Mieheni jäi kiinni pettämisestä!!! Mitä teen???
Olemme ollut yhdessä 10 vuotta, naimisissa 3 vuotta. Liittomme on onnelline ja rento ja luottamus on ollut aina hyvä. Nyt mieheni puhelimeen on ilmaantunut uusi yhteystieto: Anna. Viesteistä löytyi viestiketju Annan kanssa viime sunnuntailta, jossa Anna ehdottaa uutta tapaamista ja kehuu miestäni ihanaksi ja komeaksi. Mies vastaa että ei voi sopia uutta tapaamista ja että parempi unohtaa lauantain tapahtumat ja pahoittelee. Anna jatkaa lirkuttelua, soittele jos tulee ikävä jne.. mies ei vastannut enää tähän mitään. Oli siis mökkitalkoissa ja pienessä kyläbaarissa miesporukan kanssa lauantaina ja tuli kotiin sunnuntaina. Olen ihan sekaisin, miten te tähän suhtautuisitte? Mies ei siis tiedä että tiedän.. ainakaan vielä.. jumalauta että vituttaa!!! Ahdistaa!!
Kommentit (193)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 22:21"]
Erikoinen tapaus. Ap tilinumeroa miehensä puhelimesta etsiessään tulee lukeneeksi miehensä viestit ja bongaa sieltä Annan, jonka kanssa miehellä on ilmeisesti ollut jotain säpinää. Ap tietää Annan olevan uusi tuttavuus, käynee siis miehensä puhelimella useammin kuin harvoin. Mies on kuitenkin jättänyt ko. viestiketjun puhelimeensa, vaikka ei enää halua pitää Annaan yhteyttä ja tietää vaimonsa käyttävän hänen puhelintaan. Eihän tässä tarinassa ole mitään järkeä.
[/quote]
Mulla on yhdessä viestiketjussa tilinumero mitä käyn välillä etsimässä, en ole vieläkään kirjoittanut sitä ylös. Miksei siis ap:n miehellä voisi olla??
Varmaan huomaisin jos miehellä olis joku viestiketju pelkästään etunimellä - työviestit on myös sukunimellä ja yhteiset tutut tunnen.
Voisin kuvitella että jos omalla miehelläni olisi samanlainen tilanne niin hän olisi hyvinkin voinut jättää viestiketjun talteen - siinähän näkyy selvästi ettei häntä kiinnosta. Aina on riski että vaimo saisi tietää kiertokautta että jotain on tapahtunut eikä olisi enää mitään todisteita millä puolustautua. Toisaalta mun mies näyttäisi sen viestiketjun heti mulle ettei jäisi epäilyjä...
Täällä nyt sotketaan jatkuvasti 2 eri asiaa ja väännetään niistä. Toisen lompakosta 5€ ottaminen luvan kanssa ja puhelimen käyttö luvan kanssa on ihan eri asia kun luvatta tutkiminen. Eli kun mies nukkuu mennään mustasukkaisuus puuskissa lompakosta kavelemaan onko kondomia, onko naisten nimiä ja puhelimesta onko viestejä naisilta, onko naisten nimiä.
Kyllä varmaan suurimmassa osassa suhteita sitä puhelinta saa toinen käyttää ja lompakosta jotain ottaa, mutta suurin osa ihmisistä ei pidä siitä, että heidän yksityistavaroita tutkitaan/nuuskitaan luvatta epäilymielessä. Joten vetäkää nyt pieni ero näiden asioiden väliin kun kommentoitte.
" Mitä teen?" valitettavasti se on sinun itsesi päätettävä, mitä teet. Mies kuulostaa fiksulta. Jos teillä on hyvät luottamukselliset välit niin rauhallinen lähestyminen asiaan on kaikista parasta. Ihanteellista olisi, jos pystytte rehellisesti asiasta puhumaan ja uskomaan toisianne. Kun tilanne on selvitetty, niin voi miettiä mitä sen mukaan pitää tehdä. Ei voi tietää, onko mies vain flirttaillut vai tehnyt jotain vakavampaa. Luottamus on mennyt, mutta missä määrin? Voiko tai kannattaako sitä rakentaa udestaan. Asian selvittäminen on kaiken A&O. Siitä se lähtee. Kaikkea ei kannata heittää hukkaan, mutta joskus pitää tehdä tuskaisia päätöksiä.
Jospa se oli vaan viehätysvoiman testaamista. Joku suttura on uinut liiveihin ja mies on vähän aikaa paistatellut ihailussa, jutellut kännissä henkeviä ja ehkä tanssinut tai jotain. Numeron tämä Anna on voinut saada yhteisiltä tuttavilta, ei nekään päissään paljon seurauksia ajattele.
On multakin tultu jälkeenpäin kyselemään kiinnostusta, vaikka oon ihan tavallista baari-iltaa viettänyt kaveriporukassa ja siinä on ollut jotain kavereitten kavereitakin mukana. Mitään pettämisiä ei ole ollut mielessäkään, mutta joku toiveikas on tykännyt seurastani. Mitä siitä, kyllä kysyä saa, mutta omalle ukolleni sydän vain sykkii:)
Toivottavasti ap:n miehen kohdallekin on sattunut vain tällainen toivorikas daami joka on vetänyt liian pitkiä johtopäätöksiä.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:46"]Heh, jos liittonne on onnellinen, rento ja luottamus kohdillaan, miksi luet miehesi puhelinta? Olisiko vaikka sussa itsessä sittenkin jotain vikaa?
[/quote]
Tarkistin hänen puhelimestaan tilinumeroa ja huomasin viestin. Puhelimet eivät ole koskaan ollut meillä toisilta kiellettyjä vaan enemmänkin yhteiskäytössä
[/quote]
Asutko Tampereella rautatienkadulla?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 09:05"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:52"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:46"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:38"]
Niin, koska eihän se vaan ole sattunut käymään niin, että miehellä on ollut viestien luonnoksissa tilinumero. Sitten kun sitä on haettu, silmiin pomppaa nimi Anna ja sen lirkutteluista osa. Et varmasti itse avaisi viestiä.:D
[/quote]
Pointti oli se, että täällä pidetään hyväksyttävänä ja normaalina sitä, että tutkitaan toisen puhelin/lompakko. Ei yksittäinen tapaus missä ukko on niin hölmö, että on jättänyt viestit puhelimeen.
[/quote]
Nojoo.. Suurimmassa osassa parisuhteita kuitenkin lompakot, laukut ja puhelimet eivät ole salattuja.
Jos tarvitsee jonkun numeron, sen saa toisen puhelimesta ottaa. Jos tarvitsee jotain mun laukusta, mies saa sen ottaa, jos tarvitsen jotain miehen autosta, saan sen hakea.
Nää nyt on ihan perusjuttuja avioliitossa. Ei mitään nuuskimista.
[/quote]
Perusjuttuja? No ei kyllä ole. Meillä on ihan "perusjuttuja" käytäntöinä meidän liitossamme ja jos toinen tarvitsee toisen puhelimesta (:DD) jotain, niin silloin kysytään, voiko sen sieltä katsoa. Sama facebookissa ja s-postissa, molemmat tietää toistensa salasanat, mutta ei sinne silti mennä omin nokkineen, vaan ensin kysytään.
[/quote]
Meillä on ihan sovittu että saa ottaa ja katsoa, ei tarvii kysellä lupia kun asiat on yhteisiä. Yleensä tosin meilläkin tulee kysyttyä kuitenkin et missäs sun auton avaimet on kun tarviisin asian x sieltä.
[/quote]
Hassua, miten kahdesta ihmisestä tulee yksi harmaa massa avioiduttuaan, ettekö ole enää yksilöitä ollenkaan?
Ei ap viitsi enää palata asiaan, koska hän on yksi niistä psykopaattinarsisteista, jotka kirjoittavat provoja hauskuuttaakseen itseään.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 09:05"]
Niin, koska eihän se vaan ole sattunut käymään niin, että miehellä on ollut viestien luonnoksissa tilinumero. Sitten kun sitä on haettu, silmiin pomppaa nimi Anna ja sen lirkutteluista osa. Et varmasti itse avaisi viestiä.:D
[/quote]
Pointti oli se, että täällä pidetään hyväksyttävänä ja normaalina sitä, että tutkitaan toisen puhelin/lompakko. Ei yksittäinen tapaus missä ukko on niin hölmö, että on jättänyt viestit puhelimeen.
