Mieheni jäi kiinni pettämisestä!!! Mitä teen???
Olemme ollut yhdessä 10 vuotta, naimisissa 3 vuotta. Liittomme on onnelline ja rento ja luottamus on ollut aina hyvä. Nyt mieheni puhelimeen on ilmaantunut uusi yhteystieto: Anna. Viesteistä löytyi viestiketju Annan kanssa viime sunnuntailta, jossa Anna ehdottaa uutta tapaamista ja kehuu miestäni ihanaksi ja komeaksi. Mies vastaa että ei voi sopia uutta tapaamista ja että parempi unohtaa lauantain tapahtumat ja pahoittelee. Anna jatkaa lirkuttelua, soittele jos tulee ikävä jne.. mies ei vastannut enää tähän mitään. Oli siis mökkitalkoissa ja pienessä kyläbaarissa miesporukan kanssa lauantaina ja tuli kotiin sunnuntaina. Olen ihan sekaisin, miten te tähän suhtautuisitte? Mies ei siis tiedä että tiedän.. ainakaan vielä.. jumalauta että vituttaa!!! Ahdistaa!!
Kommentit (193)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 21:49"]Meinaan soittaa kohta siihen annan numeroon. Ap
[/quote]
kuka saa kiksejä esiintyessään minuna? Ap
[/quote]
No ilmeisesti sinä?? Ap
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 21:55"]
32 jatkaa:
Parhain neuvo jonka voin antaa, on se, että älä tee mitään hätiköityjä päätöksiä. Ei ole todellakaan kiire päättää suhteen tulevaisuudesta vielä, koska joka tapauksessa on tärkeää ensin puhua PALJON. Sekavana ei kannata päättää mitään.[/quote]
En ole nyt tekemässä mitään päätöksiä ennen kun olen jutellut sen annan kanssa. Ap
Heh heh,en oo kännis.hyvä että soitat,muista olla ite rehellinen miehelle puhelusta.ei se vika ole muuten siinä naisessa sitten sitä olis vaan helpompi syyttää.laita paperille mitä kysyt.pyydät anteeksi että soitat ja sanot että olisi rehellinen,ettei tarvis uudelleen soittaa.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 21:55"]
32 jatkaa:
Parhain neuvo jonka voin antaa, on se, että älä tee mitään hätiköityjä päätöksiä. Ei ole todellakaan kiire päättää suhteen tulevaisuudesta vielä, koska joka tapauksessa on tärkeää ensin puhua PALJON. Sekavana ei kannata päättää mitään.[/quote]
En ole nyt tekemässä mitään päätöksiä ennen kun olen jutellut sen annan kanssa. Ap
[/quote]
Äläkä tee senkään jälkeen. Kyllä sinun kannattaa puhua myös miehesi kanssa asiasta enemmän kuin kerran.
Miehesi ei ole jäänyt kiinni pettämisestä. Ainoastaan siitä että on ollut tekemisissä toisen naisen kanssa (luultavasti humalassa, baarissa?) ja luultavasti katuu sitä jo että on edes numeronsa kaljapäissään antanut kun kuitenkin sun kanssa on. Tämä nainenhan saattaa olla joku "tyrkky" joka on väkisin halunnut tutustua ja nyt vielä uusiksi tavata. Hengitä syvään ja kysy mieheltä mitä on tapahtunut. Vasta kuultuasi hänen version ala sitten vasta miettiä sohvallehäätöä/hotelleja jne. Älä nyt herrannimessä mitään eropapereita ala kirjoittelemaan. Ellei sitten mielestäsi vastakkaiseen sukupuoleen tutustuminen ole jotakin mitä et voi itse hyväksyä. Toivottavasti sillä pohjalla teidän suhde ei kuitenkaan ole :)
No oletpas saanut kamalia vastauksia :(
Itse annoin anteeksi pitkän harkinnan jälkeen miehen yhdenyön kännipanon. Aikaa meni monta vuotta, että pystyin sen unohtamaan (tapauksesta on nyt n.10v) ja vuosia meni, että tämä asia tuli mukaan riitatilanteissa, ym. Mies pyysi lukemattomia kertoja anteeksi, katui eikä koskaan tämän tapauksen ole antanut mitään syytä epäillä luottamustaan. Kertoi kyllä tästäkin yhdestä kerrasta itse, jotta saisin itse päättää mitä teen. Minä siis loppujen lopuksi halusin jatkaa meidän suhdetta (emme olleet naimisissa vielä silloin) ja kuten sanoin pari vuotta olin vihainen ja katkera asiasta, mutta enää en. Luottamus on myös palannut. Me olemme kaikki ihmisiä, teemme virheitä. Minä päätin tässä tilanteessa antaa miehelle vielä yhden mahdollisuuden (tein hänelle erittäin selväksi, että eroamme heti jos hän pettää vielä ja todellakin eroaisin jos niin kävisi.) Eli minä toimin näin, oikeita ja vääriä ratkaisuja toimia kyseisessä tilanteessa on monia. Summa summaarum osa pareista voi pettämisestä toipua ja selvitä, jos kumpikin osapuoli tekee valtavasti työtä sen eteen. Kaikki eivät halua edes yrittää - se on myöskin enemmän kuin ymmärrettävää. Sinuna miettisin hyvin tarkaan mitä haluat elämältäsi ja mieheltäsi - mihinkään hätiköityihin ratkaisuihin en sinuna ryhtyisi.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 08:49"]Sun mies on pettänyt sua, vaihtanut vielä puhelinnumeron ja viestitellyt tälle panolleen? Ja säästänyt viestitkin? Mitä enää mietit? Miehen selityksiin ei kannata uskoa. Vaikka ei olisikaan mennyt ihan seksiin asti niin on asiatonta, että yhteydenpito vielä jatkuu. Laita pihalle.
