Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auton pesu kotona? Kannattaako jo näillä hinnoilla

Vierailija
14.05.2026 |

Katselin tuossa aamulla lähihuoltamon pesuhintoja ja jäi vähän toffeen maku suuhun. Kaksi peruspesua olisi ollut 47 euroa (tarjous) ja parempi premium pesu päälle kolmekymppiä kappaleelta. Ei se nyt maailman isoin raha ole, mutta jos auto on keväällä jatkuvasti kurassa, niin aika nopeasti tuosta kertyy turhaa menoa.

Onko muut pesseet autoa itse nyt kun pesuloiden hinnat tuntuu nousseen? Mietin vaan, että onko teillä jotkut tietyt välineet siihen ja tuleeko yhtä puhdasta kuin harjakoneessa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina autoa autopesussa missä halvin eli harjaton pesu 20€ ja yöllä 22-06 16€. Se on ihan riittävä. Nyt innostuin auton puunaamisesta kun se on kivaa ja lopputulos miellyttää silmään. Ostin kaupasta kaksi ämpäriä, pesukintaan, esipesusuihkeen ja autoshampoon. Voi pojat kun Lexus kiiltää pesun jälkeen! Kyllä näköjään kannattaa aurinkoisena päivänä tunti lutrata veden kanssa 👍

Vierailija
2/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

33€ Kk- soppari ollut jo 7 vuotta. Saa pesettää koska haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkkihalleissa on minuuttitaksa pestä auto? Yleensä itsellä n. 5 e kerta.

Vierailija
4/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole enää hetkeen vienyt autoa harjakoneeseen, koska pesutulos on vähän mitä sattuu. Auto näyttää hetken puhtaalta, mutta kyljet jää usein sameiksi ja vanteisiin jää jarrupölyä. Kotona kun pesee painepesurilla kunnolla, niin näkee ainakin itse mitä tekee ja tulee puhdasta.

Vierailija
5/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painepesurilla pesen silloin harvoin kun tarvitsee.

Vierailija
6/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, koska suurimmalta osalta ei löydy kotoa pesupaikkaa hiekan- ja öljynerotuskaivolla.

Vierailija
7/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motonetin pihalla on näitä tee se itse- pesupaikkoja.

Rivakasti kun toimii, niin auton helposti puhtaaksi 3,50 euron pesupoletilla. Hitaampi voi sitten ostaa vaikka kaksi polettia.

Vierailija
8/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivakasti kun toimii, niin auton helposti puhtaaksi 3,50 euron pesupoletilla. Hitaampi voi sitten ostaa vaikka kaksi polettia.

Ei ole kotona pesu se.

Vierailija
9/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole enää hetkeen vienyt autoa harjakoneeseen, koska pesutulos on vähän mitä sattuu. Auto näyttää hetken puhtaalta, mutta kyljet jää usein sameiksi ja vanteisiin jää jarrupölyä. Kotona kun pesee painepesurilla kunnolla, niin näkee ainakin itse mitä tekee ja tulee puhdasta.

Sama kokemus täällä. Harjakoneesta tulee välillä ihan ok jälki, mutta usein lopputulos on huonompi kun auto kuivuu. Varsinkin takapää ja helmat jää helposti harmaiksi, vaikka olisi muka parempi pesu valittuna. Millasella painepesurilla peset?

Vierailija
10/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sama auto vuodesta 2015, eli reilun vuosikymmenen. Olen pesettänyt ja vahauttanut sen kaksi kertaa vuodessa, syksyllä ja keväällä. Ei ole vieläkään ruostunut. Sitä paitsi pesun jälkeen ei montaa päivää mene, kun päällä on talvisin rapaa ja kesäisin pölyä ja siitepölyä.

Vierailija
11/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus täällä. Harjakoneesta tulee välillä ihan ok jälki, mutta usein lopputulos on huonompi kun auto kuivuu. Varsinkin takapää ja helmat jää helposti harmaiksi, vaikka olisi muka parempi pesu valittuna. Millasella painepesurilla peset?