[/quote]
Nojoo.. Suurimmassa osassa parisuhteita kuitenkin lompakot, laukut ja puhelimet eivät ole salattuja.
Jos tarvitsee jonkun numeron, sen saa toisen puhelimesta ottaa. Jos tarvitsee jotain mun laukusta, mies saa sen ottaa, jos tarvitsen jotain miehen autosta, saan sen hakea.
[/quote]
Perusjuttuja? No ei kyllä ole. Meillä on ihan "perusjuttuja" käytäntöinä meidän liitossamme ja jos toinen tarvitsee toisen puhelimesta (:DD) jotain, niin silloin kysytään, voiko sen sieltä katsoa. Sama facebookissa ja s-postissa, molemmat tietää toistensa salasanat, mutta ei sinne silti mennä omin nokkineen, vaan ensin kysytään.
[/quote]
Meillä on ihan sovittu että saa ottaa ja katsoa, ei tarvii kysellä lupia kun asiat on yhteisiä. Yleensä tosin meilläkin tulee kysyttyä kuitenkin et missäs sun auton avaimet on kun tarviisin asian x sieltä.
[/quote]
Hassua, miten kahdesta ihmisestä tulee yksi harmaa massa avioiduttuaan, ettekö ole enää yksilöitä ollenkaan?
[/quote]
Sitähän mä just tarkotinkin.. :D
Se, että meillä on suurinosa asioista yhteisiä, kuten koti, lapset, autot, tietokone, netti.. Loputon lista, ei tarkoita ettemmekö eläisi yksilöinä kuten normaalit ihmiset.
Molemmat käy töissä, molemmilla on omat harrastukset ja kaverit.
Aika ankeeta olisi, jos ei saisi käydä miehen nimissä olevasta autosta hakemassa lapsen hanskoja jos ne ovat sinne jääneet, ilman että siitä pitää erikseen raportoida.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 10:15"]
Aika ankeeta olisi, jos ei saisi käydä miehen nimissä olevasta autosta hakemassa lapsen hanskoja jos ne ovat sinne jääneet, ilman että siitä pitää erikseen raportoida.[/quote]
Auto on aika huvittava vertaus eikä lainkaan sama asia kun jos tutkit miehen tietämättä/luvatta hänen lompakkoa, puhelinta tai avaat hänen kirjeitä.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 22:30"]
Mua ei haittais yhtään, jos mies tutkis mun puhelinta. Mutta mulla ei ookkaan mitään salattavaa. Epärehelliset ihmiset vetää tuollaisesta herneen nenään. Siis ne, jotka olisivat valmiita salaamaan jotain puolisoltaan.
[/quote]
Nyt ei olekaan kyse mistään salailusta. Kuka edes kääntää tämän asian näin? Kyse on yksityisyydestä, johon toisella osapuolella on oikeus vaikka seurustellaan. Joillakin on vain vaikeuksia ymmärtää tämä. Mä en todellakaan tykkäisi, että mun mieheni kävisi salaa lukemassa mun henk.koht. viestini sekä kalenterimerkintäni.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:35"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:31"]
Minussakin täytyy olla jotain vikaa mutta en voi sietää jos joku toinen avaa mun postit, lukee kännykän viestit yms. Jo siksikin että sä on laitonta. Käsittääkseni vielä on kirjesalaisuus!? Vai eikö ole?
[/quote]
Normaalit ihmiset käyttäytyy niinkun sinä. Täällä taas missä mustasukkaiset ja vainoharhaiset akat kirjoittelee on asia toisin. Täällä sitä pidetään normaalina, että tutkitaan toisen puhelin ja lompakko jos sieltä vaikka löytyisi joku naisen nimi tjsp. Luulisi elämänkin olevan vaikeaa tuommosilla joilla koko ajan epäilys, että mies salaa jotain ja siksi ilman lupia tutkivat toisen tavaroita.
[/quote]
Komppi ja peesi kumpaankin kirjoitukseen.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:59"]
Meilläkin kysytään aina lupa, jos katsoo toiselta jotain tietoja.
Toisaalta, mies oli lunastamass yksiö lippuja, joiden vahvistus oli mun sähköpostissa ja mies oli onnistunut hävittämään varausnumeron. Tai siis se varausnumero oli tiskipöydällä, mies R-kioskilla. Mä olin töissä eikä mies saanut mua kiinni. Katsoi sitten mun sähköpostista sen varausnumeron ja laittoi mulle vaan tekstiviestin, missä kertoi käyneensä mun tilillä "ilman lupaa".
Ilman miehen omatoimisuutta olisi lippujen lunastus mennyt vaikeaksi ja aikataulullisesti miltei mahdottomaksi.
Enpä tajunnut vetää pultteja ja syyttää miestä kyttäämisestä, vakoilusta, kirjesalaisuuden rikkomisesta enkä tajunnut edes laittaa eropapereita vetämään.
Jos mulla olisi ollut sähköpostissa jotain "salaista", olisin tuona samaisena hetkenä jäänyt itse kiinni enkä kyllä osaa ajatella, että siinä kohtaa mun pettäminen olisi ollut miehen vika :-o
[/quote]
Word.
Itse lemppaisin samalla sekunnilla sellaisen kumppaniehdokkaan, joka vahtii neuroottisesti viestimiensä yksityisyyttä. Tahdon (ja minulla on) parisuhteen, jossa vallitsee luottamus. Luottamus on kaksisuuntainen asia: minä luotan, että partnerini ei tee mitään sellaista loukkaavaa minkä vuoksi minun pitäisi ryhtyä kyttäämään hänen puhelintaan tai sähköpostiaan. Partnerini luottaa, että jos minä joskus käyn hänen puhelimellaan, en tee sitä kyttäämisen vuoksi vaan järkevästä syystä. Jos jompi kumpi näistä luottamuksen eri puolista puuttuu, suhteesta ei koskaan tule sellaista, mitä minä omalta suhteeltani haluan.
Onneksi minulla on mies, jolle ei tulisi mieleenkään suuttua jos olen käynyt vaikkapa hänen tietokoneellaan etsimässä jonkin tarvitsemani tiedoston. Samoin mies saa aivan vapaasti käydä minun koneellani, asiasta ilmoittamatta ja lupaa kysymättä. On ihanaa elää suhteessa, jossa ei tarvitse salata itsestään yhtään mitään, vaan saa olla ihan vapautuneesti ja rennosti koko ajan!
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 11:16"]
Aika ankeeta olisi, jos ei saisi käydä miehen nimissä olevasta autosta hakemassa lapsen hanskoja jos ne ovat sinne jääneet, ilman että siitä pitää erikseen raportoida.[/quote]
Auto on aika huvittava vertaus eikä lainkaan sama asia kun jos tutkit miehen tietämättä/luvatta hänen lompakkoa, puhelinta tai avaat hänen kirjeitä.
[/quote]
Nojoo, mutta sama periaate, meillä kun saa hakea lompakosta pikkurahaa jos vaikka koululaiset käy myymässä kynttilöitä keräystarkoituksessa ovella.
Saa myös vastata toisen puhelimeen jos se soi, se on itsestään selvyys.
Mä en voisi elää ihmisen kanssa joka olisi viimisen päälle hysteerinen yksityisyydestään esim puhelimensa kanssa.
Ei meistä kumpikaan mene tonkimaan toisen viestejä, siitä ei ole kyse eikä siihen ole tarvetta.
[/quote]
Missä vaiheessa muuten väitin että on hyväksyttävää tutkia toisen puhelinta ?
Onko teidän AINA pakko tarttua siihen että joku on katsonut kännykkään ja sitten liioitella asiaa? Jos joku KERRAN vilkaisee toisen puhelimeen, te miellätte henkilön heti sairaalloisen mustasukkaiseksi skitsokyttääjäksi. Mitä helvettiä?
No mutta onhan se kiva antaa mielikuvituksen laukata ja kuvitella kaikkien muiden naisten olevan vainoharhaisia ja tutkivan joka päivä miehen taskuja ja viestejä. Voi sitten hymäillä itsekseen kun on niin paljon parempi vaimo, kun ei ikinä koskekaan miehen puhelimeen tai lompakkoon.
