Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Lokakuun 2014 lapsoset***

25.01.2014 |

Ajattelimpa nyt sitten itse aloittaa tämän ketjun :) Tänne siis rohkeasti vaan kaikki, joilla laskettuaika osuisi lokakuulle 2014. 

Itse plussasin viime viikolla  kp 25/26 ja laskuri antaisi la:ksi 3.10.2014.

Olen itse kolmekymppinen ja yritystä takana jo kolme vuotta :) . Naimisissa ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä. 

Jännitys siitä, että pysyykö pieni matkassa loppuun asti, on suuri, mutta jotenkin on aika luottavainen olo.

Jokos meitä muita lokakuisia olisi?

T: Kippis ja olio 4+1

Kommentit (400)

281/400 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täällä rv 7+3 eli la olis 5.10 :)

Ens viikolle määräsivät sen uä, vissiin aina täällä maalla näin toimitaan :D

Viime vk oli mahotonta etovaa oloa aamusta iltaan, nyt se on vähentynyt ja alaselkä ja alamaha kipee ihan vähän kuin menkkojen aikaan muttei niin kovaa kipua..oon ihan varma että joku on pielessä..Sattuipa tähän sopivasti nuhakuume iskeytymään lapsiin ja itseeni. Tämä siis kolmas raskaus, pojat 4v ja 1v...

Joillekkin on tullut kerrottua, ei monelle..ehkä sen rv 12 jälkeen uskaltaa jo enemmän puhua...

Toivoa saa että uä:ssä kaikki hyvin ja voi jo vähä nauttia ja huokasta!!

Onnea odotukseen kaikille Lokamasuille!!

282/400 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai minäkin uskaltaudun tänne mukaan. Pakko saada jakaa tää asia jonkun kanssa kun sukulaisille ja ystäville en vielä haluais kertoa. :) 

Olen 31v. kahden lapsen äiti. Pojat ovat jo 8 ja 10 vuotiaita. Eli ikäeroa tulee nyt reippaasti. :) Mulla menossa nyt rv 6+4 ja la olis varmaankin siinä 9.10 tienoilla. Jännittää jotenki ihan hirveesti tää raskaus. Koitan varmaan vähän liikaakin kuulostella kroppaani ja etsiä oireita. Viime viikolla oli etova olo ja ruuista ei mee alas ne mitä yleensä ennen raskautta meni. Muuten olo on ollu normaali, pientä turvotusta lukuunottamatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
283/400 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisesti ilmottaudun mukaan. :) Raskausviikkoja pitäisi olla 3-4, lasketusta ajasta ei ole varmaa tietoa, kun kierto on heitellyt. digitestiin ilmestyi "raskaana 1-2" laskettuaika menee lokakuun viimesille päiville. ennestään jo puolitoistavuotias tyttö :) fb:sen en uskalla vielä liittyä. mutta sivusta uteliaana seuraan keskusteluja täällä ;)

284/400 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaudun mäkin mukaan. Tähän päivään asti luulin olevani rv 8+3, mutta ultra antoikin tyypin koon mukaan viikot 7+6. LA olisi siis lokakuun alussa. 

Esikoinen matkalla, kun vaan kyydissä pysyisi loppuun asti. Kaksi lääkäriä mulle jo ehti antaa diagnoosin että tuskin koskaan tulen raskaaksi tulemaan, joten kun piruuttaan tehty raskaustesti joka osoittautui positiiviseksi, yllätti se sekä tulevan äidin että isän. Tänään käytiin yhdessä gynellä ultrassa tarkistamassa että kaikki on kunnossa, ja sielä se katkarapu kölli onnellisena juur sielä missä pitääkin, ja syke kuulu loistavasti. Itkuhan siinä pääsi...

285/400 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feebe, vähänkö mahtavaa!! :) on se ihmiskeho vaan ihmeellinen!

Tissikipu on kyllä jotain ihan älytöntä. Lenkillä ei voi kovin ripeesti kävellä kun alkaa vihlomaan nivusiin, tulee niin mieleen edellinen loppuraskaus kun en enää pariin viimeseen kuukauteen pystyny melkeen kävelee... Ei kai se tällä kertaa ala jo aiemmin :O

Edelleen oottelen vastausta fb-ryhmästä sähköpostiin????

