Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ujosta ei saa olla tykkäämättä?

Vierailija
27.04.2014 |

Miksi toisessa ketjussa kovasti alapeukutettiin, kun siinä muutama sanoi ettei jaksa ujon ihmisen seuraa vaan haluaa itsekin kuulla muiden mielipiteitä ja saada ehdotuksia muilta esim. siitä, mihin mentäisiin syömään? 

Miksi ujon seuraa ei "saa" kokea raskaaksi ja vaivaannuttavaksi ilman, että tulee itse leimatuksi huonoksi ihmiseksi joka vain puhuu muiden päälle? 

Eikö ujolla ole vastuuta omasta toimimisestaan yhtään? 

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:04"]

Vihaan sitä, että joku huomauttaa hiljaisuudestani tai ujoudestani päin naamaa. Onneksi näin aikuisena sitä on vähemmän. Minusta se on todella epäkohteliasta! Antakaa minun olla sellainen kuin olen, tiedän kyllä, minkälainen olen. En minäkään kerro, että sinäpäs se puhua kalkatat jatkuvasti. Että kyllä nimenomaan muille ihmisille se on ongelma, jos joku on ujo tai hiljainen ja sen he myös tälle ujolle pamauttavat päin naamaa.

[/quote]

Näinkö sinä tämän näet? Joko ollaan hiljaa, tai puhuta kalkatetaan koko ajan? Eikö tuo ole todella kapeakatseista? Jos nyt puhutaan illanistujaisista ja juhlista, niin aika moni siellä jo joutuukin puhumaan eri ihmisille useaan otteeseen. Ja on ihan tavallista, että ihmiset puhuu toisilleen. Ei kaikki puhu koko ajan, minäkin ystäväni kanssa viihdyn myös ihan rauhassa ja hiljaa, mutta nyt puhuttiin minusta enemmän sosiaalisista tilanteista. 

[/quote]

Pointtini oli, että en minäkään kerro mielipidettäni kenenkään puheliaisuudesta, vaikka minun hiljaisuudestani huomautettaisiin. Minulla on sentään jotain tapoja ;)

[/quote]

Minä, ketä lainasit, en ole koskaan huomauttanut kenenkään puhumattomuudesta mitään. Olen ollut emännöimässä tupareita, joissa oli mukana yksi nainen joka ei puhunut kenellekään mitään koko iltana. Kävin häneltä kysymässä, ottaisiko hän lisää syötävää/juotavaa mutta hän ei sanonut mitään. Lähtiessään sanoin hänelle heipat, mutta hän ei sanonut mitään.

Se on jo loukkaavaa! Olisi kohteliasta sanoa että "kiitos, hei". Se olisi riittänyt.

Vierailija
82/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:07"]

63:
Niinkuin sanoin, tyttö istui kaverini viereen ja kaveri oli vain katsonut, että siihen istui joku. Usein suosituimpaan ruoka-aikaan pitää istua tuntemattomien viereen, eikä ihmiset kauheasti katso kuka siihen viereen tuli. Meillä oli vielä aika hyvät keskustelut menossa, niin kaveri ei vaan yksinkertaisesti katsonut sivulle päin vain suoraan eteenpäin minua kohden.

[/quote]

Hänen olisi pitänyt tunkea keskustelunne väliin ja tehdä itsestään numeroa? Just näin. Huh huh. Te ekstrovertit olette päästänne pipejä.

[/quote]

Sanoin, aikaisemmin: "Ymmärrän jos ei halua puhua meidän hölösuiden kanssa, mutta moikkaaminen?"
Kyllä ihan normaaleissa tilanteissa moikataan kun istutaan tutun viereen, vaikka toisilla olisi joku keskustelu menossa. Se ei ole mitään väliin tunkemista.

[/quote]

Ymmärrän TÄYSIN sitä tyttöä ettei hän halunnut moikata. Sitä voi olla vaikea ymmärtää sellaisen joka ei sitä ymmärrä. Heh. Mutta jos tuon perusteella leimataan ihmisiä niin ei hyvin mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:16"]

Vihaan sitä, että joku huomauttaa hiljaisuudestani tai ujoudestani päin naamaa. Onneksi näin aikuisena sitä on vähemmän. Minusta se on todella epäkohteliasta! Antakaa minun olla sellainen kuin olen, tiedän kyllä, minkälainen olen. En minäkään kerro, että sinäpäs se puhua kalkatat jatkuvasti. Että kyllä nimenomaan muille ihmisille se on ongelma, jos joku on ujo tai hiljainen ja sen he myös tälle ujolle pamauttavat päin naamaa.