Kannattaa katsella kylmävesipesureita, jos peset autoa kotona useammin. Sellainen järkevän hintainen painepesuri helpottaa kyllä hommaa paljon. Auto, vanteet, pihalaatat ja terassit saa samalla laitteella pestyä, niin käyttöä tulee muuhunkin kuin autoon. Ostin oman Kränzleni lyhyen vertailun katsomisen kautta, jossa oli muutama eri malli listattuna: https://rakennustyot.com/paras-kylmavesipesuri/ En itse ostaisi sokkona pelkän barimäärän perusteella. Letkun pituus, suuttimet ja se miten helposti laitetta saa liikuteltua vaikuttaa yllättävän paljon käytössä.

Vierailija
12/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut sama auto vuodesta 2015, eli reilun vuosikymmenen. Olen pesettänyt ja vahauttanut sen kaksi kertaa vuodessa, syksyllä ja keväällä. Ei ole vieläkään ruostunut. Sitä paitsi pesun jälkeen ei montaa päivää mene, kun päällä on talvisin rapaa ja kesäisin pölyä ja siitepölyä.

Mahtaa olla paskainen auto jos 2 kertaa vuodessa pestään :D

Vierailija
13/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jo edullista. Ei se vesi ole ilmaista kotonakaan ja siellä öljyt ja muu saaste jää omalle pihalle.

Vierailija
14/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siitä hinnasta ole kiinni vaan laadusta. Harja naarmuttaa ja harjaton pesu ei tahdo riittää. Kotosalla esipesuvaahto, kinnastus, tarvittaessa raudanpoisto ja silloin tällöin tarpeen mukaan vaha.

Vierailija
15/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiössä pesen autoni, viides kerros.

Vierailija
16/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt itse nyt pari kevättä, ja kyllä sillä saa paremman jäljen, kun tekee rauhassa. En lähtisi vertaamaan suoraan harjakoneeseen, koska konepesu on nopeampi, mutta käsinpesussa saa paremmin ne kohdat puhtaaksi, jotka koneelta usein jää. Esimerkiksi helmat, vanteet ja takaluukun reunat. Minulla on ollut käytössä ihan perus autonpesushampoo, painepesuri, mikrokuitukinnas, kaksi ämpäriä ja iso kuivausliina. Sisätilat vaahdolla.

Vierailija
17/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Pesetän ja vahautan tiuhaan. On muutakin tekemistä rajallisen elämän aikana kuin palvoa peltilehmää. Mutta pestynä se ruostuu hitaammin. Miten ajattelit pestä alustan kotipihassa, möngitkö alle?

Vierailija
18/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina autoa autopesussa missä halvin eli harjaton pesu 20€ ja yöllä 22-06 16€. Se on ihan riittävä. Nyt innostuin auton puunaamisesta kun se on kivaa ja lopputulos miellyttää silmään. Ostin kaupasta kaksi ämpäriä, pesukintaan, esipesusuihkeen ja autoshampoon. Voi pojat kun Lexus kiiltää pesun jälkeen! Kyllä näköjään kannattaa aurinkoisena päivänä tunti lutrata veden kanssa 👍

Lexus.

Oletko vapaamuurari?

Entä golfaatko?

Kuvaileeko muut sinua tylsäksi?

Vierailija
19/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se siitä hinnasta ole kiinni vaan laadusta. Harja naarmuttaa ja harjaton pesu ei tahdo riittää. Kotosalla esipesuvaahto, kinnastus, tarvittaessa raudanpoisto ja silloin tällöin tarpeen mukaan vaha.

Aloin itsekin pestä auton painepesurilla kun alkoi auringossa näkyä harjakoneen skraadut. Harjakonefirmathan väittää ettei niiden harjoista tule mitään vaan ne tulee talvella jäänrapsutuksesta. Ja höpsistä

Vierailija
20/24 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata itse pestä. Tummapigmenttiset tekee sen 15 eurolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi