Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdin muuttoavuksi, MITÄÄN ei ole pakattu!!

Vierailija
02.10.2020 |

Siis kämppä kuin mitään muuttoa ei olisikaan. Mietin tässä lähtisinkö menemään. Miten joku voi tehdä tuollaisen oharin?

Kommentit (814)

Vierailija
1/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän luulen, että mun muuttoavustajat saapuu samaan tilanteeseen, en vaan saa aikaiseksi pakata 😫

Vierailija
2/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe meneen vaan, sano että soittaa sitten kun on tavarat pakattu ja voi alkaa kantaa autoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu kuuluvan joillekkin muuttajille siihen muuttoapuun, että pakataan yhdessä ja sitten myös laitetaan tavarat paikalleen. Tsemppiä! Toisaalta voit sanoa: jaa, te ette olekkaan vielä ehtineet pakkaamaan, koitetaanko huomenna uudelleen?

Vierailija
4/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne. Olet tarpeen juuri siellä. Illalla helpottaa!

Vierailija
5/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin kyllä uukkarit tossa kohtaa ja jättäisin idiootin selviämään ihan ittekseen.

Vierailija
6/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin pois.

Muutossa autetaan muutossa eikä pakkaamisessa.

Vierailija
7/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän luulen, että mun muuttoavustajat saapuu samaan tilanteeseen, en vaan saa aikaiseksi pakata 😫

No kai edes ilmoitat niille, että tavarat on pakkaamatta, ei tarvitsekaan tulla??

Vierailija
8/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sovitte? Että tulet kantamaan vai että tulet auttamaan muutossa ylipäätään? Onko laatikoita hankittu? Itse tykkäisin kyllä muuttoapuna mieluummin pakata kuin kantaa... mutta oikeastaan tietysti se pakkaaminen kuuluu asukkaille (tai firmalle jolta tällainen apu on ostettu).

Vierailija
9/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussetti. Normaalisti on tiskit pesualtaassa ja pyykit koneessa. Hyvällä tuurilla pakkaaminen on aloitettu niin, että suurimpaan laatikkoon on pakattu kaikki kirjat ja muut painavat tavarat.

Vierailija
10/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sit viittinyt selvittää "työnkuvaa" ennenkuin lupauduit.

Vierailija
11/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa :D No syytäkö minä siihen oon älä ny mulle siitä huuda! :D

Vierailija
12/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika huoletonta porukkaa, kun antaisi toisten kopeloida omia tavaroitaan. Minä en antaisi edes kaverin pakata mitään arvokasta.

Vierailija
13/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tehty tota. Mikään ei oo raivostuttavampaa! Ja nämä muuttoavuksi kyselijät eivät ole koskaan vahingossakaan tehneet vastapalvelusta, kun olen itse muuttanut. Jatkossa en mene avuksi kuin niille, jotka on auttaneet edes yhdessä omista lukuisista muutoistani. Vuokratkoon vaikka auton jostain.

Vierailija
14/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähe meneen vaan, sano että soittaa sitten kun on tavarat pakattu ja voi alkaa kantaa autoon. 

Tämä. Sen muuttajan olisi pitänyt kertoa, että tarvitsee pakkaamisessakin apua. Toihan vie ihan eri määrän aikaa jos pitää alusta loppuun olla mukana pakkaamisessakin, kuin että menisi pelkäksi muuttoavuksi.

Vierailija
15/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veloita turhasta käynnistä matka-aika.

Vierailija
16/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussetti. Normaalisti on tiskit pesualtaassa ja pyykit koneessa. Hyvällä tuurilla pakkaaminen on aloitettu niin, että suurimpaan laatikkoon on pakattu kaikki kirjat ja muut painavat tavarat.

Yhdessä tällaisessa muutossa mukana ollessani päätin, että omassa muutossa isoimmat laatikot täytetään tyyliin pohjalle painavaa tavaraa vähän ja vaatetta ja muuta kevyempää päälle. Ja jokaiselle laatikolle koe nosto yksin.

No todellisuus iskee jonkun verran takaisin, ja aina jää jotain viime hetken pakattavaa ja "ai niin, mä unohdin osastoa," mutta aika hyvin on toiminut.

Vierailija
17/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku joka on ekaa kertaa muuttamassa? Niillehän käy helposti noin.

Vierailija
18/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että sulla on pari tuntia aikaa. Ehdit avustaa pakkaamisessa ja sitten heippa.

Vierailija
19/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne. Nämä on olleet juuri niitä, että ensin ruinataan henkilöautoa lainaan muuttoa varten. On niiiiin kallista vuokrata paku. Ei meillä ole mitään mikä ei mahdu sinun autoon. Etkö nyt voisi, kun ollaan kavereita ja onhan sinkulla aikaa? Edes yhdeksi päiväksi tulisit kantamaan ja ajamaan, kai nyt kaverin vuoksi voi sen tehdä? Ja sitten vielä sokea reettakin näkee, että se kamamäärä täytyy jakaa useampaan kuormaan pakettiautollakin.

Sitten muuttopäivänä tosiaan siellä kämpässä on ihan samannäköistä kuin aina ennenkin, jopa pesemättömät tiskit pöydillä ja irtotavarat lattioilla. Jos joku voisi lähteä etsimään banaanilaatikoita vaikka lähikaupasta?

Kun minkä tahansa esineen ottaa paikoiltaan, siellä takana on harmaa pölylevy, joka on liimautunut lattiaan ja kalusteeseen kiinni jollain tahmalla. Näitä sitten olisi kaverin autoon tungettu sellaisenaan!

Kokonaisuuden kruunaa se, kun siellä uudessa asunnossa on sitten saatu romut ovesta sisään niin isäntäväki saattaa vielä ottaa jonkun kirjojen, kenkien ja varaoiden kanssa samaan laatikkoon pakatun kristallikipon, että tämä on mennyt rikki! :( :( :( Kuka on kolauttanut tätä laatikkoa???

Mitään talkootarjoilua ei toki ole, jos ei hanasta saatavaa vettä oteta lukuun. Ja sitten, kun muuton hoitanut sinkkukaveri tarvitsisi omassa muutossaan apua parin isoimman tavaran kantamiseksi, on kovin hiljaista. Silloin voi kiittää itseään oppitunnista ja tehdä tarvittavat päätelmät.

Vierailija
20/814 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon muuttoapuna olleena olen kokenut useammankin tuollaisen tilanteen. Ja pistäätän se vatuttamaan. Ainut kenen kamoja suostuin jäämään pakkailemaan oli veljeni. Olisin kylläkin silloinkin tehnyt uukkarit, jos en olisi ollut autottomana veljeni luona satojen kilsojen päässä himasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi