Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksi simppeli syy miksi Stockmannilla menee huonosti on tässä

Vierailija
23.04.2014 |

Kävin tänään Itiksen laajennusosan uudessa Stockan myymälässä. Menin sisään jostain takaovesta, jonka kaiken järjen mukaan olisi pitänyt olla yksi pääovista. Ovi oli piilotettu jonnekin lastauslaiturien ja harmaiden seinien sekaan. Tuntui kuin olisi joutunut menemään salaa tavarataloon, jossa ensivaikutelma oli ankeaa rappukäytävää. Olin äärimmäisen hämmästynyt. Loppuivatko rahat kesken, kun sisäänkäyntiin ei satsattu? Luulevatko he Stockalla, että kaikki kulkevat autolla? Kuitenkin kaikki näkemäni asiakkaat olivat perusmaahanmuuttajia, jotka varmaankin olivat kipaisseet paikalle jostain lähistöltä.

En ostanut mitään. Saa mennä minun puolestani koko pulju konkurssiin.

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet mennyt sisään kadun puolelta sivuovesta. Jos menet sisään kauppakeskuksen puolelta, pääovi on on ihan selvä. Itikseen on haluttu säilyttää sisäänkäynti myös tuolta puolelta, koska aiempi sisäänkäynti päädystä on nyt poistettu.

Sisäänkäynti on ihan siisti ja asiallinen. Punaista mattoa ja fanfaareja ap:lle pitäisi ilmeisesti olla. 

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:28"]

Kuvauksen perusteella olet nimenomaan sneekannut lastausoven kautta sisään... 

[/quote]

Hahaa :D Kyllä siinä oli ihan kyltti, että tästä pääsee tavarataloon. Luulen, että se oli laitettu siksi, että en ollut ensimmäinen enkä viimeinen asiakas, joka kummastelee sisäänkäynnin piilottamista muiden ovien sekaan. Ja tietysti alamäkeen on useita syitä, mutta ei ehkä olisi ollut liikaa, että arkkitehti olisi suunnitellut siihen Itiksen päätyyn houkuttelevan sisäänkäynnin kävelevälle kansanosalle. Kun siellä toisessa kerroksessa sitten huomasi saapuneensa tavarataloon jostain sivuosasta, ensimmäinen ajatus oli, että täältä täytyy päästä pois. Tällaisena keskiluokkaisena ja suht hyvätuloisena 40-vuotiaana kaupunkilaisnaisena oletan olevani Stockan kohderyhmää, joka vain täytyisi saada ovesta sisään ja ostoksille. ap.

[/quote]

Vierailija
62/125 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mies-, minuakin ärsyttää kun kengät jossain takana eikä kokoja voi sovittaa jos ei myyjää ole lähistöllä niitä ojentamassa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:32"]Stokkalla on ehdottomasti paras palvelu, siihen kannattaa satsata muillakin.

Ja vaikka oisin ollu verkkareissa ja kumppareissa, minua on aina palveltu hyvin.

Oon aika nirso asiakas muuten, mutta stokalla huokuu hyvät käytöstavat jonka ruotsinkieliset osaavat saatuaan kunnollisen kotikasvatuksen.

Stokasta meni maku, kun alkoivat nuoleskelemaan venäläisiä ostajia. Mutta olipa veli venäläinenkin rahaton, kun haastateltiin alemyynneistä, että ompa kallista - oisivat tarkistaneet netistä hinnat ennen kuin tulevat valittamaan.

Stokkan rakennus on semmonen maamerkki ydinkeskustassa, että tuskin sitä kukaan koskaan saa ostettua itselleen vaikka ois kuinka huonot ajat.

[/quote]paskat mitään ruotsinkielisiä myyjiä oo. Hesaa sössöttäviä ne on.

