Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdin muuttoavuksi, MITÄÄN ei ole pakattu!!

Vierailija
02.10.2020 |

Siis kämppä kuin mitään muuttoa ei olisikaan. Mietin tässä lähtisinkö menemään. Miten joku voi tehdä tuollaisen oharin?

Kommentit (814)

Vierailija
701/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se pakkaus-/siivousapu pyydetään erikseen. Minä pyysin kaverit avuksi ja sanoin, että hulluna arvostan, jos joku voi tulla auttaa pakkaamisessa, mutta jos ei niin pelkkä kantoapukin on aivan helvetin jees. Meni 3 tuntia pakata loppu kämppä, kantaa kamat autoon ja luututa vielä lattiat (hyllyt, hella, ikkunat yms. olin jo pessyt itse, eli todellakin tarvi vaan luututa mahdollisesti tulleet märät kengänjäljet ja hiekka ja lähteä). Toiseen päähän tilasin woltilla pizzaa matkalta. Kannettiin kamat sisälle, kasattiin sohva ja ruokapöytä että voidaan jossain syödä sitä pizzaa, siirsin jokaisen auton omistajalle 25€ bensoista ja sit jäin purkamaan kamoja.

Vierailija
702/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime muutossa pyysin pari naispuolista ystävääni pakkausavuksi, käytin heitä siitä hyvästä pitkän kaavan mukaan syömässä, olisi varmaan tullut halvemmaksi palkata ammattipakkaajat mutta meillä oli kyllä hauskaa!

Kantamispuolen hoitivat sitten miehen kaverit. Mies tilasi vinon pinon pitsaa ja olutta niin että ei ollut loppunut kesken. Saunan olivat myös testanneet!

Siivous ostettiin ammattilaiselta.

Meille kuulemma voi toistekin tulla muuttoavuksi. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin pois.

Muutossa autetaan muutossa eikä pakkaamisessa.

Pakkaaminen kuuluu muuttoon. Esim. yksineläjän taloudessa keittiön yläkaappien tyhjentäminen huomattavasti nopeutuu kaverin kanssa. Tylyjä tyyppejä täällä.

Niiden yläkaappien tyhjentämiseen menee yksinkin maksimissaan puoli tuntia, jos välillä pitää taukoja.

Olen ollut apuna pakkaamisessa ja onhan se helpompaa ojennella tavaroita yläkaapeista kun on joku ottamassa vastaan eikä tarvitse joka kupin kanssa laskeutua jakkaralta. Ja ennen kaikkea mukavampaa kun on juttuseuraa. Samalla juotiin pari lasia viiniä ja juteltiin niitä näitä.

Mikä on tämä meidän kulttuuri että kaikki on pakko tehdä yksin hampaat irvessä ja kaveriksi pyytäminen on maailman suurin synti.

Vierailija
704/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko kertoi tuökaverin muutosta.

Töissä on minimalisti, ei juurikaan vaihtele vaatteita, työpöytä on aina ojennuksessa.

Tää mimmi oli muuttamassa ja me ollaan siskon kanssa uteliaita luonteeltaan.

Sisko oli tarjoutunut muuttoavuksi. Oli sanonut pärjää, sisko vaan jatkoi aina tavaramäärät yllättää.

Hänellä oli alle 5 muuttolaatikkoa ja kesken laatikoiden kantamisen oli sanonut kellari unohtui.

Siellä oli joulukuusi ja 2 muovilaatikkoa.

Oli muutama huonekalu, mutta oli myös joku muu niitä kantamassa

Taas tämä sama kirjoittaja, joka ei osaa käyttää että-sanaa, ja kirjoittaa joka virkkeen omalle rivilleen. Sinun tarinoitasi on kaikissa pitkissä ketjuissa vähintään yksi joka sivulla. Kenellekään ei tapahdu noin paljoa! Miksi keksit näitä juttuja?

Vierailija
705/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi elämä, ihmettelen näitä "mitään en oo pakannut" - muuttajia myös siksi, etten todellakaan itse haluaisi kenenkään tonkivan eikun kröhömm siis pakkaavan omia henkilökohtaisia tavaroitani....!? :D

Se muuttopäivä ei oo tullut yllätyksenä, miten ei oo voinut muka ehtiä pakata!

