Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?

Vierailija
10.09.2013 |

Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.

Kommentit (578)

Vierailija
561/578 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ne talot, joiden profiili on kuin kuivurissa; toinen puoli katosta puoli metriä korkeammalla kuin toinen

- Valkoiset morsiuspuvut toista, kolmatta, neljättä kertaa naimisiin menevällä

- ienrajahymy ja siihen liitettynä pienet hampaat aikuisella

- biisit, joissa solisti laulaa narisevalla äänellä

- biisit,jotka alkaa neekerimiehen ulinalla "uu-uu-uuu-uuuu" sellainen alaspäin laskeva, muka herkkä ulina, kyllä tiedätte mitä tarkoitan

- biisit, joissa kuuluu kun solisti vetää henkeä, Jenni Vartiainen on tästä pahin esimerkki

- anna puu

- paskat tv-sarjat; bb:t, kaikki mahdolliset tosi-teeveet, tanssikilpailut, julkkis-iloittelut. 

- radiohaastattelut, joissa haastateltava öööö..vastaa ööö vastaa ööö jotain. 

- radiohaastattelut joissa haastateltava toistaa, toistaa lauseen alkua toistuvasti. Siis, siis joka lauseessa. Toistaa, toistaa sitä ensimmäistä sanaa. Sanaa. Tai, tai siis viimeistä sanaa.

- kesken lauseen nieleskelevät toimittajat; pahimpana Vappu Pimiä

- Vappu Pimiä

- radioiden aamuohjelmien naisjuontajat, erityisesti se joku jenni mikä oli Rockilla ennen; ihan kuin sillä olis kestonuha ja rautakanki perseessä

- meidän sohva, liitoskohdasta se narisee

- sinapinkeltainen väri

Vierailija
562/578 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:09"]

uudesta juustosta höylätty päällimmäinen siivu, hyi.

[/quote]

Tämä onkin ihan todellinen ongelma, sillä siinä pinnassa on usein paaaljon enemmän suolaa kuin muussa juustossa.

[/quote]

suolalla niin väliä mutta se tuntuu inhalle ja maistuu muoville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/578 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että suomalainen miettii ääneen englanniksi. Ennen kaikki sanoivat suu kiinni nousevalla intonaatiolla "mmmmm", kun miettivät jotain omassa puheenvuorossaan. Jotkut haluavat nykyään miettiä englanniksi ja sanovat suu auki "aaaaaaaam". Voi helvetti kun olet niin cool tuon englantilaisten ja amerikkalaisten matkimisesi kanssa.....

Vierailija
564/578 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trokaaminen ärsyttää ihan hulluna. Taitaa tosin olla aika yleinen ärsytys, mutta monet ei pidä sitä minään, koska ei se ole tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa. Mutta silti. Kirppispöydiltä pölliminen sekä puoli-ilmaisten vaatteiden ostelu ja myyminen kalliiseen hintaan, lipputrokaus, tukkumyynneistä merkkivaatteiden ostelu ja kalliilla myynti eteenpäin, kaikki nämä ärsyttää.

Lipputrokaus on kuitenkin kaikista pahinta, koska estetään musiikkiartistien tosifanien pääsy keikoille, koska typerät trokaajat (jotka eivät itse ole menossa keikalle tietenkään) ostelevat liput nenän edestä. 

Vierailija
565/578 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 11:55"]

Mua ärsyttää pyöräilijät jotka kuvittelee voivansa ajaa sen suojatien yli.

[/quote]

Mua ärsyttää autoilijat jotka eivät tiedä että minä tosiaan voin ajaa pyörällä sen suojatien yli, ja se heillä oleva kärkikolmio tarkoittaa että pyöräilijääkin on väistettävä.

[/quote]

Minä kyllä autoilijana tiedän, että pyöräilijä voi ajaa suojatien yli ja kuvitella vielä, että autoilija olisi aina väistämisvelvollinen. Suojatien yli ei saa pyöräillä.

Pyöräilijänä tiedän, että autoilija voi jättää noudattamatta väistämisvelvollisuuttaan, kun ylitän tietä pyörätien jatkeella ja autoilija esimerkiksi kääntyy eteeni tai tulee kolmion takaa. Tämän vuoksi en aina voi ihan varomatta ylittää tietä edes pyörätien jatketta pitkin.

Vierailija
566/578 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää se vaivautunut olo, joka tulee kun pihalla ollessa on nähnyt naapurin, moikannut tavalliseen tyyliin ja sitten se sama naapuri kulkee siitä taas vaikkapa tunnin päästä tai itse käy sisällä ja tulee uudestaan ulos, ja tuntuu hassulta taas tervehtiä uudelleen ja sitten silleen vähän hymähdetään, kun ei kehtaa olla niin kuin ei huomaisikaan. Tai ei oikein tiedä miten siinä sitten käyttäytyisi, mutta kauhean vaivautunut olen. Ja oikeastaan se oma reaktio ärsyttää..

Sama ärsyttävä vaivautuneisuus on vallassa silloin, kun vierekkäisillä pihoillamme kunnostetaan/istutetaan/kuopsitaan jotakin. Välissä on muutama metri, täysi näköyhteys, alkuun on tervehditty, mutta muuta sanomista ei ole, eikä ole millään juttutuulella. Ärsyttää olla siinä ja touhuta reagoimatta mitenkään ihan vieressä puuhailevaan naapuriin, olla molemmat mukamas kuin toinen olisi ilmaa, toisaalta ei kuulu asiaan puhellakaan mitään. Ahdistavaa.. Joskus niin stressaavaa, että menen vaan sisään ja kyttään sellaisen hetken, että naapuri ei ole edes kotona.

Vierailija
567/578 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 14:47"]

Se hipsterimäinen puhetapa, jossa verbi puuttuu lauseesta kokonaan. Esimerkiksi: "tarvin takin, koska kylmä". Tätä näkee tosi paljon Facebookissa.

Ja nyt, kun aiheesta kerran puhutaan, niin ärsyän hipstereitä ylipäätään. Ne tekosilmälasit, viikset (vaatteissa jne), menevät lomalle Berliiniin, ei pidetä mistään "mainstream"-jutusta jne jne. ARGH!

[/quote]

Tuo "ärsyän" ärsyttää mua.

Vierailija
568/578 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko herätellä tämä keskustelu nyt uudestaan ihan vain että pääsen avautumaan tuorekseltaan uusinta ärsytystäni.

Olen töissä asiakaspalvelussa ja otan joskus soittopyyntöjä ihmisiltä joiden tavoittelema henkilö ei ole paikalla. Joillekin, varsinkin keski-ikäisille miehille, tuntuu olevan vaikeaa sanoa etunimensä. Kysyn nimeä niin vastaukseksi tulee vain murahdus "Virtane" tms. Kuinka vaikeaa on sanoa koko nimensä.

Vierailija
569/578 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen ja väärään numeroon soittelijat.

Vierailija
570/578 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 17:04"]

Minua ärsyttävät ihmiset, jotka puoltavat kuolemanrangaistusta, mutta vastustavat eutanasiaa. Tällaisia ihmisiä tiedän vain uskovaisten joukosta, ja heidän ristiriitaiset perustelunsa saavat vereni kiehumaan.

[/quote]

Tähän voi lisätä kiihkeät abortinvastustajat. Vaikka keskustelukumppani sanoisi tulleensa tuntemattoman kuvotuksen raiskauksesta raskaaksi, he silti toitottavat, että ei saa lasta murhata. Järkkyä. 

Tää ketju vois kyllä olla nimeltään "Yleisimmät ärsytyksen aiheet". Hyvin harva on keksinyt sellaisia asioita, jotka eivät ärsytä myös tuhansia muita. 

Vierailija
571/578 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttävät ihmiset, jotka puoltavat kuolemanrangaistusta, mutta vastustavat eutanasiaa. Tällaisia ihmisiä tiedän vain uskovaisten joukosta, ja heidän ristiriitaiset perustelunsa saavat vereni kiehumaan.

Vierailija
572/578 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 13:03"]

Minua ärsyttävät suunnattomasti ne onnettomat vanhemmat, jotka edelleen viitsivät lapsensa kasteilmoituksessa käyttää ilmaisua "sai kasteessa nimen". Joka saamarin sunnuntai joutuu Hesaria lukiessaan kipeyttämään silmänsä ja pahoittamaan mielensä näiden urpojen ilmoituksista.

Uskokaa jo, kasteessa lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi. Se, että lapsen nimi ehkä (vanhempien - ei niinkään muiden mielestä) jännitävän salailuleikin jälkeen "paljastetaan" samassa tilaisuudessa, on sitten ihan toinen juttu.

