Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Mökkimörkö
Poiminta

Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?

Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!

Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.

Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.

• ylös 278
  • alas 72

Sivut

Kommentit (587)

Vierailija

En kyllä osaa neuvoa, kun ei meidän mökille ketkään satunnaiset tuttavat ole koskaan olleet edes tuppautumassa ja ystävien kanssa voi puhua ihan suoraan.

Mutta auttaisiko esimerkiksi sellainen, että sanot, ettet ala sopimaan tässä vaiheessa mitään ja lupaat olla heihin päin yhteydessä ja kutsua heidät itse, jos sopiva viikonloppu teille löytyy?

• ylös 634
  • alas 8
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ciionert

Ei kerro et on mökillä.Sama meil tulee lisääkin väkeä autolasti.Eräs nainen sanoi kerran kutsutaan syömään * ja* ,onhan tässä ruokaa.No sanoin ei taijeta,on niil ruokaa varmaan omasta takaa.Syömäänkö ne meille tulee,oikeesti??kyllä me grillataan on pöperöt,juomat,tarjotaan kahvii nisuu...Nyt oikeesti riitti.Itse kun mentiin kylään oli niin tarkkaan laskettu perunat,pihvit..tarjoilut.Vietiin vielä dyömisii mennessä,ne pistettiin kerrankin komeroon eikä tarjottu.Nyt tein saman,ruoka kun oli tehty kun vieraat saapui.Jäi tuomiset kana,jne itelle.

• ylös 50
  • alas 221
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En kyllä osaa neuvoa, kun ei meidän mökille ketkään satunnaiset tuttavat ole koskaan olleet edes tuppautumassa ja ystävien kanssa voi puhua ihan suoraan.

Mutta auttaisiko esimerkiksi sellainen, että sanot, ettet ala sopimaan tässä vaiheessa mitään ja lupaat olla heihin päin yhteydessä ja kutsua heidät itse, jos sopiva viikonloppu teille löytyy?

Jep kiitos! Sanonkin aina suoraan ettei tänä kesänä käy tai että ilmoitan jos pystymme järjestämään aikaa, mutta haluaisin keksiä jotain ovelampaa vastattavaa 😂

En mitenkään näpäyttää yhtään mistään tietenkään, vaan saada nämä kaverit ennemmin hieman reflektoimaan omaa touhuaan.

Ap

• ylös 150
  • alas 35
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap, ei se teidän mörskänne ole  niin ihana ja kiva keillekään muille kuin teille itsellennne.

Ei sinne kukaan ole tukkmassa väkisin kylään.

Joka kevät nämä samat trollit tälläkin palstalla, joutavaa jauhamista.

Suurin on osa aloituksista keksittyjä ja pelkkää puhdasta provoilua.
Samoin kommentit.

Siis omasta mielestänikään meidän mörskä ei ole yhtään ihmeellinen, mutta kummasti näitä kavereita kesäisin sinne yrittää tunkea. Toivoisin olevani ennemmin provo!

Eikä tarvitse hiiltyä. Voihan sitä keskustella mistä tahansa.

Ap

• ylös 351
  • alas 24
Vierailija

Annat lapion ja sanot, että meillä vieraat aloittavat auttamisen pa**ahuussin tyhjentämisellä, ensin kuopan kaivua jne

• ylös 180
  • alas 16
Vierailija

Ciionert kirjoitti:
Ei kerro et on mökillä.Sama meil tulee lisääkin väkeä autolasti.Eräs nainen sanoi kerran kutsutaan syömään * ja* ,onhan tässä ruokaa.No sanoin ei taijeta,on niil ruokaa varmaan omasta takaa.Syömäänkö ne meille tulee,oikeesti??kyllä me grillataan on pöperöt,juomat,tarjotaan kahvii nisuu...Nyt oikeesti riitti.Itse kun mentiin kylään oli niin tarkkaan laskettu perunat,pihvit..tarjoilut.Vietiin vielä dyömisii mennessä,ne pistettiin kerrankin komeroon eikä tarjottu.Nyt tein saman,ruoka kun oli tehty kun vieraat saapui.Jäi tuomiset kana,jne itelle.

Täh?

• ylös 458
  • alas 12
Vierailija

Ciionert kirjoitti:

Ihan oikein teit! Toiset on niin törkeitä. Pitääkin ruveta sanomaan ettei olla mökillä. Onneksi ei kumpikaan käytetä mitään somea niin eivät voi sieltä urkkia.

• ylös 74
  • alas 8
Vierailija

Siis sulla on useampi kaveri, joka innokkaasti haluasi tulla sinun mökille? 

En tunne ketään, jota mökkeily kiinnostaa innokkaasti ja vielä vähemmmän jonku toisen mökillä. 