Ja nää tyypit on aina ollut sinkkuja, keiden muutossa on noin käynyt, eli ei oo mitään tekosyytä, ettei oo ehtinyt koska pienet lapset tms.

Ihan mielenkiinnosta, mitä niin salaisia juttuja ihmisillä kodeissaan on että niitä ei missään nimessä muut saa nähdä? Minulla on lähinnä yöpöydän laatikossa jotain parisuhdeleluja jotka menevät vaikka takin taskussa. Ja ehkä korurasiaani en muiden haluaisi tonkivan, se tosin on lukollinen muutenkin.

Vierailija
706/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös muuttoapu ole juuri sitä pakkausta varten?

Pakkausapu on pakkaamista varten. Muuttoapu on muuttamista varten. Purkuapu on purkamista varten.

Vierailija
707/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt monta kertaa niin, että en ole ehtinyt pakata läheskään kaikkia tavaroita ja apulaiset ovat joutuneet auttamaan pakkaamisessa. Muuttaessa tulee aina niin kova kiire, että aika loppuu aina kesken. Nyt olen yrittänyt konmarittaa tavaroita, ettei sitten seuraavassa muutossa (milloin ikinä se lieneekin) olisi niin paljon pakattavaa.

Etkö tiedä jo viikkoja ennen milloin muuttosi tapahtuu? Silloinhan on koko tuo aika käytettävissä pakkaamisen ja kaikki muut, harrasteet yms., pannaan syrjään ja keskitytään pakkaamaan.

Juuri niin olen tehnytkin, mutta aika on silti loppunut kesken.

Kuulostaa uskomattomalta. Miten on voinut aika loppua kesken? Ei silloin katsella telsua iltaisin tai touhuta muuta jos muutto tulossa ja tavarat levällään. Uskomatonta todellakin!

En puhunut mitään telkkarin katselusta tai muun touhuamisesta. Tiedät varmaan itsekin, että pakkaamisessa on todella paljon tekemistä, eikä etukäteen voi edes tietää tarkalleen miten paljon aikaa siihen kuluu. Mutta et ymmärrä tätä, koska et halua ymmärtää.

En todellakaan halua ymmärtää ajatuksenjuoksuasi. Sinä olet se jolle ei nyt kellot oikein soi. Sulla on aikajana jona aikana muutto pitää suorittaa niin siinä ajassa homman on hoiduttava. Kun muutto varmistuu niin valmistelut alkavat sillä hetkellä. Jos on paljon tavaraa niin pakkaaminen aloitetaan heti. Muuton takia tehtäviin pakkaushommiin on Suomessa kaikilla aikaa ainakin kuukausi. 

Mistä olet tämän kuukauden keksinyt? Todellakaan ei ole kuukautta tai kahta viikkoakaan aina, ehkä jollain vuokra-asukkailla voi olla mutta omistusasasunnoissa tuo ei todellakaan pidä paikkaansa.

Siis oikeastiko? Kun Suomessa myyt asuntosi, sovitaan ostajan haltuunottopäivä vain muutaman päivän päähän siitä kun kaupat on lyöty lukkoon?

Jos todella näin on, luulisi että kämppiä esitellään ja myydään kutakuinkin tyhjänä ja valmiiksi siivottuna ja kaikki kamat on jo jossain säilytyksessä. Korkeintaan kahvinkeintin keittössä ja telttasänky makkarissa.

Ei hyvää päivää... Kyllä se kauppakirjan allekirjoitus sovitaan pikkasen pidemmälle. Ja  muuttoa kuunvaihteeseen en ole ikinä sopinut! Et tainnut ehtiä lukea tuota omistusasunnon myyntijuttua ?

No sitähän minäkin ajattelin. Olen myynyt kaksi taloa täällä ja molemmissa oli tämä siirtymäaika kaksi kuukautta. Sen verran siis aikaa pakata kamoja, että kyllä hitaampikin ehtii sen tehdä.

