"Enään" ja "siittä". Muita ärsyttäviä vikasanoja?
Harvinaisen yleisiä, ensimmäistä käytetään paljon näissä viesteissä, jälkimmäistä yllättävän paljon telkkarihaastatteluissa.
Särähtääkö joku muu korvaan?
Kommentit (2464)
Vierailija kirjoitti:
Teetättää.
Per.ke.le!
”Minä teetän itselleni uuden ruokapöydän”
”Sinä teetät ...”
”Hän teettää...”
”Me teetämme...”
”Te teetätte...”
”He teettävät...”Kenenkään EI tarvitse teetättää.
"Haasteellinen" kun ei uskalleta sanoa vaikea tai hankala.
Ennen tahdottiin,nykyään sanotaan usein ,että jollakin on tahtotila.Miksi lyhyt ja ytimekäs verbi vaihdetaan hankalaksi sanonnaksi.Kysyyköhän pappikin pian vihkiäisissä:Onko sinulla tahtotila ...jne.
Desing -esine :D
Laulaakohan se?
Panna (pannaan mutta ei rakastella). Korona (jatkuvaan korona sitä nyt huomenna toista). Minä, minä meillä on (sinä et ole mitään).
Tarttee kun pitäisi sanoa tartte.
- Autanko sinua täss asiassa?
- En tarttee apua.
tepseli (töpseli)
mensseli (meisseli)
En ole oikeastaan varma, mutta mistä tässä säikeessä on kyse? Enää ja sieltä on ärsyttäviä sanoja? Luulen henkilökohtaisesti, että nämä eivät ole ärsyttäviä sanoja. Itse asiassa ärsyttävät sanat ovat "Olen lähellä" hahah, joka sanoo sen henkilölle, joka odottaa sinua, kun itse asiassa olet juuri noussut sängystä ja olet tällä hetkellä suihkussa konsertin kanssa. Todella ärsyttävää varsinkin jos toinen on ajoissa ja odottaa vain sinun saapumistasi. Meidän on ehdottomasti kunnioitettava toistensa aikaa eikä tuhlata sitä olemalla ajoissa.
Renesanssi. Kuinka vaikeaa voi olla kirjoittaa se oikein?!
En tiedä teistä mutta minä lähden Thaimaaseen.
Itseäni ärsyttää juuri tuo "enään" ja sitten k:n venytys tyyliin "sillekkin". Antaa vain niin vähä-älyisen kuvan kirjoittajasta.
Eteläpohjalaiset eivät osaa sanoa akseli. Heillä se on aksila.
Myös elokuva Akseli ja Elina on tekstitetty siäppäin
Aksila ja Elina
Kuinkas moni meistä itse puhuu oikeaoppisesti? Pidetään talkoot, ryhtiliike. Maaliskuu - kielenhuoltokuu. Otatko haasteen vastaan?
Ammatikseen kirjoittavat toimittajat eivät enää osaa käyttää oikein ilmaisuja ”viimeaikoina” ja ”lähiaikoina”. Vinkki: ”lähitulevaisuudessa”.