[/quote]

Samaan asiaan olen kiinnittänyt huomiota. Joskus näkee muotoa "on saanut kasteen yhteydessä nimen X". Tämä on mun mielestä ihan ok.

[/quote]

Voi tsiisus, toivottavasti elämäänne ei tule ihan oikeita ongelmia, ette selviäisi niistä!

Vierailija
573/578 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 16:53"]

Eniten respektaan ihmisiä

[/quote]

Minua ärsyttää ihmiset, jotka eivät kirjoita suomea oikein. Se on KUNNIOITTAA. Idiootin puhetta tuollainen respektaaminen. Kas kummaa kun ei bakeaaminen kun leipoo tai runnaaminen kun juoksee.

Vierailija
574/578 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se, kun ihmiset laittavat kuivaruokatavaraa pestyihin lasipurkkeihin, joissa on ennen ollut jotain muuta, esim.punajuuria tai parsaa, eivätkä liota sitä etikettiä pois. Sitten kuivaruokakaapissa (tai jääkaapissa) on lasipurkkeja, joiden kyljissä lukee "silliä" tai "oliiveja" ja sisältö onkin riisiä, papuja tai jogurttia. Aaaaaargh!

Ärsyttää myös vessassa käyminen. Inhoan sitä housujen laskemista, istumista, lorottamista, pyyhkimistä, nousemista, housujen nostamista, ähkimistä etenkin talvella kaikkien hemmetin sukkahousukerrosten kanssa. Vessassa käyminen on ärsyttävää ja toisella tavalla ärsyttävää jos pitää käydä kakkosella ja on muita ihmisiä samassa asunnossa.

Ärsyttää myös lesbot, jotka yrittävät näyttää miehiltä. Lesbot eivät siis ärsytä vaan se, kun iso(?) osa heistä leikkaa millin siilin, lopettaa meikkaamisen ja pukeutuu äijämäisesti. Miksi? Miksi ei voi olla ulkonäöltään naisellinen ja kuitenkin lesbo? Eli ihastutaan naisiin mutta ihaillaan heissä ns.äijämäisiä piirteitä? En tajua.

Vierailija
575/578 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ISÄNTÄ ja EMÄNTÄ-nimikkeet, puhuttaessa puolisosta, ilman että liittyy millään tavalla maanviljelyyn/maatalouteen.

Vierailija
576/578 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua kans ärsyttää lapset jotka saavat käyttäytyä julkisilla paikoilla miten haluavat eikä vanhemmat komenna yhtään. Tää huomattu mm. Hoplopissa, missä isommat lapset hyppii pienempien päälle eikä vanhemmat sano mitään.

Toinen on se kun miesystävä kävelee tunnin puhelun aikana edestakaisin meidän pienessä kämpässä. Tosi ärsyttävää kun ite haluaisi kattoo vaikka rauhassa telkkaria ja toinen pomppii jatkuvasti telkkarin edessä.

Vierailija
577/578 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-"Enään", "aijon" ja yhdyssanavirheet (tiedän että nämä ärsyttävät suurta joukkoa, en ole siis ainut).

-Snobiksi leimaaminen sillä perusteella että käyttää ihan tavallista yleiskieleen kuuluvaa sanaa, jonka merkityksen tietää jokainen peruskoulun käynyt (esim. objektiivinen, subjektiivinen, optimisti, pessimisti...)

-Oma (uros)koirani kun lähistöllä on narttuja juoksulla. "Skviik. Skviik. Skviiiii-iii-iiik. Iuk-iuk-iuuuuk. Uliuli." Ja sitten tietenkin "lurps, lurps, lurps" ja *lotinaa, lätinää* (kun munat pitää nuolla vartin välein). Ja tätä kuuntelen siis kahdeksan tuntia päivässä, paitsi ulkona ollessa jossa on törötettävä paikoillaan jäätymässä kun herran on nuuhkittava parikymmentä minuuttia samaa kiimalimaläikkää. Tunnin lenkin jälkeen se saattaa alkaa ulista paskahätäänsä koska ei malttanut lenkin aikana paskoa, tehostaen ääniefektejä jumalattomalla käryllä. Illalla kun mies on kotona, koira muuttuu kuin taikaiskusta normaaliksi ja lakkaa inisemästä.

Vierailija
578/578 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ty5