Mieheni jäi kiinni pettämisestä!!! Mitä teen???
Olemme ollut yhdessä 10 vuotta, naimisissa 3 vuotta. Liittomme on onnelline ja rento ja luottamus on ollut aina hyvä. Nyt mieheni puhelimeen on ilmaantunut uusi yhteystieto: Anna. Viesteistä löytyi viestiketju Annan kanssa viime sunnuntailta, jossa Anna ehdottaa uutta tapaamista ja kehuu miestäni ihanaksi ja komeaksi. Mies vastaa että ei voi sopia uutta tapaamista ja että parempi unohtaa lauantain tapahtumat ja pahoittelee. Anna jatkaa lirkuttelua, soittele jos tulee ikävä jne.. mies ei vastannut enää tähän mitään. Oli siis mökkitalkoissa ja pienessä kyläbaarissa miesporukan kanssa lauantaina ja tuli kotiin sunnuntaina. Olen ihan sekaisin, miten te tähän suhtautuisitte? Mies ei siis tiedä että tiedän.. ainakaan vielä.. jumalauta että vituttaa!!! Ahdistaa!!
Kommentit (193)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 22:21"]
Erikoinen tapaus. Ap tilinumeroa miehensä puhelimesta etsiessään tulee lukeneeksi miehensä viestit ja bongaa sieltä Annan, jonka kanssa miehellä on ilmeisesti ollut jotain säpinää. Ap tietää Annan olevan uusi tuttavuus, käynee siis miehensä puhelimella useammin kuin harvoin. Mies on kuitenkin jättänyt ko. viestiketjun puhelimeensa, vaikka ei enää halua pitää Annaan yhteyttä ja tietää vaimonsa käyttävän hänen puhelintaan. Eihän tässä tarinassa ole mitään järkeä.
[/quote]Toisin kuin tarinoissa, tosielämässä on se järki, että ihmiset eivät ole kovin "järkeviä" tai laskelmoivia. Mies ei osannut ennakoida, että vaimo tarvitsee johonkin hänen puhelintaan. Tämä on ymmärrettävää, koska niitä tilanteita tulee harvoin, jos kummallakin on omat puhelimet.
Minussakin täytyy olla jotain vikaa mutta en voi sietää jos joku toinen avaa mun postit, lukee kännykän viestit yms. Jo siksikin että sä on laitonta. Käsittääkseni vielä on kirjesalaisuus!? Vai eikö ole?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:31"]
Minussakin täytyy olla jotain vikaa mutta en voi sietää jos joku toinen avaa mun postit, lukee kännykän viestit yms. Jo siksikin että sä on laitonta. Käsittääkseni vielä on kirjesalaisuus!? Vai eikö ole?
[/quote]
Normaalit ihmiset käyttäytyy niinkun sinä. Täällä taas missä mustasukkaiset ja vainoharhaiset akat kirjoittelee on asia toisin. Täällä sitä pidetään normaalina, että tutkitaan toisen puhelin ja lompakko jos sieltä vaikka löytyisi joku naisen nimi tjsp. Luulisi elämänkin olevan vaikeaa tuommosilla joilla koko ajan epäilys, että mies salaa jotain ja siksi ilman lupia tutkivat toisen tavaroita.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:35"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:31"]
[/quote]
Normaalit ihmiset käyttäytyy niinkun sinä. Täällä taas missä mustasukkaiset ja vainoharhaiset akat kirjoittelee on asia toisin. Täällä sitä pidetään normaalina, että tutkitaan toisen puhelin ja lompakko jos sieltä vaikka löytyisi joku naisen nimi tjsp. Luulisi elämänkin olevan vaikeaa tuommosilla joilla koko ajan epäilys, että mies salaa jotain ja siksi ilman lupia tutkivat toisen tavaroita.
[/quote]
Niin, koska eihän se vaan ole sattunut käymään niin, että miehellä on ollut viestien luonnoksissa tilinumero. Sitten kun sitä on haettu, silmiin pomppaa nimi Anna ja sen lirkutteluista osa. Et varmasti itse avaisi viestiä.:D
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:29"]
Toisin kuin tarinoissa, tosielämässä on se järki, että ihmiset eivät ole kovin "järkeviä" tai laskelmoivia. Mies ei osannut ennakoida, että vaimo tarvitsee johonkin hänen puhelintaan. Tämä on ymmärrettävää, koska niitä tilanteita tulee harvoin, jos kummallakin on omat puhelimet.
[/quote]
Minä ennakoin tuon niin, että hain R-kioskilra prepaid liittymän. Meillä on vanhoja puhelimia kaapissa ja laitoin yhteen prepaid sim-kortin. Puhelin aina kaapissa, mutta ei vaimo sitä tajua laittaa päälle koska sehän on vanha eikä toiminnassa niinkun ne muutkin siellää kaapissa. Sitten kun asiaa "salarakkaalle" viestittelen sen kanssa, puheluita emme harrasta. Kenenkään luulisi niin dorka olevan, että antaa omaa puhelinnumeroa pettämishommissa. Tämä "salarakkaani" ei tiedä minusta mitään muuta kun etunimen ja asuu 80km päässä joten kiinni jääminen aika hankalaa, eikä hän muuta tietoa tarvitsekkaan koska kyse on vain ja ainostaan seksisuhteesta myös hänen puolelta....T: pettäjä-mies
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:29"]
Toisin kuin tarinoissa, tosielämässä on se järki, että ihmiset eivät ole kovin "järkeviä" tai laskelmoivia. Mies ei osannut ennakoida, että vaimo tarvitsee johonkin hänen puhelintaan. Tämä on ymmärrettävää, koska niitä tilanteita tulee harvoin, jos kummallakin on omat puhelimet.
[/quote]
Minä ennakoin tuon niin, että hain R-kioskilra prepaid liittymän. Meillä on vanhoja puhelimia kaapissa ja laitoin yhteen prepaid sim-kortin. Puhelin aina kaapissa, mutta ei vaimo sitä tajua laittaa päälle koska sehän on vanha eikä toiminnassa niinkun ne muutkin siellää kaapissa. Sitten kun asiaa "salarakkaalle" viestittelen sen kanssa, puheluita emme harrasta. Kenenkään luulisi niin dorka olevan, että antaa omaa puhelinnumeroa pettämishommissa. Tämä "salarakkaani" ei tiedä minusta mitään muuta kun etunimen ja asuu 80km päässä joten kiinni jääminen aika hankalaa, eikä hän muuta tietoa tarvitsekkaan koska kyse on vain ja ainostaan seksisuhteesta myös hänen puolelta....T: pettäjä-mies
[/quote]
Jooh, tiedän yhden sun kaltaisen miehen joka on niiiin varovainen, feikkaa jopa nimensä. Mutta kuskaa muita naisia omalla autollaan. Jonka rekkarin perusteella saa osoitteen ja kaikki.
Yleensä joku asia jää miettimättä.
entäs sitten jos vaimolla hajoaakin oma puhelin ja kaivaa kaapista vanhan varapuhelimen..:D
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:38"]
Niin, koska eihän se vaan ole sattunut käymään niin, että miehellä on ollut viestien luonnoksissa tilinumero. Sitten kun sitä on haettu, silmiin pomppaa nimi Anna ja sen lirkutteluista osa. Et varmasti itse avaisi viestiä.:D
[/quote]
Pointti oli se, että täällä pidetään hyväksyttävänä ja normaalina sitä, että tutkitaan toisen puhelin/lompakko. Ei yksittäinen tapaus missä ukko on niin hölmö, että on jättänyt viestit puhelimeen.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:46"]
[/quote]
Pointti oli se, että täällä pidetään hyväksyttävänä ja normaalina sitä, että tutkitaan toisen puhelin/lompakko. Ei yksittäinen tapaus missä ukko on niin hölmö, että on jättänyt viestit puhelimeen.
[/quote]
Nojoo.. Suurimmassa osassa parisuhteita kuitenkin lompakot, laukut ja puhelimet eivät ole salattuja.
Jos tarvitsee jonkun numeron, sen saa toisen puhelimesta ottaa. Jos tarvitsee jotain mun laukusta, mies saa sen ottaa, jos tarvitsen jotain miehen autosta, saan sen hakea.
Nää nyt on ihan perusjuttuja avioliitossa. Ei mitään nuuskimista.
Mikään noissa viesteissä ei viittaa pettämiseen. Numeroiden vaihtaminen kun ei ole sitä. Onhan ne voineet jutella siellä baarissa, vaihtaa numeroita ajatellen tavata uudestaan, mutta sitten miehesi on tajunnut, että eihän se sovi.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:45"]
Jooh, tiedän yhden sun kaltaisen miehen joka on niiiin varovainen, feikkaa jopa nimensä. Mutta kuskaa muita naisia omalla autollaan. Jonka rekkarin perusteella saa osoitteen ja kaikki.
Yleensä joku asia jää miettimättä.
[/quote]
Joo mä en feikkaa etunimeä ja voin sen täälläkin sanoa se on Janne. Sukunimeä en ole kertonut eikä hän ole autoani koskaan nähnyt koska tapaamme (tapasimme juttu jo historiaa) aina hänen luonaan. Eli suomeksi menin hänen asuntoon panemaan ja läksin pois.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:48"]
[/quote]
[/quote]
Nojoo.. Suurimmassa osassa parisuhteita kuitenkin lompakot, laukut ja puhelimet eivät ole salattuja.
Jos tarvitsee jonkun numeron, sen saa toisen puhelimesta ottaa. Jos tarvitsee jotain mun laukusta, mies saa sen ottaa, jos tarvitsen jotain miehen autosta, saan sen hakea.
