Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ujosta ei saa olla tykkäämättä?

Vierailija
27.04.2014 |

Miksi toisessa ketjussa kovasti alapeukutettiin, kun siinä muutama sanoi ettei jaksa ujon ihmisen seuraa vaan haluaa itsekin kuulla muiden mielipiteitä ja saada ehdotuksia muilta esim. siitä, mihin mentäisiin syömään? 

Miksi ujon seuraa ei "saa" kokea raskaaksi ja vaivaannuttavaksi ilman, että tulee itse leimatuksi huonoksi ihmiseksi joka vain puhuu muiden päälle? 

Eikö ujolla ole vastuuta omasta toimimisestaan yhtään? 

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 18:23"]

miettikää nyt ujot miltä muista tuntuu, kun ette puhu mitään. Ystäväpariskunnastamme tosiaan nainen ei puhu koko illan aikana oikeastaan mitään. Kyllä siitä tulee muille kiusallinen olo, että onkohan hänellä kaikki hyvin vai mikä mättää. Vastaukset ovat yksisanaisia, mitä jos kaikki olisimme samanlaisia. Eipä tarvitsisi kyläillä, koska kukaan ei puhuisi mitään. Kieltämättä tätä naista ei usein kutsuta koska ei ole mukavaa seuraa. Miksi kutsun kahdenkeskiseen illanviettoon ihmisen joka ei puhu minulle?

[/quote]

Kyllä on muuten aivan helvetin rajoittunut sinun maailmankuvasi. Valitettavasti noin ajattelevia ihmisiä tosiaan on olemassa. Teidän kommunikaatiotaidoissanne on perustavaa laatua olevia vikoja, kannattaisi hioa sitä aluetta elämässä, sosiaalisesta kyvykkyydestä ei tällä hetkellä ole tietoakan.

[/quote]

Eli jos sinä istut sukujuhlissa hiljaa koko päivän, niin meidän muiden pitää vain tietää että mikä on se tapa jolla sinuun pitää ottaa kontaktia? Meidän täytyy tietää, miten sinulle pitää puhua ja mistä aiheista ja pitää tietää miten sinua lähestytään ja koska. 

Koska sinä vain istut hiljaa paikallasi etkä ota kontaktia muihin. 

Niin ekstroverttien öykkäreiden ja päälle puhujien lauman tulee tulkita sinun älykästä kommunikointia .... (voit täyttää loput itse).

Vierailija
62/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 18:50"]

miettikää nyt ujot miltä muista tuntuu, kun ette puhu mitään. Ystäväpariskunnastamme tosiaan nainen ei puhu koko illan aikana oikeastaan mitään. Kyllä siitä tulee muille kiusallinen olo, että onkohan hänellä kaikki hyvin vai mikä mättää. Vastaukset ovat yksisanaisia, mitä jos kaikki olisimme samanlaisia. Eipä tarvitsisi kyläillä, koska kukaan ei puhuisi mitään. Kieltämättä tätä naista ei usein kutsuta koska ei ole mukavaa seuraa. Miksi kutsun kahdenkeskiseen illanviettoon ihmisen joka ei puhu minulle?

[/quote]

Kyllä on muuten aivan helvetin rajoittunut sinun maailmankuvasi. Valitettavasti noin ajattelevia ihmisiä tosiaan on olemassa. Teidän kommunikaatiotaidoissanne on perustavaa laatua olevia vikoja, kannattaisi hioa sitä aluetta elämässä, sosiaalisesta kyvykkyydestä ei tällä hetkellä ole tietoakan.

[/quote]

kerro nyt sitten miten pitää käyttäytyä sosiaalisesti kyvykkäästi?

[/quote]

Sen sinä saat opetella itse. Niin se on tehokkaampaa ja opit varmasti.

[/quote]

no kas kun arvasinkin, isoja sanoja mutta ei mitään sisältöä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ujo mutta olen oppinut että jos toinen vastailee yksitavuisesti, ei aloita keskustelua niin sitten olen hiljaa minäkin. Voin ajatella omia asioitani kaikessa rauhassa tai vaikka tuijotella seinää. Eipähän tarvitse yrittää väkisin keskustella.