Vierailija
64/125 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannin palvelu on huonoa. Olen käynyt pääasiassa Akateemisessa kirjakaupassa, jonka valikoimaa pidän hyvänä, mutta nykyään tilaan kirjat mieluummin nettikaupoista, joista ne saa myös aina halvemmalla. Minusta on sinänsä mukavaa käydä kaupoissa, mutta en viitsi maksaa jopa yli 10 euroa enemmän kirjasta jos myyjän asenne on nyrpeä ja tunnen olevani ei-toivottu asiakas. Nettikaupat ovat hyviä ja toimivia.

Vierailija
65/125 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 00:27"]

Minun mielestäni Stockan isoin ongelma on valikoiman tylsyys. Ainakin Turun Stockalla se valikoima on jotain Kodin Anttila-tasoa eikä Helsingin keskustan pääliikekään mitenkään kovin erikoinen enää ole valikoimaltaan.

Samoja merkkejä, mitä on joka paikassa. Miksei Stocka etsi myyntiin eri puolilta maailmaa jotain vähemmän Suomessa tunnettuja merkkejä? Samat Gerry Weberit ja Villeroy & Bochit, mitä saa kaikkialta muualtakin.

Äitini on valitellut samaa ongelmaa. Esimerkiksi nyt joulun alla, ei ollut mitään hauskoja tuotteita, joita ajatella ihmisille esim. joululahjoiksi. Ennen Stockalla oli vaikka mitä, Turussakin. Nyt vaikka joku koruosasto, niin siellä on ne Snöt ja Teddy Bakerit, ei mitään yllättävää ja erilaista. Vaikka olisi rahaa ostaa niin mitä ostat, kun ne tuotteet ei kiinnosta ja innosta? Sellaista huonolaatuista tusinakamaa.

Sama pätee Hullujen Päivien valikoimaan. Muistan yhdetkin HPt, kun kannoin Stockalle varmaan tonnin rahaa. Oli kaikkea tarpeellista ja turhaakin. Tänä vuonna mukaan tarttui yksi pokkari. Se tavaravalikoima oli vaan niin mitäänsanomaton.

Jos oli joku tuote, jonka olisin voinut ostaa, kuten ne parvekelaatikot. Niin ne on sitten jo loppu, kun menee paikalle. Ei mua joku tarjous niin paljoa houkuttele, että lähtisin aamusta jonkun tarjouskikkaran perässä juoksemaan. On jos on, jos ei ole, olen ilman.

Stockan myyjien asennettakin saisi korjata. Jos menet paikalle kaikki meikit ja tälingit päällä, kultakorut loistaen ja turkki kahisten, myyjät on niin maireita ja huomaavaisia että. Kun pistäydyt liikkeessä iltapäiväkävelyltä, farkuissa ja pusakassa, meikittä ja timangitta, niin olet lähinnä ilmaa. Kosmetiikkaosastollakaan kukaan ei tule kysymään, voisiko palvella.

Ihan samanlainen ostovoima sillä asiakkaalla on niin tällingeissä kuin piha-asussakin. Ärsyttää tuollainen silmänpalvonta.

Sitten on niitä myyjiä, jotka hienostelee muuten. Taannoin olin Helsingissä ja katselin erään hinnakkaan merkin kelloa sen omalla standilla Stockalla, olisin ostanut kellon äidille synttärilahjaksi. Kauppa tyrehtyi myyjään. Sellainen ylikasvanut pissis. Alkoi esitellä kelloa teennäisellä, kiekuvalla äänellä. Ja esitellä omassa ranteessaan olevaa kelloa, joka oli vähän samantyyppinen. "Kun mäkin tykkään tästä NIIIIIN paljon. Tässä on nämä tälle merkille tyypilliset IIIIHANAT kuolaimet, katso, tämä on mulle NIIIIIN lemppari." Ihan kuin jotain blogihehkutusta olisi lukenut. Myyjä ottaa outoja poseerausasentoja ja vääntelee kättään.

Haluan asiallisen, rauhallisen, luonnollisen myyntitapahtuman. Ei mulle tarvi sitä tuotetta ylisanoin kehua, näen kyllä itse, mistä pidän. Ja varsinkaan en osta tuotetta, joka on NIIIIIN myyjän LEMPPARI. Myyjä ei ole mulle joku idoli, jonka kulutuskäyttäytymistä haluaisin matkia.

