Lähdin muuttoavuksi, MITÄÄN ei ole pakattu!!
Siis kämppä kuin mitään muuttoa ei olisikaan. Mietin tässä lähtisinkö menemään. Miten joku voi tehdä tuollaisen oharin?
Kommentit (814)
en voi lukea kaikkia
eikö tuollaisessa tilanteessa voi alkaa kantaa ei-pakattavia kuten huonekalut?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi muutossa auttamista vihataan niin paljon. Itse voisin tehdä sitä vaikka joka päivä, kivaa puuhaa. Ihan vilpittömästi kysyn, että mikä siinä niin kovasti ottaa päähän?
Voin auttaa muutossa. Pakkaaminen on sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma että aina pakataan kirjat yhteen laatikkoon , kaikki ja se painaa sitten 1000kg.
Ei sen verta ole järkeä että hajautetaan kirjat sinne ja tänne.
Ynnä muut painavat esineet.
Ihmeellistä, että mulla on kirjat pakattuna banaanilaatikoihin (monikossa) mutta jaksan kantaa.
Kerran muutin melkein kokonaan yksin, mitä nyt kirjahyllyn, sohvan ja runkosängyn kantoon tarvitsin apua seuraavana päivänä.
Heh, miten joku voi olla niin saamaton ettei yhtään pakkaa ennen muuttoa. Toivottavasti joku pikkuinen yksiö edes kyseessä. Uskomattoman hölmöä muuttopäivänä kaikki pakata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma että aina pakataan kirjat yhteen laatikkoon , kaikki ja se painaa sitten 1000kg.
Ihmeellistä, että mulla on kirjat pakattuna banaanilaatikoihin (monikossa) mutta jaksan kantaa.
Kerran muutin melkein kokonaan yksin, mitä nyt kirjahyllyn, sohvan ja runkosängyn kantoon tarvitsin apua seuraavana päivänä.
Ihmeellistä, että ihmisiä on eri kokoisia.
Oletko sinä Suomen mestari painonnostossa alle 140 cm pitkien sarjassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa muuttoa suunnitellessa luin tätä ketjua välttääkseni pahimmat virheet, ja hyvin meni! Muuttofirma kyllä hoiti kantamisen ja kuljetuksen, sillä arvelin tuttujen olevan muuttoapuna juuri yhtä luotettavia kuin ketjun tyypit.
Muuttofirmasta on kokemusta siinä muodossa, että valtasivat koko päiväksi hissin samalta päivältä, jolloin olin itse muuttamassa. Jouduin sitten kantamaan tavarani portaita pitkin alas, kun muuttofirman "reippaat" sankarit kuskasivat tavaroita hissillä toisesta asunnosta.
Tuollaisessa tilanteessa kannattaa avata suu ja sanoa, että vuorotellaan. En usko, että muuttofirmalla olisi ollut mitään sitä vastaan.
Eivätpä vaan käytännössä halunneet hissivuoroja omatoimimuuttajalle antaa. Pyyntöön tuli vaan epämääräistä selittelyä: "Meiltä on tilattu 3 tunnin muutto"...
Mitä epämääräistä tuossa on? Takuulla et itsekään haluaisi maksaa ylimääräisistä tunneista, jos olisit ostanut minkä tahansa palvelun tietylle kellonajalle ja naapurin takia homma venyisi tuplasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa muuttoa suunnitellessa luin tätä ketjua välttääkseni pahimmat virheet, ja hyvin meni! Muuttofirma kyllä hoiti kantamisen ja kuljetuksen, sillä arvelin tuttujen olevan muuttoapuna juuri yhtä luotettavia kuin ketjun tyypit.
Muuttofirmasta on kokemusta siinä muodossa, että valtasivat koko päiväksi hissin samalta päivältä, jolloin olin itse muuttamassa. Jouduin sitten kantamaan tavarani portaita pitkin alas, kun muuttofirman "reippaat" sankarit kuskasivat tavaroita hissillä toisesta asunnosta.
Tuollaisessa tilanteessa kannattaa avata suu ja sanoa, että vuorotellaan. En usko, että muuttofirmalla olisi ollut mitään sitä vastaan.
Eivätpä vaan käytännössä halunneet hissivuoroja omatoimimuuttajalle antaa. Pyyntöön tuli vaan epämääräistä selittelyä: "Meiltä on tilattu 3 tunnin muutto"...
Sehän ei ole teidän ongelma mitä joku muu on tilannut firmalta minkä kanssa teillä ei ole mitään sopimusta. Firma neuvottelee tilanteen oman asiakkaan kanssa ja ottaa tarvittaessa lisää hintaa tai mihin ratkaisuun päätyvätkään, ei teitä voi vetää siihen mukaan. Molemmilla on ihan samanlainen oikeus käyttää hissiä.
Pitäkää ihmiset puolenne!
Samalla periaatteella naapuri voi todeta sinulle, että eipä ole heidän ongelmansa, jos sinulla on muutto samana päivänä. Ja kun olet yksin muuttamassa, etkä ole palvelua tilannut, niin sinua tuskin haittaa, vaikka joudut odottelemaan.
Naapuri pti puolensa.
Itse tykkään pakkaamisesta ja muutettu paljon, myös maasta toiseen. Opin pakkaamisen kun tyhjensin ensimmäisiä muuttolaatikoita ulkomaille muutossa. Ne oli muuttofirman pakkaamia.
Muuttoapuna ollut joskus puolison kollega vain isompia varten - pientavara ja pahvilaatikot oli jo itse viety uuteen osoitteeseen. Nykyisin muuttomiehet olleet aina muuttoapuna. Vaikka tavarat haluankin pakata aina itse. Muutoissa tapahtuu paljon sydäreitä vanhemmille ihmisille, kertoi muuttomies. Joten kannattaa miettiä mihin hommaan on lähdössä.
Mulla on ollut tollainen tilanne. Syy: naapurissa tulipalo, joten omassa kämpässä ei voinut asua ja pidemmän matkan päästä ei voinut käydä pikkuhiljaa pakkailemassa tavaroita. Kiitos muuttoavun, saatiin ihan sutjakkaasti homma silti maaliin. Yksin ei olisi ikinä onnistunut.
N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä epämääräistä tuossa on? Takuulla et itsekään haluaisi maksaa ylimääräisistä tunneista, jos olisit ostanut minkä tahansa palvelun tietylle kellonajalle ja naapurin takia homma venyisi tuplasti.
Mutta se naapuri on myös muuttamassa ja ei halua kantaa kaikkia kamojaan portaita pitkin siksi että joku muu säästäisi muutaman kympin tai satasen. On ihan oma vika jos on arvioinut aikataulut väärin eikä ole ottanut huomioon että kerrostalossa hissi ei ole välttämättä 100% ajasta just omasta käytössä. Sellaiset virhearvioinnit pitää maksaa itse eikä velvoittaa muita huolehtimaan sinun ongelmistasi.
Pahin muuttokokemus oli, kun tavaraoita ei oltu pakattu ollenkaan mutta muut kuin muuttava pariskunta ei niitä saanet pakata, ettei mitään mene rikki tai rypisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se naapuri on myös muuttamassa ja ei halua kantaa kaikkia kamojaan portaita pitkin siksi että joku muu säästäisi muutaman kympin tai satasen. On ihan oma vika jos on arvioinut aikataulut väärin eikä ole ottanut huomioon että kerrostalossa hissi ei ole välttämättä 100% ajasta just omasta käytössä. Sellaiset virhearvioinnit pitää maksaa itse eikä velvoittaa muita huolehtimaan sinun ongelmistasi.
Etkö tajua, että ihan samat sanat käyvät kumpaankin suuntaan? Oli ihan tuon anonyymin oma vika, jos ei ottanut huomioon, että kerrostalon hissi ei ole aina käytössä.
Jotkut ovat joutuneet muuttamaan hissin ollessa rikki.
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli IS:ssä tai IL:ssä juttua muuttopalveluiden hinnoista. Ei todellakaan ollut pahoja taksoja! Yksiön muutto jotain 200 euroa esim.
En vaan löydä enää sitä juttua.
No onpa Suomessa edulliset hinnat. Sveitsissä maksat 2.500 CHF, 3 ja 1/2 huoneen muutosta. Ja vaikka kaikki on valmiiksi pakattu ja osa ehditty vielä itse uuteen osoitteeseen. Viimeksi jouduttiin pulittamaan 600 lisää kun hissi ei toiminut uudessa talossa palohälytyksen jälkeen. Kuuden tunnin odotuksen jälkeen muuttomiehet alkoi kantamaan tavaroita 5. kerrokseen. Laittoivat vielä vaatekaapin kasaan. Oli jo melkein yö kun muutto oli ohi.. lopulta saatiin kaikki 3 kpl hissiä toimimaan. Avain oli yhden miehen takana. Taloyhtiön firma maksoi ylimääräisen 600 CHF takaisin. Kaikenlaista hässäkkää sitä sattuukin muuton yhteyteen.
Vierailija kirjoitti:
Eikös muuttoapu ole juuri sitä pakkausta varten?
Tavaroiden pakkaaminen on helppoa yksikseen, niiden kantaminen taas ei.
Siksi "muuttoapu" on sitä apua toiseen asuntoon muuttaessa. Pakkaaminen ja siivoaminen on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, olen ihan normaali nainen. En vain tiedä millaisia kirjoja ihmisillä on, että kirjat painaisi edes 20kg verran siellä laatikossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, olen ihan normaali nainen. En vain tiedä millaisia kirjoja ihmisillä on, että kirjat painaisi edes 20kg verran siellä laatikossa
Vänkääjä jankuttaja kirjahylly täynnä höppöisiä harlekiinipokkareita. Mene pois täältä keskustelua pilaamasta ja jankuttamasta, trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei banaanilaatikon pohja edes kestä, jos sen pakkaa täyteen kirjoja. Paitsi jos vain heität kirjat sikin sokin sinne laatikkoon niin, että tyhjää tilaa on enemmän kuin kirjoja.
Itse muutin hiljattain ja ensimmäisen muuttofirman muovilaatikon pakkasin täyteen kirjoja, ennen kuin tajusin, että eihän sitä kukaan jaksa nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tajua, että ihan samat sanat käyvät kumpaankin suuntaan? Oli ihan tuon anonyymin oma vika, jos ei ottanut huomioon, että kerrostalon hissi ei ole aina käytössä.
Jotkut ovat joutuneet muuttamaan hissin ollessa rikki.
Tämä nyt menee aika turhaksi jankkaamiseksi, kun toiset vaan olettavat että heillä on enemmän oikeuksia yhteisiin asioihin kuin toisilla. Tässäkin tapauksessa hissi oli käytössä. Toinen muuttaja vain halusi vuorotella reilusti sen käytössä, kun toinen halusi hissin 100% itselleen.
Veljeni ovat samanlaisia muuttajia.
Toinen muutti tyttöystävänsä kanssa yhteen uuteen kämppään ja tulimme isän kanssa auttamaan sohvan yms painavan kanssa. Pienessä eteisessä oli kengät ja kaikki tavarat levällään, että niihin varmasti kompastuttaisiin tavaroita siirtäessä. Lattiat ja sohva olivat täynnä pientä tavaraa ja roskaa, vaikka muuttoavusta oli sovittu jo ennakkoon. Aloitettiin sitten "kantoapu" siivoamalla. Olen pahimman luokan nalkuttaja ja saivat kuulla koko päivän asiasta. Isäni kiroaa sitten jälkeenpäin.
Toinen veljeni muutti pitkiä matkoja ja olin vanhempieni kyydillä tuppukylässä, etten voinut oikein uukkaria tehdäkään. Mitään ei ollut pakattu tai siivottu ja paras oli se varmaan 50+ hesarin epämääräinen kasa yhdellä seinustalla. Ei siis edes nätti pino vaan sellainen kasa, että niitä on vaan ohimennen heitetty siihen toistensa päälle. Nämäkin piti pakata mukaan kun niitä ei olla vielä luettu.... Toisen kerran kun suostuin auttaa muutossa ei taaskaan oltu mitään pakattu. Kirjat oli hyllyssä, vaatteet oli kaapissa. Ajaa piti taas satoja kilometrejä. Tämä veli vielä kehtaakin väittää että hänen muuttonsa menee oikein sujuvasti.
Jos uudelleen kysyy muuttoapuun niin sanon, että kuvat pakatuista tavaroista ja tyhjistä hyllyistä viimeistään 12h ennen kuin pitää olla paikalla. Muuten hoitakoot itse
Pariskunta muutti yksiöstä kaksioon, mulla C-kortti niin vuokrasin sellaisen ison pakun.
Rahat autosta sain kyllä viimeistä penniä myöten, mutta muuttoapua ei ollut muita kuin minä ja ko. pariskunta.
En ole enää yhteydessä heihin. Pitäkööt tunkkinsa.