286/400 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippuuko muilla hiukset päästä? Mulla jää ihan tupoittain käteen hiuksia suihkussa ja harjatessa ja silti varisee päivän mittaan kokoajan tukkaa joka paikkaan :( En muista tälläistä esikoisen odotuksesta.... joskus puolenvälin jälkeen muistan että hiukset oli paksut eli helpottaiskohan tää jossain vaiheessa ja vielä iloksi muuttuis? :D

Pitkä viikonloppu vielä edessä että pääsee ekaan ultraan........

yenna 7+5

287/400 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yenna: olen lukenut, että joillain tuo hiusten lähtö on ihan tavallinen oire, itsellä ei onneksi ole sellaista ollut. Minulla on niin ohuet hiukset, että 9 kk:n päästä olisin varmasti kalju, jos nämä vähätkin tästä alkaisi karista.

Itse olen ollut tällä viikolla tosi flunssainen, tänään pidän töistäkin ihan vapaata. Tuntuu, että raskausoireet on olleet tosi vähäisiä tässä viimeiset pari päivää, pahoinvointi ei ole tälle päivälle alkanut vielä ollenkaan. Vähän jo alkaa huolestuttaa :( Toivottavasti kaveri on vielä kyydissä.

Aarinko 8+6

288/400 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut että hiukset tippuisi mitenkään kummemmin mutta tavallista ohkasemmilta mun hiukset tuntuu ja sit ne rasvottuu todella nopeesti. :/ 

Muita oireita ei mulla tällä hetkellä ole ja jännittää ihan hirveesti että mahtaako kaikki olla hyvin. Toki edellisetkin rauskaudet on mulla ollu tosi vähäoireisia. Silti odotan että päivät kuluis nopeemmin ja pääsis jo ultraan. Se on vasta n. vikkolla 12 ja muistaakseni varasin sen huhtikuun alkuun. Eli reilu kuukaus vielä odottelua. 

Hantsku 6+6

289/400 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut tuon hiusten putoomisen. Yleensä multa tuntuu lähtevän paljon hiuksia, koska pidän niitä myös paljon kiinni, mutta nyt tuntuu että ne tippuu jo ihan tippumisen riemusta..... :D

Trewq, niinhän tuo on, ja vielä uskomattomampaa että kaikki on mennyt näinkin hyvin tähän asti. Tosin lääkäri sanoi että mitään hätää ei olisi nyt kun munasolu on hedelmöittynyt (kun ongelma siis oli ovulaatiossa, jota ei pitänyt tapahtua), mutta kyllä sitä silti vähän jännittää mitä matkan varrelle osuu.

Tissikipu oli alkuun aivan järkyttävää, jouduin viikon pitään urheilurintsikoita, kun rinnat oli niin kosketus- ja liikearat. En tietenkään osannut yhdistää asiaa sillonraskauteen, vaan reenaamiseen. Mun kohdalla kipu katos ton viikon jälkeen, mutta turvotus jäi ;D Mies on tyytyväinen...

290/400 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn mukaan joukkoon. Tein eilen positiivisen testin, laskurin mukaan viikoilla 4+2 ja laskettuaika 30.10.2014. :)

291/400 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa armoo tähän pahoinvointiin...... ARGH.

292/400 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feebe, tsemppiä! Mulla on jatkuva ällötys päällä ja kahvi saa oksennuksen kurkkuun. Kävin ostaa teepaketin.... viime raskaudessa join vielä pitkään kahvia eikä ollu melkeen lainkaan pahoinvointia....

Ounou jos tää tästä nyt tällä kertaa siis pahenee :(

Tänään laskurin mukaan 5+0 :) 

293/400 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olis kannattanu mun valitella tota oireettomuutta. Nimittäin nyt on mulla kans ollu jatkuva ällötys. Mitään ei tee mieli syödä vaikka pakkohan se olis jotain suuhun pistää. Tää päivä meni melkein puol kuuteen saakka parilla päärynällä, banaanilla ja tuoremehulla. Sit pakotin itteni syömään pari pinaattilettua. Nyt iltaa kohden vähän helpottanu olo. 

Hantsku 7+1

294/400 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä myös kirjottelen mielummin täällä vielä kuin fb:ssä :) mulla oli ensimmäisessä raskaudessa järkyttävä pahoinvointi.. puoleenpäiväänasti makasin aina sanko vieressä sängyssä sinne rv 13 asti.. nyt tämän raskauden aikana olen vasta kahdesti viihtyny vessassa ja se on ollut aina illalla, jospa ei nyt menisi niin pahaksi kuin ensimmäisen kanssa! :) 

-tiuhti22 rv 8+0

295/400 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä mielelläni osallistuisin myös fb:ssä, jos joku siellä jo oleva vois vinkata että  täällä odotellaan sitä sähköpostia edelleen........

296/400 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jo kertoneet raskaudesta kenellekään? Mä kerroin parhaalle kaverille ja mies kerto kans parhaalle kaverilleen. Mietin vaan että joko sitä töissä uskaltais omalle tiimiporukalle kertoa ku vatsa rupee jo pömpöttää eikä normifarkut mahdu jalkaan paitsi napin ollessa auki. Vielä en haluis kertoo mutta ku ulkomuoto rupee kyllä näyttää siltä että kohta ei oo vaihtoehtoja. 

Hantsku 7 + 2

297/400 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet palasivat kahta pahempana perjantain helpon päivän jälkeen, ei ole taas hetkeen tarvinnut epäillä että onko tyyppi vielä messissä.

Me ollaan kerrottu yhdelle kaveripariskunnalle, kun vähän sattumalta selvisi, että heilläkin on esikoisen odotus käynnissä vain pari viikkoa meitä edellä. Muille ei olla vielä puhuttu. Vähän meinattiin, että joskos ensi viikonloppuna käytäsiin kertomassa molempien vanhemmille, mutta tuntuu niin aikaiselta vielä... Kun me ei tosiaan käyty varhaisultrassa niin tämä ei tunnu itsellekään niin todelliselta vielä. Töissä aion pimittää ultraan asti, vaikka luulen että tarkimmat ovat jo arvanneet kun olen vaihtanut kahvin veteen ja ollut muutenkin vähän poissaoleva yrittäessäni hallita näitä olotiloja.

Aarinko 9+2

298/400 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin haluaisin odotella siihen ultraan asti. Tuntuu vaan niin pitkältä tämä aika kun ultra vasta 3.4. Saa nyt nähdä kuin pitkään tässä pystyy olla kertomatta... :) Omille ja miehen vanhemmille ajateltiin kertoa ekan neuvolan jälkeen. Samoin kuin isoveljille että saavat pikkusisaruksen.

299/400 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on parille hyvälle ystävälle kerrottu. Hinku olisi kova kertoa jo töissä ja omalle perheellekin, mutta ei vielä uskalla. Ajateltiin, että jos sitten ensimmäisen ultran jälkeen, jos kaikki on kunnossa. Mies kyllä ajatteli, että ei kerro kenellekään mitään, huomaavat sitten omalla ajallaan. Jotenkin kyllä epäilen, että pystyy pysymään hiljaa :)

Turvotusta on täälläkin ja tosissaan joutuu miettimään mitä laittaa töihin päällensä, ettei ihan vielä paljastaisi. Ihan älytöntä, että on näin alussa ja suurin osa vaatteista tuntuu epämukavilta. Pönttöä ei ole tarvinnut vielä käydä moikkaamassa, mutta ei se kaukana ole ollut. Todella kuvottava olo oli koko viikonlopun. Pohdiskelin vaan, että helpottaako jos menee oksentamaan, vai alkaako siitä sitten kunnon laattauskausi jos kerran käy.

300/400 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips pitkästä aikaa! Alkuketjussa jo kirjoittelin, mutta luulin kaikkien menneen Faceen, enkä sinne itse halunnut liittyä. Kiva, kun täällä keskustelu jatkuu.

Itse kävin yksityisellä ultrassa ja lasketuksi ajaksi tarkistui 7.10 :) Neuvolassakin kävin ensimmäistä kertaa viime viikolla. Olin jo unohtanut, kuinka kauan tuo ensimmäinen neuvolakerta kestää :P Minulla siis marraskuussa 2012 syntynyt poika, joten asiat pitäisi olla tuoreessa muistissa..

Edellinen raskaus oli superhelppo, mutta viime viikko oli huonoja aamuja täynnä.. Kahtena aamuna jouduin ihan oksentamaankin.. Minttu85: Mulla oksentaminen ainakin helpotti heti oloa eli "suosittelen", jos yhtään siltä tuntuu..

Me ollaan perheen lisäksi kerrottu muutamille ystäväpariskunnille. Katsotaan, missä vaiheessa paljastetaan yleisesti asia..