Ei tarvita pokkurointia eikä mairitteluja. Ystävällinen, kohtelias, asiallinen ja ripeä palvelu riittää. Ja sitä soisin saavani, vaikka en olisikaan verhoutunut silkkiin ja samettiin.

[/quote]

Turun Stokkalla on kummallista. Muutama vuosi sitten, menin ostamaan joulukuusenkoristeita, ensimmäisenä joulumyyntipäivänä, niin niitä ei ollut hyllyssä, mutta äitini huomasi, että yksi myyjä työnsi niitä etsimiäni koristeita kärryssä useamman laatikollisen. Äitini yritti ottaa siitä kärrystä, niin ilmoitettiin että ei näistä voi ostaa, eivät ole myytävänä. Eli, myyjä hamstrasi nämä kyseiset erikoiset ja tyylikkäät koristet takahuoneeseen itselleen. Kävimme useampana päivänä etsimässä näitä kyseisiä koristeita, mutta hyllyyn saakka niitä ei tullut  myyntiin. Toivottavasti kyseisen myyjän kotona roikkuu nyt joka joulun kuusen täydeltä upeita, riikinkukon väreissä olevia joulukuusenpalloja. Samoin kävi useampi vuosi sitten ballerina-koristeiden kanssa. 

Vierailija
66/125 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 01:02"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 00:55"]

Pakko mainita ohiksena... Kävin juuri ensin Itiksen Tarjoustalossa, jossa oli todella köyhän näköistä porukkaa, tähän kiinnitin huomiota. Stockalla kiinnitin huomiota, että väki oli tosi erinäköistä, maahanmuuttajatkin selvästi monet ihan hyvin toimeentulevan näköisiä. Normaalia tavallista porukkaa siellä eikä mitään ryysyläisiä.

Ja minä tykkään uudesta Stockasta siellä :) 

[/quote]

Tunnen muutaman suomalaisittain rikkaan tyypin, jotka käy Tarjoustalossa. He ovat aina vähän epämääräisissä kamppeissa eikä muutenkaan näy päälle, että rahaa ja omaisuutta on.

[/quote]

Hah, minulla on melko paljon rahaa ja yleensä pukeudunkin siististi, mutta silloin tällöin voi minutkin löytää koluamasta Tokmannia jumppahousuissa ja tukka likaisella nutturalla :)

Mutta siinä vaiheessa kun tietää oman arvonsa, ei tarvitse murehtia, mitä muut sinusta mahtavat ajatella. 

Vierailija
67/125 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:11"]

Jos joku Stockmannin pomo lukee tätä, niin tiedoksi: laittakaa niihin teidän mainoskirjoihinne enemmän tietoja siitä millainen tuote on kyseessä. Katsokaas kun nettikaupassa saa katsella tuotteita ja niissä lukee esim. mitä materiaalia jokin vaate on ja joskus jopa pesumerkinnät. Jos teidän mainoslehtisessä on vain kuva jostain kivannäköisestä mekosta, niin en minä sen kuvan perusteella jaksa vaivautua sinne myymälään asti. Tulee vain hirveä pettymys kun selviääkin, että mekko on villaa (joka kutittaa) tai polyesteriä (joka on ällöttävää). Se mielikuvamainonta ei toimi. Ainakaan minun kohdallani.

[/quote]

Tuo yläpuolella välillä tuleva punatakkisen naisen mainos on hyvä mutta olisi tosiaankin hyvä kertoa tuotetietoja ja hinta. Itse kuvavalinta on erottunut edukseen koska nainen näyttää terveeltä ja silmät loistavat kirkkaina. 

Minä olen kyllästynyt mainosten raukean näköisiin naisiin jotka hengittävät suu auki. He eivät anna mistään kovinkaan dynaamista kuvaa. Sen vuoksi samaistuisin mieluummin edellä mainitsemaani punatakkiseen naiseen.

