**Lokakuun 2014 lapsoset***
Ajattelimpa nyt sitten itse aloittaa tämän ketjun :) Tänne siis rohkeasti vaan kaikki, joilla laskettuaika osuisi lokakuulle 2014.
Itse plussasin viime viikolla kp 25/26 ja laskuri antaisi la:ksi 3.10.2014.
Olen itse kolmekymppinen ja yritystä takana jo kolme vuotta :) . Naimisissa ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä.
Jännitys siitä, että pysyykö pieni matkassa loppuun asti, on suuri, mutta jotenkin on aika luottavainen olo.
Jokos meitä muita lokakuisia olisi?
T: Kippis ja olio 4+1
Kommentit (400)
Onnea plussasta babydreamer! Itse soittelin heti plussaamisen jälkeen neuvolaan ni sain varattua sellasen ajan joka mun kalenteriin parhaiten natsas. :)
Kiitos! :) Enköhän mä sit huomenna soittele neuvolaan, että sais sen ajan varattua ja saa sitten jännittää ensimmäistä neuvola kertaa. :)
Onko teillä kokemusta varhaisultrasta? Hirveä halu ois tietää, että onko tuolla masussa joku kasvamassa vai ei. Kumminkin vielä 7 viikkoa tuntuu niin pitkältä ajalta. Vaikka eihän sinne varhaisultraankaan ole järkeä mennä liian aikasiin, mutta ajattelin että jos ois odotellu ainakin sinne 7 viikolle saakka. :)
Oireita mulla ei vielä mitenkään erityisemmin ole ollut. Hajuaisti on omasta mielestäni jotenkin herkempi ja muutaman päivän on vatsassa nippaillut menkkamaisesti. Sitäkin on välillä, eli ei jatkuvasti. Ja mun mielestä naama on ruvennut kukkimaan viikon sisällä. Normaalisti kun mulla on hyvä iho, niin nyt se on ihan järkyttävä. :D Väsymys taitaa johtua vaan tästä masentavan synkästä ilmasta, luulisin. :)
Oireita mulla ei vielä mitenkään erityisemmin ole ollut. Hajuaisti on omasta mielestäni jotenkin herkempi ja muutaman päivän on vatsassa nippaillut menkkamaisesti. Sitäkin on välillä, eli ei jatkuvasti. Ja mun mielestä naama on ruvennut kukkimaan viikon sisällä. Normaalisti kun mulla on hyvä iho, niin nyt se on ihan järkyttävä. :D Väsymys taitaa johtua vaan tästä masentavan synkästä ilmasta, luulisin. :)
Susna: Hmm.. häätyy ehkä sitten luovuttaa taistelu suosiolla, jos se tosiaan helpottaa.
Meillä oli ensimmäinen neuvola eilen. Laskettu aika olisi heidän laskujen mukaan 16.10 ja tänään pieni ois 6+5. Kierto minulla ei kyllä koskaan ole ollut 28 päivää, mitä siellä laskuissa käytetään, mutta mennään tällä sitten sinne ensimmäiseen ultraan saakka. Siitä kuvottavasta olosta vielä, minulle terkkari neuvoi, että joisin enemmän vettä (juu, tulee mentyä normaalisti todella vähällä nesteellä). Sen pitäisi helpottaa myös. Lisäksi sitten välipaloja päivän mittaan, ettei pääse verensokerit laskemaan.
Babydreamer: tuskin pelkästään synkästä ilmasta johtuu ;) itse ainakin olisin viime viikosta asti halunnut vain nukkua. Ihan hyvä, että työt rajoittaa niin ei tule koko päivää nukuttua (niin kuin lauantaina)..
Heippa,
sivustaseuraaja liittyy mukaan :) eli täällä 29-vuotias toista lastaan odottava äiti. Laskettu aika tällä hetkellä 17.10, mutta kierto ollut edellisen km jälkeen kaikkea muuta kuin säännöllinen.
vointi on hirveä- viime vkolla alkoi pahoinvoinnit j nyt ne ovat pahentuneet joka pvä. Rintoja särkee, väsyttää ja kuumeinen olo koko ajan. Saattaa olla ihan ok olo ja yhdessä sekunnissa taas muuttuu täysin. Olen ollut kotona nyt vkon enkä ole kyennyt tekemään melkein mitään, kiitos lomalle..
Sen lisäksi vatsani on ruvennut oireilemaan, hirveät ilmavaivat ja suolta nipistää tuon tuosta. En ehkä heti halua uusiksi raskaaksi.. 8)
kaikista eniten harmittaa että liikunta on jäänyt niin vähäiseksi, mutta eiköhän tuo taas korjaannu jos ja kun vähän helpottaa oireet.
paljon onnea kaikille odottajille! :)
Niin joo, eli Skatanen, rv 6+4, la 17.10 ja synnytyssairaala Jorvi.
Täällä kanssa ainoa, millä vähän pystyn pitämään pahoinvointia kurissa, on tooosi säännöllinen syöminen. Aamupala, välipala, toinen välipala, lounas, välipala, päivällinen, välipala, iltapala :p Tuntuu, että syön ihan kamalasti, toisaalta taas kun laskeskelen niin kai tämä sillai aisoissa pysyy, että välipala on yleensä joku hedelmä tms. kevyehkö.
Onko kellään muulla heijastunut nukkumiseen tämä raskaus? Minä olen nukkunu jo monta viikkoa tosi huonosti ja se on minulle aika ennenkuulumatonta. Ja nämä uniongelmat alkoi jo ennen pahoinvointia. Herään monta kertaa yössä, mutta nukahdan melko pian taas. Mutta vähintää kerran herään sitten jotenkin tosi pirteänä enkä meinaa saada uudelleen unta. Ja tässä vaiheessa takana on n. viisi tuntia katkonaista yöunta eli en oikeasti ole mitenkään pirteä. Sitten kun lopulta saan taas unta, nukun jotenkin puolihorroksessa kunnes kello soi ja pitää lähteä töihin voimaan pahoin.... Ei ole mitään herkkua tämä. Sitä rakausden hehkua ja "pystyn mihin vain" -tunnetta odotellessa.
Aarinko 9+3
Noista uniongelmista, unohdin kirjoittaa- en ole nukkunut kohta kahteen vkoon kunnon yöunia- max 4 h/yö. Sekin toki vaikuttaa varmasti pahoinvointiin kun on nukkunut huonosti, mutta vaikka olen kuinka väsynyt, niin en illalla saa ajoissa unta, heräilen ainakin pari krt joka yö ja 5 aikoihin herään kokonaan. Parin h päiväunet tuleekin sitten automaattisesti kun ei muuten pysy pystyssä.
ehkä tämä tästä kohta! 8)
Tänään soitin neuvolaan ja ensimmäinen aika olisi 12.3. klo 8. Vitsi kun jännittää! :) Tänään sain kaverilta tuollaisen "vauvan odotus"- oppaan missä näkee mitä tapahtuu milläkin viikolla.
Ja neukkutäti laski, että oisin viikolla 5+5, mutta niinkuin Minttu85 sanoi, niin minullakaan kierto ei ole 28 päivää, jolla ne varmaan laskee millä viikolla on. :)
Ei voi vieläkään uskoa todeksi tätä, ehkä se ultrassa sitten vasta tuntuu todelliselta.
Toista viikkoa mennään jo heikoilla yöunilla. Heräilen parin tunnin välein ja olo voi olla jo ihan pirteä ja ajattelenkin "Jahas, kello soi varmaan ihan kohta" ja kello onkin vasta 3:45. Todella kiva. Ja sitten puoli tuntia ennen kellon soittoa, jonka jälkeen nukuttaisi kyllä niiiiin makeasti :D Mutta silti, välillä väsyttää enemmän ja välillä ei sitten lainkaan, esim. eilen ei tarvinnut päikkäreitä nukkua (tosin voi johtua myös viikonlopun löhöilystä).
