**Lokakuun 2014 lapsoset***
Ajattelimpa nyt sitten itse aloittaa tämän ketjun :) Tänne siis rohkeasti vaan kaikki, joilla laskettuaika osuisi lokakuulle 2014.
Itse plussasin viime viikolla kp 25/26 ja laskuri antaisi la:ksi 3.10.2014.
Olen itse kolmekymppinen ja yritystä takana jo kolme vuotta :) . Naimisissa ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä.
Jännitys siitä, että pysyykö pieni matkassa loppuun asti, on suuri, mutta jotenkin on aika luottavainen olo.
Jokos meitä muita lokakuisia olisi?
T: Kippis ja olio 4+1
Kommentit (400)
[quote author="Nassu" time="26.02.2014 klo 19:14"]
Siis tein positiivisen testin ja jokunen päivä sen jälkeen yhtäkkiä rupesin vuotamaan ja sit alko kivut. Soitin lääkäriin ja käskivät olla kotona,seuraavana päivänä oli edelleen järkyttävät kivut ja vuodin vuodin isoja hyytymiä kunnes menin päivystykseen jossa tämä tv-tähti lääkäri tutki ja tutki ja sanoi että etten tiedä onkohan se mennyt kesken vai ei... Seuraavana päivänä meillä olikin ultra jossa neuvola täti sanoi että on ollu tuulimuna kun sikiötä ei näy ultrassa ollenkaan. Ihan alkuvaiheessa olin silloin.
[/quote]
Niin ja nyt ajattelin käydä varhaisultrassa tuon takia.
minäkin liityn mukaaan.. :)
laskettu aika 14.10 ja neuvola olisi ensiviiikosta, hieman jännittää kun ensimmäinen lapseni.
Tällä hetkellä aika pahaa raskauspahoinvointia ollut jo viikon verran, sellainen etova/krapulainen olo koko ajan. sitten jotain ruokia tekee ihan älyttömästi mieli ja muut oksettaa. aiheuttaa vähän hankaluuksia kun työskentelen kokkina niin ei tee mieli mtn maistaa töissä..
Onnea NELLAR88:lle! :)
Täällä on kanssa ensimmäinen vauva tulossa ja jännittää todella kovasti! Itse vauva-aika ei jännitä, koska nuorimmainen sisko on kohta vasta 3 wee, joten olen sitä hoitanut ihan vastasyntyneestä asti. Mutta tämä raskaus jännittää ja toivon, että tuo pieni alku pysyy matkassa mukana loppuun saakka. :)
NellaR88, onnea :) Tällä hetkellä oman pahoinvoinnin ollessa aivan järkkyä, ei käy yhtään sun ammattis kateeks :D Ei muuta kun tsemppiä!
BabyDreamer, niin kauan kun ei oo jäätäviä kipuja tai verta tuu solkenaan, ei pitäis olla mitään hätää. Toki kannattaa ottaa lääkäriin yhteyttä jos vähääkään mietityttää, ihan että saa itelleen rauhallisen mielen eikä stressaamalla lietso itteensä kierroksille.
Joku kyseli jossain välissä varhaisultrasta kokemuksia, me käytiin viime viikolla (rv 8+3) kattomassa että tyypillä on kaikki kondiksessa, Hämeenlinnassa Lääkärikulmassa ja olihan se aika pysäyttävää nähdä se oma katkarapu siinä ruudulla, nähdä kuinka sielä sydän sykki ja veri kiersi, sydänäänistä puhumattakaan. Launialan Helena oli aivan ihana ja selitti tosi tarkasti kaiken mitä ruudulla näky, miksi näky ja mitä oli odotettavissa myöhemmin. Kaikista parasta kuitenkin oli tieto siitä että kaikki on hyvin, tyyppi siellä missä pitää ja pieni elämä aluillaan juur niinkun odotettukin. Kelakorvauksen jälkeen maksettavaa jäi 100,75€, käynnin kesto oli puolituntia, ja olo sen jälkeen äärettömän helpottunut ja onnellinen :)
Höh, yön aikana kaikki oireet hävinny :O kahvia vetelin hyvällä halulla pannullisen aamulla, kun tähän asti khvi on ällöttäny. Ja se kokoajan oleva äklötyskin on poissa!
No okei, tissit on vähän kipeet jos puristaa mut... :(
Pakko oli tilata raskauskeijusta testejä, eiköhän ne huomenna tuu niin pääsee testaa onko viiva edelleen yhtätumma kun viime viikonloppuna.....
Trewq 5+4 toivottavasti!
Babydream: Mulla oli myös paripäivää samanlaista tiputtelua ja soitin neuvolaan, josta sain lääkäriajan.. Kaikki oli hyvin! Suosittelen soittamaan jos saisit ajan niin saat itsekkin sitten mielenrauhan :)
Meillä oli toissapäivänä siis jo toinen ultra, koska raskauden alkamisesta ei ollut minkään näköistä käsitystä milloin se on edes suunnilleen alkanu :) Nyt viikkoja olikin sitten 9+0 ultran mukaan ja LA. on 30.9 =)
Tiuhti 9+2
Trewq, suotta murehdit, eiköhän tyyppi oo ihan yhtä tiiviisti matkassa mukana kun ennenkin, mullakin vaihteli vielä hetki sitten olot ihan sattumanvarasesti, yhtenä päivänä kaikki oli kamalaa ja lensi oksennus ja nukahdin pystyyn ja särki ja sattu ja mielialat vaihteli, ja toisena päivänä olikin ihan maratonin juoksemiskunnossa. Ja kun nää olot on vielä niin yksilöllisiä, niin kaikki on mahdollista :)
Hei kaikki vauvamassut :) olen ihan uusi täällä ketju hommissa ja plussasin viikko sitten :) kierto aina vähän epäsäännöllinen mutta nyt ois vissiin noin rv 4+6 menossa..eka neuvola aika on 11.3 !!
Olen miettinyt yksityisellä käyntiä ultrassa kun on aiempia keskenmenoja muutama takana jotka vasta on huomattu eka ultrassa...olen kolmen lapsen äiti ja nyt toivotaan kovasti että neljäs syntyy siinä 30.10 kieppeellä :)
Hieman olen jo rauhoittunut tuon vuodon suhteen, koska sitä tuntuu olevan aika monella. Varsinkin ensimmäisessä raskaudessa, ellen ole väärin ymmärtänyt. :) Eiköhän tämä tästä, jos tosiaan tulee kovia kipuja tai vuodan kuin seula, niin sitten otan yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin.
Ensimmäisestä neuvolakäynnistä tulikin mieleen kysymys: Kuinka monella on ensimmäinen ultraus tehty sillä kerralla? Netin ihmeellisestä maailmasta olen lukenut, että osa on varannut ekan ultran vasta ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen ja toiset on taas ultrattu samalla kerralla.
Ja toinen kysymys.. :D Jos jollain sattuisi jotain neuvoja olemaan.. Eli opiskelen autopuolella ja siellähän pitää nostella mm. painavia renkaita ja vanteita ja olla tekemisissä "myrkyllisten" aineiden kanssa. Niiiin onko jotain, mitä mun pitäisi ottaa jo näin varhaisessa vaiheessa huomioon? (mitä ei siis kannata/voi tehdä) Meillä on tässä jaksossa torstai ja perjantai hallipäiviä, niin silloin joutuu tekemään vähän milloin mitäkin.
Babydreamer: Ultrat tehdään pääasiassa tulevassa synnytyssairaalassa. Normiraskauteen kuuluu kaksi, eli n. viikon 12 niskaturvotusultra ja se n. viikon 20 rakenneultra. Ainakaan mun neuvolalla ei kunnon ultauslaitteita edes ole, eli siellä saa kuunella vaan sydänääniä sitten joskus kun sen aika tulee. Joissain neuvolassa taitaa ultrauskamat kuitenkin olla..? Eka neuvolakäynti oli ainakin mulla lähinnä vaan sellasta esitietojen keräystä, terveydenhoitaja kyseli kaikkea ja sain valittaa mun pahaa oloa :) Ja hirveän kasan infolappuja sai käteen. Mutta korjatkaa kokeneemmat jos tiedätte paremmin, mullekin tää on eka raskaus... Ultraa odottelen kyllä malttamattomana, toviottavasti se olisi jo pian. Edelleen odottelen kutsua sielt sairaalalta. Täällä Helsingissä tosiaan tulee vaan kotiin joku aika jonka olis sit vaan sovittava.
Me on vähän puhuttu miehen kanssa, että jos käytäisiin nyt viikonloppuna kertomassa meidän vanhemmille. Jostain syystä se jännittää ihan hurjasti, en tiedä miksi. Kun ei tässä nyt mitään teinejä enää edes olla.
Aarinko 9+5
Aivann. :) No jos meilläkin menee sinne n.12 viikolle ensimmäinen ultra, niin täytyy sitten miehen kanssa jutella jos varattais sinne varhaisultraan aika. Ei millään kyllä jaksais/malttais odottaa noin pitkälle. :) Sunnuntaina tulisi tasan 6 viikkoa.
Meillä tietää mun äiti (sattui soittamaan juuri kun olin testin tehnyt), mutta miehen porukoille ei olla kerrottu ja niille kerrotaan vasta sitten jos pääsemme sinne viikolle 12-13. Ja ihan sen turhan hössötyksen takia kerromme vasta kun tämä raskaus on vähän varmempaa. Miehen suku kun on sellaista hössöttävää sakkia ja menee sekunti, niin koko suku tietää.. -.-
Babydreamer 5+5
Hei,
Minäkin ilmoittaudun vielä mukaan! Eilen sain positiivisen testituloksen! Sitä ennen maanantaina roskishaamu ja toissapäivänä viivanpaikka. Viimeisten kuukautisten mukaan menossa tänään 5+0, mutta luulen ovulaation tulleen myöhemmin tässä kuussa. Tänään soitin jo neuvolaan ja ajan sain 27.3. Tuntuu vielä ikuisuudelta tuohon. Varasin myös ar-ultran 15.3.
Kuitenkin pari tuntia sitten pyyhkiessä paperiin tuli ihan vähän verta.. Toivottavasti en ole ehtinyt iloita jo liian aikaisin :( Vauvaa alettiin yrittämään edellisestä kierrosta ja pitkään olen kuumeillut jo ennen yritystä. Kunpa pieni pysyisi matkassa!
Babydreamer, joko sulla vuoto loppui?
Tipsu/ Onnea plussasta! :) Vuoto ei ole kokonaan vielä loppunut. Nyt tulee taas tuhrua, mutta tänään kerran tuli hieman punaisempaa kun kävin vessassa. Ihan ihmeellistä. :D Meinasin soittaa tänään neuvolaan, mutta silloin ei tullut mitään, joten en sitten soittanut. Seuraan viikonlopun yli ja maanantaina soitan, jos tarvis. Toki aikasemmin jos tulee kovia kipuja tai paljon vuotoa. :)
Äsken oli vielä pakko käyä tekemässä testi ja edelleen kahta viivaa näytti. :) Onko teillä tietoa, että kuinka terävinä tai haaleina ne apteekin raskaustestin viivat näkyy? Mulla on noissa molemmissa testeissä ollu selvät viivat, mutta ei todellakaan niin tummia ja teräviä kuin se C- viiva.
Vaikka eikai sillä viivan tummuudella mitään merkitystä ole, koska selvät kaksi viivaa näkyvissä. :)
Moikka,
Jospa mäkin uskaltaisin jo ilmoitella mukaan.
Mä sain plussan jo viikkoja sitten, nyt noin viikko 8 menossa ja LA noin 12.10. Teidän muiden juttuja oon seurannut jo jonkin aikaa, mutta keskenmenon pelko on niin suuri etten ole vielä uskaltanut intoilla tästä yhtään.
Meillä on ennestään 5-vuotias lapsi, monta vuotta ollaan tätä kakkosta yritetty ja pari keskenmenoakin on takana. Näiden kaikkien jälkeen en ole tosiaan uskaltanut vielä iloita.
Raskausoireita löytyy kyllä runsaasti, että siinä mielessä kyllä tuntee olevansa raskaana! Pahoinvointia, väsymystä, unettomuutta, alaselän menkkamaista jomotusta, vatsa sekaisin, vatsa turvonnut, nälkä... Kaikkea ihanaa.:D Mä olen kyllä tyytyväinen että oloja on, toki noi kivut aina pelottaa että jos yltyvät koviksi ja vuoto alkaa...
Mulla olisi ens viikolla ensimmäinen neuvola. Pari viikkoa odottelin ennen kuin uskalsin sen varata. Onneksi se on tulossa kuitenkin.
Varhaisultraa harkitsin, mutta kun tiedän kaksi läheistä jotka ovat keskenmenon saaneet pian "onnistuneen" varhaisultran jälkeen, koen että se on tavallaan turhaa. Mä luulen että voin vasta sitten viikon 12 tienoilla ultran jälkeen vihdoin vähän huokaista ja nauttiakin tästä. Sitten voin todella uskoa että tämä on todella totta eikä vain kauan odotettu unelma!
Toisaalta musta tuntuu että tällä kertaa kaikki menee hyvin, että vihdoin on meidänkin aika odottaa lasta. Pelko on silti läsnä.
Mullahan on takana myös kalliita lapsettomuushoitoja, tähystysleikkaus ja vaikka mitä. Lopulta hakeuduin homeopaatille, ja sieltä sain heti apua, tulin raskaaksi pari kuukautta ekan käynnin jälkeen! Homeopatiasta saan myös raskauteen tukea, pahoinvointiin ja pelkoon. Suosittelen lämpimästi!
Mulla pahoinvointiin auttaa myös säännöllinen ruokailu. Aamulla syön jotain pientä jo sängyssä ennen kuin nousen. Pari suolakeksiä tai viinirypäleitä niin ei ala pahoinvointi heti kun nousee.
Onko teillä muilla ollut tuota menkkamaista jomotusta? Mulla on plussasta lähtien ollut päivittäin ja öisinkin, lähinnä selän puolella. Pitäisi sen vissiin kuulua asiaan mutta kun en muista yhtään vastaavaa ekasta raskaudesta niin olen jotenkin hämmentynyt siitä. Toki siitä onkin jo 6-vuotta. Kaikkea ei voi muistaa. Sitäpaitsi silloin mä en osannut pelätä keskenmenoa näin.
Pahoittelen jos mun viesti on vähän negatiivinen, ikävät kokemukset vain nostaa päätään. Nyt täytyy vain elää päivä kerrallaan ja toivoa että kaikki menee tällä kertaa hyvin!
Ai niin, äidille, mummille, sisaruksille ja parhaille ystäville olen kertonut. Heille kun jaan muutenkin ilot ja surut. :)
moi villasukka84 :) onnea raskauteen...olen itse plussannut viikko sitten ja olen kans huolissaan jos menee kesken...yritän olla miettimättä mutta tuolla takaraivossa ne aiemmat keskenmenot kummittelee...mulla on myös ollu menkka jomotuksia melkeen päivittäin parin viikon ajan mutta mitään vuotoja ei ole ollut...oireita muuten on tosi arat tisut ja väsymys...vettä ei pysty juomaan kun tulee samantien kauhee raudan/veren maku suuhun :/ viime raskaudesta on 5 vuotta aikaa ja nyt odotellaan innolla että kaikki menis hyvin...lykkyä myös teille muille :) rv.4+6
Mulla on nyt oireet kadonneet kuin tuhka tuuleen. Eilen ei ollu mitään oireita, eikä tänäänkään. :( Vähän ahdistaa kun totuin jo siihen etovaan oloon ja turvotukseen jne. Mut kai se on ihan normaalia et näitä oireettomia päiviäkin on. Edellisistä raskauksista niin pitkä aika että en enää muista miten niissä meni tää homma. Viikkoja on nyt kasassa 7+6.
Hantsku 7+6
Täällä tänään vaihteeksi kamalien olojen päivä :( Ihan kamala paskan maku suussa suoraan sanottuna. Siis paljon pahempi kuin yhtenäkään krapula-aamuna ikinä. Siis todella kuvottava maku, joka tuo ihanan pikku lisän tähän pahoinvointiin. Eilen illalla oli taas jotenkin tosi hyvä ja pirteä olo, eli täälläkin olot vaihtelee ja heittelee tosi paljon. Se on kai ihan normaalia.
Hei
Ajattelin minäki liittyä ketjuun. Tänään neuvolassa ja la määritelty 8.10.
Mieli ei kuitenkaan kovin luottavainen sillä viikonloppuna seksistä aiheutui vuotoa ja vähän hyytymiäkin oli matkassa.
Viime kevään saanut 2 km ja molemmat käynnistyneet seksin jälkeen. Onko kellään ollut samanlaisia oloja?
Olen lukenut että seksi ei pitäisi normaalisti haitata raskautta mutta jotenkin minulla se on jo pari kertaa johtanut keskenmenoon. Himoilleen ei siis saa antaa periksi.
Hoitaja ei tietenkään osannut tilannetta sen paremmin tulkita mutta jäi tunne että hänkin vähän ennakoi keskeytynyttä keskenmenoa.
Ajattelin kuitenkin sinnikkäästi odottaa vk 12 ultraan, jos vaikka vielä asiat olisi parhein päin.
Toivottavasti en lannistanut ketään, halusin vain tuoda oman tarinani julki jos jollakin vastaavanlaisia kokemuksia. Täällä niitä on mielestäni hyvä jakaa koska olemme kuitenkin kaikki lähes samassa tilanteessa raskauden suhteen.
Tsemppiä odotukseen kaikille!
Siis tein positiivisen testin ja jokunen päivä sen jälkeen yhtäkkiä rupesin vuotamaan ja sit alko kivut. Soitin lääkäriin ja käskivät olla kotona,seuraavana päivänä oli edelleen järkyttävät kivut ja vuodin vuodin isoja hyytymiä kunnes menin päivystykseen jossa tämä tv-tähti lääkäri tutki ja tutki ja sanoi että etten tiedä onkohan se mennyt kesken vai ei... Seuraavana päivänä meillä olikin ultra jossa neuvola täti sanoi että on ollu tuulimuna kun sikiötä ei näy ultrassa ollenkaan. Ihan alkuvaiheessa olin silloin.