Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?
Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.
Kommentit (578)
Haisevat ja likaiset tiskirätit, joita on käytetty jo viikkojen/kuukausien ajan.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 14:47"]
Lentokentän matkatavahihnalla jengi pakkautuu hihnaan kiinni niin, että minä en näe heidän takaansa, josko laukkuni tulisi kohdalle. Sitten kun bongaan laukkuni, pitää puskea idioottimuurin läpi ja jotenkin pitäisi vielä päästä laukun kanssa takaisin junttien välistä.
Tästä lähtien en varo laukkuni kanssa vaan annan sen heilahtaa typeryksien päälle/jaloille jos on heilahtaakseen.
Tuntuvat olevan yleensä suomalaisia nämä.
[/quote]
Mulla on ollut lentokentillä ihan sama ongelma, mutta osaa ne ulkomaalaisetkin. Ei ole aina suomalaiset kun tulee ihan selkään kiinni kun nostat sitä sairaan painavaa laukkua.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 17:41"]Ärsyttää baareissa viimeiset hitaat. Miksi niitä pitää soittaa? Sitten kaikki sinkkumiehet seisoo bongausasennoissaan siellä reunoilla ja tulee vaan vaivaantuneita hetkiä.
[/quote]
Siksi että ihmiset lopettavat bailauksen ja alkavat valua baarista ulos. Meno tavallaan rauhoittuu. Ei ole niin "tökkäävää" kuin vaan musiikin sammuttaminen yhtäkkiä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 22:39"]
Mulla palaa käpy tekopirteistä yltiöpositiivisista ihmisistä, jotka jaksaa niin henkistyneenä ja valaistuneena sössöttää yltiöpositiivisia elämän ohjeitaan joka väliin, kun yrittää itse olla jostain ärsyyntynyt. Kaikilla myrskypilvillä on hopea ja kulta ja vitun timanttireunukset ja lässynlässyn.
Ja lisäksi nämä ihanan reippaat ihmiset, jotka päivittävät KAIKEN facebookkiin. Onko sinne pakko luetella aivan kaikki, jota päivän aikana on tehnyt? Tai kun kaikki on aina niin ihanaa.
Autoilijat, jotka ajaa alinopeutta, vaikkei ole syytä.
Olen puhunut. Ugh.
[/quote]
Mä en kestä ihmisiä, jotka sanoo "Ugh. Olen puhunut.".
Nuoriksi itsensä mieltävien naisten ja osin miesten puhetyyli. Nostetaan ylös sanan tai lauseen loppua kohti, ulistaan tai vain muuten puheääni kitinän ja ulinan välimaastosta.
Toisena autoilijat, jotka ohitettuaan palaavat lähtökaistalle ohitetun eteen. Erityisen ärsyttävää teillä, joilla ainakin kaksi kaistaa samaan suuntaan. Antaa ohittajan henkisistä kyvyistä todella alhaisen kuvan. No, täysi ääliö.
Ärsyttää kun sähköhammasharjalla hampaita pestäessä sitä harjaa hinkataan kun normihammasharjaa.
mä en kestä kauppakeskusten käytävillä heiluvia tyyppejä, jotka yrittää myydä jotain ohikulkijoille. Käsi menee nyrkkiin heti kun näen kaukaakin sellaisen.
Pienikokoinen, neljäkymppinen toimistotantta tms. kumartuneena hidastetusti lautasensa ylle, "poimii" oikeaoppisesti (salaattipitoiselta) lautaseltaan pikkupaloja, joita sitten jotenkin korostetusti pureskelee kuin hevonen.
Minä en voi sietää syömisääniä. Mussutusta, lussutusta, äänekästä pureskelua, maiskuttelua... Hyi helvetti, jo ajatus saa niskakarvat nousemaan.
Ärsyttää myös facebookissa (ja mm. tämä sai minut eroamaan koko roskasta) kun naiset ottaa itsestään kuvia ja toiset naiset kommentoi niitä tyyliin: Nättimys! <3, Aina niin nättinä! <3 Meidän kaunis Pirjo! <3 tai Kaunis! <3. Mutta kaikista eniten vihaan tuota sanaa "nättimys". Aargh!
Se kun täällä av:llä ihmiset kuvittelee, että vain ensimmäinen nimi on etunimi. Prkl kyllä ne kaikki muut paitsi sukunimi ovat etunimiä, myös se toinen ja jopa kolmaskin nimi!
Naiset, jotka ottaa miehen sukunimen mennessään naimisiin.
Keksin pitkästä aikaa yhden ärsytyksen, jota ei varppina moni jaa:
Mua ärsyttää ihan hulluna se, jos joku kysyy että "paljon peli", jos kysyjällä itselläänkin olisi mahdollisuus seurata ko. urheilumatsia, mutta ei vain viitsi. Minkä ihmeen takia silloin pitäisi tietää pelitilanne, ellei jaksa katsoa.
