Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisten käyttäytyminen murtaa sieluni.

Vierailija
14.05.2021 |

Mä tiedän että aloitukseni on taas joku trollimagneetti.

Olen aivan tosissaan. Olen kärsinyr pitkäaikaisesta keskivaikeasta/vakavasta masennuksesta. Vuosien jälkeen tulin lääkärin kanssa siihen tulokseen että se on ympäristö joka sairastuttaa mielenmaiseman.

Minulla on vain muutama läheisiä. Kotona on aina onnellinen ja levollinen arki. Niin kauan kun on itsestään kiinni ja miehestä niin kaikki on hyvin. Olemme molemmat fiksuja, kohteliaita, järkeviä, huumorintajuisia.

Sitten kun lähtee aina sinne ulkomaailmaan niin aina saa masentua ihmisten käyttäytymisestä. Asiakaspalvelutyöstä se masennus mulla alkoi 10 vuotta sitten. Yritin kaiken puolin kovettua ja muuttua tylyksi. Mutta kun en ole sellainen. Oli pakko jossain vaiheessa lähteä koska keho ei sietänyt enää satoja tylyjä asiakkaita vuodessa.

Ei se yksittäinen tyly ihminen hetkauta mutta kun niitä on nykyään ehkä jopa yli puolet. Ihan uskomattoman harvinaisia kohtaa iloisen ihmisen joka vain hymyilee.

Olen jotenkin aivan loppu tähän. Naapurit ovat tylyjä, kääntävät pään kaikille jotka yrittävät moikata. Vastaantulevat ihmiset välillä katsovat niin rumasti kun vain voi olla.

Mä itse vaistoan ja koen että ilmapiiri on uskomattoman vi ttumainen ja ynseä. Se vie se oman pienen ilon kokonaan pois.

Koska olen masentunut niin nyt ilahduin kun näin että kukat kukkivat, jäin tujottaa niitä ja hymyilin. Yks nainen tujotti kuin olisin murhaamassa jonkun.

Olen nyt ilkeä. Mutta olen huomannut että nimenomaan nämä 40-50 vuotiaita kouvolatukka tädit, vanhat ukot sekä nämä minä minä olen tärkeä ihminen/merkkivaate ihmiset katsovat aina julmasti.

Onko se tämä nykyajan itsekkyys joka on tehnyt ihmisistä noin tylyjä?

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä nyt otsa vetäytyy kurttuun ja suupielet alaspäin ihan iän vaikutuksesta, vaikka ei millään tavalla olisikaan vihainen.

Ettet nyt ylitulkitse ihmisten ilmeitä?

Vierailija
122/123 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ohjenuorana elämässä, että älä ota mitään henkilökohtaisesti. Toimii erittäin hyvin, en ikinä ole riidoissa kenenkään kanssa enkä pahastu mistään mitä joku tekee tai on tekemättä. Elämä on helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on sellaisia heikkoitsetuntoisia ihmisiä, että voivat esim. moikata vain samalla statustasolla olevia ihmisiä. Muille ollaan naama mutrulla. Ehkä se boostaa jotenkin egoa. Itse en pahastu sinänsä kun eivät tervehdi takaisin (esim. muiden lasten tutut vanhemmat). En jaksa niin miettiä asiaa. Moikkaan kuitenkin aina itse kun en jaksa muistaa kuka on pershäiriöinen ja kuka ei.