Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?
Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.
Kommentit (578)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 23:50"]
OLGA TEMOnen
[/quote]
Olettaisin että se ärsyttää kaikkia. Samalla tavalla ärsyttävä kun muumimamma.
Tässä ärsytyksen aiheitani:
- teatterissa idiootit, jotka nauraa väärissä paikoissa = meneillään on juuri esim. traaginen kohtaus. Missä metsäperällä kasvaa näitä hölmöjä, joiden mielestä on hauskaa pelkästään se että joku tulee näyttämölle? Pilaatte muidenkin taide-elämyksen!
- bussikuskit, jotka lähtee liikkeelle etuajassa
- työelämässä isin pikku prinsessat, joilla on eduskuntatalon kokoinen ego ilman sitä vastaavia kykyjä, taitoja ja osaamista. Työpaikan on luonnollisesti hankkinut joko isi tai isin rotary- tai vapaamuurariveli.
sana "kuka" korvattuna sanalla "ketä" sekä kököt jugurteissa
Minulla on neljä lasta, lisäksi minulla on ollut perhepäivähoitolapsia, tukiperhelapsia, sijaislapsia. Mieheni sisko, jolla on lastenhoitokokemusta vain ja ainoastaan kahdesta lapsesta, antaa jatkuvasti neuvoja lasten kasvatukseen ja hoitoon. Esim. Hiekkalaatikolla: " tule hyvä kakku, älä tule paha kakku, näin voi sanoa ja taputtaa hiekkasankoa" ihan niinkuin kuulisin ensimmäistä kertaa ko. Lorun.
Ärsyttää laiskat ihmiset, joilla pitäisi olla kuitenkin samat harrastus ja shoppailu ja matkailumahdollisuudet kuin paljon töitä tekevillä.
Ärsyttää äidit, jotka vievät päivähoitoon lapset, vaikka äiti tai isä on kotona (erityisperheet on asia erikseen)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:04"]
Mun tilin saldo.
[/quote]
Toi ei sovi, sillä ei oo vain sun ärsytys ;)
[/quote]
No kyllä varmaan sopii! Ketä muutakaan MUN tilin saldo vois ärsyttää.....?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 12:29"]
Julkisista kulkuvälineistä:
-Kun busseissa ja junissa on niitä "neljän paikkoja" eli 2+2 vastakkain, niin miksi jotkut yksinäiset joilla ei edes ole mitään isoja laukkuja tms. menevät ehdoin tahdoin noille paikoille istumaan vaikka vapaana olisi niitä tavallisia kahden paikkojakin?
[/quote]
Henk. koht. siksi, että sillä välttää normaaleilla paikoilla pidemmällä matkalla syntyvät polvimustelmat.
Ärsyttä hemmotellut ihmiset jotka lausuvat elämänohjeita ihmisille joilla on ollut kovempi elämä. Ärsyttää politiikot ja muut jotka itse ovat saaneet kaiken suhteilla taikka hyvänä aikana ja sitten jakelevat moralisoivia neuvoja "laiskoille" köyhille.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 12:29"]
Julkisista kulkuvälineistä:
-Kun busseissa ja junissa on niitä "neljän paikkoja" eli 2+2 vastakkain, niin miksi jotkut yksinäiset joilla ei edes ole mitään isoja laukkuja tms. menevät ehdoin tahdoin noille paikoille istumaan vaikka vapaana olisi niitä tavallisia kahden paikkojakin?
[/quote]
Henk. koht. siksi, että sillä välttää normaaleilla paikoilla pidemmällä matkalla syntyvät polvimustelmat.
[/quote]
Komppi! Kaikki eivät ole kääpiöitä ;) Josta sujuvasti voikin lisätä valituslistaan sen, että junien, lentokoneiden ja bussien jalkatilat ovat ihan surkean kokoisia. Eipä paljon hymyilytä kun polvilumpiot aivan murskana parin tunnin köröttelyn jälkeen.
Mua ärsyttää kaikki itsestään asiaa tekevät ihmiset, joskus enemmän, joskus vähemmän. Esimerkiksi osa homoista. Valitetaan kun on niiiiin erilainen ja kuinka ihmiset ovat niiiiin suvaitsemattomia (naismaisella lässyttävällä äänellä) orpo katse silmiin väännettynä. Pukeudutaan neonväriin ja pidetään kovaa ääntä (edelleen sitä lässytystä), jauhetaan purkkaa ja seisoskellaan joko tyttöjen ympäröimänä tai muiden samankaltaisten homojen keskuudessa pikkurilli pystyssä ja valitetaan kuinka on niiiin himputin vaikeaa olla homppeli, hups heijjaa.
Siis jokainen tyylillään, homo tai ei, ihan sama mulle mitä makuuhuoneessaan tekee. Mutta sellanen pakolla kaikille kanssaelijöille selväksi tekeminen, että katsokaa nyt kaikki kun mä olen niin homo että oksat pois! Sellanen ärsyttää. Enhän minäkään heterona tee kaikille siitä asiaa, kuinka olen niin hetero, että ei toista löydy.
Että ehkä noin tiivistettynä, turhaa huomiota hakevat ihmiset ärsyttävät.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 14:48"]
Se kun kaadetaan juomaa laseihin. Se lyhyt mutta outo hiljainen hetki, joka syntyy, kun joku kaataa juomaa toisen lasiin ruokailun alussa. Siinä sitä tuijotetaan juhlallisesti lasiin ja kuunnellaan lorinaa. Varsinkin ravintolatilanteessa ensimmäistä viinilasia kaadettaessa tuo korostuu, mutta saman voi huomata vaikka naapurissa kahvitellessa. En tiedä miksi, mutta tuo hetki on aivan järkyttävän ärsyttävä. En tiedä ketään muuta, jota tuo tilanne ärsyttäisi. Tosin en ole hirveästi avatunutkaan tästä aiheesta.
[/quote]
Ja siis tämä on sellainen, jonka olen huomannut ärsyttävän vain minua. Tässä ketjussa on otsikon vastaisesti lueteltu lähinnä sellaisia yleisärsyttäviä ilmiöitä.
[/quote]
Ai vitsit miten hauskasti kirjoitettu "katsotaan juhlallisesti" :D:D. Kiitos tästä! Nyt ku mainitsit, niin onhan toi aika outo hetki, toisaalta ens kerta varmaan repeilen nauruun kun muistan tekstisi :D.
Se kun 90% ihmisistä kirjoittaa sanat "Onpa" ja "Niinpä" väärin. Aina kun joku kirjoittaa "Niimpä" niin tekee vain mieli tehdä jotain hirveää... Tai sitten huomauttaa että korjaa ny prkl.
Minua ärsyttää jostain syystä joidenkin ihmisten tapa juoda kahvia, teetä ja muita kuumia juomia. Jotenkin se pitää tehdä niin oudon suurieleisesti (tiedän, hivenen vahva ilmaisu, mutten parempaakaan keksi). Ensin juomaa sekoitetaan lusikalla hitaasti ja kovasti keskittyen, ja lusikka kilisee vasten kupin reunoja. Sitten henkilö nostaa kupin hitaasti molemmilla käsillään suunsa edustalle, sulkee silmänsä ja haistelee juomaa. Muutaman kerran pitää hengittää nenän kautta sisään ja haistella, silmät kiinni tietenkin. Sitten juomaa ryystetään oikein äänekkäästi, ja nielemisen jälkeen päästetään sellainen kunnon "aaah"-äännähdys.
Ja pahimmillaan juodaan se koko kuppi tyhjäksi tällä tyylillä. Itsekin juon teetä joka päivä, mutta ei tuollainen eleily ja liioittelu tee juomasta yhtään paremman makuista.
Elokuvateatterissa pälättäjät, kännykkäänpuhujat ja levottomasti penkkiä potkiskelevat (yleensä nuoret) ihmiset, jotka on ilmeisesti kavereiden toimesta tai paremman tekemisen puutteessa pakotettu tulemaan katsomaan ko. leffaa, koska ei voisi vähempää kiinnostaa sen leffan seuraaminen. Nukkuisivat edes tai poistuisivat jos tympii, mutta ei, kun pitää pilata toisten leffakokemus. Aaargh!!!
Etuajassa ajelevat bussit on kyllä suunnaton ärsytyksen aihe. Jos juna ei koskaan tule etuajassa, vaan yleensä myöhässä, niin bussit ne ajelee ihan miten sattuu, riippuen liikennevaloista ja kuskin kaasujalasta. Kiva varmaan kaahata pysäkkien ohi, kun kukaan ei ehdi kyytiin. Eipä tartte suotta pysähdellä.
Ihmiset, joiden kanssa ei voi keskustella musiikista syvällisemmin koska he eivät siitä piittaa. Minulle se on lähes henki ja elämä, vaikka työskentelen alalla jossa ei musikaalisuudella ole paskan vertaa väliä.
Se ärsyttää, kun jotkut autoilijat rikkovat kohteliaisuussyistä liikennesääntöjä. Esimerkkinä: Tie on kapea ja omalle puolelleni on parkkeerattu autoja, joten olen siis väistämisvelvollinen vastaantulevalle liikenteelle (tätäkään eivät kaikki tajua, mikä vittu siinä on niin vaikeaa?). No, eiköhän joku urpo jää pysähdyksiin ja viittilöi mua vaan ajamaan, vaikka saisi itse ajaa tien pätkän ensin. Kuuluisi varmaan hymyillä ja tervehtiä "kiitos, kun annoit tietä", mutta sen sijaan veivaan ikkunan auki ja huudan opettelemaan liikennesäännöt. Sorry.
ÄRSYTTÄÄ IHAN HELVETISTI TYHJÄT MUOVIPULLOT JOTKA EI PYSY PYSTYSSÄ KEITTIÖN ALAKAAPISSA VAAN NE KELLAHTELEE JA KILLUU ILMAVIRRAN VOIMASTAKIN. Sitten ne pomppii sieltä alas ja yrität tunkea niitä takaisin. ARGH.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 14:47"]
Lentokentän matkatavahihnalla jengi pakkautuu hihnaan kiinni niin, että minä en näe heidän takaansa, josko laukkuni tulisi kohdalle. Sitten kun bongaan laukkuni, pitää puskea idioottimuurin läpi ja jotenkin pitäisi vielä päästä laukun kanssa takaisin junttien välistä.
Tästä lähtien en varo laukkuni kanssa vaan annan sen heilahtaa typeryksien päälle/jaloille jos on heilahtaakseen.
Tuntuvat olevan yleensä suomalaisia nämä.
[/quote]
Ja siis tottahan siinä on koko 5-henkinen perhe rivissä niitä laukkuja odottamassa eikä niin, että yksi perheestä olisi hihnan lähellä (ei kiinni hihnassa) ja loput kauempana.
[/quote]
Enää tuo ei edes jaksa ärsyttää, pelkästään naurattaa ne dorkat siellä hihnassa kiinni. Onneksi miehen kanssa matkustaessa voi laittaa miehen odottelemaan laukkuja (huom: ei kiinni hihnaan!) ja odotella itse rauhassa sivummalla.
Rykivät ihmiset. En tiedä mitään ärsyttävämpää kuin ihminen, joka aloittaa jatkuvan rykimisen elokuvateatterissa, teatterissa, bussissa tai muussa paikassa, jossa pitäisi olla hiljaa. En siis tarkoita yskimistä, vaan sellaista jatkuvaa kurkussa tapahtuvaa rykimistä, jolla ei ole mitään fysiologista perustetta. Ehkä jotain psykologista.
Ärsyttää, kun en koskaan voi muistaa yliviivata Nordean pankkitunnuksista tunnuslukua, ja joudun kirjoittamaan sekä asiakasnumeron ja tunnusnumeron uudestaan.
Ja tästä tuli mieleen salasanat, kun niitä pitää olla joka ketun paikkaan. Suurin ärsytykseni tähän liittyen on nettisivut jotka EIVÄT TALLENNA SITÄ STANAN SÄHKÖPOSTIOSOITETTA KOSKAAN vaan se pitää joka ketun kerta kirjoittaa uudestaan.