[/quote]
Aika radikaalia!
Kyllä, se loukkaa ja kovaa, jos oma kumppani sekaantuu millään tasolla johonkin toiseen. Se heikentää myös luottamusta.
Mutta toisaalta, pitkä suhde takana, humalatila, oma kumppani "jossain kaukana", kannattaako sitä nyt suoraan laittaa sentään niitä kantapäitä vastakkainkaan?
En tiedä, mua ei ole tietääkseni koskaan petetty, mutta olen ajatellut, että jos toinen pitkän suhteen aikana joskus humaluspäissään hairahtuu ja katuu, niin jopa toivon, että voin antaa sen anteeksi enkä heittäisi yhdestä virheestä koko hyvää ja potkää suhdetta romukoppaan.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 08:49"]Sun mies on pettänyt sua, vaihtanut vielä puhelinnumeron ja viestitellyt tälle panolleen? Ja säästänyt viestitkin? Mitä enää mietit? Miehen selityksiin ei kannata uskoa. Vaikka ei olisikaan mennyt ihan seksiin asti niin on asiatonta, että yhteydenpito vielä jatkuu. Laita pihalle.
[/quote]
Aika radikaalia!
Kyllä, se loukkaa ja kovaa, jos oma kumppani sekaantuu millään tasolla johonkin toiseen. Se heikentää myös luottamusta.
Mutta toisaalta, pitkä suhde takana, humalatila, oma kumppani "jossain kaukana", kannattaako sitä nyt suoraan laittaa sentään niitä kantapäitä vastakkainkaan?
En tiedä, mua ei ole tietääkseni koskaan petetty, mutta olen ajatellut, että jos toinen pitkän suhteen aikana joskus humaluspäissään hairahtuu ja katuu, niin jopa toivon, että voin antaa sen anteeksi enkä heittäisi yhdestä virheestä koko hyvää ja potkää suhdetta romukoppaan.
[/quote]
Mä kyllä luulen, että mies on harrastanut seksiä tämän naisen kanssa. Voi olla että ei, mutten siltikään usko. Niin tyypillinen tarina, miehen vielä lievennettynä kertomana.
Ihmettelen, onko suhde oikeasti ollut mikään hyvä, jos toinen on valmis riskeeraamaan sen kaiken pelkän kännipanon takia. Sekin tietyllä tavalla vielä voisi mennä, mutta puhelinnumeroita on vaihdettu ja yhteyttä pidetty kuitenkin, ja vähintään toisella on ollut tarkoituskin pitää. Tai itseasiassa molemmilla.
Ja mies on säästänyt viestit, herkutellakseen ja todennäköisesti pitääkseen yhteystiedot vähän niinkuin takaporttina, jos joskus haluaisikin taas maistaa vierasta lihaa. Tottakai ja ilman muuta mies olisi poistanut sekä numeron, että viestit, jos näin ei olisi... Mikä syy miehellä on säilyttää tämän random-panonsa yhteystiedot? Voit olla ihan satavarma, ettei mies vaan "unohtanut" poistaa näitä.
Siksi niin radikaalia.
Mun mies muuten ei poistais tollasia viestejä, en ainakaan usko.
Sillä on siis joku ihmeellinen hamstraustarve, se ei poista MITÄÄN sähköposteja eikä tekstiviestejä jne.
