Lähdin muuttoavuksi, MITÄÄN ei ole pakattu!!
Siis kämppä kuin mitään muuttoa ei olisikaan. Mietin tässä lähtisinkö menemään. Miten joku voi tehdä tuollaisen oharin?
Kommentit (814)
VaahtoVasara kirjoitti:
Pariskunta muutti yksiöstä kaksioon, mulla C-kortti niin vuokrasin sellaisen ison pakun.
Rahat autosta sain kyllä viimeistä penniä myöten, mutta muuttoapua ei ollut muita kuin minä ja ko. pariskunta.
En ole enää yhteydessä heihin. Pitäkööt tunkkinsa.
Olen lukenut tämän viestin moneen kertaan, mutta en ymmärrä, mikä tässä oli se ongelma.
Yksiössä ei kovin kaksisesti varmaan tavaraa ole ollut, Miksi siihen nyt vielä jotain lisää muuttoapua olisi tarvittu?
Olen itse puolisoni kanssa muuttanut ok-talosta toiseen ihan kahdestaan tehden kaiken. Ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin pois.
Muutossa autetaan muutossa eikä pakkaamisessa.
Pakkaaminen kuuluu muuttoon. Esim. yksineläjän taloudessa keittiön yläkaappien tyhjentäminen huomattavasti nopeutuu kaverin kanssa. Tylyjä tyyppejä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee autottomien sukulaisten kuljettaminen milloin minnekin.
Kyllä, siinä on tosin vähemmän vaivaa kuin muutossa, mutta pyyntöjäkin tulee paljon useammin.
Jos samalla reissulla voi hoitaa omiakin asioita, niin silloin saatan lähteäkin, mutta tavaksi en toisten kuskaamista ota.
en lähde muuttoavuksi, kerran ollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa muuttoa suunnitellessa luin tätä ketjua välttääkseni pahimmat virheet, ja hyvin meni! Muuttofirma kyllä hoiti kantamisen ja kuljetuksen, sillä arvelin tuttujen olevan muuttoapuna juuri yhtä luotettavia kuin ketjun tyypit.
Muuttofirmasta on kokemusta siinä muodossa, että valtasivat koko päiväksi hissin samalta päivältä, jolloin olin itse muuttamassa. Jouduin sitten kantamaan tavarani portaita pitkin alas, kun muuttofirman "reippaat" sankarit kuskasivat tavaroita hissillä toisesta asunnosta.
Tuollaisessa tilanteessa kannattaa avata suu ja sanoa, että vuorotellaan. En usko, että muuttofirmalla olisi ollut mitään sitä vastaan.
Eivätpä vaan käytännössä halunneet hissivuoroja omatoimimuuttajalle antaa. Pyyntöön tuli vaan epämääräistä selittelyä: "Meiltä on tilattu 3 tunnin muutto"...
Mitä epämääräistä tuossa on? Takuulla et itsekään haluaisi maksaa ylimääräisistä tunneista, jos olisit ostanut minkä tahansa palvelun tietylle kellonajalle ja naapurin takia homma venyisi tuplasti.
Meidän kerrostaloon muutti korkea-arvoinen armeijan upseeri, ja hänellä oli muuttoapuna varusmiehiä. Nämä yrittivät pitää hissin koko ajan varattuna, mutta ei siinä everstin arvo paljoakaan painanut, kun käytimme hissiä silloin kun sitä tarvitsimme.
Heh. Olin joskus muutossa apuna jossa vastapuoli ei ollut saanut pakattua. Siis kämppä piti ottaa vastaan siten että siellä oli edellisen kamat! Kaikki tietty siivoamatta myös. Koko yön niitä sitten pakattiin että saatiin kaveri muutettua sinne. Täysin uskomaton keissi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin pois.
Muutossa autetaan muutossa eikä pakkaamisessa.Pakkaaminen kuuluu muuttoon. Esim. yksineläjän taloudessa keittiön yläkaappien tyhjentäminen huomattavasti nopeutuu kaverin kanssa. Tylyjä tyyppejä täällä.
Todellakin kuuluu pakkaaminen muuttoon ja koska muuttaja asuu siellä, niin hän alkaa pakkaamisen riittävän ajoissa, ettei muuttopäivänä muiden tarvitse kuin kantaa laatikot autoon.
Kysyikö hän muuttoapua vai vain kantamaan tavaroita?
Muuttoon sisältyy pakkaamiset, kantamiseen kantaminen.
Oma moka, mitä uliset? P
Minulla kaveri pyysi muuttoavuksi lupaillen lounaita jne no, ei ollut yhtään mitään tarjoiluja ja sen jälkeen ei ole pitänyt edes mitään yhteyttä!
Ei kai kukaan järkevä ihminen lupaudu vaan pelkästään "muuttoon".
Kertokaa nyt kysyjälle, kuinka monta tuntia aiotte olla, ja mitä apua voitte sillä ajalla tarjota.
Itse voisin esimerkiksi sanoa, että joo, lauantaina voin tulla auttamaan kymmenestä neljään, välissä pitää olla ruokatauko. Voin ottaa pikkuautoni, jos tarvitaan, isompi auto ei nyt jouda koska mies tarvii sitä. Ja mun autoa ei aja muut kuin minä. Polvieni vuoksi en voi olla polvillaan enkä kyykyssä, enkä ranteideni vuoksi nostaa mitään painavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin pois.
Muutossa autetaan muutossa eikä pakkaamisessa.Pakkaaminen kuuluu muuttoon. Esim. yksineläjän taloudessa keittiön yläkaappien tyhjentäminen huomattavasti nopeutuu kaverin kanssa. Tylyjä tyyppejä täällä.
Niiden yläkaappien tyhjentämiseen menee yksinkin maksimissaan puoli tuntia, jos välillä pitää taukoja.
Itseltä löytyy habaa sen verran että laatikoiden ja vähäisten kalusteideni kantaminen nyt hoituu vallan hyvin yksinkin. Pakkausapu on ainoa mitä tarvitsen muutossa, ja toisaalta myös ainoa mitä tarjoan kavereille (ei todellakaan kiinnosta rikkoa raajoja jonkun homeista täysipuista lipastoa kantaessa, saati kiivetä seitsemänteen kerrokseen kierreportaita).
Pitkälti samaa kamaa kaikki ihmiset omistavat, en nyt oikein näe miksi monesta on niiiiiiin hirveää (tai omalle kohdalle osuessa yksityisyyteen kajoamista) auttaa toista esim. kirjojen tai astioiden pakkaamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Et sit viittinyt selvittää "työnkuvaa" ennenkuin lupauduit.
Ap on takuulla luullut tilannetta normaaliksi muuttoaputilanteeksi, eikä miksikään laiskan ja pihin muuttajan härskiksi hyödyntämisyritykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Veljeni ovat samanlaisia muuttajia.
Toinen muutti tyttöystävänsä kanssa yhteen uuteen kämppään ja tulimme isän kanssa auttamaan sohvan yms painavan kanssa. Pienessä eteisessä oli kengät ja kaikki tavarat levällään, että niihin varmasti kompastuttaisiin tavaroita siirtäessä. Lattiat ja sohva olivat täynnä pientä tavaraa ja roskaa, vaikka muuttoavusta oli sovittu jo ennakkoon. Aloitettiin sitten "kantoapu" siivoamalla. Olen pahimman luokan nalkuttaja ja saivat kuulla koko päivän asiasta. Isäni kiroaa sitten jälkeenpäin.
Toinen veljeni muutti pitkiä matkoja ja olin vanhempieni kyydillä tuppukylässä, etten voinut oikein uukkaria tehdäkään. Mitään ei ollut pakattu tai siivottu ja paras oli se varmaan 50+ hesarin epämääräinen kasa yhdellä seinustalla. Ei siis edes nätti pino vaan sellainen kasa, että niitä on vaan ohimennen heitetty siihen toistensa päälle. Nämäkin piti pakata mukaan kun niitä ei olla vielä luettu.... Toisen kerran kun suostuin auttaa muutossa ei taaskaan oltu mitään pakattu. Kirjat oli hyllyssä, vaatteet oli kaapissa. Ajaa piti taas satoja kilometrejä. Tämä veli vielä kehtaakin väittää että hänen muuttonsa menee oikein sujuvasti.
