Asioita, jotka ärsyttävät vain sua, ei yleisesti kaikkia ihmisiä?
Mua ottaa päähän klo 12-14 tapahtuvat äkkinäiset kovat äänet, odottamattomat ovikellonsoittajat ja oravia tai elämäänsä räksyttävät koirat. Vauva on tosi huonouninen ja herää mun syvään hengitykseenkin.
Kommentit (578)
Epäjärjestelmällistyttämättömyydelläänsäkäänköhän. Tai mikä se pisin mahdollinen tuosta väännetty versio nykyään onkaan. Joka kerta nousee niskakarvat pystyyn, kun joku nokkelasti ja ah-niin-kekseliäästi käyttää tuota sanaa tai, vielä pahempaa, sepustaa siitä ulkomaisille. Heh heh, onpa meillä näppärä ja uniikki kieli. No ehkä onkin, mutta kieltä kuvailtaessa kannattaisi käyttää sanoja, joita joku on ehkä edes kerran käyttänyt toimivassa asiayhteydessä. Tai ehkä vielä parempi olisi käyttää ihan yleisessä käytössä olevia sanoja. Jos vaikkapa ranskalainen haluaisi osoittaa minulle, kuinka romanttiselta ranska kuulostaa ja käyttäisi esimerkkinä jotain tekaistua sanaa, niin kyllä pitäisin häntä vähän pöhkönä.
Ehkä joku on tän jo täällä maininnut: Miitta Sorvali. Lahjaton ja ärsyttävä näyttelijä. Silti yle on sen jostain varastosta kaivanut yle leaks -ohjelmaan. Mulle tulee sen puheenvuoroista aina kamala myötähäpeä.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 12:06"]
Mua ärsyttää uudet talot ja pienet ikkunat. En tajua miksi rakentaa hieno talo ja sitten niissä on jotain tähystysreikiä eikä kunnon ikkunoita.
[/quote]
muakin ärsytti! Tehtiin talo, valittiin reilut ikkunat ja paljon ikkunoita. Enää ei naurata kun ei ole seinätilaa, aina on ikkuna tiellä ja jonkun pitää ne pestä ;)
[/quote]
No, talosi on huonosti suunniteltu. Tyttäreni talossa on paljon ikkunoita, ja kalustaminen on onnistunut erinomaisesti. Ikkunanpesun (kaikki välit) tekee kaksi kertaa vuodessa, eikä ole koskaan valittanut, ettei jaksasisi. Olisi varaa ulkoistaa työ, mutta haluaa tehdä itse, tytär on muutenkin aikaansaapaa sorttia, enkä voi edes kuvitella, että notkuisi täällä kuten sairasloman tylsistyttämä äitinsä.
Minä en ainakaan tuijottele ostoksia kassalla vaan seuraan hintoja,ettätulee oikein.Kassakin on ihminen,en syyllistä ketään.Olen toisinaan joutunut tarkistamaan,että tulihan tämä tuote alennuksella tms.Muutaman kerran kassa on lyönnyt erehdyksessä väärän hinnan ja sen on voinut heti hoitaa,kun on paikalla huomannut.
Sisareni aviomies
Kissat
Laihduttajat
Älypuhelimet
Mua ärsyttää ulkomailla nämä suomalaiset harmaahiirulaiset jotka katselevat autistisina jalkoihin tai seiniin kun esim RUOTSALAISET tai muut vastaavat ovat normaalin itsetietoisia. En kestä näitä suomalaisvarpusia, juntteja! Itse olen ihan normaali itsetunnolla varustettu eikä mitkään ruotsalaiset tai muut minua hetkauta, olen samalla tasolla heidän kanssaan, toisin kuin nämä suomalaisnöyristelijät.
Se haju, joka tulee kun avaa jonkun tietyn vakuumipakatun tuotteen (esim. broilerisuikale haisee joskus väkevältä, jotkut kinkkuleikkeleet haisee pierulta, tms)
Se kun pelaa haltioituneena jotain älypuhelimen peliä, johon on koukussa ja elämät loppuu juuri kun on melkein pääsemässä tasoa läpi.
Kimeä-ääniset naiset, pirteät ihmiset aamulla (itse käynnistyn todella hitaasti), uteliaat ihmiset, jotka kyselevät henkilökohtaisuuksia, kaverit, jotka tuppaavat yllättäen kylään... Huonokäytöksiset lapset kaikkialla, purkan mässytys suu auki, huomiohuoraavat FB-kaverit...
Sana jänskättää, kiljuvat teinitytöt, syljeskelijät kadulla, ihmiset, jotka vouhkaavat "arvoista". Aikuiset ihmiset, jotka käyttävät sanaa "pissa". Onhan näitä!
