pääosin sivistyneen ystävällisiä ja saa olla rauhassa niin fakta on että joillain alueilla se onnistuu vähän paremmin kuin toisilla.

Vierailija
84/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta oivalsit ihan hyvin että ne kouvolatukat on ahdasmielisimpiä. Nyt tämä on tietysti kova yleistys, ja kouvolatukka on vain nimitys alemmalle sosiaaliluokalle. Mutta siis heidän seassa (EI KAIKKI) on tosi negatiivisia ihmisiä, kiusaajia, elämäänsä pettyneitä jne. Jos asut jossain ankeassa lähiössä tai pienessä muuttotappiokaupungissa, näihin on suurempi todennäköisyys törmätä.

Itse asun Helsingin keskustan tuntumassa ja täällä ihastelen monestikin kukkia ja maisemia ja merta. Ja niin tekee muutkin. Usein näkee vanhoja pariskuntia ihastelemassa maisemia, ja itse teen sitä myös. En hymyile tuntemattomille ja viihdyn omissa oloissa, mutta täällä saa kyllä nauttia vapaasti tuollaisista asioista. Olen herkkä ja huomaan nättejä asioita ympärillä ja täällä kaikkea kivaa riittää. Tiedän että yleistän puhumalla kouvolatukista mutta kyllä te tiedätte millaisia ihmisiä tarkoitan. 

Ei tiedetä millaisia ihmisiä tarkoitat. Ilmeisesti sellaisia, jotka koet alempana kuin itsesi. Eli kerrot vain itsestäsi.

Okei. Tarkoitan terassilla ilkeyksiä ohikulkijoille huutelevia pubiruusuja ja ukkoja, koviksen oloista nuorta joka kaupassa äyskähtää mulle pois edestä, sitä syrjäytynyttä päihdeongelmaista joka haukkui ulkonäköäni

kadulla, niitä koulukiusaajia jotka vieroksuvat kaikkea erilaista ja haukkuvat. Näitä on vaikka kuinka paljon. Olen itse ihan tavallinen omissa oloissa viihtyvä ohikulkija, jolle pahoinvoivat ihmiset ovat purkaneet aggressioitaan. Vain osalla näistä on oikeasti kouvolatukka.. siitä on vain tullut meemi tarkoittamaan räväköitä(=ilkeitä) lähiö yms. mammoja. Joo, olen mielestäni parempi kuin he, en hauku.

Koittakaa nyt ymmärtää etten tarkoita jokaista lähiössä tai pikkukaupungissa elävää. Kyllä te tiedätte!

Puheesi on ilkeää.

Vierailija
85/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin tuntemattomia niin ne miettii loppupäivän kuka hän oli.

Vierailija
86/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette väärässä. Me emme.

Vierailija
87/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry mutta en asu Suomessa ja ekan kerran näin sanonnan” Kouvola tukka”??

Voisiko joku kertoa mikä ihme se on???😮??

Kato peiliin.

Vierailija
88/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puheesi on ilkeää.

Vaikka ymmärrän esim.päihdeongelmaisia hyvin en todellakaan ymmärrä ilkeilyä, tällaisia kiusaavia ihmisiä kohtaan puhun ilkeästi. Mitäs häiritsevät muita.

Suomessa pitäisi panostaa enemmän mt-palveluihin ja päihdehoitoon, ja lastensuojeluun.

Vierailija
89/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin saavat muka haukkua tuntematonta ihmistä ja saada hänet itkemään, ja sitten en saisi itse sanoa heistä takaisin että en pidä sellaisista ihmisistä?

Vierailija
90/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kommunikoida niille ihmisille. Harvoin tulee ihan yrmyä vastaan. Kerran kehuin tylyn asiakaspalvelijan tyyliä, niin sen jälkeen hän on ollut oikein mukava

Vierailija
91/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tietysti kokee asiat eri tavoin ja omien kokemustensa kautta. Itse kirjoitin jo yhden viestin jossa kerroin kiusaamisesta. Haluan silti ajatella muista hyvää, mutta todella usein saan kuulla jotain ikävää. En ole mielestäni liian herkkä silti. Näitä tilanteita tulee mieleen jossa ollaan ikävästi kommentoitu tekemisiäni. Eräät nuoremmat naiset olivat huvittuneita kaupassa, kun katselin vaatetta ja puhuivat toisilleen kuinka nolosti toimin ( selitin siis mukanani olleelle jotain siinä samalla). Kuulin sen kaiken ihan selvästi. Toisen kerran joku naureskeli, että taitaa olla tuolla vähän kiire. Minua on myös välillä haukuttu juuri sanoilla nolo ja selkeästi naureskeltu. En keksi näitä juttuja ja oikeasti koen välillä näitä. Olen itsekin melko nuori nainen ja ehkä liian sellaisen kiltin ja harmittoman näköinen. Ulkonäkö on mitä on, mutta kuitenkin melko tavallinen. Tähän lisättynä kimeä ääni, jota yritän hillitä, mutta en voi sille kuitenkaan mitään ja ääni on mikä on. Jos elämäni olisi erilaista ja olisin kokenut parempia hetkiä niin sanoisin ap:n puhuvan valetta, mutta en voi sanoa niin, kun tiedän sen kaiken. Jos laskisin ne kerrat, kun joku on sanonut noloksi, pilkannut tai muuten kommentoinut tekemisiäni ( mitä tuo tekee, miksi istuu tuosta, katso millainen vaate tms) saisin jo määrän. Itse en koskaan pilkkaa ketään ja olen ihan tavallisesti käyttäytyvä muutenkin. Samalla en kaipaa mitään huomiota enkä ajattele että toisten pitäisi olla mitään parhaita, kun en itsekään ole. Haluaisin vaan, että kukaan ei sanoisi mitään ikävää. Muuten nämä asiat eivät ole niin merkityksellisiä, mutta ajattelen, että jos joku voi sanoa ettei ole kokenut ikäviä juttuja muilta ja kieltää ne niin silloin tämä tyyppi on ollut onnekas ja hänellä on hyvä tuuri ollut. Tai sitten hänessä on jotain sellaista etteivät muut uskalla tai muuten halua sanoa mitään ikävää. Itsekin olisin mieluiten siinä joukossa. Tähän loppuun nyt vielä se, että on siis itsekään paljon enää välitä ja on myös hyviäkin asioita ollut.