Unta ei ole täälläkään. Väsyttää ihan sikana ja sänkyyn meenkin yleensä kymmeneen mennessä ja nukahdan heti, mut sit heräilen koko yön. toissayönä olin ihan nousemassa jo klo 3.... Ei yhtään kivaa :(
Töihin oon ottanut kassin täyteen myslipatukoita, banaania ym kun iskee se ällötys muuten :)
Onpa "kiva" kuulla että muutkaan täällä ei nuku :) Itse kun olen vielä sellainen murehtijanukkuja, että kun herään, alan laskea että "vielä kaksi tuntia, vielä tunti ja 50 minuuttia" jne. mikä ei todellakaan auta siinä uudelleen nukahtamisessa. Normaalitilassa kuitenkin ainakin viikonloppuisin nukun hyvin, jos työpäivinä unet meneekin miten sattuu, mut nyt viikonloppuisin yhtä huonot unet :( Ehkä tämä sit valmentaa siihen vauvan kanssa heräilyyn ;)
Mullakin nämä raskausviikot heittää, neuvolan laskuri sanoo siis viikkoa liikaa mun mielestä. Ultrassahan se varmistuu sit enempi... Ultrakutsua täällä odottelen. Onko kellään tietoa, kuinka kauan ekasta neuvolakäynnistä suunnilleen menee, että kutsu tulee kotiin (itse olen Helsingistä mutta muutkin kokemukset kelpaa)? Töissäkin tuntuu kurjalta lyödä lukkoon asioita kuukauden päähän, kun ihan varmasti jotain joutuu sitten perumaan ja sumplimaan. Mutta näillä mennään kunnes voin esimiehelle kertoa.
Aarinko meillä Espoossa on niin että meidän pitää itse varata aika ultraan. Neuvolasta saa sitten lähetteen mukaansa sinne.
mulle soitettiin äippäpolilta viime vkolla ja varattiin ultra jo, mutta se oli poikkeus koska olen alussa erityisseurannassa jolloin kaikki labrat ja ultrat varattiin samalla.
lisäksi sain ultran aivan liian aikaisin, olen melko varma, sillä kiertoni on ollut sekaisin joten laskimme varman päälle ja mikäli näin on, niin ultrataan sitten uudestaan parin vkon kuluttua. Meillä On ensimmäinen ultra 24.3. Olen vähän kahden vaiheilla ollut että varatako varhaisultra vai ei. minulla on takana myös kaksi keskeytynyrrä keskenmenoa joten tuntuu ajoittain raastavalta odottaa taas melko pitkälle, jos asiat eivät olekaan kunnossa. Mutta toistaiseksi en ole vielä varannut aikaa varhaisultraan. :)
Mulla lentää laatta 24/7 ja rajoittaa aika pahasti elämää, kun ei uskalla mihinkään liikkua, koska oksettaa koko ajan ja vähän väliä saa halailla pönttöä. Neuvolan lääkäri soitti ja ohjeisti vaan syömään kaikkea mahdollista mikä menee alas, jos ensi viikolla sama tilanne niin siten mentävä käymään. Ekasta lapsesta oksensin myös, mutta se alko paaaaaaaljon myöhemmin eikä ollut näin rajua. Jospa tämä ei kestäs ihan viikolle 14 saakka!
Hajuaisti on ihan super, haistan ihan ihme asioita ja ruoan laitto on tuskaa, ne hajut.. YÖK!
Toisaalta lupasin, että jos vielä joskus raskaaksi tulen en valita, joten ehkä oltava tyytyväinen että on oireita :) Tsemppiä kanssasisaret!
6+4
Pahoinvoinnista: Lähestulkoon kaikki tulee ylös minkä suusta laittaa alas. Sunnuntai ja maanantai meni oksentaessa, tänään "vaan" kolmesti työmaalla. Mulla alko tää pahoinvointi pienestä etomisesta, joka hiljalleen kasvo kakomisen kautta puhtaaseen oksentamiseen. Vaan eipä siinä, tietääpähän että kaikki on tyypillä hyvin kun itel tekee pahaa :D
Hajuherkkyydestä: Mä teen töitä mielenterveyskuntoutujien kanssa, ja siinä asiakasryhmässä toi henkilökohtanen hygienia ei aina oo ihan parhaimmillaan. Millon on jääny yläpää pesemättä, millon alapää, millon hampaat, tai millon tullaan suoraan tupakalta ruokapöytään. Voin kertoo että "hieman" on koetuksella työkyky, ja mietinkin että miten sanoo pomolle että mä en valitettavasti pysty tekeen asiakastyötä, koska suurinosa haisee yksinkertasesti niin pahalta että ei ole heitäkään kohtaan kunnioittavaa että työntekijä kakoo ja pidättelee oksennusta heidän kanssa työskennellessään....
Myös ruuanlaitto on tällä hetkellä multa täysin pannassa, ei vaan pysty. Mieliteot on ihan kauheita, kun jotain ruokaa tekee hirveesti mieli, mutta kun sen saa eteen, ei pystykkään syömään kun se haisee niin pahalta.
Uniongelmista: Mä heräilen öisin vaikka kuinka ja monta kertaa, lähinnä sillon kun oon kääntyny mahalleni eikä siinä ookkaan hyvä olla. Uni tulee iltasin ihan viimestään yheksän aikaan, ja sitten sitä heräilläänkin parin tunnin välein kunnes ukon kello soi aamulla, ja sit ollaan aamusta jo puoli kuuden aikaan pirteenä pystyssä, kun normaalisti torkuttaisin vielä 7.15 kun pitäs ite viimestään nousta.
mitähän tää nyt on.. viime yönä heräsin kun oli tullut vuotoa. tosin ei se kirkasta punaista ollut mutta punertavaa kumminkin. Nyt taas sitä samaa ruskeaa tuhrua mitä on viikon verrat tullutkin. :/
Onnea kaikille!:) Minä liityn myös mukaan,reilu viikko sitten tein testin ja erittäin voimakas viiva sinne sit tuli :) Kyseessä on olisi sitten toinen lapsi. Esikoinen tuli maailmaan 261010 :) Tämän uuden palleron LA ois 25.10 :) Viikko ennen plussaa olo oli hirveä,oksetti Ym. Nyt ei oo enään mitään paitsi alavatsaa vihloo silloin tällöin. Toissa kesänä oli tuulimunaraskaus joten tätä onkin toivottu :)
hei, ilmottaudun mukaan. Nettilaskurien mukaan laskettu aika olisi 8.10 ja ensimmäinen neuvola ens viikolla. En ajatellut mennä varhaisultraan, kai se olisi jo kannattanut varata jo jos olisi aikonut. Vaikkakin pelottaa tuollaiset tuulimuna/kohdunulkoiset. Nassu, missä vaiheessa sulla tuo tuulimunaraskaus todettiin?
Uskallankohan vielä näin aikasessa vaiheessa liittyä mukaan keskusteluun..
No kokeillaan, tänään plussasin ja enkä tiedä miten suhtautua. Pitäiskö yrittää olla niin kuin mitään ei olisikaan tapahtunut. En haluaisi pettyä, jos keskenmeno tuleekin. :/ Toisaalta taas olen ihan sanoinkuvaamattoman onnellinen, että VIHDOINKIN on tärpännyt. Kesäkuussa 2013 lopetin e-pillerit ja tätä ennen ei ole plussaa näkynyt.
Tästä ei vielä muut tiedä kuin oma mies, meidän kaveri (joka sattui olemaan meillä, kun menin testin tekemään), kaksi siskoa ja äiti joka oli soittanut sillä välin kun tärisin suihkussa. Äidille tietenkin soitin takaisin ja itkuhan siinä pääsi, joten ei ollut äidin kovin vaikea arvata mistä oli kyse.
En nyt tiedä, että pitäisikö mun jo huomenna soittaa neuvolaan vai odotanko ensi viikkoon asti. Nyt olisi viikkoja 5+ jotain. :)