"Short closing" on täällä 30 päivää, sen pikaisemmin ei yleensä kukaan halua/pysty hommaa hoitamaan, paitsi jos asunto on jo myyntivaiheessa tyhjä.

Siis kauppakirjan allekirjoittaessaanhan saa avaimet ja se kauppakirjan allekirjoitus voi olla vaikka viikon päästä ensimmäisestä näytöstä, ihan miten sovitaan. Eihän sillä, jos ostettava asunto on tyhjä, ole merkitystä siihen että sen ostajan on kuitenkin muutettava omat tavaransa asuntoon ja silloin voi olla tosiaan vain joitain päiviä aikaa pakkaamiseen. Itselläni esimerkiksi oli runsas viikko.

No ei saa. Avaimet saa sinä päivänä kun asunnon luovutus on sovittu. Minulla edellisen asunnon myytyäni oli vielä yli 3kk luovutukseen.

Vierailija
708/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä on minimalisti, ei juurikaan vaihtele vaatteita, työpöytä on aina ojennuksessa.

Sisko oli tarjoutunut muuttoavuksi. Oli sanonut pärjää, sisko vaan jatkoi aina tavaramäärät yllättää.

Hänellä oli alle 5 muuttolaatikkoa ja kesken laatikoiden kantamisen oli sanonut kellari unohtui.

Taas tämä sama kirjoittaja, joka ei osaa käyttää että-sanaa, ja kirjoittaa joka virkkeen omalle rivilleen. Sinun tarinoitasi on kaikissa pitkissä ketjuissa vähintään yksi joka sivulla. Kenellekään ei tapahdu noin paljoa! Miksi keksit näitä juttuja?

Se, ettei sinun elämässä ei tapahdu mitään, ei tarkoita muilla on yhtä tylsää.

Vierailija
709/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa tämä pakkaamattomuuden psykologinen puoli.

Kun muuttopäivä lähestyy, itse tulisin hulluksi jos tavarat ei olisi pakattu. En pystyisi nukkumaan jos homma olisi kuin Elmerin eväät levällään.

Millaisella hermorakenteella on varustettu nämä ei-pakkaajat, ja eikö heitä häiritse, että toiset penkovat ja käpelöivät heidän vaatteitaan ja astioitaan, ruokiaan...?

Stressi- ja unilääkkeeksi alkoa, niin kaipa se ahdistus unohtuu. Kuten toki kaikki muukin siinä sivussa... Tässäkin ketjussa useassa tarinassa mainitaan krapulainen muuttaja haahuilemassa. ympäriinsä.

Vierailija
710/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sentään viestit on kirjoitettu aina samalla tyylillä riveittäin kuin runo, joten ne on helppoa vain hypätä yli lukematta :D

Vierailija
711/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi elämä, ihmettelen näitä "mitään en oo pakannut" - muuttajia myös siksi, etten todellakaan itse haluaisi kenenkään tonkivan eikun kröhömm siis pakkaavan omia henkilökohtaisia tavaroitani....!? :D

Se muuttopäivä ei oo tullut yllätyksenä, miten ei oo voinut muka ehtiä pakata!

Ja nää tyypit on aina ollut sinkkuja, keiden muutossa on noin käynyt, eli ei oo mitään tekosyytä, ettei oo ehtinyt koska pienet lapset tms.

Ihan mielenkiinnosta, mitä niin salaisia juttuja ihmisillä kodeissaan on että niitä ei missään nimessä muut saa nähdä? Minulla on lähinnä yöpöydän laatikossa jotain parisuhdeleluja jotka menevät vaikka takin taskussa. Ja ehkä korurasiaani en muiden haluaisi tonkivan, se tosin on lukollinen muutenkin.

Esimerkiksi enemmänkin niitä seksileluja, seksikkäitä alusvaatteita jotka on tarkoitettu vain kumppanin silmille, terveysasioihin liittyviä tavaroita ja papereita, harrastuksiin liittyvää tavaraa joka muuten vain halutaan pitää yksityisenä ja paljon kaikkea muutakin. Eihän nämä mitään valtionsalaisuuksia ole, mutta toiset meistä on sen verran yksityisiä ihmisiä että haluavat jakaa osan asioista vain kumppanille tai läheisille, eikä jollekin satunnaiselle kaverille joka on muuttoapuna. 

