**Lokakuun 2014 lapsoset***
Ajattelimpa nyt sitten itse aloittaa tämän ketjun :) Tänne siis rohkeasti vaan kaikki, joilla laskettuaika osuisi lokakuulle 2014.
Itse plussasin viime viikolla kp 25/26 ja laskuri antaisi la:ksi 3.10.2014.
Olen itse kolmekymppinen ja yritystä takana jo kolme vuotta :) . Naimisissa ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä.
Jännitys siitä, että pysyykö pieni matkassa loppuun asti, on suuri, mutta jotenkin on aika luottavainen olo.
Jokos meitä muita lokakuisia olisi?
T: Kippis ja olio 4+1
Kommentit (400)
Niin ja puhelu kesti 2,05 minuuttia!
Vieläkö ehtii ilmoittautua mukaan? Laskurin mukaan laskettu aika olisi 17.10. eli rv 7+4. Tulin raskaaksi ekalla yrittämällä, mikä oli todellinen yllätys. Ikää on 34 eli vissiin aika tavallinen helsinkiläinen ensisynnyttäjä.
Eniten hämmentää, että tolkuttoman nälän lisäksi ei ole muita raskausoireita. Meinasin jo eilen soittaa neuvolaan, että onko tämä normaalia, mutta päätin lopettaa stressaamisen. Neuvola on jo kuitenkin ensi viikon maanantaina.
Oli ihana löytää tämä keskustelu, koska minulla ei ole oikeastaan ystäviä, jotka olisivat olleet raskaana. Kaveripiirissämme siis ensimmäisiä laatuaan. Olisi kiva jos olisi enemmän ystäviä joiden kanssa puhua aiheesta.
Luin tämän koko keskustelun läpi heti löydettyäni ja en voi kuin sanoa, että voimia Babydreamer!
Kyllä harmittaa Babydreamerin puolesta! Luulisi ammattilaisten hoitavan asian hieman paremmalla asenteella ja tukemalla enemmän. Komppaan Neiti E:tä ja toivotan kovasti voimia.
Joku kyseli aiemmin töistä. Itse teen toimistotöitä liukuvalla työajalla, joten ei pitäisi tulla mitään ongelmia neuvola-aikojen suhteen. Ainakaan niin kauan kun ne saa sijoiteltua iltapäivään tai aikaiseen aamuun. Saa nähdä miten käy. Hammaslääkärihän on hyvä tekosyy :)
Ja joku toinenkin on kiukkupäivvään uhkaillut erolla pariin otteeseen :D Hyvä hyvä, en ole ainoa :D Näin jälkikäteen kyllä naurattaa, mutta auta armias kun taas seuraava itkupotkuraivarikiukkupuuska yllättää.. Huh huh, on siinä miehellä kestämistä. Meillä on sellainen tilanne, että herra on kotona työttömänä, niin minähän tietysti oletan, että koti ja pyykit on puhtoisia ja ruoka valmiina kun väsyneenä töistä vääntäydyn kotiin. Harvemmin näin.. Oi ja se itkeminen.. Sen kun aloittaa niin eihän sille tule loppua! Ja taas voi jälkikäteen vaan ihmetellä :)
Valittelin aiemmin sitä kuvottavaa oloa. No, sehän jatkuu aamusta iltaan edelleen, mutta nyt on pitänyt alkaa jo oksentelemaan, ei vaan enää kykeydy pidättämään. Tänään ensimmäistä kertaa töissä kävin tekemässä lähempää tuttavuutta pöntön kanssa, onneksi olin vielä siinä vaiheessa yksin toimistolla niin salaisuus säilyy vielä tovin :)
Liitynpä minäkin tähän. Neuvolasoiton ja raskauslaskurin perusteella raskautta 6 + 3, laskettu aika 26.10. Ensimmäinen neuvolakäynti on vasta 14.3. ja jännittää melkoisesti odottaa siihen asti kun kyseessä on ihan ensimmäinen raskaus... *gulp*
Tässä välissä (ennen neuvolakäyntiä) ehdin jo täyttää 36 v., mutta ainakaan puhelimessa neuvolan hoitaja ei kiinnittänyt tuohon ikään mitään huomiota.
Olemme olleet avomieheni kanssa yhdessä jo 16 v. mutta aiemmin emme koskaan halunneet lapsia. Kaksi vuotta sitten päätimme jättää ehkäisyn pois ja nyt on alkanut tapahtua.
Meille tuli eilen aika np-ultraan joka on 25.3! :) vieläköhän tuo fb-ryhmän s-posti on käytössä? tuon ultran jälkeen aattelin uskaltautua liittyä siihen :) onko muilla jo aikoja ultraan?
Täällä eka ultra-aika 20.3 eli kahden viikon (!!) päästä. Eilen kävin verikokeissa kromosomiseulontaa varten. Jotenkin minua pelottaa ihan kamalasti, että mitä jos siellä ultrassa ei näykään mitään. Että jos olenkin kuvitellut kaiken. Olis tosi noloa maata siellä ultrattavana, kun kohdussa kaikki on ihan tavallisesti eikä mitään merkkiä mistää raskaudesta. Kiva sitten perua neuvola-aikaakin, että "en mä ookaan raskaana, luulin vaan, en tuukaan toiselle käynnille". Tiedän että tämä on ihan hölmö pelko, koska vahvat viivat on tikkuun pissitty yli kymmenen kertaa, menkat on puuttunut jo yli kaksi kuukautta ja olot ja oireetkin ihan selvät, mutta silti... Että jos ei ole raskaus niin sitten on vähintään syöpä tai joku muu kummallinen hormonihäiriö. Oliskohan kuitenkin pitänyt käydä varhaisultrassa.
Babydreamerille tsemppiä, aika kurjaa ja välinpitämätöntä kohtelua olet saanut :(
tänään olen vuotanut jo ihan kunnolla ja pönttöön putosi joku vajaa pikkurillin kokoinen möntti jolla oli toinen pää pyöreämpi ja suipponi loppua kohden. Taisi mennä siinä pienokaisen alku. :/ kouluun jätin menemättä kipujen ja vuodon takia. Onneksi jätinkin, ei olisi ollut kivaa saada tuollaista mönttiä housuihin.. Nyt vaan sitten odottelen vuodon loppumista ja pikkuhiljaa ruvetaan uutta yrittämään, eiköhän se joskus sieltä tule. :) Maanantaina täytyy varmaan testi hakea että voin perua neuvola ajan. (jos siis on nega, mikä on kyllä aika varma).
Tsemppiä ja parempaa onnea muille odotuksen kanssa! :)
Heips!
Taidan uskaltautua viimein mukaan. Elikkä 25v, eka kyytiläinen kyseessä, laskurien mukaan tänään poksahti täyteen rv6+0. Ens viikolle varattu varhaisultra (6+6) ja neuvola (7+1). Jännittää iha hitosti, asuuko siellä mun sisällä tosiaan joku.
Oireita ollut tähän mennessä menkkamaiset, mutta paljon kovemmat "krampit", jotka kestävät about puol minuuttia kerrallaan ja näitä tulee pari-kolme päivässä. Lisäksi turvotus, oon ku ilmapallo ja pukeudun "säkkeihin" jo tässä vaiheessa :D Sekä etova olo, joka on pahimmillaan aamulla ja jatkuu aaltomaisena koko päivän. Kun saa sängyssä aamulla silmät auki, niin tuntee jo siinä vaiheessa, että oksettaa. No, ei pidä valittaa :D Tissikipu on myös aaltoilevaa, toisina päivinä koskee enemmän, toisina vähemmän.
Toivon vaan kovasti, että menis nää ekat viikot nopsaan ja pääsis turvallisemmille vesille. Työkaveri sai tietää asiasta, kun sain tollasen kovan krampin keskellä työpaikkaa ja meinasi jalat lähtee alta. Muuten asiasta ei tiedä kun myö miehen kanssa. Molempien vanhemmille kerrotaan varmaan np-ultran jälkeen, tai ainakin tavoitteena ois pitää suu tukossa sinne asti.
Jotenkin tuntuu, että näiköhän sitä osaa yhtään rentoutua ja nauttia tästä tilasta, ennen kun rakenneultra on takana päin. Nää ekat viikot tuntuu suorastaan matelevan.
Ainiin, hajuherkkyyttäkin esiintyy! Ennen tykkäsin kovasti miehen dödön tuoksusta, mutta nyt se on haju nro 1, joka saa yökkimään :D
On tää jännää.
Katherine & Kyytiläinen 6+0
Babydreamer: kurjaa, että jouduit kokemaan keskenmenon ja vielä saamaan niin tylyä kohtelua neuvolan puolelta. Toivottavasti tärppää pian uudestaan.
Olikos täällä jokin suljettu ryhmä perustettu? Tai fb? En sinne kyllä vielä halua mukaan tulla, jottei raskaus vielä paljastuisi.
Niin, meillä oli tänään kauhulla odotettu varhaisultra (halusin työkuvioideni takia pian). Ja sykehän sieltä löytyi =)) Tosin viikkoja olikin vasta 5+6 eikä 6+4, mutta näillä mennään. Helpotuksesta en huokaise kuin vasta niskapoimun jälkeen, kiitos aiempien keskenmenojen. Mutta ompahan nyt syykin, miksi oksentelu alkanut - ehkä kestän paremmin kuin tiedän että joku sen aiheuttaa =)
Raskaudesta tietää nyt ystäväperhe ja työkaveri. Mutta jos yhtä runsasta oksentelua on luvassa kuten aiemmilla kerroilla, enpä kauaa pysy salassa.