[/quote]

Näinkö sinä tämän näet? Joko ollaan hiljaa, tai puhuta kalkatetaan koko ajan? Eikö tuo ole todella kapeakatseista? Jos nyt puhutaan illanistujaisista ja juhlista, niin aika moni siellä jo joutuukin puhumaan eri ihmisille useaan otteeseen. Ja on ihan tavallista, että ihmiset puhuu toisilleen. Ei kaikki puhu koko ajan, minäkin ystäväni kanssa viihdyn myös ihan rauhassa ja hiljaa, mutta nyt puhuttiin minusta enemmän sosiaalisista tilanteista. 

[/quote]

Pointtini oli, että en minäkään kerro mielipidettäni kenenkään puheliaisuudesta, vaikka minun hiljaisuudestani huomautettaisiin. Minulla on sentään jotain tapoja ;)

[/quote]

Minä, ketä lainasit, en ole koskaan huomauttanut kenenkään puhumattomuudesta mitään. Olen ollut emännöimässä tupareita, joissa oli mukana yksi nainen joka ei puhunut kenellekään mitään koko iltana. Kävin häneltä kysymässä, ottaisiko hän lisää syötävää/juotavaa mutta hän ei sanonut mitään. Lähtiessään sanoin hänelle heipat, mutta hän ei sanonut mitään.

Se on jo loukkaavaa! Olisi kohteliasta sanoa että "kiitos, hei". Se olisi riittänyt.

[/quote]

no aha, ehkä sinä et ole, mutta moni muu on huomauttanut. täällä ei olla puhuttu juuri sinusta.

Vierailija
84/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:19"]

63:
Niinkuin sanoin, tyttö istui kaverini viereen ja kaveri oli vain katsonut, että siihen istui joku. Usein suosituimpaan ruoka-aikaan pitää istua tuntemattomien viereen, eikä ihmiset kauheasti katso kuka siihen viereen tuli. Meillä oli vielä aika hyvät keskustelut menossa, niin kaveri ei vaan yksinkertaisesti katsonut sivulle päin vain suoraan eteenpäin minua kohden.

[/quote]

Hänen olisi pitänyt tunkea keskustelunne väliin ja tehdä itsestään numeroa? Just näin. Huh huh. Te ekstrovertit olette päästänne pipejä.

[/quote]

Sanoin, aikaisemmin: "Ymmärrän jos ei halua puhua meidän hölösuiden kanssa, mutta moikkaaminen?"
Kyllä ihan normaaleissa tilanteissa moikataan kun istutaan tutun viereen, vaikka toisilla olisi joku keskustelu menossa. Se ei ole mitään väliin tunkemista.

[/quote]

Ymmärrän TÄYSIN sitä tyttöä ettei hän halunnut moikata. Sitä voi olla vaikea ymmärtää sellaisen joka ei sitä ymmärrä. Heh. Mutta jos tuon perusteella leimataan ihmisiä niin ei hyvin mene.

[/quote]

Juuri noin. Tunnen noita hölösuita ja ei halua moikata, kun alkaa se hirveä  lätinä ja utelu ja molotus korvaan. Voi istua pöytään ja syödä tai juoda kahvinsa rauhassa ja lähteä. Mutta suutaan ei haluta aukaista, kun alkaa se kauhea päällehuutaminen ja puhuminen MINÄMINÄ JA MINUN HARRASTUS JA MINUN PILLU, KUN EI ENÄÄ NAIDAKAAN HALUTA TÄSSÄ IÄSSÄ JA MINÄ JA MINUN VAIHDEVUODET (tositarina eräästä extroverttitutusta ja tunsin todellista myötähäpeää, kun hän suht arvokkaassa seurassa huusi, kuinka hänellä on ruokaöljy yöpöydällä, että naiminen sujuu helpommin). Helpommalla pääsee tällaisten seurassa, kun on hiljaa ja huomaamaton.

Vierailija
85/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

63:

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No kerroppas minulle, miksi hän ei halunnut moikata ihmistä jonka kanssa on kerran viikossa tekemisissä 4tuntia viimeisen 3kk ajan? Kyseinen tyyppi on kuunnellut kaverini sydänääniä, mutta ei uskalla moikata? Täh.. En ymmärrä. Selitä.

Vierailija
86/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, ujon moikkaaminen voi olla niin vähäeleistä, ettet ole sitä edes huomannut. Minulla on pari ujoa muksua ja ekstroäiti, ja äitini ei "huomaa" useinkaan lasteni tervehtinistä jne. Usein jouduon sanoon, kun hän sitten asiasta huomauttaa, että tervehditty on. Varsinkin isommassa porukassa äitini on semmonen superhäseltäjä.

