Palstan lääkärit auttakaa onko tämä suolitukos vai ummetus?
Tuntuu että olisi
Kakkahätä mutta kun menen vessanpöntölle istumaan kakka ei vaan tule pinnistelyistä huolimatta
Mikä olisi halpa keino saada suoli toimimaan?
Kommentit (17)
Halvinta on ostaa kuivattuja luumuja, liota vedessä ja juo, pureksi
Jos kuulet pientäkin pulputusta,möyrintää vatsasta niin toimii kyllä
Ei voi tuon perusteella sanoa mitään. Montako päivää on ollut? Muutama päivä ei tarkoita vielä yhtään mitään. Ehkä hermoilet tms ja suoli on sen vuoksi lepotilassa.
Jos on suolitukos niin oksentaisit jo
Kuinka kauan on aiemmasta ulostamisesta? Jos suoli tuntuu antavan merkkejä ulostamistarpeesta, mutta ei toimi, ei ole mitään syytä väkisin yrittää. Kyllä se tyhjenee ajallaan.
Ehkä ummetus. Sappikivet? Levolac? 3 kuivattua luumua liotettuna lasissa ja syönti. Tai 4 tai 5 jos iso mies.
Liiku, juo paljon ja syö riittävästi kuitua.
Suolitukoksessa kai kovat vatsakivut. Voithan soittaa 116117. Mutta ehkä ne luumut tai joku apteekista haettu , kyl ne neuvoo. Visiblis on hyvää jos maha usein kovalla. Mulla monet asiat pitää ummetuksen loitolla, päärynä päivässä, salaatit. Laksatiivinen ruoka yleensä
Ota risiiniöljyä teelusikallinen. Auttaa suolistoa tyhjentymään.
Tuo pegorion ja peräpuikko. Jos tukos alempana, niin p-puikko auttaa heti, jos taas ylempänä, niin pegorion.
Näin mulle apteekissa neuvottiin/ohjeisteittiin - ota/osta molemmat.
....
Sitten taas, jos johtuu lääkkeistä eikä koske mihinkään, niin suoli(sto) ei vaan toimi tai siis toimii hitaammin. Nuo yo. voi auttaa tilapäisesti, mutta syytä lisätä "kuidunottoa" runsaasti. Se aamukaurapuuro. Pellavansiemeniä söin itse, mutta niissä kadmiumia(?), auttoi kyllä, mutta kad. on raskasmetallia. Toinen pussi on kohta syöty, lähden sitten apteekkiin uusimaan muita lääkkeitä ja samalla visibliniä (resepti; apteekissa eivät suositelleet molempia, siis pellava + visiblin) yhtäaikaa).
Niin joo, jos "hidas suoli", niin sitten kun se alkaa toimimaan, niin voi .... vähän välein käytävä, 2:nen ihan normaalia, ei ripulointia eikä kovana). Joskus jopa 5 kertaa lyhyen ajan sisällä.
t. m60v. (eturauhas- + pieni sydänlääkitys + ikä = hidastaa suolentoimintaa).
Olen pahoillani puolestasi, ap. Sukulainen kuoli juuri joulun alla suolitukokseen. Meni muutamassa tunnissa siitä kun diagnoosi varmistui.
Vierailija kirjoitti:
Menet apteekkiin ja ostat pegorionia ja otat 5-6 pussia ohjeen mukaisen vesimäärän kera. Tulee epämukava olo kun suoli täyttyy enemnän,mutta peg.massa laittaa tavaran eteenpäin. Lisäksi liiku, tanssi,hyppele.
Laxoberon toimii paljon Pegorionia nopeammin, samoin taatelit.
Ekaksi syöt runsaasti porkkanaraastetta ja juot pari lasillista vettä. Sitten käyt kietämässä korttelin. Jo toimii.
Heh, joo, microlaxia se oli. Sen kun tunki bärsiiseen, ei se siihen kakkosvaivaan auttanut, mutta rakko täynnä = erektio = suihkuna 1:nen ulos. Kirosin mielessäni (kun pesin vessanlattiaa) - et se hyvä puoli tässä on, että oli ykkönen. :)
Se on, eturauhasvaivat, vanhenevimilla miehillä. + testos-vaje - rupeetsä uittuilee mulle? :))
Vierailija kirjoitti:
Halvinta on ostaa kuivattuja luumuja, liota vedessä ja juo, pureksi
Jos kuulet pientäkin pulputusta,möyrintää vatsasta niin toimii kyllä
Näin on luumut kerää nestettä ja kun ne kulkee siellä suolessa niin ne kuljettaa nestettä ja pehmentää sitä itseään.Näitä oireita löytyy itse keltäkin välillä löysää ja välilla raudankovaa että ei tahdo tulla ulos.Neuvon sait ja kyllä pitäisi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani puolestasi, ap. Sukulainen kuoli juuri joulun alla suolitukokseen. Meni muutamassa tunnissa siitä kun diagnoosi varmistui.
Ja kun tutkittiin tarkemmin , häneltä löytyi luoti päästä sinäkö sen teit?
Menet apteekkiin ja ostat pegorionia ja otat 5-6 pussia ohjeen mukaisen vesimäärän kera. Tulee epämukava olo kun suoli täyttyy enemnän,mutta peg.massa laittaa tavaran eteenpäin. Lisäksi liiku, tanssi,hyppele.