Mua ärsytti suurin osa noista edellä kirjottaneista ihmisistä,joita ärsyttää ihan normaalit asiat.Esim.kastejuhla on arvokas lapsen ensimmäinen juhla ja nimenannon liittävät juhlaa arvostavat vanhemmat siihen.Ja valonappia painan aina,vaikka siinä odottamassa jo joku seisoisikin.Enhän voi tietää,onko kyseinen paikallaolija painanut nappia,vaan miettinyt,mikähän nyt juuri ärsyttää.No,ärsyttää muakin oikeasti tietyt asiat,esim.nykyiset kauheat sanat:TAHTOTILA,salattujen ELÄMIEN,VUORELLISET takit,NIINKU,NIINKU,kaikki KÄÄSTINGIT,GOUTSIT,GEISSIT,listaa voisi jatkaa.
Mua ärsytti suurin osa noista edellä kirjottaneista ihmisistä,joita ärsyttää ihan normaalit asiat.Esim.kastejuhla on arvokas lapsen ensimmäinen juhla ja nimenannon liittävät juhlaa arvostavat vanhemmat siihen.Ja valonappia painan aina,vaikka siinä odottamassa jo joku seisoisikin.Enhän voi tietää,onko kyseinen paikallaolija painanut nappia,vaan miettinyt,mikähän nyt juuri ärsyttää.No,ärsyttää muakin oikeasti tietyt asiat,esim.nykyiset kauheat sanat:TAHTOTILA,salattujen ELÄMIEN,VUORELLISET takit,NIINKU,NIINKU,kaikki KÄÄSTINGIT,GOUTSIT,GEISSIT,listaa voisi jatkaa.
Sivuaineopiskelijat yliopistolla. Ei kaikki, mutta sellaiset, joiden oma pääaine on joku melko tavallinen, mutta sitten otetaan siihen joku JÄNNÄ sivuaine, ja aletaan muokata omaa identiteettiä sen sivuaineen mukaan. Esimerkiksi omana pääaineena suomen kieli, mutta sitten luetaan tähtitiedettä pari kurssia ja srn jälkeen tituleerataan itseään esim facessa "neiti tähtitieteilijäksi". Ja huom, usein nää sivuaineet on sellaisia ettei niissä ole mitään järkeä tutkinnon kannalta, mutta saapa esittää erikoista. "luen yliopistolla mandariinikiinaa ja arkeologiaa, hih neiti arkeologi" -oikeasti pääaineeni on laskentatoimi mutta vaikutan kiinnostavammalta kun tekeydyn muuksi mikä olen.
voi että ärsyttää!!!!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 10:11"]
Kun metroasemalla (ja missä vaan muuallakin) ihmiset tulevat seisomaan niin lähelle, että voisivat tunkea kielen korvaasi, ja tilaa olisi kyllä vaikka kuinka.
[/quote]
Sama. Paitsi jos se jostain merkillisestä syystä olisi vaikkapa B. Cumberbatch, niin mielellään hyvin lähelle. Oikein lähelle. Vieläkin lähemmäs.
Kun on päiviä (joskus jopa viikkoja ja vuosia), kun tuntee itsensä nuhjuiseksi, niin ketuttaa armottomasti kaikki tuijottelevat miehet ja esim. työkaverit, jotka kehuvat jotain vaaterääsyä, minkä olet sattunut päällesi laittaa. Itsehillintä on koetuksella, kaiken tuppaa silloin ottamaan alentuvana tsemppaamisena, vaikkei niin aina välttämättä olisikaan. Olen niitä harvoja ihmisiä, joita tuollainen tsemppaus vain ärsyttää jumalattomasti.
Se, kun aikaisin heräämistä (ja yleistä "touhuamista") pidetään jonain meriittinä ja hyvän ihmisen merkkinä ja siitä jaksetaan meuhkata omahyväisesti. Tyyliin "herään joka aamu klo 05:30 pirteänä kuin peipponen, kello 05:45 menen lenkille ja avantouinnille, kuudelta alan leipomaan ja puoli seitsemäksi kiiruhdan töihin, vaikka työt alkavat vasta yhdeksältä". Siis en käsitä. Itsekin herään pakon edestä melkein joka aamu kuudelta, mutta ei todellakaan huvittaisi, enkä tajua miten joku pystyy siihen, ja vielä vähemmän tajuan asian mainostamista ja siitä jatkuvaa puhumista. Jos se aikaisin herääminen on niin luontaista itselle, niin miksi ihmeessä siitä pitää puhua uudestaan ja uudestaan? Ja mitä ne aamuvirkut oikein odottavat meiltä muilta? Kiillotettua pokaalia takanreunukselle?
Tulipas naristua.