Vierailija
64/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että muutama ujo ja yksinäinen ihminen tässä ketjussa on vain suuttunut itselleen ja vähän koko maailmalle siitä, että ei osaa olla muiden kanssa. On kamalan helppo tarttua lillukanvarsiin, kuvitella että toinen on yhtä "huono" ihminen ja sanoa sitten ilkeästi. 

Moni syyttää pelkästään muita ihmisiä yksinäisyydestään ja syyttää muita äänekkyydestä ja ties mistä. Jokainen meistä kuitenkin tietää, että on olemassa iso joukko tavallisia ihmisiä, jotka eivät ole suuna päänä mutta eivät aivan hiljaakaan. 

Eikö olisi helpompaa kertoa millaisesta kommunikaatiosta ujo tykkää? Tai olla tulematta kutsuille jos ei sellasille halua? Kutsut ja juhlat ovat sosiaalisia tilanteita, on aivan turha itse loukkaantua jos on vaiti ja muut siitä vaivaantuvat/miettivät mikä on. Jos ei viihdy sosiaalisessa tilanteessa, ei sellaiseen tarvitse tulla mukaan (kuulostaa inhottavalta mutta tuskin moni edes muistaa että se nurkassa istuja ei olekaan paikalla).

Vierailija
65/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 18:51"]

Tämäpäs jännä keskustelu.
Itse olen ollut aina aika rohkea ja kylllä, olen usein äänessä. Jotenkin ehkä juuri siksi, en vain pysty ymmärtämään miten jotkut ovat AINA hiljaa. Kyllähän minäkin olen, jos joudun hyvin outoon tilanteeseen minulle vieraiden ihmisten kanssa, mutta jos joku yrittää minua saada keskusteluun mukaan, niin vastaan enemmän kun yhdellä sanalla.
Yliopistolla samaan ruokapöytään kaverini viereen tuli joku tyttö, itse en tuntenut häntä. Kun hän lähti, kummentoin kaverilleni tytöstä jotain. Vasta kun kaverini katsoi tytön perään, niin hän huomasi, että tyttö oli hänen kanssaa samassa labraryhmässä ja ovat tehneen usein kokeita yhdessä. Ei ollut kasonut vaan kuka istuu viereen. MUTTA siis homman POINTTI: tämä tyttö on tehnyt viimeisen 3kk tämän kaverini kanssa yhdessä labratöitä, eikä uskalla EDES MOIKATA kun istuu viereen. Ymmärrän jos ei halua puhua meidän hölösuiden kanssa, mutta moikkaaminen?
Miten nuo ihmiset pärjäävät sitten työelämässä? Itse opiskelen alalle, joka on enimmäkseen neuvontapalveluja. Tämä tyttö opiskelee siis samalle, on vain eri vuosikurssilla. Miten voi edes työhaastattelussa pärjätä, jossei mitään uskalleta sanoa?
Älkää nyt sitten haukkuko, haluisin oikeasti kuulla jonkun ujon mielipiteen tähä asiaan.

[/quote]

Mitä haluat vastaukseksi? Ei varmasti hänellä ole helppoa työelämässä tai muutenkaan elämässä ja varmaan tietää sen itsekin. Mutta kun ujoudesta ei niin vain pääse eroon, että päättäisikin olla ei-ujo. Ujous on niin lamauttavaa ja kahlitsevaa. Ei sitä tajua, jos ei itse ole sellainen. Vihaan sitä piirrettä itsessäni ja yritän pyristellä siitä irti, mutta se vain säilyttää otteensa. Ujous EI ole valinta.

