Laitatteko ruokakermaa nakki/makkarakastikkeeseen?
Kommentit (29)
Tottakai pari lorausta laitan ja kylkeen Lidl pernamuushia.
Ennen laitoin mutta nykyisin jätän sen pois koska se ruskea kastike minkä teen maistuu paremmalle ilman sitä spermaa.
En, koska en koskaan syö nakki- tai makkarakastiketta. Roskaruokaa.
En. Teen tomaattisen kastikkeen paseeratusta tomaatista.
Vierailija kirjoitti:
En käytä moista moskaa mihinkään.
Mitä moskaa? Ihan samaa kuin kuohukerma mutta halvempaa.
Perinteinen ruskea kastike makkarkastikkeeksi
Teen harvoin kastikkeita, mutta kerman kanssa tulee ihan hyvää.
Tavallisessa ruoanlaitossa ruokakerma toimii aivan yhtä hyvin kuin kuohukerma. Esimerkiksi makaronilaatikossa, kanakastikkeessa tai perunalaatikossa et huomaa merkittävää eroa.
En tietenkään pilaa mitään ruokaa laittamalla sinne kasvirasvasekoitetta. Makkarakastikkeen teen yleensä ruskeana kastikkeena, joten siihen en laita oikeaa kermaa. Jos haluan kermaisen kastikkeen, käytän kuohukermaa.
Vierailija kirjoitti:
Tavallisessa ruoanlaitossa ruokakerma toimii aivan yhtä hyvin kuin kuohukerma. Esimerkiksi makaronilaatikossa, kanakastikkeessa tai perunalaatikossa et huomaa merkittävää eroa.
Toimii, jos tykkää lisäainamoskasta. Itse en halua syödä E-koodeja, joten käytän aitoa lisäaineetonta kermaa. Makueron todellakin huomaa.
Minä osaan tehdä ruskeankastikkeen, niin en tarvitse siihen mitään kermoja! Kannattaa opetella.
Ruokakermaa en käytä mihinkään, hyi hitto.
Vierailija kirjoitti:
Minä osaan tehdä ruskeankastikkeen, niin en tarvitse siihen mitään kermoja! Kannattaa opetella.
Ei se ole osaamisesta kiinni, vaan ruskeakastike on epäterveellistä jauho rasvapaskaa.
Yleensä laitan ihan pienen lorauksen, n. ruokalusikallisen kuohu- tai ruokakermaa ruskeaan kastikkeeseen (myös nakki-, makkara- tai lihalpullakastike). Mielestäni pehmentää makua, mutta liikaa laitettuna antaa vähän äklöä makeutta. Ja kastikkeen kanssa tavallisesti perunamuusi, jonka teen aina itse. Keitetyt perunat muusataan, suolaa, valko- tai mustapippuria, nokare voita, maitoa, nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä moista moskaa mihinkään.
Mitä moskaa? Ihan samaa kuin kuohukerma mutta halvempaa.
Valio hyvä suomalainen arki ruokakerma:
Ainesosat
KERMA, vesi, muunnetut tärkkelykset
Maitokolmio kuohukerma
Ainesosat
pastöroitu KERMA
Oletko vieläkin sitä mieltä, että ihan samaa ovat?
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvetin kermaa makaronilaatikkoon??! Se tehdään munamaitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole osaamisesta kiinni, vaan ruskeakastike on epäterveellistä jauho rasvapaskaa.
Ei kastiketta pelkiltään syödä, eikä päivittäin.
Laitan sitä uutta tomaatti ruokakermaa