Yksi simppeli syy miksi Stockmannilla menee huonosti on tässä
Kävin tänään Itiksen laajennusosan uudessa Stockan myymälässä. Menin sisään jostain takaovesta, jonka kaiken järjen mukaan olisi pitänyt olla yksi pääovista. Ovi oli piilotettu jonnekin lastauslaiturien ja harmaiden seinien sekaan. Tuntui kuin olisi joutunut menemään salaa tavarataloon, jossa ensivaikutelma oli ankeaa rappukäytävää. Olin äärimmäisen hämmästynyt. Loppuivatko rahat kesken, kun sisäänkäyntiin ei satsattu? Luulevatko he Stockalla, että kaikki kulkevat autolla? Kuitenkin kaikki näkemäni asiakkaat olivat perusmaahanmuuttajia, jotka varmaankin olivat kipaisseet paikalle jostain lähistöltä.
En ostanut mitään. Saa mennä minun puolestani koko pulju konkurssiin.
Kommentit (125)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 05:09"]
Ap on ilmeisesti ollut dyykkaamassa roskiksii ja huomannut stokkan varaston oven olevan auki ja luullut että se on pää sisäänkäynti.
[/quote]
Luulen, että Itiksen roskiksia ei pääse dyykkaamaan kovin helposti. Joka tapauksessa olin kävelemässä idästä päin Itäkeskuksen metroasemalle, kun mieleeni tuli käydä Stockmannilla, jonka tiesin olevan siinä päädyssä. Olen pari kertaa aiemminkin kävellyt siitä enkä ole hahmottanut sisäänkäyntiä. Silloin ajattelin, että laajennustyö on vielä kesken ja että itäpäädyn sisäänkäynti ei ole vielä paikallaan. Tällä kertaa se löytyi, mutta olisin hyvinkin voinut jatkaa matkaani ulkona nauttien auringonpaisteesta, koska ovi näytti enemmän henkilökunnan sisäänkäynniltä kuin asiakkaille tarkoitetulta.
Myönnettäköön, että sen itäpäädyn estetiikka ei pure minuun ollenkaan. Seuraavalla kerralla, kun liikun kyseisellä suunnalla, valitsenkin ehkä Puotilan metroaseman ja jätän suosiolla koko Itiksen väliin. ap.
Stockmann oli jotakin joskus. Typerintä oli vaihtaa se toimiva ravintola näihin erikoisravintoloihin. Eivät vissiin Stockalla tajunneet mikä sen ravintolan viehätys oli, se oli se että sinne samaan tilaan kerääntyi niin julkkikset, tavikset kuin Eiran puudelimummut. Ruoka tai kahvi leivoksineen oli kallista mutta hyvää, melkeinpä kotiruokaa. Nyt tilat on jaettu ihme looseihin.
Toinen juttu on leluosasto. Sinne oli aikanaan kiva mennä tekemään synttäri ja joululahjaostoksia mutta toisin on nykyään.
Typerintä on ollut laajentaa jatkuvalla syötöllä jo muutenkin konkurssin partaalla elelevien tuhlariopiskelijoiden ja nuorten naisten satimia eli vaateosastoja, se nyt on ihan selvää ettei kyseinen porukka elätä mitään luksukseen pyrkivää tavarataloa omilla tuloillaan. Perheellinen hyväosainen menee muualle maailmalle ostamaan nykyään lelut ja kodinkoneet. Niihin Stockka ei ole pahemmin satsannut niinkuin muualla maailmassa näkee tavaratalojen tehneen.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 09:28"]
Sä olet mennyt sisään kadun puolelta sivuovesta. Jos menet sisään kauppakeskuksen puolelta, pääovi on on ihan selvä. Itikseen on haluttu säilyttää sisäänkäynti myös tuolta puolelta, koska aiempi sisäänkäynti päädystä on nyt poistettu.
Sisäänkäynti on ihan siisti ja asiallinen. Punaista mattoa ja fanfaareja ap:lle pitäisi ilmeisesti olla.
[/quote]
Höpöhöpö.
Itsekin olen etsinyt sitä ovea ja siellä tosiaan on nykyään juliste, että "tässä on ovi tavarataloon". Yleensä kaupoissa on sellaset suht selkeet ovet, että tyhmempikin tajuaa, että tuosta pääsee sisään. Sellainen sekava oviviidakko jossa siellä lastauslaiturin luona pitää hortoilla etsimässä sitä yhtä ovea on aivan minimi"palvelua" ja aivan äärivastakohta punaisille matoille! Se nyt vielä puuttuisi että siellä olisi likaista ja roskaista.
Stockmanilla menee huonosti, koska niitten myyjät on tosi töykeitä, myytävät tuotteet nykyään huonolaatuisia ja hinta on kallis. Kukapa viitsis maksaa tuollaisesta?
En tiedä. Meille se Itiksen Stocka oli ns lähikauppa, jonka viehätys oli siinä, että käytyä sai aika nopeasti. Auto viereen ja ostokset sai hoidettua tehokkaasti. Asumme siinä melkein vieressä, enkä tosiaankaan jaksa joka kerta käydä hehtaarihallissa. Nyt kun tää ei enää onnistu, en käy enää ollenkaan! En jaksa juosta kilsaa eestaas siellä kauppakeskuksessa. Meen sitten suosiolla Roihariin tai Puotilaan pikkukauppaan.