Huomenna soitto neuvolaan. Ja hammaslääkäriin, kiitos puhkeavan viisaudenhampaan..
Mulla loppui 24/7 pahoinvointi kuin seinään, eilen halailin pönttöä vähän väliä ja nyt ei MITÄÄN. Ja sitten tietysti piti mennä heti googleen ja ei ehkä ois kannattanu lukea... nyt ahdistaa jos kaikki ei olekaan hyvin :( Mietin vain voiko raskausoireet kadota jo 7+6? Jospa tulisivat takaisin!!!!
Talvienkeli85: Mulla kävi ihan sama homma. Viikkoja oli kasassa just toi 7+6 ja sillon oireet loppu. Etova olo, tissikipu, hajuherkkyys ja kaikki. Loppu kuin seinään. Neuvolassa kävin maanantaina ja neukkutäti sanoi että pahimmillaan noi raskausoireet ovat juuri viikoilla 6-7 joten varmasti kaikki on ihan hyvin vaikka oireita ei olekaan. Mutta kyllähän sitä koko ajan miettii että jos kaikki ei ookaan hyvin. :/ Sain luvan mennä kolmen viikon päästä kuuntelee sydänääniä ni saisin itselleni mielenrauhan jo ennen ultraa mutta jotenkin tuntuu toi kolme viikkoakin niin hurjan pitkältä ajalta.
Hantsku 8+5
Mulla ei ole pahoinvointia ollut ollenkaan (eikä oikein muitakaan oireita tolkuttoman nälän lisäksi), joten taas viime yönä aloin stressaamaan, että olenko edes onnistuneesti raskaana. Varhaisultraan en haluaisi mennä, mutta ehkä pian on mentävä oman mielenterveyden ja yöunien vuoksi. Kumma, kuinka paljon toivoo, että alkaisi voida pahoin... :P
Kuinka moni muuten suunnittelee varhaisultraan menoa? Oletteko kilpailuttaneet hintoja? Missä pääkaupunkiseudulla kannattaa mennä? Vinkkejä hyvistä lääkäreistä tai edullisista hinnoista otetaan vastaan.
Olen pitänyt varhaisultraa vähän turhana, mutta kuten yllä kirjoitin, niin ehkäpä sen merkitys alkaa selvitä itsellenikin... :)
Neiti E (7+6)
Huomenta. Ihan pikaisesti käyn näin aamutuimaan liittymässä ryhmään. Täytän toukokuussa 33v, samoin mies 33v. Ja iltatähti todellinen yllätys ilmoitti viime viikolla tulostaan. La aika olisi kuukautisten mukaan 30.10. Esikoinen täyttää kesällä 12v ja kuopus huhtikuussa 9v. Hyvää aamun jatkoa kaikille :)
Pahat olot alkaa laantumaan, ei siis okseta ihan jatkuvalla syötöllä ja ilmeisesti turvotuskin vähenee. Mahduin tänään mun lempifarkkuihin! :) Hieman kyllä kiristää, mutta ei pahasti..
Meillä ensimmäinen ultra on vasta 4.4, mutta ensi viikolla on lääkärin tarkastus, ja neuvolan täti vähän lupaili, että voitaisiin kuulostella sydänääniä. Varhaisultraan haluttaisi kyllä mennä, mutta sen verran pihi olen rahankäytön suhteen, että yritän malttaa tuonne huhtikuulle asti. Meillä on nimittäin yksi ainoa paikka, joka niitä tekee (Terveystalo) ja hinta on sen mukainen. Ennemmin laitan nekin rahat kärryrahastoon :D
Onnea ja tervetuloa uusille!
Minttu85 8+1
Meillä oli eilen varhaisultra (kuuluu lapsettomuushoitojen yhteyteen) viikkoja nyt 6+3 ja sielä 3,3 mm rakkauspakkauksen sydämen syke näkyi ultran ruudulla selkeästi. Vaikka vielä voi tapahtua mitä vain, kyllä siitä sai mielenrauhaa odotella seuraavaa ultraa, suosittelen! :) itsellä ollut pientä huolta, koska rintojen arkuuden lisäksi ei ole ollut mitään muita oireita... LA 30.10 :)
Neiti E, minä kävin varhaisultrassa Femedassa Kalevankadulla, Kelan korvausten jälkeen hintaa jäi 135€. Lisäksi jäi tosi hyvä mieli kivasta henkilökunnasta sekä lääkäri Bruno Cacciatoresta. Kaiken tietenkin kruunasi kuulla pikkuisen sydämen syke :) Mulla todettiin viime raskaudessa keskenmeno ekassa ultrassa, eikä hermot ois kestänyt odotella taas sinne saakka! Eihän nytkään tietenkään olla vielä selvillä vesillä, mutta kyllä se raskaus muuttui nyt ihan todelliseksi, kun sai varmuuden että siellä oikeasti on elämää. Fiilikset myös rennommat sekä mulla että miehellä :) Viikkoja kasassa nyt siis 7+1! Huh, on tää jännää! :)
Babydreamerille iso hali :)
Itse menen ma varhaisultraan, sillion on ehkä viikkoja kasassa 6+5. Kk kierto ei todellakaan ole säännöllinen, kaikki minipillerit kierrukoista lähtien ovan tehneet kierroista epäsäännölliset. Kuopusta odottaessa kävin ultrassa 6+4, silloin näkyi jo sydämmen syke. Voihan tässä vielä käydä mitä vain.
Olen ammatiltani rakennusmaalari. Luultavammin joudun jäämään taas erityisäitiyslomalle varhaisessa vaiheessa. Sekä ilmoittamaan työnantajalle että en pysty kaikkia töitä tekemmään. Voin sanoa että pomo hyppii varmasti "riemusta".
Tietysti myös tuleva vauva arki mietityttää. Siitä on niin kauan aikaa......:)
Hyvää lauantai päivää kaikille :)
Moikka,
Vihdoin alkaa pelot vähän väistymään ja oikeasti uskaltaa jo vähän miettiä tämän raskauden jatkumista. Tänään alkoi 10. viikko.
Keskiviikkona kävin ekassa neuvolassa. Vähän olin pettynyt, jotenkin en saanut vastauksia kysymyksiini ja kaiken huipuksi mun käskettiin mennä kaksi kertaa sokerirasitustestiin. Eli joudun munasarjojen monirakkulaisuuden takia mennä siihen hemmetin testiin ekan kerran jo viikolla 12! Mulle viime raskaudessa se oli kamala koettelemus, tosi huono olo, kamalaa sokerilitkua joka ei meinannut mennä alas ja lisäksi mun suonet löytyy huonosti kun ne piikittelee sielä...
Eipä se kai auta muuta kuin olla nainen ja hoitaa homma...
Mä olen jo Pinterestissä metsästänyt raskaus-asu ideoita. Meinaan ostaa itse odotusvaatteita mahd vähän mutta venyvissä mekoissa menen kesän. Tässä kohtaa kun sitä mahaa vielä odottaa! Loppuraskaudesta kun siitä haluaa jo eroon.:D
Olen myös kovasti miettinyt että koska kertoisin muille asiasta, esim töissä. Toisaalta kysymys kuuluisi, kuka kertoisi mulle?? :D Mä kun en oikeen millään käsitä että musta tulee VIHDOIN uudestaan äiti syksyllä! Aika mieletöntä.:)
Täällä muuten Aarinko taisi kysellä töistä. Mä olen siinä mielessä onnekas, että toimimme vastaanottoperheenä ja saan olla kotona töissä. Eli saan levätä päivälläkin ja neuvolaan ym pääsen kun tarvitsee mennä. Kunhan saan lastenhoitajan siksi aikaa.
Tässä nyt sitten odotetaan ultrakutsua kuin kuuta nousevaa! Josko sitä sitten vihdoin sisäistäisi tämän asian...
Niin ja oloista vielä. Mulla vaihtelee olot tosi paljon mutta pahoinvointi tuntuu jo helpottavan. Paikoitellen sitä on mutta pientä öllötystä vain. Väsymys sitten onkin sitä kovempi, ja vatsan turvotus. Niin ja nälkä... Makeanhimoa ei onneksi ole yhtään. Sen sijaan esim ranskalaisia perunoita himoitsen! Mulle on jo kertynyt 1-2 kiloa, mutta toisaalta oon niin pienikokoinen että ei nyt sinänsä haittaa.
Ihanaa, on jo toivoa että pieni pysyy matkassa!
Tulihan se soitto sieltä.. "Ei me voija tälle asialle nyt mitään tehdä, raskaustestin teet viimeistään ensi viikolla ja jos se on negatiivinen niin sitten keskenmeno, mutta jos se on positiivinen niin ole neuvolaan yhteyksissä." Voi *elvetin *erkele sanon minä! Aivan turhaa soittaa minnekkään ku tää tällästä on. Ihan ku mä en noitakaan asioita olis jo tiennyt.
Kiva ku nyt oon jo kolmelle eri ihmiselle selittänyt tilanteen ja tasan tarkkaan olen sanonut, että reilun viikon verran on tullu ruskeaa tuhrua, mutta sunnuntaina rupes sitten tulemaan ihan verta. "Voivoi..."
Eikai tässä nyt auta muu kuin odottaa ens viikon keskiviikkoon että pääsee sinne neuvolaan. Mutta jos sielläkään ei tehdä muuta, kuin täytetään lappuja ja lippuja ni just joo..