Itsekin myin perintömökin samantien. Kaksi kertaa kävin siellä vanhempieni elossa ollessa. 

• ylös 216
  • alas 47
Vierailija

Siis millaisia kavereita ja kuinka vanhoja ovat, jotka noin paljon tykkäävät mökkeilystä toisten nurkissa? 

• ylös 223
  • alas 11
Vierailija

Mun kavereista yksi nainen yrittää joka kesä kutsua itsensä ja miehensä aina juhannuksen jälkeisellä viikolla kylään ja selittää aina että kun meillähän on tämä perinne! Mikä perinne? Olimme vuosia sitten läheisempiä ja silloin kutsuin hänet mökilleni välillä ihan omasta halusta, mutta enää ei vaan kiinnosta ja sitä en halua sanoa rumasti päin naamaa.

Mutta siis ihmiset, mitään kestokutsuja ei ole olemassa!!

• ylös 407
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis millaisia kavereita ja kuinka vanhoja ovat, jotka noin paljon tykkäävät mökkeilystä toisten nurkissa? 

30-35

• ylös 50
  • alas 8
Vierailija

Miten olisi ihan ystävällinen ja rehellinen vastaus, ilman mitään hätävalheita, jotka ovat läpinäkyviä? Jos kaverit ovat loukkaantuvaa sorttia, he vetävät herneet sieraimeen varmemmin hätävalheesta, kuin totuudesta.
Jos kuitenkin kutsutte, niin kerrotte, että omat liinavaatteet on tuotava, samoin on osallistuttava viikonlopun ruoka- ja juomakustannuksiin, sekä näistä aiheutuviin hommiin. Kun ehdot ovat selvät, niin harvat viitsivät nipottaa, jos mielivät joskus saada uuden kutsun.

• ylös 205
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis sulla on useampi kaveri, joka innokkaasti haluasi tulla sinun mökille? 

En tunne ketään, jota mökkeily kiinnostaa innokkaasti ja vielä vähemmmän jonku toisen mökillä. 

Itsekin myin perintömökin samantien. Kaksi kertaa kävin siellä vanhempieni elossa ollessa. 

Siis tän hetkisillä vuokrahinnoilla moni olisi kiinnostunut tulemaan meidänkin yli pienelle mökille vähän uimaan ja paistamaan burgereita muuten vain näkemisen verukkeella.

• ylös 175
  • alas 12
Vierailija

Moni luulee ehkä olevansa sun kanssa parempi kaveri ap. Mistä ne voi tietää onko kavereita vai ihan ystäviä.

• ylös 97
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten olisi ihan ystävällinen ja rehellinen vastaus, ilman mitään hätävalheita, jotka ovat läpinäkyviä? Jos kaverit ovat loukkaantuvaa sorttia, he vetävät herneet sieraimeen varmemmin hätävalheesta, kuin totuudesta.
Jos kuitenkin kutsutte, niin kerrotte, että omat liinavaatteet on tuotava, samoin on osallistuttava viikonlopun ruoka- ja juomakustannuksiin, sekä näistä aiheutuviin hommiin. Kun ehdot ovat selvät, niin harvat viitsivät nipottaa, jos mielivät joskus saada uuden kutsun.

Tää on totta! Mutta kaikilta jää ap:n pointti nyt pois. Eli miten vastata niille tyypeille ovelasti.

• ylös 94
  • alas 16
Vierailija

Ciionert kirjoitti:

Aha. Sori nyt vaan, mutta tästä ei ota Erkkikään selvää.

• ylös 292
  • alas 8
Vierailija

Meitä kutsuu yksi tuttavapariskunta joka kesä mökille. Ei ole menty. Etukäteen voin kuvitella pistävän homeen hajun ja ulkovessan. Ei kiitos. Meillä on rivitalo, jossa on omaa pihaa ja yhteisellä pihalla grillikota ja iso ulkogrilli. Mökkien omistajat vähän yliarvioivat mökkejään. Kun halutaan vaihtelua, lennetään etelän aurinkoon.

• ylös 179
  • alas 82
Vierailija

Minä en ikinä menisi muiden mökeille, paitsi ehkä sitten, jos minua sinne varta vasten pyydettäisiin.

Omasta mökistäni en pidä meteliä enkä mainosta, milloin sinne menen ja milloin siellä olen. Jos joku yrittäisi ängetä, niin torppaisin ehdotuksen sanomalla, että en sovi mitään sitoumuksia lomilleni ja voin vaikka itse ilmoitella, jos ja kun mökille porukkaa kaivataan. 

Senkin saattaisin sanoa, että mökki on minulle pakopaikka muun muassa ihmishulinasta. Että joskus on tarpeen olla ihan yksin tai oman porukan kesken.

• ylös 179
  • alas 0

Sivut