Tyypit, jotka vouhottavat tympeistä harrastuksistaan, kuten hiihto tai neulominen. Työkaverien loputtoman jutut kersojensa sairauksista. Kiviäkin kiinnostaa!
Mieheni tapa syödä aamiaista. Mässyttäen leipää ja ryystäen kahvia.
Leggingsit, erityisesti hameen kanssa.
Jenni Haukio.
Mua ärsyttää (tai ehkä lähinnä huvittaa) vanhempien naisten (50+) junakäyttäytyminen. Siis lähijunissa ja varsinkin Espoosta keskustaan päin tullessa. Kun porukka vanhempia naisia tulee junaan ja sittten ne jää pyörimään siihen käytävään kun ne ei osaa päättää minne menisivät istumaan ja voi voi kun on jännittävää matkustaa junalla ja ne vaan pyörivät ympäriinsä puolet matkasta ja päivittelevät kun on niin hankala päättää nyt minne istuisi kymmenen minuutin matkan ajaksi!!! Sitten kun ne on jäämässä pois niin ne seisoo siinä oven edessä ja päivittelee kun "ei tämä ovi aukea". No siinä on nappi josta se avataan. Ei sen kummempaa. Oma äitini kuuluu näihin espoolaisnaisiin jotka kerran vuodessa lähtevät kavereiden kanssa junalla rilluttelemaan. Jotenkin vaan tuskastuttaa ja naurattaa samaan aikaan nämä tilanteet.
Toinen ärsytyksenaihe on miehet jotka ajavat autolla ohi kun kävelen kadulla ja tööttäävät tai huutelevat auton ikkunasta. Mikä hupi tuossakin on? Mä saan aina sydänkohtauksen kun joku ajaa ohi ja tööttää ja sitten se alkaa vaan vitutttamaan niin pahasti. Siis mitä siitä oikeen hyötyy että tööttäilee naisille? Luuletko että saat mut kyytiis vai mitä oikeen kuvittelet? Tätä tapahtuu tosi usein ja en näytä mitenkään halvalta, pukeudun ihan normaalisti ja kävelen ihan normaalisti. Mutta tulee tosi halpa olo ja päivä menee pilalle MIEHET LOPETTAKAA.
Ärsyttää miespuolinen (vähän reppana) työkaveri, jolla on JOKA PÄIVÄ samat eväät, jotain peruna-jauhelihalaatikkoa.
En ikävä kyllä jaksanut lukea kaikkia 23 sivua, joten en tiedä, onko nämä jo mainittu, mutta...
- Mtv Sport Uutiset. Mitkä hiivatin sport-uutiset? Meillä Suomessa on täällä sellainen sana kuin urheilu.
- Hauskojen letkautusten toistaminen. Tilanne: vietät aikaa kavereidesi A ja B kanssa. A sanoo jotain tosi hassua. B:stä se on niin huvittavaa, että hänen on pakko toistaa se A:n sanoma juttu viiteen kertaan. Tosi ärsyttävää!
Sukkien vähäinenkin kastuminen! Pakko vaihtaa heti sukat.
Ärsyttää suunnattomasti perjantaisin täällä palstalla kysymys, mitä lasissa? Tai laitetaan nimiä pinoon tai muuta vastaavaa pinoon tällä palstalla. Yökkis.
liian pitkät kynnet. Omani.Pakkomielle pitää lyhyinä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 06:13"]
Se, kun Putouksen alussa sanotaan "seurananne tänään viehättävät komediennet ja taipuisat koomikot". Miten se viehättävyys liittyy mihinkään? Ulkonäön takiako ne naiset siellä muka on? Ymmärtäisin, jos sanottaisiin myös "komeat koomikot", mutta ketuttaa naisten ulkonäön korostus.
Se, että sukupuolta korostetaan vain silloin, kun kyseessä on nainen. Naiskoomikko, naiskitaristi, naisurheilija, naispelaaja. Yleensä oletetaan vaan mieheksi. Sitten täytyy korostaa, kuinka joku on naiseksi niin hauska.
[/quote]
Joo, mua ärsytti sama ilmiö kun luin jostain naiskiekkoilijasta lehtijuttua. Siinä mainittiin että "kolmen lapsen äiti". Sanotaanko kenenkään miesleijonan kohdalla että "kolmen lapsen isä"? Ei sanota. Miksi naisurheilijoista pitää AINA kirjoittaa eri tavalla kuin miesurheilijoista? Korostetaan ulkonäköä, äitiyttä, uran ja vanhemmuuden yhdistämisen vaikeutta jne. Miesten kohdalla keskitytään oleelliseen, eli heidän työhönsä.