Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko ihmisiä, jotka ovat "tahallaan" työttömiä?

Vierailija
30.01.2022 |

Siis ilman mitään sairauksia tms. Itse tunnen yhden naisen, jolle ei tunnu kelpaavan mikään työpaikka ja tekee silloin tällöin vain jotain määräaikaisia pätkiä ja nollatuntitöitä. On kuitenkin ns. normaali ihminen ja käynyt koulujakin.

Kommentit (934)

Vierailija
1/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla voi tietysti olla jotain mitä en tiedä.

Vierailija
2/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lyöön kohta itelleni jonkun aivovamman jos tuo työöllisyystilanne ei tuosta ala kohentua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen ystäväni ei suostu hakemaan kuin oman alansa töitä, vaikkei ole 15 vuoteen saanut niitä kuin palkkatuella.

Vierailija
4/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden miehen ja kaksi naista.

Vierailija
5/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedossa on pari tapausta, jotka ovat mieluummin työmarkkinatuella lapsen kanssa kotona kuin töissä. Saattavat sanoa tämän suoraan, jos työnantaja on yhteydessä.

Vierailija
6/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään joka on sanonut että ei hae edes töitä ja haluaa olla työtön sekä keskittyä harrastukseensa. Puoliso kuulemma elättää perheen ja käy töissä. En ole tavannut aikoihin joten mikä lienee tilanne nyt.

Vierailija
7/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedossa on pari tapausta, jotka ovat mieluummin työmarkkinatuella lapsen kanssa kotona kuin töissä. Saattavat sanoa tämän suoraan, jos työnantaja on yhteydessä.

Tämän naisen lapset ovat jo teini-ikäisiä. En tiedä mihin saa kaikki päivät kulumaan, itselläni kävisi aika jo pitkäksi.

Ap

Vierailija
8/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn vain nollaamassa päivärahat. Olen ammattilainen rakennusalalla. Motivaatio on tasan nolla ja rahaakin on. Onneksi on hyvä suhde kaveriin, jolta saan aina määräaikaisen työn. Ikää alkaa olla sen verran, ettei ole kovin vaikea luikerrella eroon muista töistä. Kerran olin cv-kurssilla katselemassa perseitä.

M53

Vierailija
9/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen montakin naista joiden mielestä ei tarvitse käydä töissä kun se ei ole kivaa ja on niin rankkaa

Eikö ole sitten ihan hyvä, että antavat työpaikat niille, jotka haluavat käydä töissä? Kaikille kun ei kuitenkaan riitä töitä.

Vierailija
10/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne, koska vaikka ulkopuoliselta voi toiminta näyttää silti niin ei voi tietää mitä takana oikeasti on.

Itse olen yli 50 vuotias, sen verran fyysisiä ongelmia (ei näy suoraan ulospäin joka hetki), että kunto ei kestä täyttä työpäivää. Osa-aikaista työtä en ole löytänyt, siis mihin työnantaja palkkaisi, haettu on kyllä moneen paikkaan.

Joku saattaa ajatella, että olen työtön "tahallani"

Vierailija
11/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Mieheni tuttu. Ei ole armeijan jälkeen tehnyt mitään hyödyllistä, ja armeijankin lopetti siis kesken. Miehen kanssa olivat kavereita ylaäasteella ja armeijan aloittivat samaan aikaan.

Aivan kamala tyyppi. Välillä on nähty sattumalta, valittaa aina, miten vähän tukia saa ja miten elämä häntä kaltoin kohtelee ja seuraavaksi pummii rahaa hatseihin.

Välillä mielessä käy, miten kamalaa olisi, jos oma elämä olisi jäänyt tuollaiselle tasolle😝

Vierailija
12/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole sitten ihan hyvä, että antavat työpaikat niille, jotka haluavat käydä töissä? Kaikille kun ei kuitenkaan riitä töitä.

Älä taas aloita. Monella alalla on työvoimapula!

Vierailija
13/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Ikää jo 60+ ja pärjäisin kyllä pääomatuloillakin, mutta nostan ansiosidonnaiset niin kauan kun niitä riittää. Tarpeeksi olen työuran aikana veroja maksellut, joten kiva vähän jotakin saadakin.

Töistä jäin pois kun työn mielekkyys katosi avokonttoriin siirtymisen ja muiden työntekoa hankaloittavien muutosten vuoksi.

Vierailija
14/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen montakin naista joiden mielestä ei tarvitse käydä töissä kun se ei ole kivaa ja on niin rankkaa

Ei siinä ole mitään hyvää kun jättäytyy veromaksajien elätettäväksi eikä kanna vastuuta omasta elämästä. Jos ihmiset pakotettaisiin töihin täällä suomessa saattaisi verotuskin laskea

Vierailija
15/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainuttakaan, muiden työttömyyden syyt ei kyllä minua kiinnosta.

Vierailija
16/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden, katselin häntä äsken peilistä.  On tosin todettava etten ole tahallani työtön vaan  kuntouttava työtoiminta aiheutti selkäkipujeni kroonistumisen ja vähäinen liikkuminen tästäkin syystä on aiheuttanut todella reippaan painonnousun.  Mua on kehotettu harkitsemaan sairauseläkettä mutten usko Kelan puoskarilääkäreitten kelpuuttavan juuri mitään muuta syytä kuin tyhjää potkaisemisen.

Vierailija
17/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden, joka maksoi oman palkkansa sivukuluineen ja vähän päällekin työnantajalle, ettei tarvinnut mennä töihin. Oli siellä sitten silloisen 10kk että sai päivärahat juoksemaan.

Vierailija
18/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. Mieheni tuttu. Ei ole armeijan jälkeen tehnyt mitään hyödyllistä, ja armeijankin lopetti siis kesken. Miehen kanssa olivat kavereita ylaäasteella ja armeijan aloittivat samaan aikaan.

Aivan kamala tyyppi. Välillä on nähty sattumalta, valittaa aina, miten vähän tukia saa ja miten elämä häntä kaltoin kohtelee ja seuraavaksi pummii rahaa hatseihin.

Välillä mielessä käy, miten kamalaa olisi, jos oma elämä olisi jäänyt tuollaiselle tasolle😝

En laskisi tällaista ihmistä "normaaliksi", päihdeongelmaiset on eri juttu.

Ap

Vierailija
19/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tiedän, oltiin samassa koulussa aikanaan. Hän on yksinhuoltaja ja sanonut että ei kannata mennä töihin niin kauan kun lapset asuu kotona koska hänelle ei töissä maksettaisi yhtään sen enempää kuin nyt kotona ollessa. Vanhempi lapsi muuttanee parin vuoden kuluttua kotoa, toivottavasti joku vielä huolii lähempänä viittäkymmentä töihin jos nyt sinne tahtoo.

Vierailija
20/934 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, mieheni sisko. Tämä kyllä sitten jaksoi valittaa siitä kun meillä on omaisuutta ja hänelle ei suoda yhtään mitään. Tämä vielä haastoi riitaa kun anoppi kuoli ja oli sitä mieltä että koska hänellä ei ollut omaisuutta niin olisi pitänyt saada suuremman osan perinnöstä kuin muut. Töitä ei silti suostunut hakemaan.