Veikkaan että aika harva nainen on oikeasti kuvailemanne tyyppinen. Suurimmassa osassa tapauksia on kyse jostain _yksittäisestä_ vilkaisusta tai siitä, että on _luvan kanssa_ etsinyt jotain muuta ja nähnyt vahingossa jotain mitä ei pitäisi nähdä. Harvoin ketään oikeasti on sellainen, että tutkii salaa lompakoita ja taskuja ja tekstiviestejä hullunkiilto silmissään toistuvasti. Onko siis pakko tulla jauhamaan tänne sairaalloisesta mustasukkaisuudesta, kun se ei nyt taaskaan liity tapaukseen?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 21:22"]
Joo toi puhelimen tutkimisen arvostelu ja moralisointi on tässä tilanteessa ihan turhaa. Itsekin luotin aina 100% mieheeni, kunnes jonain päivänä tulikin olo etten ehkä luotakaan. Sitten kun eteen sattui miehen aukinainen puhelin ja vilkaisin, tajusin miehen pettävän. Siinä kun haukoin henkeä lattialla ja itkin, ei olisi voinut vähempää kiinnostaa se, kuinka kamalana joku pitää vilkaisuani. Se ei ole mitään verrattuna siihen henkiseen tuskaan jota mies minulle aiheutti, ja en olisi koskaan saanut tietää muuten. Olisiko minun pitänyt haaskata elämästäni vuosia siihen että minua petetään tietämättäni? En halua elää valheellisessa suhteessa.
"Etkö luota mieheesi, kun vilkaisit hänen puhelintaan?" On typerin kysymys ikinä kun toinen on juuri saanut tietää puolisonsa pettämisestä. Luottaa? Miksi olisi pitänyt luottaa, kun selvästikkään ei ollut syytä luottaa. Ja jos vilkaisun jälkeen olisi huomannut että luulot oli väärät, suurin osa ei vilkaise enää ikinä. Eli onko se nyt muka niin helvetin hirveä rikos? Ei minusta, jos sillä voi pelastaa itsensä valheellisesta suhteesta ja selän takana tapahtuvasta nöyryytyksestä.
Toistuva vilkuilu ei tietenkään ole ok, mutta se onkin täysin eri asia ja ei liity suurimpaan osaan tapauksissa.
[/quote]
Harvoinpa täällä kirjoitellaan, että säännöllisesti tutkin miehen puhelimen, lompakon, yms. Eli ilmeisesti ketkä niihin "vahingossa" kurkkaa ihan pikkusen, salailevat ehkä itse jotain, ainakin säännöllisesti ratsaa siippansa henkilökohtaisia tavaroita.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 13:13"]
[/quote]
Missä vaiheessa muuten väitin että on hyväksyttävää tutkia toisen puhelinta ?
[/quote]
Puhun yleisesti en kenestäkään ykstyiskohtaisesti koska täällä sekoitetaan kaksi eri asiaa toisiinsa jonka kirjoitin jo edelliselle sivulle--->
Toisen lompakosta 5€ ottaminen luvan kanssa ja puhelimen käyttö luvan kanssa on ihan eri asia kun luvatta tutkiminen. Eli kun mies nukkuu mennään mustasukkaisuus puuskissa lompakosta kavelemaan onko kondomia, onko naisten nimiä ja puhelimesta onko viestejä naisilta, onko naisten nimiä.
Kyllä varmaan suurimmassa osassa suhteita sitä puhelinta saa toinen käyttää ja lompakosta jotain ottaa, mutta suurin osa ihmisistä ei pidä siitä, että heidän yksityistavaroita tutkitaan/nuuskitaan luvatta epäilymielessä.
Eli täällä kun kommentoi ettei ole mielestään hyväksyttävää tonkia toisen tavaroita, tulee heti joku kommentoimaan, että kyllä minä saan ottaa miehen autosta lapsen käsineet tai kyllä minä voin ottaa miehen lomakosta vitosen. Jotka on ihan eri asioita kun luvatta puhelimen/lomapakon tutkiminen uteliasuuttaan/mustasukkaisuuttaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]