Lisäksi voi olla särkyviä tavaroita, jonka arvoa tai herkkyyttä kuka tahansa ei ymmärrä. Esimerkiksi erilaiset keräilytavarat jotka saattavat taviksen silmään näyttää tavalliselta roinalta. 

Vierailija
712/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattelet ku pakkaa ja imet muutto kaljaa :D sitte kotii ja huomena uusiks jos aikaa

Vierailija
713/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamstraamiseen taipuva anoppini on hirveä muutettava. Ja tietysti muuttaa parin vuoden välein.

Ikinä ei ole saanut kuin pari laatikkoa valmiiksi. Muuttopäivänä juoksee ympäriinsä ja ohjeistaa mitä viedään milloinkin, ja kukaan ei saa auttaa häntä pakkaamaan kun hänen pitää katsoa ne tavarat. Sitten jää tietysti ihmettelemään niitä ikivanhoja tupperwaroja ja apu-lehtiä, tekemään inventaariota ja järjestelemään, kun pitäisi vain lapata kamat laatikoihin. Ja sitä riittää.

Pahinta on, että kela maksaa hänelle muuttofirman. Siinä sitten anoppi tuhlaa näiden HÄNELLE MAKSETTUJEN ihmisten aikaa säätämällä vielä pakkaamattomien tavaroiden kanssa. Hänen myös tarvitsee vahtia muuttomiehiä, etteivät vaan varasta mitään. Samalla kun pitäisi pakata. Ja kukaan muu ei saa pakata.

Joka ikisen muuton jälkeen kämppään jää aina uusi pakettiautollinen tavaraa, jota hän ei saanut laatikoihin tai parhaimmillaan ei antanut muuttomiesten viedä pois. Sitten soitetaan miestäni apuun kun "tänne jäi ihan pari juttua vaan", ja mies saa viettää koko päivän kuskaillen mutsinsa tavaroita. Vaikka oli se helkutin maksettu muuttofirma auttamassa edeltävänä päivänä.

Vierailija
714/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä vingut, avuksihan sua pyydetty.

Ota laatikko ja ala mättää sinne jotain tavaroita, siitä se lähtee.

Jätesäkkiin kaikki tekstiilit, erittäin nopea tapa.

Vierailija
715/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin muutto miehen kanssa kahdestaan peräkärryllä. Ikää meillä tarpeeksi ja oli kyllä vika muutto mitä tehtiin kahdestaan.

Kuivuri hajosi ja yksi sivupöytä.

Minä 58 v. ja mies 54v.

100 neliöinen talo ja pihatavarat.

Keväällä muutetaan takaisin niin sen kyllä hoitaa muuttofirma.

Vierailija
716/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kerran muuttaneet vajaan sadan neliön kerrostalokodista mies, minä ja 6v ja 9v lapset. Muutimme 2-kerroksiseen 110 m2 rivariin suht lähelle. Tilasin muuttolaatikot ja pakkasin ne lähes yksin ,kun mies ei ollut silloin terveenä , eikä pystynyt palon auttamaan työpäiviensä päälle,

Se sujui niin , että illat pakkasin huone huoneelta ja laitoin kaikkien laatikoiden päälle a nelosen , kirjottaen selkeästi ,mihin kerrokseen ja mihin huoneeseen ne muuttofirman miehet sitten kantoivat siellä rivarissa. Itse olin ns liikenteenohjaajana vain hiukan.

Särkyvät tavarat vietiin henkilöautolla itse. Osan huonekaluista olin myynyt, kun halusimme uusia.

Uudessa kodissa oli helppoa ,kun lapset innoissaan laittoivat tavaroitaan kaappeihin ja hyllyihin omissa huoneissaan. Minulle jäi vain olohuoneen , keittiön ja mh kaappien ja vaatehuoneiden laitto yhdessä miehen kanssa.

