Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Lokakuun 2014 lapsoset***

25.01.2014 |

Ajattelimpa nyt sitten itse aloittaa tämän ketjun :) Tänne siis rohkeasti vaan kaikki, joilla laskettuaika osuisi lokakuulle 2014. 

Itse plussasin viime viikolla  kp 25/26 ja laskuri antaisi la:ksi 3.10.2014.

Olen itse kolmekymppinen ja yritystä takana jo kolme vuotta :) . Naimisissa ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä. 

Jännitys siitä, että pysyykö pieni matkassa loppuun asti, on suuri, mutta jotenkin on aika luottavainen olo.

Jokos meitä muita lokakuisia olisi?

T: Kippis ja olio 4+1

Kommentit (400)

341/400 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa!

Uskallaudumpa minäkin joukkoon. Toissapäivänä tehty plussa, hlaskureiden mukaan 26.10 LA. Kolmas lapsi tulossa. Ja mullakin keskenmenotaustaa =( 2kpl lasteni syntymien välissä alkuraskauksissa juuri testin teon jälkeen ja pitempiviikkoinen (sydämen kehityshäiriöitä) viime kesänä. Joten eipä hirveästi asiasta hurrasta vielä. Ja työkuviot vielä totaalisen auki kun yrittäjä olen, varhaisultraan ollaan menossa jo ensi ke 5.3 jotta tiedettäisiin onko täällä edes ketään yrittämässä pysyä matkassa ennen isoja työpäätöksiä. Ja on tunnustettava, että yllätysraskaus kyseessä - ehkäisyt (2kpl) pettivät =)

Raudanmaku kyllä suussa, pissattaa, väsyttää ja itkettää superherkästi. Ehkä se vain on uskottava, että lokakuisissa ollaan!

342/400 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Babydreamer

sinuna kyllä välttäisin myrkyllisiä aineita (maaleja, liuottimia ym.) etenkin näin aivan alkuraskaudesta kun pienen kehitys ottaa suurensuuria harppauksia. Ystäväni (ammatiltaan maalari) taannoin soitti myrkytyskeskukseen ja sai sieltä hyvän ohjeistuksen kyseistenlaisten aineiden vaikutuksista ym.

Ja neuvolasta: ekalla kerralla ei kannata odottaa että sydänääniä kuunneltaisiin - on yleensä vain sellainen lappustentäyttökerta. Ultrat tosiaan synnytyssairaaloissa, äitiypolit siellä hoitavat ajanvaraukset. Yksityisellä voi käydä alkuraskauden sekä 4D (viikoilla 20-25) ultrassa. Mutta nämä siis vapaaehtoisia, ja hinnakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
343/400 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän kirjoittelutauon jälkeen tulen taas mukaan vauva-keskusteluihin. Tauko teki ilmeisti hyvää ja stressitaso laski, koska vihdoin plussasin :) Laskureiden mukaan LA olisi 26.10.

Pahoinvointi ja turvotus melkoista, farkut on jääneet kaappiin ja mekot kaivettu tilalle. Hassuin "oire" ehkä on tuo koira! Siitä on ulkoillessa tullut todella suojeleva ja varoo liikkeitään jos vähänkin inahdan. Hyvä sinänsä, kun on isosta koirasta kyse ja kadut paikoin petollisen liukkaita.

Misuliini84

344/400 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas,

olot vieläkin kamalat.. Paha olo on vuorokauden ympäri, refluksitauti äitynyt niin pahaksi että jouduttu päivystyksessä käymään sen takia. Viime yö oli ensimmäinen yö kun heräsin VAIN kerran närästykseen! Oli ihanaa. Aamulla taas heräsin närästykseen, mutta ehkä se tästä.

eilen  oli myös vatsa melko kipeä, en osannut oikein erottaa oliko suolistovatsaperäistä vai alempaa, ja oikeata lonkkaa kolotti. Kivut loppuovat iltaa kohden, ja tänään ei enää lonkkaakaan ole kolottanut. Rinnat edelleen kipeät.

en ole tosiaan voinut tehdä mitään- olen normaalisti treenannut koirien kanssa päivittäin, nyt en ole kyennyt, ja se rupeaa kyllä nuorimmaisessa näkymään.. 

Olipas nyt vaan omaa napaan keskittymistä :/

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Skattanen 7+1

345/400 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta Maariainen! :) 

täällä edelleen ruskean ja punaisen väliltä olevaa vuotoa.. :/ maanantaina kyllä soitan sinne neuvolaan että oliskohan mahdollista päästä jollekkin tarkistuskäynnille. Maalailin jo piruja seinille ja sanoin miehelle että tuleekohan tästä sittenkään mitään. Jotenkin sellainen tunne ettei kaikki ole hyvin

346/400 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kutsu ultraan maaliskuun loppupuolelle :) Tosi huonoon aikaan tietysti, keskellä päivää ja joudun olemaan pois tiimipalaverista eli nyt pitäisi keksiä joku tosi pätevä tekosyy työkavereille esitettäväksi. Ajattelin väittää meneväni hammaslääkäriin :p

Minkä tyyppistä työtä te muut muuten teette? Pystytteko helposti järjestelemään neuvolakäynnit yms. poissaolot töistä? Sitten kun tästä kertoo esimiehelle niin on toki helpompaa, mutta nyt alussa on aikamoista salailua. Itse olen puheterapeutti ja olen töissä neuvolassa, ajattelin hyödyntää työkavereitani eli äitiysneuvolan terkkareita kunhan tästä joskus heille kerron :) Asun siis eri paikkakunnalla, joten ne omat neuvolakäyntini hoituu muualla. Sunnittelen itse omat aikatauluni enkä ole "tilivelvollinen" menemisistäni kenellekään, mutta nyt tuon ultran takia joudun kyllä siirtämään pari jo sovittua asiakasta, mikä on aina kurjaa. Onneksi sen rakenneultran aika tuli samassa kirjeessä, niin saan sen ajoissa ylös. Jos siis sinne asti päästään...

Ollaan kohta lähdössä vierailuille meidän moelmpien vanhempien luo (asuvat aika lähekkäin) ja aiotaan kertoa uutiset. Mies varsinkin on ihan paniikissa tästä :D

Aarinko 10+0 (!!!)

347/400 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarinko: Ootpas sä jo ihanan pitkällä noissa viikoissa! Perästä tullaan. :)

Mä olen töissä päiväkodissa lastenhoitajana. Ryhmässä on 12 lasta,  iältään 1-4 vuotiaita. Rankkaa varmaan tulee jossain vaiheessa olemaan kun työssä paljon sitä pienten pukemista ja nostelua. Mutta sen näkee sitten... vielä on mennyt ihan kivasti. :)

Mulla edelleen oireet kadoksissa. :/ Se vetää mielen vähän matalaksi. 

Hantsu 8+0

348/400 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainut vauvan alku pysyä matkassa mukana. :/ Tänään alkoi jo ihan menkkoihin verrattava vuoto, hieman kyllä "laimeampi", mutta ei ole enään mitään ruskeaa tuhrua vaan ihan verta. Huomenna soitan aamupäivästä neuvolaan ja kerron tilanteen ja pyydän, että haluan mahd.pian johonkin tarkistukseen. :/

Nyt vaan sitä jäätävää vuotoa ja kipuja odottellessa.. Toivottavasti vältyn niiltä. 

Tänään olis ollut tasan 6+0. 

En usko, että enään mitään toivoa on. Vaikka toivon todella paljon, että olisi vain hematooma, josta ei ole haittaa tai sitten vain mun "kuuluu" vuotaa alkuraskaudessa.

349/400 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

BabyDreamer, soita suoraan lääkärille samantien :/ Ne on kyllä neuvolaan yhteydessä, mutta sinuna painelisin heti aamusta lääkäriin jotta tilanteeseen saadaan nopeasti selko. Piän peukkuja sulle <3

Täällä on selvitty viikolle 10 asti. Eilen kykenin istumaan elokuvateatterissa KOKO ELOKUVAN AJAN ja oksentaminen alko vasta kun päästiin kotiin. Pieniä voittoja.

Onko kenenkään muun parisuhde ollut koetuksella tänä alkuaikana? Mä olen vasta kahdesti ollut eroamassa miehestä, ja muuttamassa pois kotoa...

350/400 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

BabyDreamer, äkkiä lääkäriin tai sairaanhoitajalle tosiaan, verikokeellahan se selviää, että pysyykö hcg-arvo samoissa vai nouseeko/laskeeko. Kurjalta kuulostaa tuo, epävarmuus on kamalinta :(

Feebee: meillä ei nyt varsinaisesti ole parisuhde ollut koetuksella, mutta aika paljon on kotityövastuu nyt siirtynyt miehelle, kun minä työpäivien jälkeen kykenen lähinnä vaan makaamaan sohvalla. Ja kyllä se mies tästä on jaksanut muistutellakin... Lauantaina minulta tosin paloi pinna, kun heräsin aamulla siivoamaan, koska se miehen tekeminen on aina vähän sinne päin.. Mies siinä sitten heräsi melko flunssaisena ja kehtasi valittaa huonoa oloa. Sehän on mun etuoikeus. Se oli ehkä vähän turha ja aiheeton raivari, mutta toistaiseksi ainoa laatuaan.

Käytiin viikonloppuna tosiaan kertomassa meidän vanhemmille, ja vastaanotto oli aika ilahtunut. Tämä kun olisi molemmille ensimmäinen lapsenlapsi. Ja johan sieltä lykättiin mukaan pinnasänkyä ja kastemekkoa, kaikkea kummallista ne onkin säästäneet. Meitä jännitti etukäteen kamalasti kertoa, mikä oli ihan hölmöä, en tiedä miksi se tuntui niin isolta jutulta kertoa. Ja kyllähän siinä vähän yllättäen itkukin pääsi, kun omille vanhemmilleni kerroin. Ne hormonit...

Vierailija
351/400 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla babydreamer!

Itse kävin tänää naistenpolilla valittamassa kipuja, ja mainitsin viime viikon vuodoistakin sillä edellytyksellä että olisivat ultranneet.

Oli vissii niin kiireistä etteivät tehneet muuta kun laittoivat labratesteihin ja käskivät kotiin odottamaan tuloksia.

Inhottavaa tämä epätietoisuus. Olisi pitänyt vaan huijata hoitajaa ja sanoa että kauheet vuodot on ollu... :)

352/400 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin äsken neuvolaan ja eipä se tuntunu huolissaan olevan.. sano vaan että voivoi jos kesenmeno on ja ei siirretä aikaa aikasemmaksi. ja sanoi samat asiat mitä olen netistä lukenut. esim jos olis kaksoset niin toinen vuotaa nyt pois. plääh. ja sitä se kans sano et jos tulee kipuja niin soitto lääkäriin. Loppuun kumminki sanoi että toivotaan parasta. Pitäisköhän mut siltikin soittaa tänään vielä lääkärille kun koulusta pääsen. :/  Kai keskenmeno voi olla vaikka mitään könttejä/hyytymiä ei tulisikaan? sori kirjotusvirheet kun puhelimella tätä näpytän. :)

Vierailija
353/400 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla päivittämään.

Soittivat äsken takaisin polilta ja käskivät ultraan.

Lähdin pelonsekaisin tuntein ja olin jo aika varma keskenmenosta.

Vastassa olikin mieslääkäri (ensimmäistä kertaa mulla näissä asioissa)

Oli todella johdon mukainen ja pätevä eikä liiemmin hehkuttanut suuntaan eikä toiseen ennen kuin ultralaite oli sisällä.

Siellä se pieni sitten köllötteli ja kovaa heilutti jalkoja ja käsiä. Mikä tunne!

Eli siis ainakin nyt kaikki hyvin ja raskausviikkoja ultran mukaan 9 täynnä!

Eli aina voi asiat olla paremminkin päin.

Babydreamer, hankkiutuisin kyllä johonkin lääkäriin. Itse en soita ikinä neuvolaan kun niillä on aina sama vastaus. Toivotaan että kaikki on viellä kunnossa, sulla kun ei ole mitään hyytymiäkään tullut. Itselläni tuli viikko sitten sellanen luumun kokonen hyytymä mikä vähintäänkin sai epäilemään raskauden keskeytymistä!

354/400 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatzii: Voi vitsi miten ihana uutinen! :) Tuota samaa voisin toivoa itselleni myös. :)

No oli kyllä viimonen kerta kun ite neuvolaan enään tollasissa asioissa soitan. Hirveen tylyn kuulonen oli tänään se nainen kuka vastas puhelimeen. Viime viikolla kun soitin sinne varatakseni ensimmäisen neuvola ajan, niin oli aivan toinen ääni kellossa. Hirveästi tuli onnitteluja ja nyt oli vain "voivoi.." 

355/400 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin terveyskeskukseen ja joku mies vastasi puhelimeen, hetken aikaa mietin että sanon "ei mulla mitään sittenkään." :D Mutta kerroin kumminkin tilanteen ja sekin oli (yllätys yllätys) sillain et "kyllä se kesken on tainut mennä" "kyllähän se veri siihen viittaa" "Soita neuvolaan." ymym.. Sanoin sitten, että tänään jo soitin neuvolaan ja ne kehotti soittamaan lääkärille. No sit loppujen lopuks se kumminkin laitto huomiselle lääkärin soittoajan mulle joskus 10-11 aikoihin. Se mies sanoi, että ei ole kuulemma järkeä labrojakaan ottaa, koska hormooni näkyy vielä niissä. Näkyyhän se joo, mutta eikö sitä vois muutaman kerran seurata, että lähteekö se laskuun? -.-

Ärsyttää. Kai tää sit oli tässä kun neuvolan akan ja tuonki miehen mielipide oli se että verenvuoto on aina keskenmenoon viittaavaa.. Vaikkei se kyllä tarkoita kaikkien osalta sitä.

No jospa huomenna se naislääkäri sit osais laittaa tätä hommaa jotenkin eteenpäin. Tai sit mulla ei jää muita vaihtoehtoja kun kiltisti odottaa ensi viikon keskiviikkoon.

356/400 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo epätietoisuus on raastavaa Babydreamer! Liian monta keskenmenoa kokeneena tiedän myös neuvolan mahdollisen välinpitämättömyyden. Mitäs jos menisit yksityiselle ultraan? Kannattaa ehdottomasti kilpailuttaa jos harkitsee. 

Maha kuin pallo, anoppi nähnyt unta kaksosista ilman että tieää rakaudestani. Ke ultraan, jännittää =S

Vierailija
357/400 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babydreamer, kannattaa huomenna vaatia että saat lähetteen ultraan tai sitten odottaa siihen neuvolaan. Ilman ultraa ei miun mielestä voi mitenkää tietää että onko kesken vai ei.. Tai en ainakaan ite luottais pelkkiin puheisiin.

Itelläni oli viime keväänä ekaa neuvolaa ennen just vuotoja ja sitten kun menin sinne niin täti yritti ruveta selittää kaikkia juttuja mutta olin nii hysteerinen ja rupesin vain itkemään ja sanoin että en usko enää että olen raskaana niin aika turhalta tuntuu ne sen jutut. Se onneks älysi sitten soittaa polille ja lähdin siltä istumalta polille ultraan ja kesken oli mennyt.. 2 kerta alkukesästä nii menin ite suoraan polille ensiavun kautta kun tuli kauheat kivut ja verta. Neuvolaan vaan soitin jälkeen päin että voi perua miulle varatun ajan.

Kyllä miun mielestä äidilä on oikeus tietää onko lapsi hengissä eikä mitään pelkkiä arvailuja!

Miun saa olla eri mieltä, en pahastu!

358/400 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou, tänne ilmoittautuisi tälläinen lokakuun ihmettä odotteleva 25v nainen. Lapsettomuushoidoissa tärppäsi ekalla piikityshoidolla ja nyt jännityksellä odotellaan torstaista varhaisultraa. Raskausviikkoja tänään tasan 7 :)

Pieni paniikki päällä, koska netissä paljon keskusteluja näistä kesken menneistä... tsemppiä kaikille!

359/400 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityistä olemme kyllä miettineet, mutta kun saa varata sitä rahaa ainakin sen satasen verran. :/ Mutta se on toisaalta pieni hinta siitä, että saisi varmistuksen tähän asiaan. Vähän mietittiin sitä varhaisultraa neuvolan jälkeen, mutta saas nyt nähdä. Vähän samanlainen olo juuri tuon neuvolan kanssa, että miksi ihmeessä sinne mennään jotain lappuja täyttelemään jos ei tiedä, että onko mahassa edes elämää.. Mut kaveri kun kävi ekassa neuvolassa, niin sillä ne tarkisti raskauden siellä ennen kuin aloittivat lappujen täyttelyn. O.o 

Tässä odottelen sen lääkärin soittoa kun sen pitäisi 10-11 aikoihin soittaa. Kouluunkaan en mennyt nyt aamusta, sinnen ajelen vasta 12 aikoihin kun alkaa työturvallisuuskurssi. :)

360/400 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuupa tosiaan olevan eroja paikkakuntien välillä näissä neuvoloissa ja terveyskeskuksissa.. mut on ultrattu jo kahdesti kun oli vain muutamana päivänä pientä tuhrua/tiputtelua.. ultratkin on omassa neuvolassa.. tosin synnytyssairaalaan on matkaa se 120km ja np ja rakenneultrat tehdään 30km päässä :)

tänään viikkoja 10+0! :)

babydream toivotaan että huoli on aiheeton ja kaikki hyvin! :)