Vierailija
66/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 18:51"]

Tämäpäs jännä keskustelu.
Itse olen ollut aina aika rohkea ja kylllä, olen usein äänessä. Jotenkin ehkä juuri siksi, en vain pysty ymmärtämään miten jotkut ovat AINA hiljaa. Kyllähän minäkin olen, jos joudun hyvin outoon tilanteeseen minulle vieraiden ihmisten kanssa, mutta jos joku yrittää minua saada keskusteluun mukaan, niin vastaan enemmän kun yhdellä sanalla.
Yliopistolla samaan ruokapöytään kaverini viereen tuli joku tyttö, itse en tuntenut häntä. Kun hän lähti, kummentoin kaverilleni tytöstä jotain. Vasta kun kaverini katsoi tytön perään, niin hän huomasi, että tyttö oli hänen kanssaa samassa labraryhmässä ja ovat tehneen usein kokeita yhdessä. Ei ollut kasonut vaan kuka istuu viereen. MUTTA siis homman POINTTI: tämä tyttö on tehnyt viimeisen 3kk tämän kaverini kanssa yhdessä labratöitä, eikä uskalla EDES MOIKATA kun istuu viereen. Ymmärrän jos ei halua puhua meidän hölösuiden kanssa, mutta moikkaaminen?
Miten nuo ihmiset pärjäävät sitten työelämässä? Itse opiskelen alalle, joka on enimmäkseen neuvontapalveluja. Tämä tyttö opiskelee siis samalle, on vain eri vuosikurssilla. Miten voi edes työhaastattelussa pärjätä, jossei mitään uskalleta sanoa?
Älkää nyt sitten haukkuko, haluisin oikeasti kuulla jonkun ujon mielipiteen tähä asiaan.

[/quote]

Onko kaverillasi hieman hitaat hoxottimet vai miksi hän ei moikannut tätä tyttöä aiemmin?

Vierailija
67/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 18:56"]

Minä en ole ujo mutta olen oppinut että jos toinen vastailee yksitavuisesti, ei aloita keskustelua niin sitten olen hiljaa minäkin. Voin ajatella omia asioitani kaikessa rauhassa tai vaikka tuijotella seinää. Eipähän tarvitse yrittää väkisin keskustella.

[/quote]

Tämä on ihan totta, ei tarvitsekaan puhua. Ja toivotaan että tilanne on sellainen, ettei tarvitse. Eikä esim. juuri työtilanne. 

Mutta ihmetteleekö tällainen puhumaton, kommunikoimaton yksilö yksinäisyyttään? Toivottavasti ei. 

Vierailija
68/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 18:53"]

[/quote]

[/quote]

Eli jos sinä istut sukujuhlissa hiljaa koko päivän, niin meidän muiden pitää vain tietää että mikä on se tapa jolla sinuun pitää ottaa kontaktia? Meidän täytyy tietää, miten sinulle pitää puhua ja mistä aiheista ja pitää tietää miten sinua lähestytään ja koska. 

Niin ekstroverttien öykkäreiden ja päälle puhujien lauman tulee tulkita sinun älykästä kommunikointia .... (voit täyttää loput itse).

[/quote]

Sanoisin että olet asian ytimessä. Vai meinaatko että minun pitäisi tulla esittäytymään ja jauhamaan paskaa vain koska kuvittelette olevanne jossain sosiaalisessa hierarkiassa korkeammalla tasolla? Ehei, kyllä se on juurikin niin kuin itsekin totesit; teidän kuuluu tulla ottamaan kontaktia minuun, ei toisin päin.

Vierailija
69/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan sitä, että joku huomauttaa hiljaisuudestani tai ujoudestani päin naamaa. Onneksi näin aikuisena sitä on vähemmän. Minusta se on todella epäkohteliasta! Antakaa minun olla sellainen kuin olen, tiedän kyllä, minkälainen olen. En minäkään kerro, että sinäpäs se puhua kalkatat jatkuvasti. Että kyllä nimenomaan muille ihmisille se on ongelma, jos joku on ujo tai hiljainen ja sen he myös tälle ujolle pamauttavat päin naamaa.