Vierailija
87/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:24"]

63:

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No kerroppas minulle, miksi hän ei halunnut moikata ihmistä jonka kanssa on kerran viikossa tekemisissä 4tuntia viimeisen 3kk ajan? Kyseinen tyyppi on kuunnellut kaverini sydänääniä, mutta ei uskalla moikata? Täh.. En ymmärrä. Selitä.

[/quote]

En osaa sanoa muuta kuin että se moikkaamaton tyttö mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei ole päästään sekaisin taikka muutenkaan totaalisen epäkelpo yksilö. Tätähän tosin ei haluttaisi myöntää tässä ekstroverttien dominoimassa maailmassa jossa työpaikankin saa tai säilyttää se hölöttäjien armeija.

Vierailija
88/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykologiaa kun vähän silmäilee niin huomaa, että ujoilla on kuitenkin monesti enemmän sosiaalista empatiakykyä kuin hölöttäjillä. Ujot kun oikeasti myös _kuuntelevat_ muita. Sitä puolta tässä ei ole taidettu tuoda esille lainkaan...

Ja olen kyllä taipuvainen uskomaan että hiljaisuus on parempi vaihtoehto kuin paskanjauhanta, mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
89/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, ujon moikkaaminen voi olla niin vähäeleistä, ettet ole sitä edes huomannut. Minulla on pari ujoa muksua ja ekstroäiti, ja äitini ei "huomaa" useinkaan lasteni tervehtinistä jne. Usein jouduon sanoon, kun hän sitten asiasta huomauttaa, että tervehditty on. Varsinkin isommassa porukassa äitini on semmonen superhäseltäjä.

[/quote]

Sama tuli mieleen :) Tai jos hän ajatteli, ettei halua keskeyttää juttelua, vaan odottaa sopivaa taukoa (jota ei sitten tullut koskaan) ja moikkaa sitten?

Vierailija
90/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä minä olisin huomannut jos hänen huulensa olisivat liikkuneet! Katsoin häntä silmiin ja sanoin "kiitos/kiva (en muista tarkkalleen mikä sana) kun tuli, heippa!" Hän ei sanonut mitään vaan kääntyi pois ja lähti. 

Se oli e-pä-koh-te-li-as-ta!

Sellaista luonteenpiirrettä ei olekaan, millä voi selittää aikuisen ihmisen epäkohteliasuuden. 

Vierailija
91/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:08"]

Minusta te ujojen vihaajat voitte vaikka tehdä joukkoitsemurhan. Olette ihmissaastaa ja psykopaattien alinta kastia. Kukaan ei itke, kun omahyväinen perseenne on tomua.

[/quote]

Tämän kun luin tulin tulokseen, etten uskalla puhua yhtään mitään ujoille ihmisille. Mistä sitä tietää, mitä hullua sekin mielessään sitten miettii. Kuten vaikka tällaista. 

Pakko kyllä heittää takaisin, että aika kaaoksessa olisi maailma jos se olisi pelkästään teidänlaistenne käsissä meidän hullujen ekstroverttien hävittyä tomuna ilmaan. 

[/quote]

Parempi onkin, että pysyt etäällä. En halua olla missään tekemisissä ihmisten kanssa, jotka vihaavat muita siksi, että he ovat pelokkaampia kuin muut. Olet oksettava.

Vierailija
92/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:08"]

Minusta te ujojen vihaajat voitte vaikka tehdä joukkoitsemurhan. Olette ihmissaastaa ja psykopaattien alinta kastia. Kukaan ei itke, kun omahyväinen perseenne on tomua.

[/quote]

Tämän kun luin tulin tulokseen, etten uskalla puhua yhtään mitään ujoille ihmisille. Mistä sitä tietää, mitä hullua sekin mielessään sitten miettii. Kuten vaikka tällaista. 

Pakko kyllä heittää takaisin, että aika kaaoksessa olisi maailma jos se olisi pelkästään teidänlaistenne käsissä meidän hullujen ekstroverttien hävittyä tomuna ilmaan. 

[/quote]

Parempi onkin, että pysyt etäällä. En halua olla missään tekemisissä ihmisten kanssa, jotka vihaavat muita siksi, että he ovat pelokkaampia kuin muut. Olet oksettava.

[/quote]

Kukaan ei ole sanonut vihaavansa. Ei kukaan tässä ketjussa! Itse keksit/keksitte, että teitä vihataan. Viha on vahva sana, enkä minä vihaa ketään. 

En ymmärrä ujoja, jotka ovat ujoudessaan jo epäkohteliaita. En ymmärrä ujoja, jotka toivovat muilta itsemurhaa. 

Vierailija
93/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas ei ole kohteliasta keskeyttää kenenkään juttelua, joten varmasn olisin vain nyökännyt tervehdykseni tullessani pöytäänne.

Vierailija
94/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kukaan ei ole sanonut vihaavansa. Ei kukaan tässä ketjussa! Itse keksit/keksitte, että teitä vihataan. Viha on vahva sana, enkä minä vihaa ketään. 

En ymmärrä ujoja, jotka ovat ujoudessaan jo epäkohteliaita. En ymmärrä ujoja, jotka toivovat muilta itsemurhaa. 

[/quote]

Hyvä jos et vihaa ketään mutta minä vihaan silti sinua.

Vihaan nimittäin kaikkia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että jokainen ei ole yhtä vahva kuin he. Että toiset ovat pelokkaampia, usein siksi että teidän kaltaisenne ovat lyöneet heitä alas, kiusanneet heitä, pilkanneet ja syrjineet, alistaneet ja murskanneet heidän itseluottamuksensa jo varhaisesta lapsuudesta asti.

Sitten samanlaiset öykkärit tuhahtelevat, kuinka rasittavia ihmisiä nämä nujerretut ihmiset ovat.

Toisin sanoen: minulta ei liikene muuta kuin syvää vihaa empatiakyvyttömiä, sydämettömiä, itsekeskeisiä raakalaisia kohtaan.

Vierailija
95/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ole ujo. Sinä olet ilkeä ja ylimielinen.

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 17:44"]

Olen ujo. Olen ns. tuppisuu sellaisessa seurueessa, jossa on näitä itsensä esille tuojia ja huomionkipeitä päällepäsmäreitä. En vaan jaksa kommentoida niiden juttuihin mitään, kunhan kuuntelen ja haukottelen ;)

[/quote]

Vierailija
96/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Näinkö sinä tämän näet, jos on ujo ei voi keskustella normaalisti? Yleensä ujoiksi määritellyt ihmiset ovat myös kovin sosiaalisia omassa kaveripiirissään, kyse on kuitenkin siitä että ujot eivät uskalla kertoa mielihalujaan vieraiden kuulleen. Usein eivät myöskään yritä ottaa kontaktia ulkopuolisiin, mutta vastaavat kyllä jos aktiivisesti heitä lähestyt. Jos joku taas ei vastaa sinulle, ehkä hän ei todellakaan halua viettää aikaa seurassasi.

Vierailija
97/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä av:n totuuksia. Kaikki muut paitsi ujot ovat sietämättömiä päällepäsmäreitä jotka toitottavat mielipiteitään koko ajan. Ujot ovat hyviä, kilttejä ja mukavia ihmisiä, jotka ovat ihanaa seuraa. (Millä lailla, sitä en ole vielä ymmärtänyt, jos ujo ei puhu mitään eikä ota kontaktia muutenkaan.)

Sellaista ihmistä ei tässä kuvassa ole lainkaan kuin kohtelias, sosiaalinen ja vuorovaikutteinen keskustelija, joka on hyvää seuraa. On vain hyvis-ujot ja pahis-öykkärimöykkärit.

Vierailija
98/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei ekstrovertit huomaa muiden moikkaamisia, kun heillä on niin kiire kuunnella omaa ääntään. Eivätkä kyllä välitäkään, koska se oma ääni on niin tärkeä. He luulevat, että muut ovat ujoja, eivätkä tajua, että muut ovat hiljaa, kun eivät saa suunvuoroa ja nauravat salaa tälle ekstrovertille.

Vierailija
99/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:38"]

Minusta taas ei ole kohteliasta keskeyttää kenenkään juttelua, joten varmasn olisin vain nyökännyt tervehdykseni tullessani pöytäänne.

[/quote]

ekstrovertti kun tulee pöytään, hän keskeyttää ja alkaa huutaa päälle juttuja itsestään ja kaikesta muusta, mistä puhuttiin. Siksi he eivät ymmärrä kohteliaampia ihmisiä, joilla ei ole tapana mölistä muiden juttujen päälle.

Vierailija
100/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujo ihminen ei ole viemässä "tilaa" keneltäkään, toisin kuin suupaltit, päällepäsmärit ym. On eri asia tuntea olonsa vaivaantuneeksi kovin ujon seurassa, kuin projisoida häneen todella negatiivisia tunteitaan. Jos ujot ja hiljaiset häiritsevät sinua, katso peiliin ja mieti, miksi niin on!