Vierailija
92/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin saavat muka haukkua tuntematonta ihmistä ja saada hänet itkemään, ja sitten en saisi itse sanoa heistä takaisin että en pidä sellaisista ihmisistä?

Jatkat pahan kierrettä haukkumalla haukkujia. Silloin olet osa pahuutta, etkä voi valittaa että maailma on paha.

Vierailija
93/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita tulee vastaan, mutta itselleni on selkeää että heillä on se ongelma ei minulla. Eli se ei heilauta minun onnellista maailmaa. Paitsi kerran kun hymyilin haalaripukuiselle taaperolle koska hän tuijotti vihaisena. Ei auttanut, hän vain tuijotti entistä vihaisempanan ja sanoi:"vanha akka, pelkeleen vanha akka."

Vierailija
94/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämäläinen luonne on sellainen, hämäläiskaupungit ja kunnat. Suomi on harvaanasuttu maa, metsäläisyys näkyy. Karjalaiset ja savolaiset ovat yleensä sosiaalisempia. Jos joku on vieraalle ihmiselle töykeä niin ei kannata ottaa henkilökohtaisesti, se on jonkinlaista oman huonon olon projisointia vieraaseen. Jos jollekkin on itselleen oltu töykeitä niin voi laittaa töykeyden kiertoon. Todennäköisesti ei ole ensimmäinen jolle töykeilee. Kun matkustelee ulkomailla niin monessa maassa on lähtökohtaisesti kohteliaammat käytöstavat, esim. Briteissä. Toki ei pidä yleistää, toiset on juroja( ehkä arkoja pohjimmiltaan) ja toiset on luonnostaan joustavampia ja kohteliaampia.

Vierailija
95/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä Itä-Suomessa ihmiset ovat pääsääntöisesti ystävällisiä toisilleen.

Vierailija
96/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkat pahan kierrettä haukkumalla haukkujia. Silloin olet osa pahuutta, etkä voi valittaa että maailma on paha.

Ei ole haukkumista sanoa, ettei pidä sellaisista ihmisistä. Kenenkään ei tarvitse pitää tylyistä ihmisistä.

Vierailija
97/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisillä ja vanhemmilla perusilme voi näyttää vihaiselta.

On liioiteltua ajatella, että monilla totisilla ihmisillä olisi vihaiset ajatukset tai murhaava katse.

Vierailija
98/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen sana: erityisherkkä.  Tosin tuokin sana on vähän kuin "narsisti".  Sitä kaytetään leimaamaan muita, tai henkilö itsee käyttää tuota ilmaisua "hallitakseen muita" omilla tuntemuksillaan.

Minäkin olen huomannut, että se on keino hallita muita. Kertokaa esimerkkejä? Minun tuttavan ympärillä piti hissutella ja varoa, ettei hän "kuormitu".

Vierailija
99/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin että en pidä heistä.

Vierailija
100/123 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja kokemuksia. Käsittämätöntä, että ihmisten perusilme ja olemus huutaa "haluan tappaa kaikki ja vituttaa koko ajan".

Tämä huono käytös on nimenomaan pahinta keski-ikäisillä ihmisillä ja etenkin naisilla. En osaa sanoa mikä ihme sen tekee.

AP:lle lähetän lämpimiä haleja hymyn kera.

Tässä yks keskiäkäinen täti. Olen tyly harvoin mutta silloin kun olen, syytä on myös vastapuolessa. Olen kipeä, väsynyt, univelkainen, uupunut jne enkä jaksa aina esittää hymyilevää. En vihaa ihmisiä, en kiroile enkä nimittele, mutta ärsyynnyn todella helposti kun asiat eivät mene sujuvasti vaan pitää simppelitkin asiat tehdä hemmetin vaikeaksi. Voimat on loppu eikä uni piristä  koskaan, ei ole piristänyt 30 vuoteen, sen jälkeen kun lapsen synnytin ja sain 3 loppuelämän sairautta (eivät näy päällepäin, muuten kun jäätävänä väsymyksenä). Antaisin vaikka toisen käteni jos saisin energisen terveen elämän takaisin, sen ajan kun itsekin naureskelin itseäni vanhempien naisten vihaisuudelle. Elämä opettaa, jokaiselle. Koitetaan ymmärtää toisiamme.