Vierailija
70/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sanoisin että olet asian ytimessä. Vai meinaatko että minun pitäisi tulla esittäytymään ja jauhamaan paskaa vain koska kuvittelette olevanne jossain sosiaalisessa hierarkiassa korkeammalla tasolla? Ehei, kyllä se on juurikin niin kuin itsekin totesit; teidän kuuluu tulla ottamaan kontaktia minuun, ei toisin päin.

[/quote]

En aio tulla. Istu rauhassa, seuraavaa kutsua ei tule :) 

Vierailija
71/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

63:
Niinkuin sanoin, tyttö istui kaverini viereen ja kaveri oli vain katsonut, että siihen istui joku. Usein suosituimpaan ruoka-aikaan pitää istua tuntemattomien viereen, eikä ihmiset kauheasti katso kuka siihen viereen tuli. Meillä oli vielä aika hyvät keskustelut menossa, niin kaveri ei vaan yksinkertaisesti katsonut sivulle päin vain suoraan eteenpäin minua kohden.

Vierailija
72/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No enpä odottanutkaan. Tuohan se on aiemminkin ollut se teidän tapanne "hoitaa" asiat. En myöskään ala kuuntelemaan mitään paskanjauhamista siitä että olisin itse syypää mihinkään vain sen takia että ette osaa ottaa kontaktia.

Vierailija
73/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta te ujojen vihaajat voitte vaikka tehdä joukkoitsemurhan. Olette ihmissaastaa ja psykopaattien alinta kastia. Kukaan ei itke, kun omahyväinen perseenne on tomua.

Vierailija
74/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:04"]

Vihaan sitä, että joku huomauttaa hiljaisuudestani tai ujoudestani päin naamaa. Onneksi näin aikuisena sitä on vähemmän. Minusta se on todella epäkohteliasta! Antakaa minun olla sellainen kuin olen, tiedän kyllä, minkälainen olen. En minäkään kerro, että sinäpäs se puhua kalkatat jatkuvasti. Että kyllä nimenomaan muille ihmisille se on ongelma, jos joku on ujo tai hiljainen ja sen he myös tälle ujolle pamauttavat päin naamaa.

[/quote]

Näinkö sinä tämän näet? Joko ollaan hiljaa, tai puhuta kalkatetaan koko ajan? Eikö tuo ole todella kapeakatseista? Jos nyt puhutaan illanistujaisista ja juhlista, niin aika moni siellä jo joutuukin puhumaan eri ihmisille useaan otteeseen. Ja on ihan tavallista, että ihmiset puhuu toisilleen. Ei kaikki puhu koko ajan, minäkin ystäväni kanssa viihdyn myös ihan rauhassa ja hiljaa, mutta nyt puhuttiin minusta enemmän sosiaalisista tilanteista. 

Vierailija
75/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:07"]

63:
Niinkuin sanoin, tyttö istui kaverini viereen ja kaveri oli vain katsonut, että siihen istui joku. Usein suosituimpaan ruoka-aikaan pitää istua tuntemattomien viereen, eikä ihmiset kauheasti katso kuka siihen viereen tuli. Meillä oli vielä aika hyvät keskustelut menossa, niin kaveri ei vaan yksinkertaisesti katsonut sivulle päin vain suoraan eteenpäin minua kohden.

[/quote]

Hänen olisi pitänyt tunkea keskustelunne väliin ja tehdä itsestään numeroa? Just näin. Huh huh. Te ekstrovertit olette päästänne pipejä.

Vierailija
76/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No enpä odottanutkaan. Tuohan se on aiemminkin ollut se teidän tapanne "hoitaa" asiat. En myöskään ala kuuntelemaan mitään paskanjauhamista siitä että olisin itse syypää mihinkään vain sen takia että ette osaa ottaa kontaktia.

[/quote]

Heh, eli ei ole hyvä sekään että saat istua rauhassa. Sitähän sinä halusit kuitenkin ensimmäisessä viestissä? Että ei kiinnosta muiden jutut.

Vierailija
77/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:08"]

Minusta te ujojen vihaajat voitte vaikka tehdä joukkoitsemurhan. Olette ihmissaastaa ja psykopaattien alinta kastia. Kukaan ei itke, kun omahyväinen perseenne on tomua.