Lisäksi tuokin viestiketju on tavallaan ihan hyvä "todiste" miehelle, kyllä, nainen otti yhteyttä, mutta "katso, minä vastasin ettei kiinnosta".
Mulla olisi ollut ratkaisu miten aloittaja olisi saanut tietää onko seksiä ollut, mutta taitaa olla myöhäistä enää kokeilla sitä. Eikö ne ollu jo porissu aiheesta?
T:Sahaaja
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 11:49"]
Mun mies muuten ei poistais tollasia viestejä, en ainakaan usko.
Sillä on siis joku ihmeellinen hamstraustarve, se ei poista MITÄÄN sähköposteja eikä tekstiviestejä jne.
Lisäksi tuokin viestiketju on tavallaan ihan hyvä "todiste" miehelle, kyllä, nainen otti yhteyttä, mutta "katso, minä vastasin ettei kiinnosta".
[/quote]
Mä olen samanlainen hamsteri, en varmaan ikinä ole tyhjentänyt sähköpostista mitään, ja uusien suhteiden alkaessa mulla on ollut eksien viestiketjut puhelimessa. En ole nähnyt syytä poistaakaan, tai en edes viitsi nähdä vaivaa vaikken ikinä sittemmin ole niitä lukenut. Viestit ja yhteystiedot katoavat vasta kun säpo-osoite, tai puhelin/kortti vaihtuvat.
Mutta jos pettäisin, jos katuisin ja häpeäisin oikeasti ihan hirveästi, pelkäisin että puoliso voi joskus vahingossa nähdä ne viestit ja ennenkaikkea, jos en ikinä koskaan enää haluaisi olla missään tekemisissä randomin kanssa, niin hävittäisin kaikki jäljet erittäin huolellisesti.
Ap:n miehestä en tiedä, miten tyhmä on, mutta en käsitä miten joku jättäisi tuollaiset "todisteet" "viattomuudestaan". Juuri niiden takia kärähti, ja sen olisi pitänyt olla ihan arvattavissa.
Musta aika merkittävä seikka tässä kuviossa on, että on annettu ymmärtää että panoille tulee jatkoa. Nainen on ihan selvästi saanut sen käsityksen, ja mies on sen käsityksen antanut nussittuaan sitä kännissä, vaikka miten olisi nyt katumapäällä. Plus että säästellään vielä numeroita ja viestejä. On niin nähty, ap:n mies taitaa olla kännipanonsa luona lohtua hakemassa nyt kun sai väliaikaiset lähdöt.181
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 20:48"]
Valitkaa te muut tuollaisia suhteita itsellenne, jos haluatte - minä valitsen toisin. Hyvä että niin teki myös ap. Salailuun ja yksityisyyden varjeluun perustuvassa suhteessa tuo miehen töppäily ei välttämättä olisi tullut lainkaan ilmi, ja siitä olisi voinut alkaa vuosien pettämiskierre, jonka lopulta paljastuttua ap olisi kokenut miehen varastaneen hänen parhaat vuotensa. Ei kiitos!
[/quote]
Suhde on mielestäni silloin kunnossa kun ei tarvitse epäillä puolisoa yhtään. Silloin jos täytyy tutkia toisen puhelinta epäilymielessä suhde ei ole kunnossa ja ainakin itse lopettaisin semmoisen suhteen.
Ei nyt sotketa tähän kommentiin ap vahingossa puhelimessa nähtyä tai vastaavia tapauksia vaan niitä jotka epäilymielessä tutkivat toisen tavaroita.
[/quote]
Itse asiassa sinä sotket tähän tapauksia, joissa epäilymielessä tutkitaan toisen tavaroita. Ei minustakaan sellainen suhde ole kunnossa, mutta tämän ketjun aiheena eivät ole sellaiset suhteet, joten miksi niitä pitää vetää mukaan keskusteluun?
T. Tuo jolle vastasit
32 jatkaa:
Parhain neuvo jonka voin antaa, on se, että älä tee mitään hätiköityjä päätöksiä. Ei ole todellakaan kiire päättää suhteen tulevaisuudesta vielä, koska joka tapauksessa on tärkeää ensin puhua PALJON. Sekavana ei kannata päättää mitään.
Kerro miehelle, että tiedät ja käskeä kertomaan kaikki. Näytä tunteesi avoimesti, miehen täytyy nähdä ja kuulla se, miltä sinusta tuntuu. Kerro mitä ajattelet ja tunnet, älä niele mitään sisääsi. Ei tarvitse säästellä kyyneliä jos itkettää, eikä tarvitse säästellä ääntään jos suututtaa.
Tee kaikki niin kuin sinusta tuntuu. Älä tee niinkuin muut käskevät.