Parin pv kuluttua lähdimme lomalle. Toki verhot, uusia huonekaluja ja mattoja sit hankittiin pikkuhiljaa.

Nyt on siinä asuttu nelisenkymmentä vuotta . Kovasti olen heittäny turhaa tavaraa pois, mutta kyllä suurin osa huonekaluja saa heittää kaatikselle, kun / jos joutuu vielä muuttamaan.

Aina j, jos jotain kodin tavara ostan ,niin saman tien vien jotain roskikseen.

Vierailija
717/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttoapuna oleminen on pääsääntöisesti kärsimystä kun joka kerta olen joutunut tilanteeseen jossa autan viemään "viimeiset sälät". Viimeksi viimeiseen sälään sisältyi yksiön verran tavaraa, ei mahtunut edes yhteen pakettiautoon. Enää en lähde muuttoavuksi.

Vierailija
718/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oli eka ja vika muutto yhdelle tutulle. Tuu kaveriksi ja ei yhtäkään tavaraa ollut pakattuna. Siinä sitte tyhjennä kaappeja säkkeihin ja laatikoihin . Ja asiahan muotoiltiin et ihan tunnin juttu. Kehtasi vielä kysyä,että tulenko tekeen kaverina varsinaista loppusiivousta. Oli just sillo kiireitä.

Vierailija
719/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljeni ovat samanlaisia muuttajia.

Toinen muutti tyttöystävänsä kanssa yhteen uuteen kämppään ja tulimme isän kanssa auttamaan sohvan yms painavan kanssa. Pienessä eteisessä oli kengät ja kaikki tavarat levällään, että niihin varmasti kompastuttaisiin tavaroita siirtäessä. Lattiat ja sohva olivat täynnä pientä tavaraa ja roskaa, vaikka muuttoavusta oli sovittu jo ennakkoon. Aloitettiin sitten "kantoapu" siivoamalla. Olen pahimman luokan nalkuttaja ja saivat kuulla koko päivän asiasta. Isäni kiroaa sitten jälkeenpäin.

Toinen veljeni muutti pitkiä matkoja ja olin vanhempieni kyydillä tuppukylässä, etten voinut oikein uukkaria tehdäkään. Mitään ei ollut pakattu tai siivottu ja paras oli se varmaan 50+ hesarin epämääräinen kasa yhdellä seinustalla. Ei siis edes nätti pino vaan sellainen kasa, että niitä on vaan ohimennen heitetty siihen toistensa päälle. Nämäkin piti pakata mukaan kun niitä ei olla vielä luettu.... Toisen kerran kun suostuin auttaa muutossa ei taaskaan oltu mitään pakattu. Kirjat oli hyllyssä, vaatteet oli kaapissa. Ajaa piti taas satoja kilometrejä. Tämä veli vielä kehtaakin väittää että hänen muuttonsa menee oikein sujuvasti.

Jos uudelleen kysyy muuttoapuun niin sanon, että kuvat pakatuista tavaroista ja tyhjistä hyllyistä viimeistään 12h ennen kuin pitää olla paikalla. Muuten hoitakoot itse

Villi veikkaus: veljesi eivät auta tai ole auttaneet teitä muita missään muuttohommissa.

Ekaa en ole pyytänyt ikinä ja hesarin lukija on auttanut painavien kanssa silloin tällöin. Hoidan muuttoni aikalailla yksin ja mitä en saa yksin, talkootyöllä (tai äidin ja isän kanssa)

Viimeksi muutin silloisen poikaystäväni, tämän veljen, veljen kaverin sekä heidän siskon miehen ja tämän kaverin kanssa (jotka tulivat pakettiautolla). Taisi mennä vähän päälle tunti ja totesivat kuinka helposti ja nopeasti meni. Ovat tainneet kokea muiden kommentoijien kaltaisi muuttoja

Vierailija
720/814 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muuttoapuna yhdelle tutulle naiselle.

Kannettiin tavarat ml runkopatja. Kannetua patjalle lepäilemään. Panemiseksihan se meni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi