Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?
Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.
Kommentit (578)
Perässä roikkuvat ihmiset. Se kun olet kävelemässä tai juoksemassa ja lähellä perässä tulee joku (niin lähellä, että hengitys tai askeleet kuuluu). Yrität lisätä vauhtia karistaaksesi sen kannoiltasi, sekin lisää vauhtia. Hidastat, jotta se menisi ohi, sekin hidastaa. Aarg!
Eilen viimeksi rokotin tällaista perässäni pari kilometriä, kunnes kovalla spurtilla ja sivupolulle kääntymisellä pääsin siitä eroon. Se siitä rauhallisesta lenkistä.
Ihmiset jotka ei osaa yskiä!!! Sen sijaan, että kerralla rykäsis kurkun auki, pitää jatkuvasti hiljaa köhiä köhköh.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 13:52"]
Ärsyttää kun joku aivastaa perkeleen kovaa, yleensä se on aina mieshenkilö
[/quote]
Mun mies harrastaa näitä karjunta-aivastuksia, ja joka ikinen kerta muistaa mainita, että se on sukuvika. Toivottavasti ei periydy meidän lapsille!
Ollaan kainoja ja mennään vessaan päästämään ilmaa, mutta tehdään se siellä niin että pytty resonoi ja saniteettiposliini on haljeta. Lisäksi jätetään ruskeat jarrujäljet pyttyyn vaikka varmasti ihan kaikkien äidit on opettaneet, että siivotaan jäljet.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 13:52"]
Ärsyttää kun joku aivastaa perkeleen kovaa, yleensä se on aina mieshenkilö
[/quote]
Mun mies harrastaa näitä karjunta-aivastuksia, ja joka ikinen kerta muistaa mainita, että se on sukuvika. Toivottavasti ei periydy meidän lapsille!
[/quote]
Mun korvaani ihan oikeasti sattuu nuo karjunta-aivastukset. Sellainen terävä ja repivä tunne. Välillä kuulen kuinka seinätkin "kaikuvat". Ärsyttävää ja tuskallista.
Hitaastikävelijät. Kävelet kadulla ja satut hitaastikävelijän taakse, joudut sovittamaan oman reippaan vauhtisi tämän tuntemattoman lyllertäjän vauhtiin. Sitten yrität ohi vasemmalta ja kuin jostain sairaasta kohtalonoikusta tämä lyllerö alkaa kiilata vasemmalle ja melkein törmäät häneen, hengityksesi hipaisee hänen niskaansa ja joudut kokemaan yllättävän intiimiin hetken tuntemattoman hidastelijan kanssa. Sitten siirryt vikkelästi yrittämään oikealta puolelta mutta tässä vaiheessa hitaastikävelijä on huomannut, että takavasemmalta joku yrittää ohi ja siirtyy oikealle antaakseen tietä ja törmäätte taas. Miten kiusallista!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:09"]
uudesta juustosta höylätty päällimmäinen siivu, hyi.
[/quote]
Tämä onkin ihan todellinen ongelma, sillä siinä pinnassa on usein paaaljon enemmän suolaa kuin muussa juustossa.
Minua ärsyttää varsinkin Helsingissä, kun ihmiset kävelevät kuin luoti sinua päin, luottaen siihen että sinä väistät. Aina minä väistän, poikkeuksetta kun vastaankulkija ei osoita mitään aikomusta väistää. Ärsyttää niin paljon että joku kerta vielä kävelen itsekin laput silmillä ja jätän väistämättä.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 13:43"]
Ärsyttää ruotsalaiset. Ne läskeimmät, rumimmat ja junteimmatkaan ruotsalaiset eivät tajua mahdollisuutta, että saattaisivat olla ankeita (niin kuin me lähes kaikki suomalaiset). Ja kas, he onnistuvat ihan aina näyttämään kadehdittavan tyytyväisiltä, iloisilta, sosiaalisilta, tyylikkäiltä, tasaisen ruskettuneilta ja viehättäviltä.
Siis vaikka kaksi hyllyvää ylipainoista viiden lapsen äitiä (tai isää tai ne lapset) makaisi hotellin aurinkotuoleissa samoissa hm:n kesäretkuissa, niistä tunnistaa aina kumpi on ruotsalainen ja kumpi suomalainen. Ärsyttävää.
[/quote]
Siis tämä on niin totta! Ruotsalaiset saavat minut aina ulkomailla tuntemaan itseni harmaaksi hiirulaiseksi, vaikka olisin ennen heidän näkemistään ollut kuinka maailmannaista tahansa!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 17:20"]
Minua ärsyttää varsinkin Helsingissä, kun ihmiset kävelevät kuin luoti sinua päin, luottaen siihen että sinä väistät. Aina minä väistän, poikkeuksetta kun vastaankulkija ei osoita mitään aikomusta väistää. Ärsyttää niin paljon että joku kerta vielä kävelen itsekin laput silmillä ja jätän väistämättä.
[/quote]
Totta. Näillä jyrillä on usein puhelin kädessä, ikäänkuin se oikeuttaisi huonot käytöstavat.
-Mua ärsyttää mustat sukat! en tiedä miksi mutta en kestä ihmisiä jotka käyttävät mustia sukkia, ja en nyt sitte viittaa mustasukkaisuuteen.
-Sitte kans ihmiset jotka korjaa kun puhun, jos mun mielestä on oikein sanoa "minä kaaduin" mielummin kuin "kaatusin" ni antakaa mun sanoa (tutuille terkkui!!) :D
-Maiskutus ärsyttää kans niin perkuleesti!
-Jos joku soittaa vessasta!! Ja sitte kesken puhelun kuuluu kun se vetää vessan!! Kauheeta! eikö se asia voi paria minuuttia odottaa??
-Ja sitte vielä kaiken lainen suvaitsemattomuus!! En siis suvaitse suvaitsemattomia :D Siis nyt tarkotan rasismia, homofobiaa, jotaan uskontoihin etc. liittyvää (ja olen siis ihan ev.lut. hetero suomalainen nainen, eli mulla ei ole mitään henk.koht. syytä tähän ärsytykseen)
Oho.. onpas paljon ärsyämistä :´D
Se että äidit sanoo lapsilleen parikymppisiä esim kassahenkilökuntaa "tädeiksi" :D 16v mansikan myyjää kerran vähän nauratti kun jonossa edellinen mamma sanoi lapselleen "annappa nyt rahat tädille"
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 17:28"]
[/quote]
Totta. Näillä jyrillä on usein puhelin kädessä, ikäänkuin se oikeuttaisi huonot käytöstavat.
[/quote]
Parasta on kun norsulauma on rinnakkain kapealla kadulla, ja enemmistön oikeudella ''pakotetaan'' vastaantulija väistämään joskus autotien puolelle. Huoh, esiintyyköhän tätä jyrämäisyyttä muualla kuin Helsingissä!
Ärsyttää ihan hitosti ihmiset, jotka eivät laita liukuhihnalla kapulaa ostostensa perään. Siinähän sitten selvittelevät myyjän kanssa kenen ostoksia ne ovat. Jos uskaltaa vähänkin urputtaa, niin saa kaivaa sen kapulan syvältä persiistään. Ja suunta on poikittain.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 17:28"]
[/quote]
[/quote]
Parasta on kun norsulauma on rinnakkain kapealla kadulla, ja enemmistön oikeudella ''pakotetaan'' vastaantulija väistämään joskus autotien puolelle. Huoh, esiintyyköhän tätä jyrämäisyyttä muualla kuin Helsingissä!
[/quote]
Kyllä sitä esiintyy, ainakin täälä Kotkassa
Se ärsyttää kun ihmiset, varsinkin nuoret varaa täydessä bussissa istumapaikat sekä itselleen, että repulleen/laukulleen/kassilleen... Toivottavasti perkele maksoit niistä kahdesta paikasta!! Multa kyllä ainakin tulee ihan suoraa palautetta tämmösille tyypeille jos en mahdu istumaan
Karvaiset ihmiset! :S Varsinkin naiset jotka ei poista sääri- ja kainalokarvojaan. Tai enemmän tää ällötys, ehkä jopa fobia, liittyy ehkä niihin karvoihin... HYI!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:27"]
Se, kun jotkut kertovat mitä heidän vauvansa on oppinut, passiivimuodossa! Tyyliin "meillä kontataan, meillä nukutaan jo kokonaisia öitä". Siis ketkä konttaa? Tei kaikkiko, koko perhe?
Ja sitten semmoinen että kertoo jostain ihan umpitavallisesta asiasta, jossa mieltymys sattuu olemaan eri kuin sen hetkisellä seuralla, ja aloittaa se "oon varmaan outo..." Esim jos neljän hengen porukassa kolme on sanonut pitävänsä vuodenajoista eniten keväästä niin sen neljännen pitää kertoa olevansa varmaan omituinen kun tykkää eniten syksystä. Juu tosi outoa.
[/quote]
Mua ärsyttää tismalleen samat asiat. Etenkin tää "oon varmaan outo, mutta..." koska sillä halutaan tietysti vain korostaa että olenpas nyt niin hienosti erikoinen ja erilainen. Tunnen yhden ihmisen joka viljelee tota joka välissä ja naureskelee oikein että "siis miten mä oonki näin outo että tykkään tästä ja tästä asiasta, enkö ooki aika outo". Raivostuttava tyyppi!
Huonosti käyttäytyvät kakarat ja rattaiden kans joka paikan tukkivat mammat.