[/quote]
Perusjuttuja? No ei kyllä ole. Meillä on ihan "perusjuttuja" käytäntöinä meidän liitossamme ja jos toinen tarvitsee toisen puhelimesta (:DD) jotain, niin silloin kysytään, voiko sen sieltä katsoa. Sama facebookissa ja s-postissa, molemmat tietää toistensa salasanat, mutta ei sinne silti mennä omin nokkineen, vaan ensin kysytään.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 08:48"]
[/quote]
Joo ei meilläkään ole salattuja ja saa puhelinta käyttää/katsoa kun ilmoittaa siitä. Se että ilman lupaa tongitaan toisen puhelinta ja lompakkoa kun toinen on esim. nukkumassa on oksettavaa toimintaa. Autot nyt harvoin on yksityisiä siinä määrin kun kirjeet/lompakko/puhelin.
Täälläki ois yks anna linjalla.. komee oli mies;)
Kyllä minunkin mieheni saa katsoa puhelintani siinä määrin, että voi katsoa kuka minulle on soittanut/lähettänyt viestejä. Kuitenkaan sisältöjä ei saa katsoa. Viestini sisältävät minulle luottamuksella kerrottuja asioita, joita ystäväni ovat jakaneet minun -ei mieheni- kanssa.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:46"]
Heh, jos liittonne on onnellinen, rento ja luottamus kohdillaan, miksi luet miehesi puhelinta? Olisiko vaikka sussa itsessä sittenkin jotain vikaa?
[/quote]
Vähän offtopic koska en ole pettänyt eikä ole aikomusta. Jos saan tietää, että vaimo lukisi mun puhelinta/avaisi kirjeitä/tutkisi lomapakon "vetäisin turpaan" . Vaikka ei ole mitään salaisuuksia niin mitään asiaa ei ole niihin koskea, jotain yksityisyyttä pitää parisuhteessakin olla. M30
Ps.Ja en pahoinpitele naisia siksi "merkit".
[/quote]
No mä käyn kyllä ihan luvan kanssa miehen lompakolla, jos sattuu tarvitsemaan käteistä eikä itellä oo. Mut puhelint on kyl yksityinen.
[/quote]
Meillä ei ole salaisuuksia parisuhteessamme, kun puhelin soi siihen vastaa lähinnä oleva - minä miehen puhelimeen (ellen tunnista nimestä/numerosta että on työpuhelu) ja mies mun puhelimeen. Kaikki on pöydällä, mun toiseen työpuhelimeen ei mies tosin pääse selaamaan kun on lukitus mutta vastata voi (työnantajan vaatimus). Käymme myös toistemme lompakolla tarvittaessa (tyyliin: "kato mun lompakosta, siellä pitäisi olla vitonen...."). Tietokoneet on salasanan takana työnantajien vaatimuksista.
Meilläkin kysytään aina lupa, jos katsoo toiselta jotain tietoja.
Toisaalta, mies oli lunastamass yksiö lippuja, joiden vahvistus oli mun sähköpostissa ja mies oli onnistunut hävittämään varausnumeron. Tai siis se varausnumero oli tiskipöydällä, mies R-kioskilla. Mä olin töissä eikä mies saanut mua kiinni. Katsoi sitten mun sähköpostista sen varausnumeron ja laittoi mulle vaan tekstiviestin, missä kertoi käyneensä mun tilillä "ilman lupaa".
Ilman miehen omatoimisuutta olisi lippujen lunastus mennyt vaikeaksi ja aikataulullisesti miltei mahdottomaksi.
Enpä tajunnut vetää pultteja ja syyttää miestä kyttäämisestä, vakoilusta, kirjesalaisuuden rikkomisesta enkä tajunnut edes laittaa eropapereita vetämään.
Jos mulla olisi ollut sähköpostissa jotain "salaista", olisin tuona samaisena hetkenä jäänyt itse kiinni enkä kyllä osaa ajatella, että siinä kohtaa mun pettäminen olisi ollut miehen vika :-o
Ei noista viesteistä voi päätellä et ois pettäny. Ehkäpä vain juttelivat ja mies meni kännissä antamaan numeronsa. Kannattaa ihan kysyä ja olla vetämättä mitään johtopäätöksiä vielä.
entäs sitten jos vaimolla hajoaakin oma puhelin ja kaivaa kaapista vanhan varapuhelimen..:D
[/quote]
No silloinkin hän ottaisi 99.99% varmasti jonkun oman vanhan puhelimensa käyttöön ja prepaid on taas minun vanhassa puhelimessa.
En ole ikinä tutkinut mieheni puhelinta, enkä tutkisi, vaikka se olisi kolme tuntia nenäni alla ja mies takuuvarmasti kaukana. Mutta ap, yö on mennyt, mitä teit? Veditkö itkupotkuraivarit miehen edessä vai otitko asiaa ollenkaan esille? Onko miehen käytöksessä ollut muutoksia normaaliin nähden?