Jos uudelleen kysyy muuttoapuun niin sanon, että kuvat pakatuista tavaroista ja tyhjistä hyllyistä viimeistään 12h ennen kuin pitää olla paikalla. Muuten hoitakoot itse
Villi veikkaus: veljesi eivät auta tai ole auttaneet teitä muita missään muuttohommissa.
Olisi kohteliasta pyytää muutto- JA pakkausapua, jotta ihmiset tietävät mihin ovat ryhtymässä. Jos asunto pitää vielä siivota, sekin olisi hyvä mainita.
Itse voin auttaa pakkaamisessa ja siivoamisessa, mutta huonekaluja en pysty huonon selkäni vuoksi kantamaan.
Mun sisko kertoi tuökaverin muutosta.
Töissä on minimalisti, ei juurikaan vaihtele vaatteita, työpöytä on aina ojennuksessa.
Tää mimmi oli muuttamassa ja me ollaan siskon kanssa uteliaita luonteeltaan.
Sisko oli tarjoutunut muuttoavuksi. Oli sanonut pärjää, sisko vaan jatkoi aina tavaramäärät yllättää.
Hänellä oli alle 5 muuttolaatikkoa ja kesken laatikoiden kantamisen oli sanonut kellari unohtui.
Siellä oli joulukuusi ja 2 muovilaatikkoa.
Oli muutama huonekalu, mutta oli myös joku muu niitä kantamassa
Olen käyttänyt itse muuttopalvelua ja suosittelen sitä aina jos joku pyytää muuttoavuksi. Itse en mene.
Jos joku kysyy muuttoavuksi, niin miksi ei voi vain sanoa, että käy, tulen paikalle, kunhan kaikki on pakattu valmiiksi, kulut maksetaan ja välissä on ruokatauko. Ja jos paikalle tultaessa mitään ei ole tehty, käännyn kannoillani ja poistun paikalta.
Jos kyseessä on pitkäaikainen kaveri, tai sukulainen, jonka tapoihin on ehtinyt tutustua ,niin tuskin tulee yllätyksenä, jos ei mitään ole pakattu.
Olen tehnyt elämäni aikana yli kymmenen muuttoa ja joka kerta on homma parantunut. Ensimmäinen kerta oli tuollainen etten ollut oikein pakannut mitään järkevästi (eli mätin kaiken muovipusseihin, satunnaisiin muovi- ja pahvilaatikoihin sekaisin). ja kavereita iso lössi kiroilemassa tilannetta kun kaikki piti kantaa käsin yksitellen.
Viimeisimmässä muutossa oli riittävästi oikeita vuokramuuttolaatikoita pakattuna järkevästi, pääosan muutosta teki muuttofirma ja satunnaista apua sain parilta kaverilta, jotka auttoivat mm. kärräämään laatikoita hissille ja loppusiivouksessa. Ekaan muuttoon meni varmaan lähes koko päivä aamusta iltaan, seuraavana päivänä loppusiivous lisäksi. Viimeinen oli muutettu muistaakseni kolmessa tunnissa + loppusiivous saman verran ja asunto oli selvästi isompi tuo ensimuuton pikkuyksiö. Sen olen oppinut, että tosiaan pakkaaminen kannattaa aloittaa hyvissä ajoin pikkuhiljaa tehden ja käyttää muuttofirmaa ainakin isojen kalusteiden siirtoon. Ja yllätyksiin pitää varautua, esimerkiksi viimeinen muutto oli uudisrakennukseen yleisenä muuttopäivänä ja varmaan tunti meni pelkästään sen takia kun hissi oli varattuna ja jokainen käytti sitä vuorotellen. Onneksi olin sopinut könttähinnan eikä muuttofirma nillittänyt kun olin sopiessa maininnut tuon, että iso osa asukkaista muuttaa samana päivänä joten olivat tehneet sopimuksen sen huomioiden.
Muutama vuosi sitten muutin paikkakunnalla toiseen asuntoon. Kaiken pienemmän sälän pakkasin ja
kuskasin autollani uuteen osoitteeseen usean päivän aikana. Muuttoapurin kanssa kannoimme loput eli
sohvat, kirjahyllyn, sängyn ja pesukoneen peräkärryyn ja eteenpäin. Apurille maksoin vaivanpalkan ja ruoat.
Seuraavana päivänä sitten siivosin entisen asunnon.