Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?
Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.
Kommentit (578)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:40"]Vihaan ovikelloja. Ja ylipäätänsä oveen koputtelua. Tai siis, noh. Vituttaa, jos joku on ovellani ( ellen ole erikseen kutsunut sukulaisia/ystäviä kylään).
Inhoan myös vaatteista löytyviä "ripusta tästä" naruja", tosin käytännön syistä. Ne haluaa aina lorpsahtaa ulos kaula-aukosta tai jostain muusta luovasta paikasta.
Kumisaappaista kuuluu myös ärsyttävä lompsahtelu. Mielummin olen sukat märkänä, kuin kuuntelen lompsahtelua.
Huonosti istuvat sukat... Saatanasta.
Ylhäällä oli listattuna jo muitakin ärsyttävyyksiä. Vituttaapi myöskin, kun naapuri on virittänyt kitaransa päin persettä ( jopa minä kuulen ja tajuan asian vailla musikaalista lahjakkuutta) ja sitten se kuitenkin "soittaa" sillä.
[/quote]
Ne narut kuuluu leikata pois. Ovat kauppaa varten.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 14:00"]Mua ärsyttää ihmisten tuomat lahjat, kukat, kahvipaketit ym tullessansa kylään. Ärsyttää se teennäinen 'voi kiitos, onpa ihania, tätä mä oon aina halunnut, ei olis tarvinnut, tosi nätti, aah, ooh' -episodi, joka pitää näytellä, etsiä sopiva maljakko, sijoittaa kukat keskeiselle paikalle. Silti on aina sellainen olo, että kiitinköhän nyt tarpeeksi, osoitinko riittävästi huomiota tuomisiin, katsoinko riittävän haltioituneen näköisenä sitä kukkapuskaa.
[/quote]
Mulla sama, en tykkää siitä kiitollisuuden velasta, kun joku lahjoo mua tai tekee palveluksen... Ajattelen mun pitää keksiä joku vastalahja - teko ..
Mua ärsyttää bändin nimi Haloo Helsinki ja se bändin laulaja, molemmat on jotenkin niin juntteja. Jostain syystä mulle tulee mieleen Tampere ja Yle 2-kanava.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:51"]Kävelen liikennevaloihin, joissa on nappi, josta pitää painaa, että valo vaihtuu. Painan nappia ja laitteeseen syttyy valo tästä merkiksi. Odottelen aikani valon vaihtumista ja taakseni tulee joku toinen. Tämä jostain syystä kuvittelee, että huvikseni seison valoissa ja että laitteessakin palava valo on vain hämäystä, ja menee itse painamaan nappia uudelleen. Ja juuri sillä hetkellä valojen kierto tulee vaiheeseen, jossa kävelijöille on vihreä, ja se taakseni tullut pääsee myhäilemään omahyväisesti kuvitellen, että juuri hän sai omalla toiminnallaan aikaan valojen vaihtumisen.
[/quote]
Mä olen aina halunnut kertoa jossakin ärsyyntyväni juuri tuosta!
Hikkaajat. Siis sellaiset, jotka eivät yritä saada sitä loppumaan vaan hikkaavat vaikka tunnista toiseen.
Ihmiset, jotka kahvilassa kovaan ääneen voihkivat sitä, miten eivät millään jaksa syödä kokonaista pullaa. Varsinkin lihavat, koska se on silloin todellisuudessa vain teennäistä vouhotusta.
Se, kun huomaat, miten työpaikan jääkaapissa olevaa ruokaasi on siirretty. Tiedän kuule tasan tarkkaan, kuka olet. Lakkaa hipelöimästä ruokiani, mokoma! Ja se, kun kassajonossa edelläsi oleva vilkaisee ostoksiasi. Minun ostokseni eivät sulle kuulu, sori vaan, älä ui reviirilleni!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 15:40"]
Ärsyttää tuo sana "pimpotella" Vittu se on pimputella!!!!
[/quote]
Pimputella on haaroissasi. Ovikellosta kuuluu pim-pom. Sitä pimpotellaan.
Lidlissä käydessä nykyään kun tarvitaan avata uusi kassa, tulee naishenkilön kuulutus joka menee ja kuulostaa omiin korviini tältä: "Kassoille tarvitaan henkilökunt-AAAH!!"
Ärsyttää sana "blogisti", jota on yhtäkkiä alettu käyttää. Vuosien ajan kelpasi sana "bloggaaja".
Ärsyttää sanan "enään" ja "alkaa tekemään" -muoto.
Mua ärsyttää bloggaajan tekemä POSTAUS. Siis postaus -sana, hrrr...
Mua ärsyttää se maikkarin (uusi) uutismusiikki, joka ei kuulosta yhtään uutismusiikilta. Kun kuulen sen toisesta huoneesta, mietin aina ensimmäisenä, että mikä elokuva sieltä nyt alkaa.
Se kun viettää iltaa yms kavereiden kanssa ja he ovat koko ajan puhelimella ja keskustelu on: "mmm" "joo".... Ihmiset somessa ovat tärkeämpiä -niiden ei voi antaa odottaa. Ja se, että joka ikisestä asiasta pitää ottaa kuva instagramiin tjms tai 'ei tapahtunut' Ts. Ärsyttää sosiaalinen media
Minua ärsytti toista vuotta sitten työpaikallani eräs naispuolinen työntekijä.Työmiljöö oli sellainen että kaikki melkein käyttivät ns.terveyskenkiä.Hänellä oli aina korkeakorkoiset kengät tai saapikkaat.Ei se mitään,tyylikkääthän ne olivat.Mutta joka aamu hän aloitti käsittämättömän kävelyn ympäri huoneita,kyseessä oli kuntoutuskoti.Kop kop kop,kop kop kop.Useimmiten hän ei tehnyt mitään tähdellistä ja käveli todella hitaasti,edestakaisin.Ja kokoajan kop kop kop kop kop kop..........
Sosiaalinen media. Vihaan sitä, että joka paikassa pitäisi olla aktiivinen ja koko ajan räplätään puhelinta, jolloin kaverinsa jakamatonta huomiota on vaikea saada. Jossain vaiheessa oli joku lehtijuttukin, jonka mukaan ihminen, joka ei ole facebookissa, on epäilyttävä ja todennäköisesti psykopaatti.
Vihaan viheltelyä, maiskutusta ja lorinaa. Raivokäyrä saattaa nousta sekunnissa nollasta sataan, jos kuulen näitä ääniä.
Vauvarattailla kulkevat, jotka ilmeisesti omistavat koko kävelytien: kuljetaan vaikka siksakkia, koska hän on sentään äiti ja häntä pitää väistää.
Ei se lapsen hankkiminen tarkoita sitä, että on pakko muuttua imbesilliksi, hei!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:40"]Vihaan ovikelloja. Ja ylipäätänsä oveen koputtelua. Tai siis, noh. Vituttaa, jos joku on ovellani ( ellen ole erikseen kutsunut sukulaisia/ystäviä kylään).
Inhoan myös vaatteista löytyviä "ripusta tästä" naruja", tosin käytännön syistä. Ne haluaa aina lorpsahtaa ulos kaula-aukosta tai jostain muusta luovasta paikasta.
Kumisaappaista kuuluu myös ärsyttävä lompsahtelu. Mielummin olen sukat märkänä, kuin kuuntelen lompsahtelua.
Ylhäällä oli listattuna jo muitakin ärsyttävyyksiä. Vituttaapi myöskin, kun naapuri on virittänyt kitaransa päin persettä ( jopa minä kuulen ja tajuan asian vailla musikaalista lahjakkuutta) ja sitten se kuitenkin "soittaa" sillä.
[/quote]
Ääni joka kuuluu kun koira nuolee genitaalejaan.
Tämä on jo mainittu, mutta sanonpa minäkin: se kun mainostaukojen ja tv-ohjelmien volyymitaso on eri tasolla. Jotta ohjelmaa kuulee on laitettava ääntä hiukan suuremmalle, mutta mainoskatkon alettua äänet raikaa TÄYSILLÄ.
"Ugh. Olen puhunut." -lause kirjoituksen lopussa ärsyttää minuakin. Erityisesti, jos teksti on hyvin lyhyt eikä sisältökään kummoinen. Sellaista turhaa itsensäkorostamista.
Lomalennolla annetut aplodit lentäjälle onnistuneen laskeutumisen jälkeen.
Jäätelötötterön päällimmäiset kerrokset heti jäätelöpaperin alla. Sellaista paksumpaa, kermaisempaa, pahvimaisempaa. Maistuu ällöltä vanhentuneelta jäätelöltä. Toisten mielestä herkkua..
Se, kun hanasta ei tule tarpeeksi kylmää juomavetta useiden minuuttien jälkeenkään. Työpaikkani keittiössä saa aamuisin odotella todella pitkään lämpimän/haalean veden vaihtumista kylmäksi. Myös se ärsyttää, kun joku tuo minulle vesilasin ja jo veden sameasta väristä näkee, ettei ole todellakaan tarpeeksi kylmää ja raikasta.
Ruokakauppojen HeVi-osastan punnituspussit, joita ei saa auki. Etenkään silloin kun on kiire.
Se, kun joku kysyy minulta kysymyksen (esim. työpaikan porukan kanssa lounaalla) juuri kun suu on täpötäynnä ruokaa. Kysymys on yleensä sellainen, johon ei voi vastata lyhyesti elehtimällä, vaan vaatii kunnon vastauksen. Tätä seuraa pitkähkö kiusaantunut hiljaisuus, kun pureskelen ja nielen suuni tyhjäksi, jonka jälkeen kykenen vihdoinkin vastaamaan.
Ihmiset, jotka sylkevät ja räkivät kadulle. Usein vieläpä aikuiset miehet. Kuvottavaa. Nenän niistäminen ilmaan niin, että tukitaan sormella toinen sierain ja toisesta sieraimesta rykäistään räät ulos komeassa kaaressa suoraan jalkakäytävälle. Ei mitään käytöstapoja.
Kun yleisessä vessassa on wc-paperi loppu. Kaikista wc-kopeista. Ja kun yleisissä vessoissa on ainoastaan ne kuivaimet, joiden alla ei millään jaksaisi odotella käsien hidasta kuivumista.
Karkkipussit, jotka avautuvat niin, että pussin kylki repeää ja koko sisältö räjähtää pitkin pöytiä ja lattioita.
[/quote]