Vierailija
68/125 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 17:04"]

Jos joku Stockmannin pomo lukee tätä, niin tiedoksi: laittakaa niihin teidän mainoskirjoihinne enemmän tietoja siitä millainen tuote on kyseessä. Katsokaas kun nettikaupassa saa katsella tuotteita ja niissä lukee esim. mitä materiaalia jokin vaate on ja joskus jopa pesumerkinnät. Jos teidän mainoslehtisessä on vain kuva jostain kivannäköisestä mekosta, niin en minä sen kuvan perusteella jaksa vaivautua sinne myymälään asti. Tulee vain hirveä pettymys kun selviääkin, että mekko on villaa (joka kutittaa) tai polyesteriä (joka on ällöttävää). Se mielikuvamainonta ei toimi. Ainakaan minun kohdallani.

[/quote]

Tuo yläpuolella välillä tuleva punatakkisen naisen mainos on hyvä mutta olisi tosiaankin hyvä kertoa tuotetietoja ja hinta. Itse kuvavalinta on erottunut edukseen koska nainen näyttää terveeltä ja silmät loistavat kirkkaina. 

Minä olen kyllästynyt mainosten raukean näköisiin naisiin jotka hengittävät suu auki. He eivät anna mistään kovinkaan dynaamista kuvaa. Sen vuoksi samaistuisin mieluummin edellä mainitsemaani punatakkiseen naiseen.

[/quote]

Ainahan se on ollut niin, että keskiluokkaan pyrkivä porukka yrittää näyttää keskiluokkaiselta. Rikkaan yläluokan ei tarvitse vaatteilla koreilla. Jos törmää johonkin Niklas Herliniin jossain sivukujalla, voi luulla, että hän on joku hamppi. Itse asiassa kerran sanoinkin ulkomaalaiselle tuttavalleni, että tuossa on yksi Suomen rikkaimmista miehistä. Eikä se Aatos Erkonkaan habitus aina niin huoliteltu ollut.

Mietin juuri tässä, miksi teen ostokset ihan mielellään jossain Tarjoustalossa ja Lidlissä. Syy on vain se, että ne ovat tarpeeksi kompakteja. Parissa kaupassa on kaikkea, mitä arjessa tarvitsee. Jos jokin tuote olisikin Stockmannilla tai Anttilassa halvempi niin luultavasti säästän silti pidemmän päälle, kun käyn lähinnä noissa karvahattupaikoissa. Nenäliinapakettien, saippuoiden, kukkamultien, puuvilla-alushousujen, sokerin, tomaattien ja purkan ei todellakaan tarvitse olla peräisin Stockmannilta.

Vierailija
69/125 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 01:02"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 00:55"]

Pakko mainita ohiksena... Kävin juuri ensin Itiksen Tarjoustalossa, jossa oli todella köyhän näköistä porukkaa, tähän kiinnitin huomiota. Stockalla kiinnitin huomiota, että väki oli tosi erinäköistä, maahanmuuttajatkin selvästi monet ihan hyvin toimeentulevan näköisiä. Normaalia tavallista porukkaa siellä eikä mitään ryysyläisiä.

Ja minä tykkään uudesta Stockasta siellä :) 

[/quote]

Tunnen muutaman suomalaisittain rikkaan tyypin, jotka käy Tarjoustalossa. He ovat aina vähän epämääräisissä kamppeissa eikä muutenkaan näy päälle, että rahaa ja omaisuutta on.

[/quote]

Hah, minulla on melko paljon rahaa ja yleensä pukeudunkin siististi, mutta silloin tällöin voi minutkin löytää koluamasta Tokmannia jumppahousuissa ja tukka likaisella nutturalla :)

Mutta siinä vaiheessa kun tietää oman arvonsa, ei tarvitse murehtia, mitä muut sinusta mahtavat ajatella. 

[/quote]

Jaa. Minusta joku turkissa sipsutteleva seurapiirileidi Stockalla on ihan saman arvoinen ihmisenä, kuin tukka vähän homssuisella nutturalla lastenvaatteita Halpahallissa penkova perheenäiti.

En mä ainakaan pidä itseäni muita parempana, jos en huonompanakaan, vaikka olisikin ostovoimaa ja vaikka voinkin valita, menenkö sinne Stockalle ompelijan tekemässä designasussa, korut kimaltaen ja tällingit naamassa vai farkuissa ja collegetakissa, meikittä, hiukset tuulen tuivertamina.

Ihmistä pitää kohdella ihmisenä, näytti hän sitten miltä hyvänsä.

Vierailija
70/125 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 17:12"]

[/quote]

[/quote]

Ainahan se on ollut niin, että keskiluokkaan pyrkivä porukka yrittää näyttää keskiluokkaiselta. Rikkaan yläluokan ei tarvitse vaatteilla koreilla. Jos törmää johonkin Niklas Herliniin jossain sivukujalla, voi luulla, että hän on joku hamppi. Itse asiassa kerran sanoinkin ulkomaalaiselle tuttavalleni, että tuossa on yksi Suomen rikkaimmista miehistä. Eikä se Aatos Erkonkaan habitus aina niin huoliteltu ollut.

Mietin juuri tässä, miksi teen ostokset ihan mielellään jossain Tarjoustalossa ja Lidlissä. Syy on vain se, että ne ovat tarpeeksi kompakteja. Parissa kaupassa on kaikkea, mitä arjessa tarvitsee. Jos jokin tuote olisikin Stockmannilla tai Anttilassa halvempi niin luultavasti säästän silti pidemmän päälle, kun käyn lähinnä noissa karvahattupaikoissa. Nenäliinapakettien, saippuoiden, kukkamultien, puuvilla-alushousujen, sokerin, tomaattien ja purkan ei todellakaan tarvitse olla peräisin Stockmannilta.

[/quote]

Paitsi että vain Stockalta saan mielisaippuaani. On itsestäänselvää että ostan sen sen sieltä ja ostan saippuan lisäksi muutkin ostokset sieltä. Myydäänkö Kultasuklaan suklaita edes muissa kaupoissa?

Vierailija
71/125 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 17:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Paitsi että vain Stockalta saan mielisaippuaani. On itsestäänselvää että ostan sen sen sieltä ja ostan saippuan lisäksi muutkin ostokset sieltä. Myydäänkö Kultasuklaan suklaita edes muissa kaupoissa?

[/quote]

Saa KUltasuklaata meillä ainakin joka hypermarketista. Tosin mä en itse tykkää siitä, yäk.

Vierailija
72/125 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:08"]

Heheh... av-mammalle tyypillinen aloitus tämä.

Kun HÄN on mennyt yhteen myymälään väärää reittiä, koko ison kauppakonsernin talousongelmat johtuvat - öö, niin mistä? Huonosta liiketilojen suunnittelusta?

C'moon.

Kyse on kaikkea tavaratalotoimintaa koskevasta rakennemuutoksesta. Samasta kärsii hintahaitarin toisessa päässä Anttila.

Nyt on lama.

Ihmiset siirtävät ostoksiaan nettiin.

Kilpailu on varsinkin vaatekaupassa kovaa, halpaketjut syövät asiakkaita ns. laatukaupoilta.

Kolme simppeliä syytä. Hullujen päivien tarjouksille nyrpistelijät ja hurrivihaiset haistakoot huilun - olette typeriä tampioita.

[/quote]

Siis miten niin se on VÄÄRÄ reitti, jos menee sisään sivuovesta? Eikö siitä nyt saisikaan kulkea?

Miten niin Anttilan on hintahaitarin TOISESSA PÄÄSSÄ? Anttila on nykyään kallis paikka.

Miten niin tarjouksille ei saisi nyrpistellä? Pitäisikö vain hulluna ostaa, kun tarjotaan?

Kuka OIKEASTI boikotoi Stokkaa, koska vihaa hurreja?

Onko siis asiakkaan vastuulla, jos kauppa ja tavara ei miellytä? Itkeekö ne nyt sitten vain sulkemispäivään asti, kun ihmiset meneekin halpakauppoihin?

Eikö ne omistajat muka löydä töihin tällaisessa työvoiman ylitarjonnassa sellaisia johtajia, markkinamiehiä ja kassahenkilöitä, että ovelle alkaa tulla suorastaan jonoa?

Kohta varmaan Stokkakin saa jotain tukea valtiolta. ARRRGH.

Vierailija
73/125 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 16:28"]

Stockmannin palvelu on huonoa. Olen käynyt pääasiassa Akateemisessa kirjakaupassa, jonka valikoimaa pidän hyvänä, mutta nykyään tilaan kirjat mieluummin nettikaupoista, joista ne saa myös aina halvemmalla. Minusta on sinänsä mukavaa käydä kaupoissa, mutta en viitsi maksaa jopa yli 10 euroa enemmän kirjasta jos myyjän asenne on nyrpeä ja tunnen olevani ei-toivottu asiakas. Nettikaupat ovat hyviä ja toimivia.

[/quote]Akateemisessa on muutamia niitä vanhemman polven myyjiä, jotka vaikuttavat kettuuntuneilta työhönsä ja asiakkaisiin. Niin paljon kuin kirjoja ja kirjakauppoja rakastankin, minäkin tilaan nykyään kaikki kirjat netistä (ulkomailta).

Vierailija
74/125 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 17:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kuinka paljon ostat sitä saippuaa ja suklaata? Käytkö useamman kerran viikossa ihan niitä varten Stockmanilla?

Vierailija
75/125 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 09:51"]

Stockmann oli jotakin joskus. Typerintä oli vaihtaa se toimiva ravintola näihin erikoisravintoloihin. Eivät vissiin Stockalla tajunneet mikä sen ravintolan viehätys oli, se oli se että sinne samaan tilaan kerääntyi niin julkkikset, tavikset kuin Eiran puudelimummut. Ruoka tai kahvi leivoksineen oli kallista mutta hyvää, melkeinpä kotiruokaa. Nyt tilat on jaettu ihme looseihin.

Toinen juttu on leluosasto. Sinne oli aikanaan kiva mennä tekemään synttäri ja joululahjaostoksia mutta toisin on nykyään.

Typerintä on ollut laajentaa jatkuvalla syötöllä jo muutenkin konkurssin partaalla elelevien tuhlariopiskelijoiden ja nuorten naisten satimia eli vaateosastoja, se nyt on ihan selvää ettei kyseinen porukka elätä mitään luksukseen pyrkivää tavarataloa omilla tuloillaan. Perheellinen hyväosainen menee muualle maailmalle ostamaan nykyään lelut ja kodinkoneet. Niihin Stockka ei ole pahemmin satsannut niinkuin muualla maailmassa näkee tavaratalojen tehneen. 

[/quote]

Miten olinkaan unohtanut Stockan vanhan leluosaston! Se oli ihana! Nykyinen on sellainen onneton, kutistettu versio - ihan sama, vaikkei sitä olisi ollenkaan. Mistä Helsingin keskustassa ihmiset mahtaa nykyisin ostaa leluja?

Ja tuokin on totta, että vaateosastot on suunniteltu ja suunnattu jollekin hoikille, rinnattomille 19-29-vuotiaille. En tarkoita, että pitäs olla mummuvaatteita. Vaan tyylikkäitä, hyvin istuvia ja ennen kaikkea laadukkaista, aidoista materiaaleista tehtyjä vaatteita 30-65-vuotiaille, jotka on työelämässä ja joilla on varaa maksaa.

Iso osa Stockan nykyisin kauppaamista vaatteista (just nämä Noom, Global, Esprit, Vero Moda, ym) on niin huonolaatuista rättiä, ettei edes lumpuiksi kelpaisi. Ei niitä voi töihin pukea!

Ja miksi Stockalla on hyllymetreittäin just tuota Espritiä ja Vero Modaa, esim., joilla on joka kauppakeskuksessa omat liikkeet (joissa Stockaa parempi valikoima). Mikseivät etsi sellaisia merkkejä, joita Suomessa ei muut myy? Kyllä niitä nimittäin maailmalla on.

Vierailija
76/125 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 13:24"]

Oliskohan kuule noin siksi, että vaatteet maksavat monia satoja euroja. Tottakai myyjät suhtautuvat aina varaukselle, kun joku tulee niitä tahmakäpälillään käpälöimään. On ihan normaalia, että myyjä tulee siihen viereen seisomaan.. 

[/quote]

Ei todellakaan ole, paitsi tietysti suomalaisessa junttilandiassa.

Itse ostan ulkomailta kaiken vähänkin kalliimman, koska en halua jotain junttiurpomyyjää hönkimään niskaani.

Noi ei ymmärrä sitä, että ostokokemuksella on väliä, ja se että kohdellaan jonain rikollisena, ei ole mikään miellyttävä ostokokemus.

Joten keskittykööt vaan varkauksien ehkäisyyn niiden oikeiden asiakkaiden ostokokemuksen kustannuksella, näyttää toimivan tosi hyvin... 

[/quote]

Aivan!

Ei jossain Ruotsissa tai Saksassa tule myyjä viereen tiukkana tuijottamaan, kun asiakas käy läpi vaaterekkiä. Toki kysyvät, voinko auttaa, etsitkö jotain tiettyä kokoa, tms. Mutta jos sanoo, että katselen nyt ensin, niin menevät pois.

Eikä nuo hiukan hinnakkaampien merkkien halpisvaatteet (Valentino Red, jne, jota Stockalla on) vielä mitään sen hintaisia arvoluomuksia ole, että niitä pitää haukkana vahtia.

Vierailija
77/125 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 13:24"]

Oliskohan kuule noin siksi, että vaatteet maksavat monia satoja euroja. Tottakai myyjät suhtautuvat aina varaukselle, kun joku tulee niitä tahmakäpälillään käpälöimään. On ihan normaalia, että myyjä tulee siihen viereen seisomaan.. 

[/quote]

Ei todellakaan ole, paitsi tietysti suomalaisessa junttilandiassa.

Itse ostan ulkomailta kaiken vähänkin kalliimman, koska en halua jotain junttiurpomyyjää hönkimään niskaani.

Noi ei ymmärrä sitä, että ostokokemuksella on väliä, ja se että kohdellaan jonain rikollisena, ei ole mikään miellyttävä ostokokemus.

Joten keskittykööt vaan varkauksien ehkäisyyn niiden oikeiden asiakkaiden ostokokemuksen kustannuksella, näyttää toimivan tosi hyvin... 

[/quote]

Tismalleen samaa mieltä!

Tässäkin ketjussa on kommentoijia, jotka eivät tajua juuri ostokokemuksen merkitystä. Asiakas ei tarvi mitään punaisia mattoja ja torvisoittoa, mutta koko käynnin alusta loppuun pitäisi olla miellyttävä. Jos saa tuntea, ettei ole tervetullut tai että palvelun sijasta on itsepalvelussa tai jopa epäilyjen kohteena, niin ei kai nyt kukaan viitsi vielä maksaa siitä. Ei asiakkaan ainakaan pitäisi joutua pahoittamaan mieltään siitä, että saa kunnian päästä jonnekin luovuttamaan ansaitsemiaan rahojaan.

Jo vuosikymmeniä sitten on tutkittu, että hyvistä kokemuksista sana leviää pienemmälle joukolle kuin huonoista. Hyvää mainetta hankitaan siis estämällä huonot kokemukset eikä vähättelemällä niitä. Se vähättely on vain uusi huono kokemus, josta sana kiirii eteenpäin. Maailman suuta ei voi tukkia.

Oli jotenkin ärsyttävää, että Stockmannin pomokin syytti asiakkaita häipymisestä verkkokauppoihin. Asiakas on aina oikeassa! Tai saattehan te kuvitella siellä Stockmanillakin että olette oikeassa ja että teillä on hyvä palvelu jne jne, mutta me vain ei tuoda teille rahojamme. :P :P

[/quote]

Veisin rahani ennemmin Stockalle kuin verkkokauppaan, jos Stocka myisi, mitä haluan ostaa. Ei myy, joten ei sitten voi ostaakaan.

Tosin itse en käytä paljoa verkkokauppojakaan, ellei ole ihan pakko. Teemme kerran, pari vuodessa ulkomaanreissun, jonka päätarkoitus on ostaa seuraavan kauden tarvittavat vaatteet,elektroniikka, yms.

Yksi iso puute, mikä Suomessa on, on se, että kaikki vaatteet on normaalimitoituksella. Jos täältä ostaa housut, saa olla heti lyhentämässä lahkeet. Saksassa on lyhytkokoja, saan juuri sitä kangasta ja väriä ja mallia olevat housut valmiiksi minun koolleni mitoitettuna. Suomessa, jos kaupassa on lyhytkoon housut, niin sitten jotain yhtä mallia. Jei.

Olen 160cm,  mieheni 172 cm. Pienikokoisia ihmisiä. Jos mies esim. ostaa Suomesta puvun, pitää lyhentää hihat, helmaa, lahkeet. Sen jälkeen puku onkin ihan oudon näköinen ja poissa kuosistaan.

Muualta mies saa hänen kokoiselleen tehdyn puvun. Ihan kunnollisia merkkejäkin on valittavana. Miksei Suomessa ole vaatteita meille, jotka emme ole standardimittaisia? Esim. Stockalla?

Vierailija
78/125 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen (20v sitten) Stokka oli todellakin käsite, sieltä sai sen mitä ei muualta ja lisäksi jotain mitä ei ehkä olisi tiennyt Suomessa olevankaan. Nyt ei välttämättä tulisi mieleen hakea sieltä, kun nettikaupasta saa nopeammin&halvemmin, lisäksi erikoistuneissa myymälöissä (kodinkoneliikkeet, kenkäkaupat ym) on kuitenkin laajempi valikoima kuin Stokkalla.

Olen monta kertaa todennut siellä käydessäni, että turha reissu, ei mitään ostettavaa, mitä en saisi muualta. Minäkin olisin valmis maksamaan, jos tietäisi että Suomessa on yksi iso tavaratalo, josta saa ihan kaikkea ja vähän enemmänkin. Ilmeisesti sellaisen ylläpito ei tällä hetkellä ole mahdollista? Akateeminen kirjakauppa sentään on ainakin Helsingissä ainoa oikea kirjakauppa, josta voi etsiä vanhempia painoksia ja harvinaisempia juttuja, mitä muista ketjukirjakaupoista ei löydä.

Shop-in-shop merkeittäin on myös aikamoinen painajainen. Kuka haluaa juosta koko kerroksen kaikki vaatemerkit läpi jos haluaa vaikkapa tavallisen mustan puolihameen?

Vierailija
79/125 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy Stoccan (ja muidenkin) vaatekauppojen alasajoon voisi olla lisääntynyt matkustaminen. Tuttavapiirissä moni harrastaa isojen vaateostosten tekoja ulkomailta. Matkustaminen on usein edullistakin ja ulkomailla paremmat ja halvemmatkin valikoimat.

Vierailija
80/125 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:32"]

Stokasta meni maku, kun alkoivat nuoleskelemaan venäläisiä ostajia.

[/quote]

BINGO!

Tosin siinä kävi vaan niin että venäläisiä ei kiinnosta muu kuin Stokkan alennusmyynnit, ja meitä suomalaisia jotka ostamme heidän tuotteita normaalihintaan, alettiin "potkimaan" syrjään sillä mentaliteetilla että köyhät sivuun.