[/quote]

Tämän kun luin tulin tulokseen, etten uskalla puhua yhtään mitään ujoille ihmisille. Mistä sitä tietää, mitä hullua sekin mielessään sitten miettii. Kuten vaikka tällaista. 

Pakko kyllä heittää takaisin, että aika kaaoksessa olisi maailma jos se olisi pelkästään teidänlaistenne käsissä meidän hullujen ekstroverttien hävittyä tomuna ilmaan. 

Vierailija
78/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:09"]

63:

[/quote]

Hänen olisi pitänyt tunkea keskustelunne väliin ja tehdä itsestään numeroa? Just näin. Huh huh. Te ekstrovertit olette päästänne pipejä.

[/quote]

Sanoin, aikaisemmin: "Ymmärrän jos ei halua puhua meidän hölösuiden kanssa, mutta moikkaaminen?"
Kyllä ihan normaaleissa tilanteissa moikataan kun istutaan tutun viereen, vaikka toisilla olisi joku keskustelu menossa. Se ei ole mitään väliin tunkemista.

Vierailija
79/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:04"]

[/quote]

Näinkö sinä tämän näet? Joko ollaan hiljaa, tai puhuta kalkatetaan koko ajan? Eikö tuo ole todella kapeakatseista? Jos nyt puhutaan illanistujaisista ja juhlista, niin aika moni siellä jo joutuukin puhumaan eri ihmisille useaan otteeseen. Ja on ihan tavallista, että ihmiset puhuu toisilleen. Ei kaikki puhu koko ajan, minäkin ystäväni kanssa viihdyn myös ihan rauhassa ja hiljaa, mutta nyt puhuttiin minusta enemmän sosiaalisista tilanteista. 

[/quote]

Pointtini oli, että en minäkään kerro mielipidettäni kenenkään puheliaisuudesta, vaikka minun hiljaisuudestani huomautettaisiin. Minulla on sentään jotain tapoja ;)

Vierailija
80/148 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 18:57"]

Luulen, että muutama ujo ja yksinäinen ihminen tässä ketjussa on vain suuttunut itselleen ja vähän koko maailmalle siitä, että ei osaa olla muiden kanssa. On kamalan helppo tarttua lillukanvarsiin, kuvitella että toinen on yhtä "huono" ihminen ja sanoa sitten ilkeästi. 

Moni syyttää pelkästään muita ihmisiä yksinäisyydestään ja syyttää muita äänekkyydestä ja ties mistä. Jokainen meistä kuitenkin tietää, että on olemassa iso joukko tavallisia ihmisiä, jotka eivät ole suuna päänä mutta eivät aivan hiljaakaan. 

Eikö olisi helpompaa kertoa millaisesta kommunikaatiosta ujo tykkää? Tai olla tulematta kutsuille jos ei sellasille halua? Kutsut ja juhlat ovat sosiaalisia tilanteita, on aivan turha itse loukkaantua jos on vaiti ja muut siitä vaivaantuvat/miettivät mikä on. Jos ei viihdy sosiaalisessa tilanteessa, ei sellaiseen tarvitse tulla mukaan (kuulostaa inhottavalta mutta tuskin moni edes muistaa että se nurkassa istuja ei olekaan paikalla).

[/quote]

Minä en ole ujo. Mutta on todella tilaisuuksia, joissa en taida paljon suutani aukaista. Joskus on paikalla niin paljon minäminähölösuita, että oikeastaan suljen korvani, kun en jaksa kuunnella niitä ja heidän juoruamisiaan muista ihmisistä. 

Muuten olen kyllä ihan puhelias, mutta on vain joitain ihmisiä, joiden läsnäollessa suljen itseni vähän kuin ulkopuolelle, koska sitä tunkeilevaa lässytystä ja paskan puhumista vain ei kestä. Joten olen sitten hiljaa ja annan heidän loistaa siinä oman äänensä loistossa.